gollum Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Witam, FORESTER DIESEL - Nie chcę być traktowany jako uciążliwy klient serwisu dlatego poproszę o informację czy "TEN TYP TAK MA". Już kilka razy zgłaszałem w ASO Zdanowicz głośną pracę silnika - serwis robił "kalibrację" i oddawał mi samochód - raz faktycznie pomogło to na 2 dni, ale później niestety mamy powrót objawu. Wiem że to Diesel i rewelacji nie powinienem się spodziewać - jednak "przyjemności" dźwiękowe jakie dotykają moich uszu po uruchomieniu silnika równają się zapewne z tymi których doświadcza operator Ursus-a C330. Po nagrzaniu silnika niestety nie jest dobrze. Dla udokumentowania moich obiekcji załączam linki z nagraniem dźwiękowym pracy silnika (podejrzewam, że praca zimnego silnika mogłaby zrobić furorę na Youtube). Zimny silnik: http://cn.crossnet.pl/tools/subaru/Subaru_Diesel_zimny.wav Ciepły silnik (przejechano 10km, lampka zgaszona): http://cn.crossnet.pl/tools/subaru/Subaru_Diesel_cieply.wav Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Nie no na zimny straszna sieczkarnia :shock: - coś jakby panewka :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Jak dla mnie i zimny i ciepły wydaje odgłosy jak Ursus C-360 :shock: (dla młodych i z miasta - ciągnik rolniczy taki był kiedyś produkowany :cool: ) Nie daj sobie wmówić, że TTTM :!: Panewka? Klepiące zawory? Jeden cylinder martwy? Od tego masz ASO coby znaleźli, naprawili, przeprosili za kłopot suwenirem zacnym przeprosiny wzmacniająć :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gollum Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Mam nadzieję, że to nie panewka(taka ingerencja w silniczek zapewne nie skończy się dobrze) - może faktycznie coś blokuje regulację zaworów. Teraz po 30kkm zalałem go Motul-em w nadziei, że to mu pomoże, paliwo Shell Diesel Gold - niestety objaw pozostaje - moja żona nie ma ze mną lepiej a mimo to tak nie klekocze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Oł maj gad :shock: Jakby mi tak silnik chodził to bym go chyba zlawetował do serwisu. Nie trzeba być wybitnym specjalistą żeby stwierdzić, że ewidentnie silnik nie pracuje prawidłowo. :mad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Powiem tak: czesto tuz po uruchomieniu i niewielkim obciazeniu silnika, slysze podobny klekot. Slychac go zwlaszcza na podjezdzie do bramy. Nie probowalem nigdy przegazowac zimnego silnika wiec trudno mi porownac to z twoim nagraniem. Po przejechaniu 1km dzwiek znika i przy spokojnej jezdzie jest cisza. U mnie ten dzwiek pochodzi prawdopodobnie od procesu spalania. Ktos tu kiedys pisal, ze diesle sa wysterowane bardzo "asekuracyjnie" dla niskich temperatur. I w sumie by sie zgadzalo. Ale podkreslam: nie mam calkowitej pewnosci, ze mowimy o tym samym dzwieku. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 ten dzwiek to jakas tragedia :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speedy Bandito Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Powiem tak: czesto tuz po uruchomieniu i niewielkim obciazeniu silnika, slysze podobny klekot. mam takie same odczucia - na zimno przy niskich obrotach słychać wyraźnie taki klekot w wysokich tonach. Podczas przyśpieszania, powyżej pewnego poziomu obrotów, zanika. Po rozgrzaniu silnika także. PS. I tak brzmi to lepiej niż TDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 PS. I tak brzmi to lepiej niż TDI jak dla mnie 1.9TDI PD jest najbardziej rasowo brzmiacym dieslem boxer diesel brzmi za zewnatrz jak rozpadajaca sie sieczkarnia, wewnatrz za to nic nie sluchac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 jak dla mnie 1.9TDI PD jest najbardziej rasowo brzmiacym dieslem boxer diesel brzmi za zewnatrz jak rozpadajaca sie sieczkarnia, wewnatrz za to nic nie sluchac Mozliwe, ale przy 3000 rpm musisz konczyc przyspieszanie bo inaczej uderzasz glowa w kierownice A boxer ciagnie spokojnie do 4500 rpm i wtedy takze cos slychac. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Już kilka razy zgłaszałem w ASO Zdanowicz głośną pracę silnika - serwis robił "kalibrację" i oddawał mi samochód - raz faktycznie pomogło to na 2 dni, ale później niestety mamy powrót objawu. Uwazam, ze w/w wypadku powinienes napisac "serwis". Taka niestety jest prawda... Moim nieznawczym zdaniem jest to problem mechaniczny - cos gdzies o cos wali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Mozliwe, ale przy 3000 rpm musisz konczyc przyspieszanie bo inaczej uderzasz glowa w kierownice A boxer ciagnie spokojnie do 4500 rpm i wtedy takze cos slychac. Pozdr. dziwne chyba miales popsute TDI? bo moje mamy TDI PD ciagnie do 4500, ta starsza 110KM na pompie tez milo sie wkrecala do konca skali, zato jadac OBK dieslem czulem ze nie ma pary powyzej 4000, mnie osobiscie rozczarowal ten diesel, moze po wizycie w mapteku jezdzi lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 gollum, tuż