Jump to content

AUTOMAT - ZIMA - RĘCZNY można??


AllRad
 Share

Recommended Posts

Czy w Subarakach z automatyczną skrzynią biegów można bez szkody dla napędu pomagać sobie w zakrętach zaciągając hamulec ręczny tak samo jak w manualu czy to wręcz zabronione???

 

Niech mnie ktoś oświeci...

Link to comment
Share on other sites

To w automatach jest wajcha hamulca ręcznego, a nie położenie gałki biegów "P" jak "parking" ?

:shock:

 

A no ma

 

"P" jest to tak zwany hamulec postojowy który znajduje się w środku w skrzyni i składa się dwóch bolców hamujących (nie pamiętam jak to dokładnie jest jak coś to mnie poprawcie). Ale osobiście nie polecam używania tryby "P" przy krótkim postoju np na światłach gdzie jest duża możliwość że ktoś nam może w "zadek" wjechać, ponieważ w tedy w skrzyni dzieje się dużo w sensie że skrzynia może się zablokować.

 

A tak wracając do tematu do mechanizm różnicowy powinien tu zadziałać teoretycznie ale ja osobiście w automacie bym ręcznego nie ruszał. Mozna bardzo ładnie bokiem pojechać bez ręcznego uwierz mi ;)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie, nie powinno się bo zajedzie się wiskoze.

Skoro w manualu żeby zaciaganac reczny w czasie jazdy nalezy wysprzeglic, to logicznie rzecz biorąc trzeba by też wysprzęglić w automacie - czyli zrzucić na N i wtedy ciągnąć ręczny, ALE nie powinno się potem z tego N wracać na D w czasie jazdy, choćby ze względu na różnice ciśnienia oleju w AT przy pozycji N a D.

Link to comment
Share on other sites

nie, nie powinno się bo zajedzie się wiskoze.

Skoro w manualu żeby zaciaganac reczny w czasie jazdy nalezy wysprzeglic, to logicznie rzecz biorąc trzeba by też wysprzęglić w automacie - czyli zrzucić na N i wtedy ciągnąć ręczny, ALE nie powinno się potem z tego N wracać na D w czasie jazdy, choćby ze względu na różnice ciśnienia oleju w AT przy pozycji N a D.

 

Też mi się tak wydaje. W końcu w automacie podczas jazdy silnik cały czas podtrzymuje obroty a do tego miałoby się zaciągnąć jeszcze ręczny?? To chyba nie może iść w parze.

Co innego manual, wysprzęglamy, obroty spadają i dopiero wtedy zacinka.

 

Mozna bardzo ładnie bokiem pojechać bez ręcznego uwierz mi ;)

 

Tylko co kiedy nagle w zakręcie zaczyna wyjeżdżać nam przód? Ręczny pomógłby go jakoś ustawić i dopiero wtedy wciskamy gaz...

Link to comment
Share on other sites

Ja mam automata, ale jak mi sie wydaje, to niema on wiskozy tylko mechanizm roznicowy torsena wewnatrz skrzyni...

 

Nie wiem czy mam racje, ale tak mi sie wydaje...

Link to comment
Share on other sites

Ja mam automata, ale jak mi sie wydaje, to niema on wiskozy tylko mechanizm roznicowy torsena wewnatrz skrzyni...

 

Jeśli masz 4EAT to masz wielopłytkowe mokre sprzęgło sterowane elektronicznie.

 

We wszystkich 4EAT jakie miałem, zepsułem sterowanie nim... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

trzeba by też wysprzęglić w automacie - czyli zrzucić na N

 

a automat nie 'wysprzęgla się' przy hamowaniu?

(tak na marginesie odbiegając od pytania o ręczny)

Link to comment
Share on other sites

Ludzie co wy, jakie wysprzęglanie w automacie?

Przecież jak stoimy na D + pedał hamulca to też autko lekko ciągnie.

 

któryś z instruktorów sjs tłumaczył, że przy hamowaniu (przy okazji ćwiczenia hamowania awaryjnego) odłączany jest napęd w automacie :???:

Link to comment
Share on other sites

po pierwsze AT nie ma wiskozy i nie ma co zajechac, po 2 mozna auto sprawdzac na przegladzie na rolkach co pisze w manualu i wtedy mamy ta same sytuacje co przy recznym (przód sie kreci na rolkach tył stoi i jest to dopuszczone)

Troche cieżko sie to robi i trzeba całkowicie bez gazu takie ratunkowe podparcie sie.

Można tylko nie przy mega prędkościach.......nie wprowadzajcie ludzi w bład!!

 

Ps nic nie zmieniac z biegami z 4 na N brońcie panie boże rozwalisz skrzynie bo w tym momęcie zawory dostaja mega strzał ciśnienia (oczywiscie nie tak odrazu ale ......)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wg mnie nie mozna. Zeszłej zimy raz tak zrobiłem i więcej nie zrobię. Ale do rzeczy. Mam Forestera 4AT i jest tam sprzęgło wielopłytowe, które jest spinane, gdy TCU wykryje dużą różnicę osi przedniej i tylnej. Więc gdy zaciągamy ręczny, blokujemy tylną oś i TCU spina sprzęgło. Coś może piardnąć. W moim przy było tak: zaciągnąłem ręczny skręcając koła i usłyszałem głośny terkot. Aż mnie ciarki przeszły. Zapewne było to centralne sprzęgło. Silnik i przednie koła ciągnęły, to puścił najsłabszy element, sprzęgło przeskakiwało. Dlaczego o tym nie ma w instrukcji? Bo zwykły śmiertelnik używa ręcznego do parkowania, a nie kręcenia tyłem :mrgreen: .

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ja mam odłączenie napędu w kabinie, czyli jak chcę się zawinąć to wciskam tylko FWD, zawijam się, wciskam z powrotem i jadę dalej na czterech łapkach. Dobry patent poprzedniego właściciela :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...