ares Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Czesc, jutro biore sie za wymiane starych przewodow na takie w oplocie stalowym Zastanawiam sie jaki mam zalac plyn niestety motul RBF odpada bo nigdzie go u siebie niedostane a pozatym wydaje mi sie, ze moze nie byc potrzebny poki co do seryjnych hebli wrx'a us. W takim wypadku DOT5.1 czy DOT4? obojetna jest jego marka tzn. nie ma roznicy miedzy ATE a Brembo? czy istotna przy powyzszym zalozeniu jest temperatura wrzenia? czy wystarczy taki >=260* czy szukac czegos 325*?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 W forku wymieniałem przewody i gagacki polecił mi Ferodo 5.1 jako wystarczający. Ale wrx to wrx.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Dzieki to juz jakis trop ale dreczy mnie jeszcze jaka ma byc max temp wrzenia ? a i ile wchodzi tego plynu?? 0.5 czy 1L? *motul rbf 600 to dot 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 motul RBF 660 0.5 jeśli wlejesz 5.1 to one chyba są silikonowe, i trzeba przed zalaniem (jeśli miałeś dot 3 lub dot 4) dokładnie przepłukać układ. ja bym wlał np Ferodo dot4 ewent. tego motula - dostaniesz go w dystrybucji motula (www.motul.pl -> przedstawicielstwa) lub wysyłkowo w internetowych sklepach "motulowych". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Ja w ssaczu na heblu WRX 4/2 pot mam przewody HEL (do dostania na stronie producenta, zamawiasz i masz w ciagu 5 dni w domu) oraz RBF 660 (w czterech literach można dostac też z dostawa do domu). Śmigam tak od września i jest jak najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 wydaje mi sie, ze moze nie byc potrzebny poki co do seryjnych hebli wrx'a us. Tym bardziej powinieneś mieć lepszy płyn. Słabsze hamulce będą się wcześniej przegrzewały niż większe/mocniejsze. jeśli wlejesz 5.1 to one chyba są silikonowe, i trzeba przed zalaniem (jeśli miałeś dot 3 lub dot 4) dokładnie przepłukać układ. Moim zdaniem warto dokonać takiego zabiegu, zwłaszcza jak powyżej. Zasadniczo im wyższa temp max. tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Dzieki chlopaki w takim razie postaram sie o motula jesli nie 'przejde' na 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 ares - zagadaj z uzytkownikiem Ferodo, albo zerknij na www.hamulce.net - skoro jestes/bywasz w Lodzi - przynajmiej w temacie plynow Ferodo - bedzie pan zadowolony raczej Plyny dot3, dot4 i dot5.1 mozna w sumie stosowac zamiennie. Dot5 to zupelnie inna bajka - ten jest silikonowy, w odroznieniu od tych powyzej, ktore sa na bazie polietylenu glikolu. [ Dodano: Sro Gru 23, 2009 8:57 am ] Zasadniczo im wyższa temp max. tym lepiej. Tylko pamietac trzeba, ze wiekszosc, jesli nie wszystkie, plynow "wyczynowych" o wysokiej temperaturze wrzenia jest chyba jeszcze bardziej higroskopijna niz przecietne plyny (ktore pewnie do codziennej normalnej jazdy i tak wystarcza - zalezy od stylu ) i wypadaloby je tez nieco czesciej wymieniac niz raz na 5 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 dokładnie, jedź do Pana Leszka :!: (www.hamulce.net) a płynu potrzebujesz ok litra (razem z przepłukaniem układu, jak nie jesteś pewien co miałeś wcześniej albo zmienisz płyn na inny, w przeciwnym wypadku wystarczy 0,5l) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 http://www.volvoclub.org.uk/faq/BrakeFl ... rison.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misior Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Mi sie wydaje ze wystarczy RBF600 jest duzo tanszy a rozni sie tylko temp wrzenia i przy "normalnej" jezdzie spokojnie daje rade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 ja leje ferodo 5.1 i jestem z niego zadowolony, a wcale lekko nie mial. klocki plonely juz parokrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Jest dobrze Zalany Motulem i zalozone oploty - naprawde czuc, ze lepiej auto hamuje polecam taki zabieg taniego uskutecznienia hebli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 ares, gdzie i za ile kupiłeś przewody ? (jeśłi mogę spytać ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabio Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 ares, gdzie i za ile kupiłeś przewody ? (jeśłi mogę spytać ) Sie wtrace PEWNIE ZE MOZESZ SIE SPYTAC KTO PYTANIE NIE BLADZI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaco46VR Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 to moze ja z zapytaniem bo nei chce otwierac nowego watku jaki plyn dobry do imprezy gt i ile trzeba go wlac bo bede wymienial na dniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Dot 4 wystarczy w zupełności do cywila .Pamiętaj,że im "lepszy" tzn "sportowy" tym bardziej chłonie wodę i szybciej traci parametry ,choć z początku ma świetne.WYmiana co 2 lata najrzadziej.(nie specjalnie zależy to od przebiegu) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 tak jak napisał rispekta wszystko zależy jak użytkujesz auto - dużo pozytywnych opinii zbiera płyn ham. Millersa , nie wiem nie jeździłem na Nim - największym rozczarowaniem dla mnie jest Motulowy RBF, w warunkach użytkowania drogowego pewnie będzie sprawował się fajnie, niestety bo intensywnej jazdy wg. mnie slabo się nadaje... najlepszy płyn na jakim jeździłem i nigdy mnie nie zawiódł to Castrolowy SRF , ale to raczej do zalania tylko pod kątem upalanek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaco46VR Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 dokladnie do jazdy na codzien jaki i czasami do szybszej jazdy dzieki wielkie postaram sie cos znalesc ciekawego:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 dużo pozytywnych opinii zbiera płyn ham. Millersa potwierdzam, mam, używam ... i chyba faktycznie lepszy niż RBF ... bo jeszcze nie udało mi się go zagotować ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 A, jako lokalny patriota, ostatnio zalalem plyn Organiki - zwlaszcza, ze jakims megaupalaczem to znow nie jestem. I daje rade. Nawet Ulez przezyl. Nic sie nie zagotowalo, wszystko nadal hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaco46VR Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 a jeszcze jedno ogolnie ABS mi nie dziala a slyszalem ze jak sie ma abs to dot 5.1 trzeba zalewac czy moze byc jednak dot 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 W gc8 zalecanym plynem jest dot3 o ile mnie pamiec nie myli. Dot 3/4/5.1 sa zasadniczo zamienne. Natomiast zeby nie przyszlo Ci do glowy zalac dot5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaco46VR Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 wlasnei cos slyszalem zeby nei lac dot 5 bo kaplica:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 jak sie ma abs to dot 5.1 trzeba zalewac czy moze byc jednak dot 4 DOT 4 wspomniane wcześniej Millers i Motul też są DOT 4 DOT 5.1 też może być ... nie może być tylko DOT 5 (silikonowy, niebieski) bo nie jest mieszalny z innymi płynami (np. DOT 4 i 5.1) i nie nadaje się do każdego układu hamulcowego (może uszkodzić uszczelki) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się