Skocz do zawartości

Czy Dyrekcja może to skomentować?


krzysiom

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjedź dzisiaj w południe na miasto, ustaw temp. na 20 stopni, tryb AUTO i popatrz sobie na wskaźnik obiegu powietrza...

 

Ja mam chyba naprawdę inny samochód. Góra po 3-4 minutach klimatyzacja przełącza się sama na obieg zewnętrzny. Dziś, tj wtedy, gdy w w-wie było ponad 30 stopni i palące słońce, jeździłem po mieście prawie cały dzień i czuję się świetnie. I co ważniejsze - nie śmierdzi mi pod pachami (jesli pozwolicie na lekko naturalistyczną dygresję)... Razem ze mną jeździł roczny bobas i nie płakał - jemu też było dobrze.

 

Hint na zimne dni:

1. Włącz klimatyzację automatyczną

2. Wyłącz A/C - myk polega na tym, że automat nadal działa

3. Ustaw żądaną temperaturę (18-19 stopni powoduje, że już grzeje) - od tej pory automat dba o to żeby była ustawiona temperatura. Kiedy zrobi się za ciepło - chłodzi powietrzem z zewnątrz. Kiedy zrobi się za zimno - grzeje z nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli u Owoca i Fido działa a u nas nie to znaczy że mamy za małe cisnienie czynnika chłodzącego- nie znam innej przyczyny niewydajności klimy.

Znaczy drogi Galu i Bluetooth czeka nas kolejna wizyta w ASO.

Pozdrawiam

K.

PS. Dzisiaj sama ACC nie przełączyła się ani razu na obieg zewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chyba naprawdę inny samochód. Góra po 3-4 minutach klimatyzacja przełącza się sama na obieg zewnętrzny.

 

Fido_

:roll: Juz raz to przerabiałem przy okazji automatycznej/nieautomatycznej zmiany biegów w trybie Manual w 5EAT z Landmem. Skończyło się na testowaniu wspólnym :lol:

Więc jeżeli Ty również chcesz potestować OBK, to daj znać - umówimy się - weekend przed nami :wink: .

 

Dzisiaj, wracając z W-wy, nie odrywałem wzroku :wink: od wyświetlacza AAC:

1. przed uruchomieniem samochód stał w cieniu, nie był nagrzany (mogłem wsiąść i zamknąć drzwi natychmiast, bez wietrzenia).

2. temp. zewn. 29 stopni (w/g term. pokładowego)

3. dystans przejechany 24km

4. czas 35 min

5. AAC w pozycji AUTO

6. temp. założona 20 stopni

Chłodzenie działało całkiem nieźle. Po pierwszym krótkim okresie wiania pełną mocą przełączyło się na 3-ci stopień chyba, więc łba nie urywało. Ja też się nie pociłem, z nawiewów leciało zimne, więc uznałem, że wewnątrz samochodu jest temperatura założona i klima działa na pół gwizdka, ale: klimatyzacja ruszyła na obiegu wewnętrznym i do końca jazdy nie przełączyła na zewnętrzny. Postanowiłem potestować, co się będzie działo, jeżeli zmienię ustawienia temp. w górę. Do 1.5 st. w górę nic się nie działo (może nawiew nieco zmalał). Przy 2 st. w górę przełączało na obieg zewnętrzny, ale tylko na chwilę - po minucie-dwóch wracało na wewnętrzny. To samo się działo, kiedy zwiększyłem do 22 a następnie powróciłem do 20 st - po chwili znowu obieg wewnętrzny.

 

Doszedłem do wniosku, że "ten typ tak ma" :wink: - przy włączonej klimatyzacji działa wyłącznie w obiegu wewnętrznym. Jeżeli zwiększę temperaturę, to wyłącza klimatyzację i otwiera obieg zewnętrzny, a kiedy wewnątrz temp. wzrasta powyżej założonej, to wraca do obiegu wewn. i chłodzenia i w związku z tym czeka mnie ręczne przełączanie na obieg zewn. za każdym razem.

