Skocz do zawartości

GŁOŚNA PRACA DIESEL (BARDZO GŁOŚNA)


gollum

Rekomendowane odpowiedzi

gollum, mam pytanie: wali bardziej z przodu silnika czy z tyłu (od strony kabiny)? W moim czasami, na zimnym silniku, słychać taki metaliczny stukot po prawej stronie silnika, od strony kabiny.

 

Izotom - z przodu, bardziej po prawej.

 

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 10:14 am ]

Ostatnim razem jak podobnie waliło to przy ~32000tys. wymieniali mi silnik

 

Kriszek - powiedzieli Ci co było uszkodzone w poprzednim silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kriszek - powiedzieli Ci co było uszkodzone w poprzednim silniku ?

Nie, a jakoś nie drążyłem wówczas tematu :neutral: Niemniej podejrzewali na początku koło dwumasowe, ale okazało się że to nie to i padło na silnik :razz: - ekspertyza i do wymiany :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mówiłeś mi, że chodzi jak traktor ale w mordę to co tu słyszę to się w najczarniejszych snach nie spodziewałem.

 

Co do naszego serwisu, oni jawnie mówią, że na dieslach się nie znają i chwała im, że się przyznają ale do licha nich się szyszko szkolą!

 

nie mam pojęcia co tam wali ale chyba jakiś pijany japanese coś źle poskładał, za dużo mangi się naoglądał czy może szpieg z mitsu :twisted:

 

jak dasz radę nagrać co blok mówi czyli kij od szczoty na blok do kija komóra opatulana w materiał aby mikrofon nie chwytał wysokich dźwięków i zobaczymy naocznie kształt dźwięku

 

obecnie nie wiele widać

 

subdiesel.jpg

 

za dużo innych dźwięków

 

ale coś mi tu jedzie osłonami kolektora, czy o coś nie walą ale nie zgadujmy. Potrzebny dźwięk z bloku, ew z obu głowic oraz info o rpm aby policzyć co to za dziadostwo

 

w razie czego wiesz gdzie dzwonić :wink:

 

pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gollum napisał/a:

 

2. Po 10 minutach gdy silnik już się trochę nagrzał pada wniosek: "Twardy wtrysk"

.

 

 

A co to za termin ? :lol:

 

Pewnie chodziło im o twardy dysk ale mechanik miał wadę wymowy no i ta głośna praca silnika :lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam tez podobne dźwięki, we wtorek jade na serwis, podobno ,,dolny rozrząd'' się sypie, doszły jakies plamy na tarczach hamulcowych, mysle że tłoczki nie odbijają, ale to sie okaże , części z niemiec i Japonii juz dojechały, czas naprawy 2 dni robocze , marzę o zastepczym STI na 2 dni :) , problemu sprzegła nie mam n arazie,( 23 tys km), co wyniknie to napisze pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

FORESTER DIESEL -

Nie chcę być traktowany jako uciążliwy klient serwisu dlatego poproszę o informację czy "TEN TYP TAK MA".

Z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że ten typ tak nie powinien mieć. Chyba, że mój to jakiś ewenement :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a uruchamiałeś w głębokich mrozach?

 

Tak, -25C :) Wtedy w środku troszkę głośniej słychać silnik niż normalnie, na zewnątrz raczej nieprzyjemny dźwięk, ale daleki od prezentowanego łomotu :)

dość dużo jeździłem tej zimy - przeca Forek czuje się na śliskim jak ryba w wodzie :)

Ogólnie miałem ze 2-3 sytuacje, że mi silnik zgasł (to było na początku, tu po kupnie) a zorientowałem się tylko po kontrolkach, że już nie pracuje - nie słucham radia bardzo głośno, raz nawet nie było włączone :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem poziom oleju w moim Forku, bo wydawało mi się, że jest trochę głośniejszy silnik i podpadł mi zapach: było wyraźnie czuć zapach oleju napędowego, taki bardzo podobny do spalin ze starych diesli. Chyba będę go musiał trochę przegonić w trasie, bo jazda po mieście nie służy DPFowi. Mam nadzieję, że nie doczekam się w tym aucie problemów jakie ma mój znajomy z Volvo w dieslu. Acha, poziom oleju wzrósł do maxa - sprawdzałem zgodnie z instrukcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, auto naprawione, w książce gwarancyjnej wpis,,... wymiana łańcucha rorządu oraz czyszczenie zaworu EGR...'', auta chodzi jak nowe, samochód zastępczy to fiat Sedici 1.6 benzyna,( na miasto ok, na trase nie bardzo), mam nadzieje że to były pierwsze i ostatnie problemy z autem, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A u mnie wymieniali sam napicz - prawy. A propo tego zapachu ON w oleju silnikowym, to wszystko wróciło do normy jak nim przejechałem 1000 km w trasie. Hmm...

