Skocz do zawartości

zamiana rozmiaru opony moge czy nie?


krasa1

Rekomendowane odpowiedzi

limeryk Nie ma innego wyjścia - musisz przymierzyć felgę . Wszystkie wymiary są ważne , ale jeśli nie przymierzysz , to nie kupuj w ciemno . Mam podobny problem i wierz mi trzeba pomacać . W Trójmieście jest sporo forumowiczów - pewnie pomogą ? Nie ryzykuj , bo wydasz pieniądze i nikt Ci nie cofnie transakcji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 44, poz. 432, par. 11, ust. 4, 5 i 6) przewiduje między innymi zakaz montażu w pojeździe samochodowym:

- opon o różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi (z wyjątkiem koła zapasowego),

- opon, w których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm.

:?:

 

§ 11. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:

(...)

4. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.

5. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, jeżeli koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.

6. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:

1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi,

2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:

a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,

B) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem,

3) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej, z zastrzeżeniem że na osi nie napędzanej opony mogą być takie same, jak na osi kierowanej,

4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3,

5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę,

6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IRAZU,

tylko to nie jest prawo o ruchu drogowym, tylko warunki techniczne pojazdów

a dokładnie to jest ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. DZIENNIK USTAW Z 1999 R. NR 44 POZ. 432.

 

Sorry za OT :smile: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Nie, chyba że chcesz mieć mniejsze koła, wolniej jeździć przy wyższym spalaniu i mieć przekłamania na prędkościomierzu. Jak 205 to profil 65 ale to chyba już nietypowy rozmiar.

 

Ja tak wlasnie zrobilem. Mam zalozone zimowe 205/65 R16. Nokian WR G2 XL.

 

w jakim subarku masz takie koła ?? w foresterze ? bo mam właśnie taką kwetię czy wejdą pod kielich spreżyny... a na lato chcę 215/65 r16 i też mam obawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...