j23a Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Prosze o poradę co zrobić. W moim outbacku 3.0 h6. kilka razy zaświeciła się kontrolka check engine - pierwszy raz jakieś 15 tkm temu - czerwiec to był (zero innych objawów - auto chodzi jak należy, pali jak subaru :grin:) Po podłączeniu pod komputer wyskoczyło coś na temat katalizatora (nie pamiętam dokładnej treści). Oczywiście serwis od razu - wymienić katalizator. I tu pojawił się problem. W moim aucie są dwa a ich koszt to ..... :roll: są przyjemniejsze wiadomości :neutral: kilka danych o aucie - przebieg 135 tkm; - ostatnie ok. 60 tkm jeździ w Polsce na dobrym (przynajmniej w założeniu) paliwie (Statoil, Shell, Orlen (rzadko), BP (jeszcze rzadziej)); - pierwsze ok. 75 tkm jeździło we Włoszech i Niemczech; - jest serwisowane od nowości tylko w serwisach subaru i na częściach subaru. W związku z tym mam kilka pytań: 1. czy faktycznie przy takim przebiegu w tym modelu mógł paść katalizator? 2. czy usterka (sygnalizowana przez check engine) może być spowodowana źle działającą sondą lambda? 3. czy na występowanie usterki (sygnalizowanej przez check engine) może mieć wpływ jakość świec zapłonowych (oryg. subaru wymienione przy przebiegu ok. 100 tkm) - wyczytałem taką tezę na forum? 4. jak to wszystko sprawdzić? 5. co robić dalej (generalnie jazda ze świecącym check engine nie wchodzi w grę bo: nie działa wtedy tempomat (używam go często), nie działa ESP, wkurza mnie jak świeci). 6. może ktoś z forumowiczów spotkał się już z taką przypadłością? Poradźcie coś. Z góry dzięki za wszelkie pomysły i porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urbi_ol Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 forester 2.0 - po ok. 20 kkm i niecałym roku eksploatacji lampka się zapaliła. wizyta w serwisie - oczywiście katalizator (podobno częsta przypadłość). czas oczekiwania ok. 1 tydz. - naprawa gwarancyjna. w tym czasie pojechałem na stację diagnostyczną i poprosiłem o sprawdzenie czystości spalin, w końcu, jak katalizator jest be, to spaliny to pokażą. czystość wzorowa, po podłączeniu do komputera na stacji błąd katalizatora cały czas był aktywny. ale jeśli serwis "za friko" zaproponował mi wymianę katalizatora to nie oponowałem - widać coś było "na rzeczy", ale nie jestem przekonany, czy była to słuszna decyzja. więc jak masz za to płacić, to twoje rozterki wydają się być uzasadnione. wg. mnie sprawdź gdzieś, czystość spalin, a jeżeli jest ok, to skasuj błąd i ciesz się nadal bezawaryjnym autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 sprobuj odsunac 2 sonde lamba od strunienia spalin za pomoca tulejki wkrecanej w gniazdo w 2 katalizatorze albo za nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob44 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Witam, mam podobną przypadłość. Pierwszy raz zaświeciła mi kontrolka check engine przy 140 tys. km. Odczytali to wtedy błąd sondy ale w innym serwisie bardziej wiarygodnym powiedzieli ze to katalizator. Byłem w tym czasie na analizie spalin i tu wszystko jest ok. Obecnie dwukrotnie zapaliła mi się kontrolka check engine (170tys.) i w dwóch różnych warsztatach stwierdzili ze to katalizator. Na razie nic z tym nie robiłem, bo zastanawia mnie dlaczego nic nie wychodzi na analizie spalin. Czy Ty j23 rozwiązałeś swój problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdogwwl Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 forester 2.0 - po ok. 20 kkm i niecałym roku eksploatacji lampka się zapaliła. wizyta w serwisie - oczywiście katalizator (podobno częsta przypadłość). czas oczekiwania ok. 1 tydz. - naprawa gwarancyjna. w tym czasie pojechałem na stację diagnostyczną i poprosiłem o sprawdzenie czystości spalin, w końcu, jak katalizator jest be, to spaliny to pokażą. czystość wzorowa, po podłączeniu do komputera na stacji błąd katalizatora cały czas był aktywny. ale jeśli serwis "za friko" zaproponował mi wymianę katalizatora to nie oponowałem - widać coś było "na rzeczy", ale nie jestem przekonany, czy była to słuszna decyzja. więc jak masz za to płacić, to twoje rozterki wydają się być uzasadnione. wg. mnie sprawdź gdzieś, czystość spalin, a jeżeli jest ok, to skasuj błąd i ciesz się nadal bezawaryjnym autem. Mi w moim Nissanie skasowanie nie pomogło. Teraz mi się check pali od katalizatora już parę miesięcy ;/ No i autko więcej pali, ale to przypadłość stylu mojej jazdy Czasem jest tak, że jak zaleję na Bpie Ultime to lampka gaśnie na jakiś czas. Podobno z tego co czytałem czujnik w nich jest do d... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 nie chce tworzyc nowego tematu, wiec zapytam sie tu pacjent - 2.0XT MY'04 rozwalila sie (doslownie :shock: ) rura zaznaczona jako #1, a mianowicie rozwalil sie spaw tuz za puszka katalizatora... z tego co wyczytalem na szybko, zastapienie tego cat'a zwyklal rura bez cat'a MOZE (ale nie musi) skutkowac pojawieniem sie CEL Uploaded with ImageShack.us jak jest w rzeczywsitosci :?: bo nie wiem, czy warto remontowac OEM rure, czy lepiej kupic jakas aftermarket'owa rure bez cat'a :roll: -- 1 lut 2011, o 13:18 -- i co nikt nie podpowie, jak jest z wywaleniem tego malego kata? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 eddie_gt4, z tego obrazka wynika, że sonda jest przed tą puszką więc jej eliminacja nie powinna narobić kłopotów :wink: ew. można wyłączyć wyświetlanie tego błędu, lub odsunąć sondę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krazek1221 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 yyyyyyy... z tego co wiem to CE mówi o problemach silnikowych (np. przepływomierz, przebicie na kablach zapłonowych itd.) więc ja bym się skłaniał ku sondzie lambda, ale spece od subaru na pewno lepiej będą wiedzieć ode mnie. A logicznie myśląc jeżeli pierwszy katalizator nie jest skuteczny to spaliny przelatujące przez niego mają inny skład, a sonda lambda znajdująca się w drugim katalizatorze z tego powodu źle ustala mieszankę i zapala się CE. Tak tylko sobie gdybam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 eddie_gt4, a nie da się tego obspawać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 1. Wywalić katalizatory 2. Skasować/wyłączyć błąd 3. Jeździć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się