 

A teraz Ty obalasz całą moją teorię twierdząc, że u Ciebie przełącza na zewnętrzny przy chodzącej klimie. :evil:

 

I albo mamy dwie różne klimatyzacje, albo u mnie jest coś powalone.

 

 

Hint na zimne dni:

1. Włącz klimatyzację automatyczną

2. Wyłącz A/C - myk polega na tym, że automat nadal działa

3. Ustaw żądaną temperaturę (18-19 stopni powoduje, że już grzeje) - od tej pory automat dba o to żeby była ustawiona temperatura. Kiedy zrobi się za ciepło - chłodzi powietrzem z zewnątrz. Kiedy zrobi się za zimno - grzeje z nagrzewnicy.

 

Tu, to się nie zrozumieliśmy chyba. Ja nie twierdziłem, że mi włącza chłodzenie przy zimnym ale słonecznym dniu. To co zauważyłem, to nadmiernie mocna reakcja AAC na światło. Czujnik światła ma zkompensować działanie słońca (wprowadzić "poprawkę" do komputera AAC uwzględniającą "grzanie" słońca). I w OBK on działa "zbyt radykalnie" - poprawka jest za duża - ale nie posuwa się do włączania chłodzenia w słonecze dni z temp. zewnętrzną 10 stopni. Zmniejsza jedynie grzanie w sposób znaczny i ja muszę podkręcić temp na powiedzmy 22-23 stopnie, żeby mieć ten sam efekt co w pochmurne przy 18-20. No i niekiedy puszcza "środkiem" zimne powietrze z zewnątrz.

Więc wyłączenie chłodzenia nic w tym wypadku nie da.

 

Krótko mówiąc; jak jest zimno i słonecznie to muszę ustawiać temp. założoną wyżej niż jak jest zimno i pochmurno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz Ty obalasz całą moją teorię twierdząc, że u Ciebie przełącza na zewnętrzny przy chodzącej klimie. :evil:

 

I albo mamy dwie różne klimatyzacje, albo u mnie jest coś powalone.

 

Dobra. Zróbmy tak. Niestety jestem zajęty w weekend, a bardzo chętnie bym potestował wspólnie. Ale jutro rano nagrzeję samochód i ustawię na 20 stopni. I zmierzę czas do przełączenia na obieg zewnętrzny.

 

W takie gorące dni, to ja raczej ustawiam na 21-22, żeby mi łba nie urwał pierwszy podmuch i nie skasował moich zatok. Ale jutro sprawdzę na 20. I po południu sporządzę raport :-D

 

Może mamy inne wersje softu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal - jak to nie masz atermicznych/przyciemnianych szyb? Przecież na stronie subaru, jak byk stoi:

 

Przyciemniane szyby (atermiczne) X

 

X - wyposażenie standardowe...

 

:mrgreen:

 

No masz rację Diabelski Pomiocie :wink: stoi jak byk... :shock:

 

A jak moja szyba przednia jest atermiczna to już ze mną jest coś nie tak...

 

Za późno już żeby wyjść popatrzeć, ale jutro się przyjrzę na czym polega ta cała atermiczność :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak moja szyba przednia jest atermiczna to już ze mną jest coś nie tak...

 

Za późno już żeby wyjść popatrzeć, ale jutro się przyjrzę na czym polega ta cała atermiczność :?

Ja tej atermiczności równiez jakos nie mogę znależć.

Może nie dopuszcza do nadmiernego wychłodzenia się wnętrza?

Pozdrawiam

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dziś trochę potestowałem sobie tę automatyczną klimę i wysuwam wstępny wniosek:

 

Wygląda na to , że to, czy włączy się obieg wewnętrzny, czy nie, zależy od róznicy wskazania termometru zewnętrznego i żądanej temperatury. Nie jestem specem od klimy, ale każda ma chyba określoną wydajność, tj możliwość zmniejszenia temperatury w określonej objętości o określoną liczbę stopni.