po zapaleniu silnika słychać w zasadzie normalnie za to dźwięk przy dodawaniu gazu ewidentnie niepokojący :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 dziwne chyba miales popsute TDI? bo moje mamy TDI PD ciagnie do 4500, ta starsza 110KM na pompie tez milo sie wkrecala do konca skali, zato jadac OBK dieslem czulem ze nie ma pary powyzej 4000, mnie osobiscie rozczarowal ten diesel, moze po wizycie w mapteku jezdzi lepiej? Jechalem passatem 2.0TDI PD 140KM. Mialem na swiezo porownanie z toyota 2.2D (obie moce) oraz kilkoma benzynowkami ok. 150 KM. Oprocz tego, ze wewnatrz bylo w miare cicho i hamulce dawaly swietnie wyczucie, nie moge powiedziec nic dobrego. Przyjemnosc z jazdy taka sama jak z palenia w piecu olejowym :neutral: Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 dziwne chyba miales popsute TDI? bo moje mamy TDI PD ciagnie do 4500, ta starsza 110KM na pompie tez milo sie wkrecala do konca skali, zato jadac OBK dieslem czulem ze nie ma pary powyzej 4000, mnie osobiscie rozczarowal ten diesel, moze po wizycie w mapteku jezdzi lepiej? To twoja mama ma chyba zepsuty obrotomierz Przed subaru jezdzilem mocnym i zgrzebanym TDI wiec wiem conieco o tych silnikach, na seryjnej mapie PD ASZ, ARL czy inne wzdluzne nie ciagna powyzej 4000, moc zaczyna gwaltownie spadac w okolicy 4000 i nie ma juz jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 To twoja mama ma chyba zepsuty obrotomierz Przed subaru jezdzilem mocnym i zgrzebanym TDI wiec wiem conieco o tych silnikach, na seryjnej mapie PD ASZ, ARL czy inne wzdluzne nie ciagna powyzej 4000, moc zaczyna gwaltownie spadac w okolicy 4000 i nie ma juz jazdy ja nie znami nikogo kto ma seryjna mape w 1.9 TDI my tez nie :razz: poprawka byla zaraz po zakupie bo silnik VW genialnie znosi takie korekty (przynajmniej te starsze) i troche mniej pali po zabiegu. ale wracajac to tematu to chcialem namowic za jakis czas mame na zamiane Golfa TDI na Impreze 2.0d, ale po tym co czytam jak ASO olewaja klientow ktorzy maja problem z boxerem dieslem i o tylu awariach to jak na dzis rezygnuje mysle ze szefostwo SIP powinno tu czesciej zagladac i wyciagac wnioski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 ...ale wracajac to tematu to chcialem namowic za jakis czas mame na zamiane Golfa TDI na Impreze 2.0d, ale po tym co czytam jak ASO olewaja klientow ktorzy maja problem z boxerem dieslem i o tylu awariach to jak na dzis rezygnuje mysle ze szefostwo SIP powinno tu czesciej zagladac i wyciagac wnioski Mysle ze przesadzasz. Poczytaj krytyczne uwagi o benzynowych bokserach (niektorzy maja traumatyczne doswiedczenia z roznymi modelami). Biorac pod uwage, ze diesel jest wersja 1.0 dla subaru, naprawde niezle sie trzyma. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Biorac pod uwage, ze diesel jest wersja 1.0 dla subaru, naprawde niezle sie trzyma. Honda nie miała takich problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 Knurek napisał/a: Biorac pod uwage, ze diesel jest wersja 1.0 dla subaru, naprawde niezle sie trzyma. Honda nie miała takich problemów Ale jakich problemów? Koledze coś stuka ( 1 przypadek), a ASO to zlewa. Ja tu widzę problem olewania przez marnej jakości ASO (niektóre) i nic poza tym. A przypadek golluma :?: , no cóż pech - nie myli się ten co nic nie robi :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 lukass problemow bylo duzo wiecej na forum, komus padl w skrzyni 5bieg, innym auto gaslo teraz terkotanie, a to tylko jakis maly % aut bo wiekszosc posiadaczy diesla na forum nie siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 owoc666,Honda również miała trochę "kłopotów" ze swoim dieslem. GRAF, nie wszyscy użytkownicy silników benzynowych siedzą również na forum. Awarie silników się zdarzają,dotyczy to wszystkich marek,niezależnie od tego czy to ropniak czy benzyna.Problem z diagnozą i przyczyną awarii,tu wiedza i doświadczenie serwisu ma decydujące znaczenie,póżniej jeszcze chęć oraz możliwości usunięcia awarii i jej przyczyny.Czasem serwis próbuje małym kosztem pozbyć się problemu,kłopotu,a może się uda i klient zmieni warsztat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur1973 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Ludzie co wy piszecie, diesel w subaru?????? to jak kazirodzctwo, tylko benzyna a tak powaznie to troche przerost formy nad trescia jak diesel to tylko TOYOTA cisza i spokoj. wesołych Świat :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Toyota nie ma programowalne ECU DENSO wiec jak moze byc fajna :shock: diesle to wg mnie najlepsze ma BMW szczegolnie 2.0biturbo i 3.0biturbo no 1.9 TDI tyz fajny i Hondowskie 2.2 rownież Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 A 3.0 tdi to już nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 A 3.0 tdi to już nie? 3.0TDI = 3.0d <3.0d biturbo w 335d i innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi