AllRad Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Czy w Subarakach z automatyczną skrzynią biegów można bez szkody dla napędu pomagać sobie w zakrętach zaciągając hamulec ręczny tak samo jak w manualu czy to wręcz zabronione??? Niech mnie ktoś oświeci... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 też się nad tym zastanawiam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 Gdyby to było zabronione to raczej by napisali o tym w instrukcji. Lepiej tylko zaciągać bez gazu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 To w automatach jest wajcha hamulca ręcznego, a nie położenie gałki biegów "P" jak "parking" ? :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igi_666 Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 To w automatach jest wajcha hamulca ręcznego, a nie położenie gałki biegów "P" jak "parking" ? :shock: A no ma "P" jest to tak zwany hamulec postojowy który znajduje się w środku w skrzyni i składa się dwóch bolców hamujących (nie pamiętam jak to dokładnie jest jak coś to mnie poprawcie). Ale osobiście nie polecam używania tryby "P" przy krótkim postoju np na światłach gdzie jest duża możliwość że ktoś nam może w "zadek" wjechać, ponieważ w tedy w skrzyni dzieje się dużo w sensie że skrzynia może się zablokować. A tak wracając do tematu do mechanizm różnicowy powinien tu zadziałać teoretycznie ale ja osobiście w automacie bym ręcznego nie ruszał. Mozna bardzo ładnie bokiem pojechać bez ręcznego uwierz mi Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek_Jr Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 nie, nie powinno się bo zajedzie się wiskoze. Skoro w manualu żeby zaciaganac reczny w czasie jazdy nalezy wysprzeglic, to logicznie rzecz biorąc trzeba by też wysprzęglić w automacie - czyli zrzucić na N i wtedy ciągnąć ręczny, ALE nie powinno się potem z tego N wracać na D w czasie jazdy, choćby ze względu na różnice ciśnienia oleju w AT przy pozycji N a D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AllRad Posted December 20, 2009 Author Share Posted December 20, 2009 nie, nie powinno się bo zajedzie się wiskoze.Skoro w manualu żeby zaciaganac reczny w czasie jazdy nalezy wysprzeglic, to logicznie rzecz biorąc trzeba by też wysprzęglić w automacie - czyli zrzucić na N i wtedy ciągnąć ręczny, ALE nie powinno się potem z tego N wracać na D w czasie jazdy, choćby ze względu na różnice ciśnienia oleju w AT przy pozycji N a D. Też mi się tak wydaje. W końcu w automacie podczas jazdy silnik cały czas podtrzymuje obroty a do tego miałoby się zaciągnąć jeszcze ręczny?? To chyba nie może iść w parze. Co innego manual, wysprzęglamy, obroty spadają i dopiero wtedy zacinka. Mozna bardzo ładnie bokiem pojechać bez ręcznego uwierz mi Tylko co kiedy nagle w zakręcie zaczyna wyjeżdżać nam przód? Ręczny pomógłby go jakoś ustawić i dopiero wtedy wciskamy gaz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Tylko co kiedy nagle w zakręcie zaczyna wyjeżdżać nam przód? Ręczny pomógłby go jakoś ustawić i dopiero wtedy wciskamy gaz... Wyprostowac kola z lekkim przyhamowaniem i ponownie skrecic :roll: Gaz dopiero gdy autoponownie weszlo w cyrkulacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siwy Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Ja mam automata, ale jak mi sie wydaje, to niema on wiskozy tylko mechanizm roznicowy torsena wewnatrz skrzyni... Nie wiem czy mam racje, ale tak mi sie wydaje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Siwy, chyba masz racje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Ja mam automata, ale jak mi sie wydaje, to niema on wiskozy tylko mechanizm roznicowy torsena wewnatrz skrzyni... Jeśli masz 4EAT to masz wielopłytkowe mokre sprzęgło sterowane elektronicznie. We wszystkich 4EAT jakie miałem, zepsułem sterowanie nim... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AllRad Posted December 20, 2009 Author Share Posted December 20, 2009 Czyli co, można czy nie można ? Ja mam 4EAT, wolnossący 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Czyli co, można czy nie można ? Lepiej nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siwy Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Mozna, mozna:) jak sie zepsuje, to skrzynia nie droga :razz: Ja moim automatem kolka krece i nic mu sie nie dzieje Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 trzeba by też wysprzęglić w automacie - czyli zrzucić na N a automat nie 'wysprzęgla się' przy hamowaniu? (tak na marginesie odbiegając od pytania o ręczny) Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Ludzie co wy, jakie wysprzęglanie w automacie? Przecież jak stoimy na D + pedał hamulca to też autko lekko ciągnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AllRad Posted December 20, 2009 Author Share Posted December 20, 2009 Tak więc dzisiaj poradziłem sobie pod Maximusem bez ręcznego póki wszyscy nie będziemy jednego zdania nie będę go dotykał Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Ludzie co wy, jakie wysprzęglanie w automacie?Przecież jak stoimy na D + pedał hamulca to też autko lekko ciągnie. któryś z instruktorów sjs tłumaczył, że przy hamowaniu (przy okazji ćwiczenia hamowania awaryjnego) odłączany jest napęd w automacie :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Napęd nie jest odłączany, tylko skrzynia włącza 3-ci bieg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 po pierwsze AT nie ma wiskozy i nie ma co zajechac, po 2 mozna auto sprawdzac na przegladzie na rolkach co pisze w manualu i wtedy mamy ta same sytuacje co przy recznym (przód sie kreci na rolkach tył stoi i jest to dopuszczone) Troche cieżko sie to robi i trzeba całkowicie bez gazu takie ratunkowe podparcie sie. Można tylko nie przy mega prędkościach.......nie wprowadzajcie ludzi w bład!! Ps nic nie zmieniac z biegami z 4 na N brońcie panie boże rozwalisz skrzynie bo w tym momęcie zawory dostaja mega strzał ciśnienia (oczywiscie nie tak odrazu ale ......) Link to comment Share on other sites More sharing options...
georg_drugi Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Wg mnie nie mozna. Zeszłej zimy raz tak zrobiłem i więcej nie zrobię. Ale do rzeczy. Mam Forestera 4AT i jest tam sprzęgło wielopłytowe, które jest spinane, gdy TCU wykryje dużą różnicę osi przedniej i tylnej. Więc gdy zaciągamy ręczny, blokujemy tylną oś i TCU spina sprzęgło. Coś może piardnąć. W moim przy było tak: zaciągnąłem ręczny skręcając koła i usłyszałem głośny terkot. Aż mnie ciarki przeszły. Zapewne było to centralne sprzęgło. Silnik i przednie koła ciągnęły, to puścił najsłabszy element, sprzęgło przeskakiwało. Dlaczego o tym nie ma w instrukcji? Bo zwykły śmiertelnik używa ręcznego do parkowania, a nie kręcenia tyłem . Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
adalien Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 dawno nikt tu nie pisał ..... .....można czy nie można.... ja zaciągam ale nie wiem czy można moze ktoś przez ten czas nabrał doświadczenia w tej sprawie..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omett Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Ja mam odłączenie napędu w kabinie, czyli jak chcę się zawinąć to wciskam tylko FWD, zawijam się, wciskam z powrotem i jadę dalej na czterech łapkach. Dobry patent poprzedniego właściciela Link to comment Share on other sites More sharing options...
adalien Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 tylko jak trzeba szybko kręcić kierownicą to można zapomnieć o wciśnięcu awd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omett Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Już nad tym wczoraj ćwiczyłem, dawało radę xD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now