 

Niby nic odkrywczego, ale jeśli ustawimy sobie 15 stopni podczas gdy na zewnątrz jest 40, to choćby się agregat rozgrzał do czerwoności to nie obniży tej temperatury o ile nie ma takiej wydajności.

 

W przypadku legaca obieg zamknięty włącza się gdy żądana temperatura jest równa lub niższa temperaturze na zewnąrz minus ca 12 stopni (przykład: w środku mamy ustawione 20, na zewnątrz robi się ciepło, temperatura dochodzi do 32 stopni - klima się przełącza na obieg wewnętrzny). W drugą stronę to działa podobnie. Tj. obieg zewnętrzny włącza się wtedy gdy w środku jest już w miarę chłodno, a różnica pomiędzy temperaturą wymaganą a zewnętrzną waha się gdzieś w granicach 10 stopni (przykład: 30 stopni na zewnątrz, 20 ustawione - klima powinna się po kilku minutach przełączyć na obieg otwarty).

 

Moje dzisiejsze testy to potwierdziły.

1. Rano na zewnątrz jakieś 28. Ustawiam na 20 - po kilku minutach chłodzenia na obiegu zamkniętym - przełącza się na otwarty

2. Na zewnątrz 34, ustawiam w środku 20 - cały czas jedzie na obiegu zamkniętym - próba 40 minutowa.

3. Na zewnątrz 33. Ustawiam na 22 stopnie, na zewnątrz się ochładza do 32 (słońce zachodzi za chmury) - klima się przełącza na obieg zewnętrzny.

 

Konkluzja.

Jesli różnica jest większa niż 10-12 stopni - należy zapomnieć o przełączeniu klimy na obieg zewnętrzny. Po jednym dniu uważnych obserwacji wszystko na to wskazuje.

 

Warto byłoby jeszcze mieć pomiar temperatury w środku auta, żeby określić moment w którym następuję przełączenie na obieg zewnętrzny/wewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak czytam sobie cały ten wątek i dochodzę do wniosku, że jestem bardzo poczatkującym uzytkownikiem klimy. Generalnie ustawienia AUTO nie używam i uważam, że jakakolwiek klima automatyczna jest bez sensu.

Bo np jak na zewnątrz jest +32, to ja jestem ubrany tak na te +32. I co - wsiadam do auta, które zaczyna mi jak zwariowane schladzać do +20? Albo w zimie. Jest -5. Jestem w kurtce i czapce, jeżdżę po mieście, a auto za wszelką cenę chce w środku uzyskać +18.

Z aut, którymi jeździłem najsensowniejszą klimę miał Passat MY 1992. Technicznie była to tzw manualna, ale gałką regulowało się nie temperaturę auta tylko temperaturę i siłę nawiewu i mnie to odpowiadało.

Brakowało jedynie automatu odcinającego klimę przy kick down. I ta subaracza też tego (chyba) nie robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakowało jedynie automatu odcinającego klimę przy kick down. I ta subaracza też tego (chyba) nie robi...

 

A czy to przy silniku takim jak twój (3.0?) ma jakiekolwiek znaczenie?

 

(A jednak miałem rację - nigdy nie kupuj automatu ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. AAC

Ja również poświęciłem dzień dzisiejszy (częściowo) testowaniu klimy i wnioski generalnie identyczne z Fido_, z dwoma wyjątkami;

 

Trasa Konstancin - Nieporęt - Konstancin (2 razy) + trochę jazdy po Warszawie. Ustawienia klimy najróżniejsze. Wniosek - to czy otwiera obieg zewnętrzny, czy nie zależy... najprościej można by powiedzieć "od różnicy temperatur", ale nie do końca. Temperatura powietrza, kiedy dzisiaj testowałem wahała się między 27 a 32 stopnie w/g term. pokładowego. Bez względu na to jaka była temp. zewn., jeżeli "zadana" temp. wew. wynosiła 20 lub mniej - obieg zewn. nie otwierał się (to pierwsza różnica). Przy nastawieniu 21 lub więcej, po kilku minutach "otwierało się na zewnątrz", ale tylko na chwilę - po czym znowu wracało do obiegu wewn. I tak w kółko - wew/zew (i to drugie uzupełnienie do uwag Fido_).

