Jump to content

Jaki plyn hamulcowy do WRX i przewodow w oplocie?


ares
 Share

Recommended Posts

Czesc, jutro biore sie za wymiane starych przewodow na takie w oplocie stalowym :) Zastanawiam sie jaki mam zalac plyn niestety motul RBF odpada bo nigdzie go u siebie niedostane a pozatym wydaje mi sie, ze moze nie byc potrzebny poki co do seryjnych hebli wrx'a us. W takim wypadku DOT5.1 czy DOT4? obojetna jest jego marka tzn. nie ma roznicy miedzy ATE a Brembo? czy istotna przy powyzszym zalozeniu jest temperatura wrzenia? czy wystarczy taki >=260* czy szukac czegos 325*??

Link to comment
Share on other sites

motul RBF 660

0.5

 

jeśli wlejesz 5.1 to one chyba są silikonowe, i trzeba przed zalaniem (jeśli miałeś dot 3 lub dot 4) dokładnie przepłukać układ.

 

ja bym wlał np Ferodo dot4 ewent. tego motula - dostaniesz go w dystrybucji motula (www.motul.pl -> przedstawicielstwa) lub wysyłkowo w internetowych sklepach "motulowych".

Link to comment
Share on other sites

Ja w ssaczu na heblu WRX 4/2 pot mam przewody HEL (do dostania na stronie producenta, zamawiasz i masz w ciagu 5 dni w domu) oraz RBF 660 (w czterech literach można dostac też z dostawa do domu). Śmigam tak od września i jest jak najbardziej :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi sie, ze moze nie byc potrzebny poki co do seryjnych hebli wrx'a us.

Tym bardziej powinieneś mieć lepszy płyn. Słabsze hamulce będą się wcześniej przegrzewały niż większe/mocniejsze.

 

jeśli wlejesz 5.1 to one chyba są silikonowe, i trzeba przed zalaniem (jeśli miałeś dot 3 lub dot 4) dokładnie przepłukać układ.

Moim zdaniem warto dokonać takiego zabiegu, zwłaszcza jak powyżej.

Zasadniczo im wyższa temp max. tym lepiej.

Link to comment
Share on other sites

ares - zagadaj z uzytkownikiem Ferodo, albo zerknij na www.hamulce.net - skoro jestes/bywasz w Lodzi - przynajmiej w temacie plynow Ferodo - bedzie pan zadowolony raczej :)

 

Plyny dot3, dot4 i dot5.1 mozna w sumie stosowac zamiennie.

 

Dot5 to zupelnie inna bajka - ten jest silikonowy, w odroznieniu od tych powyzej, ktore sa na bazie polietylenu glikolu.

 

[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 8:57 am ]

Zasadniczo im wyższa temp max. tym lepiej.

 

Tylko pamietac trzeba, ze wiekszosc, jesli nie wszystkie, plynow "wyczynowych" o wysokiej temperaturze wrzenia jest chyba jeszcze bardziej higroskopijna niz przecietne plyny (ktore pewnie do codziennej normalnej jazdy i tak wystarcza - zalezy od stylu :)) i wypadaloby je tez nieco czesciej wymieniac niz raz na 5 lat :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Dot 4 wystarczy w zupełności do cywila .Pamiętaj,że im "lepszy" tzn "sportowy" tym bardziej chłonie wodę i szybciej traci parametry ,choć z początku ma świetne.WYmiana co 2 lata najrzadziej.(nie specjalnie zależy to od przebiegu) .

Link to comment
Share on other sites

tak jak napisał rispekta ;) wszystko zależy jak użytkujesz auto - dużo pozytywnych opinii zbiera płyn ham. Millersa , nie wiem nie jeździłem na Nim - największym rozczarowaniem dla mnie jest Motulowy RBF, w warunkach użytkowania drogowego pewnie będzie sprawował się fajnie, niestety bo intensywnej jazdy wg. mnie slabo się nadaje...

 

najlepszy płyn na jakim jeździłem i nigdy mnie nie zawiódł to Castrolowy SRF , ale to raczej do zalania tylko pod kątem upalanek

Link to comment
Share on other sites

jak sie ma abs to dot 5.1 trzeba zalewac czy moze byc jednak dot 4

DOT 4

wspomniane wcześniej Millers i Motul też są DOT 4

DOT 5.1 też może być ... nie może być tylko DOT 5 (silikonowy, niebieski) bo nie jest mieszalny z innymi płynami (np. DOT 4 i 5.1) i nie nadaje się do każdego układu hamulcowego (może uszkodzić uszczelki)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...