Skocz do zawartości

GŁOŚNA PRACA DIESEL (BARDZO GŁOŚNA)


gollum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

FORESTER DIESEL -

Nie chcę być traktowany jako uciążliwy klient serwisu dlatego poproszę o informację czy "TEN TYP TAK MA".

Już kilka razy zgłaszałem w ASO Zdanowicz głośną pracę silnika - serwis robił "kalibrację" i oddawał mi samochód - raz faktycznie pomogło to na 2 dni, ale później niestety mamy powrót objawu. Wiem że to Diesel i rewelacji nie powinienem się spodziewać - jednak "przyjemności" dźwiękowe jakie dotykają moich uszu po uruchomieniu silnika równają się zapewne z tymi których doświadcza operator Ursus-a C330. Po nagrzaniu silnika niestety nie jest dobrze. Dla udokumentowania moich obiekcji załączam linki z nagraniem dźwiękowym pracy silnika (podejrzewam, że praca zimnego silnika mogłaby zrobić furorę na Youtube).

 

Zimny silnik:

http://cn.crossnet.pl/tools/subaru/Subaru_Diesel_zimny.wav

 

Ciepły silnik (przejechano 10km, lampka zgaszona):

http://cn.crossnet.pl/tools/subaru/Subaru_Diesel_cieply.wav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak dla mnie i zimny i ciepły wydaje odgłosy jak Ursus C-360 :shock: (dla młodych i z miasta - ciągnik rolniczy taki był kiedyś produkowany :cool: )

Nie daj sobie wmówić, że TTTM :!: Panewka? Klepiące zawory? Jeden cylinder martwy? Od tego masz ASO coby znaleźli, naprawili, przeprosili za kłopot suwenirem zacnym przeprosiny wzmacniająć :!: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że to nie panewka(taka ingerencja w silniczek zapewne nie skończy się dobrze) - może faktycznie coś blokuje regulację zaworów.

Teraz po 30kkm zalałem go Motul-em w nadziei, że to mu pomoże, paliwo Shell Diesel Gold - niestety objaw pozostaje - moja żona nie ma ze mną lepiej a mimo to tak nie klekocze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: czesto tuz po uruchomieniu i niewielkim obciazeniu silnika, slysze podobny klekot. Slychac go zwlaszcza na podjezdzie do bramy. Nie probowalem nigdy przegazowac zimnego silnika wiec trudno mi porownac to z twoim nagraniem. Po przejechaniu 1km dzwiek znika i przy spokojnej jezdzie jest cisza.

 

U mnie ten dzwiek pochodzi prawdopodobnie od procesu spalania. Ktos tu kiedys pisal, ze diesle sa wysterowane bardzo "asekuracyjnie" dla niskich temperatur. I w sumie by sie zgadzalo. Ale podkreslam: nie mam calkowitej pewnosci, ze mowimy o tym samym dzwieku.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: czesto tuz po uruchomieniu i niewielkim obciazeniu silnika, slysze podobny klekot.

mam takie same odczucia - na zimno przy niskich obrotach słychać wyraźnie taki klekot w wysokich tonach. Podczas przyśpieszania, powyżej pewnego poziomu obrotów, zanika. Po rozgrzaniu silnika także.

 

PS. I tak brzmi to lepiej niż TDI ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie 1.9TDI PD jest najbardziej rasowo brzmiacym dieslem :mrgreen:

boxer diesel brzmi za zewnatrz jak rozpadajaca sie sieczkarnia, wewnatrz za to nic nie sluchac

Mozliwe, ale przy 3000 rpm musisz konczyc przyspieszanie bo inaczej uderzasz glowa w kierownice :lol: A boxer ciagnie spokojnie do 4500 rpm i wtedy takze cos slychac.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kilka razy zgłaszałem w ASO Zdanowicz głośną pracę silnika - serwis robił "kalibrację" i oddawał mi samochód - raz faktycznie pomogło to na 2 dni, ale później niestety mamy powrót objawu.

Uwazam, ze w/w wypadku powinienes napisac "serwis".

Taka niestety jest prawda...

Moim nieznawczym zdaniem jest to problem mechaniczny - cos gdzies o cos wali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe, ale przy 3000 rpm musisz konczyc przyspieszanie bo inaczej uderzasz glowa w kierownice :lol: A boxer ciagnie spokojnie do 4500 rpm i wtedy takze cos slychac.

