Skocz do zawartości

Pompa wodna w półrocznym Subaru 2.0D zatarła się


widom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Czy ktoś dysponuje opisem kółek z przodu silnika 2.0D (jedno z nich to alternator). Niestety instrukcja zawiera opis który nijak nie przekłada się na diesla (pewnie dotyczy benzyny). Chodzi mi o te kółka (alternator itp). Jedno z tych kółek wydaje mi makabryczny dźwięk w półrocznym Outbacku 2.0D.

 

Po kilkugodzinnym postoju (silnik wyłączony) na mrozie mój Outback 2.0D (rocznik 2009) zaczął wydawać przerażające dźwięki tarcia z jednego z mniejszych kółek z przodu silnika obracanych wspólnym paskiem (załączam zdjęcie). Co gorsza pojawiły się jakby opiłki metalu (być może że kółko obciera). Trudno powiedzieć - nie widać wprost.

 

Niestety opis kółek nie pokrywa się z opisem w instrukcji obsługi, ale jest to (stojąc nad otwartą maską) najniżej ulokowane kółko i zarazem najbardziej na prawo. Kółko to różni się od innych materiałem wykonania, jest bardziej błyszczące. Na zdjęciach poniżej jest to najgłębsze kółko. Obok kółka znajdują się ślady świeżych opiłków metalowych które mogą być następstwem zgrzytów które słyszę. Właśnie to mnie przeraziło najbardziej a nie sam dźwięk (dźwiękolubem nie jestem). Zasadniczo samochód chodzi bez zastrzeżeń ale boję się cokolwiek z nim zrobić a muszę jakoś wrócić do nowego roku i mam ładnych kilkaset kilometrów do zrobienia. Niby jest assistanse (samochód jest półroczny) ale mamy sobotę wieczór, święta i przydało by mi się coś usłyszeć na pocieszenie bo to nowy samochód. Aż mi się nie chce wierzyć aby pół roczny samochód Subaru już się rozpadał. Z drugiej strony jestem uziemiony z całą rodziną na świętach.

 

Może ktoś wie co te kółko robi i za co jest odpowiedzialne. Co może się stać jeżeli kółko się zatrze albo spowoduje przerwanie paska napędowego. Czy te opiłki to może być zbieg okoliczności ? Przecież tu się nic innego nie mogło stać jak fakt że po podróży woda się gdzieś dostała i zamarzła. Czyżby wytworzyła jakieś luzy a dalej mechanika i siły natury swoje zrobiły ?

 

[ Dodano: Sob Gru 26, 2009 8:43 pm ]

Oto zdjęcie 1

 

[ Dodano: Sob Gru 26, 2009 8:45 pm ]

a oto i zdjęcie 2 z opiłkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podaje opis kół, koło to na dole duże to koło pasowe,napedzane od wału korbowego.Nastepnie koło po prawej na dole to pompa wody,nad pompa rolka pośredia,nad rolka pośrednią spreżarkaklimy.Na samej górze na środku alternator i od lewej rolka napinacza paska mikro.Radziłbym nie uruchamiać silnika jak nie trzeba i udać się w pon. do serwisu najbliższego.Bedzie ok bez strachu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym tylko raz jeszcze o potwierdzenie, że to najniższe kółko (bardziej niklowane) to pompa wody. To właśnie ono generuje straszne dźwięki. Bardzo dziękuję za opis. Plus dla Ciebie, minus dla tych co piszą instrukcje obsługi Subaru Outback.

 

Oczywiście dostosuję się do rady. Już wczoraj zgłosiłem to do assistanse, dzisiaj mam jeszcze dzwonić. Ponieważ jestem za granicą to sprawa jest lekko skomplikowana ale na razie wygląda na to, że Subaru jest przygotowane na taki wariant. Być może nawet dadzą jakieś auto w zastępstwo (tu uwaga - Pani z assistanse powiedziała mi że trzeba mieć kartę kredytową bo bez tego mimo że koszt pokrywa Subaru to ani na krok). Dam znać jak działa assistanse Subaru w wersji miedzynarodowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba cos jest na rzeczy z tymi pompami wody w diselu z rocznika MY09 (ja słyszałem już o 2 przypadkach jeden w Foresiu i jeden w OBK) - serwis koledze sugerował, że coś dali ciała z napięciem paska i się pompa wody zaciera.... ale ile w tym prawdy tom nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę już oficjalnie potwierdzić że to pompa wody padła (zatarła się) i będzie wymieniana na nową. Ponieważ całość zdarzenia ma miejsce w Austrii to chciałem podkreślić że assistance polskie robi co może (przynajmniej jak dotąd) aby obsłużyć mnie dobrze. Dzwonią po parę razy dziennie informując co się dzieje oraz załatwiając mi auto zastępcze. Gorzej z austryjakami. Chyba wiem skąd powiedzenie "austryjackie gadanie". Zaproponowali mi VW Golfa na auto zastępcze i przyznam że prawie bym się zgodził ale Subaru Assistance Polska powiedziało w moim imieniu że mi się należy większy samochód i działają (naciskają austryjaków). Jutro napisze jak idzie. Na razie przwidywany termin naprawy to 30.12.2009 a więc nie tak szybko jakby się mogło zdawać (samochód jest od rana w stacji ASO Subaru Austria).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba do Wulfhera :)