 

A może to śmierdziało zabezpieczenie przeciwko soli? Takie niebieskie coś co pokrywa od nowości większość metalowych części silnika :)

U mnie śmierdziało do conajmniej 5kkm.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mrozy wróciły więc witam ponownie.

Ostatnie zmagania z głośną pracą zimnego silnika skończyły się po przyjściu ocieplenia, ale dobre czasy krótkich spodenek się skończyły i powrócił temat... Nie mamy na wątku odpowiedzi adresatów tematu - czyli Działu Technicznego, dlatego pozwolę sobie pociągnąć dalej dyskusję.

Zauważyłem, że utworzył się podobny wątek "Bardzo głośny klekot (wręcz głośne stukanie) silnika!" - nie wiem na ile dźwięk silnika "jgal-a" był podobny do mojego, ale mogę z przykrością powiedzieć iż przy obecnych -1 do 5 C rano moje poprzednie nagranie http://cn.crossnet.pl/tools/subaru/Subaru_Diesel_zimny.wav jest już nieaktualne - jest gorzej :cry:

 

 

Do tego dochodzi jeszcze ten sam objaw przy ciepłym silniku(po przejechaniu około 30 km) gdy próbuje trochę mocniej dodać gazu od niecałych 2k obr/min. - jako lajkonik mogę stawiać na 1 zawór lub popychacz.

 

I jeszcze przytrafia się falowanie niskich obrotów - to tego stopnia, że delikatnie kołysze całym samochodem i zaznaczam, że nie jest to sławetna chwila "auto-optymalizacji" podczas postoju z wciśniętym pedałem hamulca zapewne dobrze znana posiadaczom diesel-i.

 

Jako, że powoli dochodzi mi już 60k przebiegu to umówiłem się z SIPem na przegląd i kontrolę stukotu w przyszły czwartek - zobaczymy jakie będą z tego sukcesy.

 

PS. Przy okazji zapytam forumowiczów czy spotkali się z wątkiem dotyczącym "klikania" pedału sprzęgła(podczas wciskania sprzęgła słychać coś jakby kliknięcie) na pierwszy rzut oka i ucha nie jest to związane z włącznikiem(przekaźnikiem) przy samym pedale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji zapytam forumowiczów czy spotkali się z wątkiem dotyczącym "klikania" pedału sprzęgła(podczas wciskania sprzęgła słychać coś jakby kliknięcie) na pierwszy rzut oka i ucha nie jest to związane z włącznikiem(przekaźnikiem) przy samym pedale.

 

ja to mam :|

 

Adam od zdanowicza ogarnia temat. Winna sprężyna przy pedałach

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jako, że powoli dochodzi mi już 60k przebiegu to umówiłem się z SIPem na przegląd i kontrolę stukotu w przyszły czwartek - zobaczymy jakie będą z tego sukcesy.

Jak sprawy wyglądają kilka dni po przeglądzie :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawy wyglądają kilka dni po przeglądzie :idea: :?:

 

Standardowo zakończyłoby się optymalizacją wtryskiwaczy jednak nie odpuściłem tematu i stanęło na propozycji wysłania modułu wtryskiwaczy do regeneracji przez autoryzowaną stację, która ma podpisany układ z Subaru. Nie wiem jak to się ma do warunków gwarancji i na tą chwilę nie uśmiecha mi się pozostawienie samochodu na około 2 tyg. w serwisie bo chłopaki muszą wyjąć silnik, zdemontować wtryskiwacze, wysłać je gdzieś pod Warszawę, potem muszą wrócić, montaż, silniczek z powrotem i koniec zabiegu - a wypadałoby przy takim rozwiązaniu mieć moduł(nawet po regeneracji) na wymianę co skończyłoby się na 3 dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...