 

Pozdr.

dziwne chyba miales popsute TDI? bo moje mamy TDI PD ciagnie do 4500, ta starsza 110KM na pompie tez milo sie wkrecala do konca skali, zato jadac OBK dieslem czulem ze nie ma pary powyzej 4000, mnie osobiscie rozczarowal ten diesel, moze po wizycie w mapteku jezdzi lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne chyba miales popsute TDI? bo moje mamy TDI PD ciagnie do 4500, ta starsza 110KM na pompie tez milo sie wkrecala do konca skali, zato jadac OBK dieslem czulem ze nie ma pary powyzej 4000, mnie osobiscie rozczarowal ten diesel, moze po wizycie w mapteku jezdzi lepiej?

Jechalem passatem 2.0TDI PD 140KM. Mialem na swiezo porownanie z toyota 2.2D (obie moce) oraz kilkoma benzynowkami ok. 150 KM. Oprocz tego, ze wewnatrz bylo w miare cicho i hamulce dawaly swietnie wyczucie, nie moge powiedziec nic dobrego. Przyjemnosc z jazdy taka sama jak z palenia w piecu olejowym :neutral:

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne chyba miales popsute TDI? bo moje mamy TDI PD ciagnie do 4500, ta starsza 110KM na pompie tez milo sie wkrecala do konca skali, zato jadac OBK dieslem czulem ze nie ma pary powyzej 4000, mnie osobiscie rozczarowal ten diesel, moze po wizycie w mapteku jezdzi lepiej?

 

To twoja mama ma chyba zepsuty obrotomierz :) Przed subaru jezdzilem mocnym i zgrzebanym TDI wiec wiem conieco o tych silnikach, na seryjnej mapie PD ASZ, ARL czy inne wzdluzne nie ciagna powyzej 4000, moc zaczyna gwaltownie spadac w okolicy 4000 i nie ma juz jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To twoja mama ma chyba zepsuty obrotomierz :) Przed subaru jezdzilem mocnym i zgrzebanym TDI wiec wiem conieco o tych silnikach, na seryjnej mapie PD ASZ, ARL czy inne wzdluzne nie ciagna powyzej 4000, moc zaczyna gwaltownie spadac w okolicy 4000 i nie ma juz jazdy

ja nie znami nikogo kto ma seryjna mape w 1.9 TDI :mrgreen: my tez nie :razz: poprawka byla zaraz po zakupie bo silnik VW genialnie znosi takie korekty (przynajmniej te starsze) i troche mniej pali po zabiegu.

ale wracajac to tematu to chcialem namowic za jakis czas mame na zamiane Golfa TDI na Impreze 2.0d, ale po tym co czytam jak ASO olewaja klientow ktorzy maja problem z boxerem dieslem i o tylu awariach to jak na dzis rezygnuje :evil: mysle ze szefostwo SIP powinno tu czesciej zagladac i wyciagac wnioski :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale wracajac to tematu to chcialem namowic za jakis czas mame na zamiane Golfa TDI na Impreze 2.0d, ale po tym co czytam jak ASO olewaja klientow ktorzy maja problem z boxerem dieslem i o tylu awariach to jak na dzis rezygnuje :evil: mysle ze szefostwo SIP powinno tu czesciej zagladac i wyciagac wnioski :idea:

Mysle ze przesadzasz. Poczytaj krytyczne uwagi o benzynowych bokserach (niektorzy maja traumatyczne doswiedczenia z roznymi modelami). Biorac pod uwage, ze diesel jest wersja 1.0 dla subaru, naprawde niezle sie trzyma.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knurek napisał/a:

Biorac pod uwage, ze diesel jest wersja 1.0 dla subaru, naprawde niezle sie trzyma.

 

 

Honda nie miała takich problemów :)

Ale jakich problemów? Koledze coś stuka ( 1 przypadek), a ASO to zlewa. Ja tu widzę problem olewania przez marnej jakości ASO (niektóre) i nic poza tym. A przypadek golluma :?: , no cóż pech - nie myli się ten co nic nie robi :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owoc666,Honda również miała trochę "kłopotów" ze swoim dieslem.

GRAF, nie wszyscy użytkownicy silników benzynowych siedzą również na forum.

Awarie silników się zdarzają,dotyczy to wszystkich marek,niezależnie od tego czy to ropniak czy benzyna.Problem z diagnozą i przyczyną awarii,tu wiedza i doświadczenie serwisu ma decydujące znaczenie,póżniej jeszcze chęć oraz możliwości usunięcia awarii i jej przyczyny.Czasem serwis próbuje małym kosztem pozbyć się problemu,kłopotu,a może się uda i klient zmieni warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...