Pompa jest szmelc, rano słuchałem jak dogorywała w warsztacie ASO Subaru. Długo się nad tym nie zastanawiali. Ale części nie mają. Muszą ściągać i dlatego to trwa. Apropos na niektórych kółeczkach widzę napis "Made in Slovakia". Czyżby Subaru nie było 100% made in Japan ? Czy to możliwe czy też część jest super uniwarsalna do wielu marek ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwałem prędzej części Made in China niż z Polski czy Słowacji. Niestety oznacza to że Subaru nie jest składane w Japonii. Jeżeli ktoś wierzy że część wyprodukowana na Słowacji jedzie do Japonii to jest w błędzie. Gdzie są więc montowane/składane silniki 2.0D Boxer ? Kto je robi dla Subaru ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś wierzy że część wyprodukowana na Słowacji jedzie do Japonii to jest w błędzie.

Części produkowane w Polsce jadą owszem do Japonii, więc dlaczego ze Słowacji nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, doszły mnie natomiast słuchy, że mechanizmy różnicowe i sprzęgła do Imprezy są produkowane w Polsce. Przyjeżdża Japończyk na tydzień i ma później nadbagaż :lol: :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwałem prędzej części Made in China niż z Polski czy Słowacji. Niestety oznacza to że Subaru nie jest składane w Japonii. Jeżeli ktoś wierzy że część wyprodukowana na Słowacji jedzie do Japonii to jest w błędzie. Gdzie są więc montowane/składane silniki 2.0D Boxer ? Kto je robi dla Subaru ???

 

A dobrze sie ogolnie czujesz?:) To co piszesz to wyladowywanie frustracji na awarie auta ale bez przesady. Psuja sie auta nowe jak i uzywane . Silniki sa skladane w Japonii ,to nie Toyota gdzie silniki robi Jelcz Laskowice i wysyla je do UK do montazu do auta.

Masz gwarancje,wymien,zapomnij i problemie i jezdzij dalej....

 

PS.

 

Na ile wiem to czesci z poza Japonii to:

ESP (glownie Bosch)

Wycieraczki Aeroblades (Bosch)

Tuleje wachaczy tylnych (Bridgestone)

Kluczyk + stacyjka (Valeo)

i pewnie masa innych wiec polecam ogolnie nieco ochlonac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobrze sie ogolnie czujesz?:) To co piszesz to wyladowywanie frustracji na awarie auta ale bez przesady. Psuja sie auta nowe jak i uzywane . Silniki sa skladane w Japonii ,to nie Toyota gdzie silniki robi Jelcz Laskowice i wysyla je do UK do montazu do auta.

Masz gwarancje,wymien,zapomnij i problemie i jezdzij dalej....

 

 

zazdroszcze optymizmu zyciowego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !

 

Oczywiście nie ma tu powodów do żadnych emocji. Samochód jest OK i jazda nim sprawia mi przyjemność i to najważniejsze. Gdyście jednak słyszeli sprzedawcę który tak bardzo podkreślał japońskość Subaru to czuli byście pewien niesmak. Po co ściemniał i tak bym kupił.

Ja traktuje ludzi bardzo poważnie (jak zawsze w biznesie), więc później czuję się oszukany kiedy odkrywam na częściach MADE IN NOT IN JAPAN.

 

Jeszcze jedna sprawa. Zajmuję się zawodowo od 2-ch dekad sprawami organizacji produkcji dla dużych koncernów i z praktyki wiem, że mali producenci gromadzą się zawsze przy dużych. I nawet gdy ten duży przenosi produkcję (np. do Chin) to za nim przenoszone są całe zakłady produkcyjne tych mniejszych. Krótko mówiąc koszt transportu i wytwarzania jest tu decydujący bo duży narzuca małemu cenę target i tyle. Właśnie podobne przypadki dają mi powody by sądzić że mamy tu jeden z następujących przypadków dot. Subaru Outback 2.0D:

 

1) samochód jest składany w Europie (np. części przyjeżdżają z Japonii) a przynajmniej, silnik jest osadzany w karoserii w Europie.

2) Sam silnik jest montowany nie w Japonii (np. na Słowacji) a następnie cały jedzie do Japonii

do montażu całości samochodu.

3) Ekonomiści japońcy reprezentują odosobniony w świecie pogląd na sprawy biznesu i optymalizacji kosztów co wydaje mi się najmniej prawdopodobne.

 

Uważam, że najbardziej prawdopodobny jest p.1 gdyż istenieje szereg przepisów UE pozwalających uzyskać wymierne korzyści skarbowo-finansowe w przypadku gdy część produkcji jest wykonywana w kraju EU. Gdzie jest więc to robione ?

 

Sprawa do ewentualnej dyskusji na spokojnie dla zainteresowanych forumowiczów. Może nie być łatwe ponieważ tego typu informacje nie leżą interesie koncernów aby je publicznie prezentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwałem prędzej części Made in China niż z Polski czy Słowacji. Niestety oznacza to że Subaru nie jest składane w Japonii. Jeżeli ktoś wierzy że część wyprodukowana na Słowacji jedzie do Japonii to jest w błędzie. Gdzie są więc montowane/składane silniki 2.0D Boxer ? Kto je robi dla Subaru ???

Pompa wody akurat to Yamada/Subaru...

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...