Wniosek dla mnie: Jeżeli chcę mieć obieg zewnętrzny przy chłodzeniu, muszę włączać go ręcznie i liczyć się z tym, że klima momentami będzie nie wyrabiała.

 

2. Szyby

 

Szyba przednia w OBK to szyba typu "Lamilex" czyli (na ile udało mi się dotrzeć do charakterystyk tych szyb) zawiera folię tłumiącą promieniowanie UV (podobnie jak szkło samo w sobie :wink: ). Efekt tego taki, że sobie rąk nie opalimy ale na ile to zmniejsza nagrzanie wnętrza, to dla mnie znak zapytania, bo szyby atermiczne tłumią głównie promieniowanie podczerwone (folia metalizowana) i są z zewnątrz zazwyczaj niebieskawe... Nie zdołałem ustalić procentowego zaciemnienia szyb bocznych (jeżeli ktoś zna sposób odczytania tego z opisu na szybie to proszę o info), ale na oko jest ono minimalne. Dlatego wciąż wątpię w znaczne właściwości atermiczne tych szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba od tego roku każda stacja serwisowa musi być w posiadaniu urządzonka umożliwiającego pomiar zaciemnienia szyb... Pozdro!

Tylko teoretycznie.

Europejskie szyby maja opisany na szybie procent przyciemnienia.

W Subaru nie wiem zobaczę jutro.

Pozdrawiam

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie,że cały problem w tym, że sprzedają nam "szybę atermiczną", "szyby przyciemniane", "ABS", "ESP", "5AT", "AAC","skórzane fotele", "napęd na cztery koła" :lol: ... a każda z tych rzeczy różni się w użytkowaniu, niekiedy w sposób zasadniczy, w zależności od marki, modelu, a nawet daty produkcji - a wszystkie sprzedawane są pod tą samą nazwą...

 

Takie życie przeciętnego konsumenta :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie,że cały problem w tym, że sprzedają nam "szybę atermiczną", "szyby przyciemniane", "ABS", "ESP", "5AT", "AAC","skórzane fotele", "napęd na cztery koła" :lol: ... a każda z tych rzeczy różni się w użytkowaniu, niekiedy w sposób zasadniczy, w zależności od marki, modelu, a nawet daty produkcji - a wszystkie sprzedawane są pod tą samą nazwą...

 

Takie życie przeciętnego konsumenta :?[/quote

]

Zdaje się że dokładnie tak jest.

Tylko dlaczego w większości "europejskich" smochodów te określenia znaczą mniej więcej to samo a w S nie?

Pozdrawiam

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie,że cały problem w tym, że sprzedają nam "szybę atermiczną", "szyby przyciemniane", "ABS", "ESP", "5AT", "AAC","skórzane fotele", "napęd na cztery koła" :lol: ... a każda z tych rzeczy różni się w użytkowaniu, niekiedy w sposób zasadniczy, w zależności od marki, modelu, a nawet daty produkcji - a wszystkie sprzedawane są pod tą samą nazwą...

 

Takie życie przeciętnego konsumenta :?

Zdaje się że dokładnie tak jest.

Tylko dlaczego w większości "europejskich" smochodów te określenia znaczą mniej więcej to samo a w S nie?

Pozdrawiam

K.

 

Bo w subaru jest prawdziwy napęd na 4 koła w przeciwieństwie do większości "europejskich" samochodów :-) Reszta parametrów, za wyjątkiem wymagającej wyjaśnienia szyby, chyba się zgadza... Sam widziałem skórzane fotele ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...