Jump to content

krótka skrzynia w WRX STi TypeR


maniujr
 Share

Recommended Posts

gdzieś wyczytałem, że jest bardzo uciążliwa w codziennym używaniu. wysokie obroty przy stosunkowo niskich prędkościach. czy to prawda ?

Link to comment
Share on other sites

kolejny task ;) dlaczego prędkościomierz jest wyskalowany tylko do 180km/h ? 22B miała niby elektroniczną blokadę do tylu, WRX STi TypeR/RA też ? czy to właśnie kwestia skrzyni, chociaż wg danych jedzie 250km/h :idea:

Link to comment
Share on other sites

bardzo uciążliwa w codziennym używaniu.

Tragedia...można jeżdzic...1 - 3 - 5......i tez dobrze przyspiesza :roll:

AK

 

Ja lubię wachlować :) Da radę przeżyć z tą skrzynią. Gorzej na trasie.

 

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 5:21 pm ]

kolejny task ;) dlaczego prędkościomierz jest wyskalowany tylko do 180km/h ? 22B miała niby elektroniczną blokadę do tylu, WRX STi TypeR/RA też ? czy to właśnie kwestia skrzyni, chociaż wg danych jedzie 250km/h :idea:

 

W Japonii wszystkie samochody mają ogranicznik do 180 km/h i stąd takie liczniki.

Link to comment
Share on other sites

Czy napewno? Chyba ver 3 miała najkrótszą skrzynie 4.444 bo tak jak moje Ra ma 3.9 i wcale takie krótkie te biegi nie są.

Ale to wartość przełożenia głównego, a nie poszczególnych biegów. I jakby sie uparł to mimo dłuższego głownego, może sie okazać że biegi są tak krótkie że w sumie daje to krótsze przełożenia.

Link to comment
Share on other sites

Jak wracaliśmy z rajdu Walii z Premem rozkreciłem Typka własnie do 160 mil.Typ-R miały najdłuższą skrzynie.RA STi z DCCD miały dość krótką skrzynie i śmiało mozna jezdzić 5ką od 40 km/h,fajna sprawa jak aftomacik :lol:

Link to comment
Share on other sites

Z praktyki - skrzynia w Type-RA 97 jest za krotka do codziennego uzytku. Do upalania - miodzio. Na codzien zdecydowanie lepsza jest nawet seryjna skrzynia z GT. Predkosc przelotowa ze skrzynia RA to 100-110km/h, powyzej juz mozna dostac do glowy a silnik tez nie przepada za dluga jazda na wysokich obrotach. Generalnie RA ze skrzynia i dyfrem 4,44 do codziennej jazdy bym nie chcial.

Link to comment
Share on other sites

Igor tak jk ci mówiłem założ sobie 4,11 będziesz zadowolony :)

 

K@amil jak skrzynia za krótka możemy się zamienic :mrgreen:

 

a co do wszelkich dywagacji przelozenia są tutaj do sprawdzenia po nr skrzyn, wystarczy odpalić xls i będziecie wiedzieć jaka skrzynia jest dla was najodpowiedniejsza, mój osobisty faworyt to RA93/94 ale ze świeca tego szukac :razz:

http://www.gearhack.com/docs/Subaru%20T ... 0Chart.pdf

Link to comment
Share on other sites

koledzy a moze troche wiecej dokladnosci? bo skrzyn i przelozen bylo co nie miara w tych sti, ra, r i jeszcze innych. wydaje mi sie, ze kilka osob tutaj po prostu dywaguje, ze "nie chcialoby miec takiej skrzyni a wolaloby taka" a tak na dobra sprawa nie mieli z nimi doswiadczen. ja posiadam u siebie konkretnie ta skrzynie TY752VBCAA 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 3.416 1.000 4.444. jak widzicie ma przelozenie glowne 4.444 i jest o NIEBO lepsza od seryjnej GT na kazdej plaszczyznie. powiedzialbym nawet, ze przede wszystkim w miescie widac roznice na plus. w koncu mozna jezdzic z wykorzystaniem wszystkich biegow a nie tylko 3/4 pierwszych. 5tka nie jest tak zestopniowana, ze trzeba krecic na 4 do predkosci 100-110km/h aby bez meczenia motoru ja wbic i dalej jechac. 1 i 5 bieg okreslilbym jako dluzsze wzgledem innych przelozen. na trasie wklada sie 5tke bez problemu przy 80-90kmh i mozna juz swobodnie wyprzedzac bez redukcji a predkosci wcale takich malych nie ma, bo przy 180km/h jest 5 tysiecy obrotow a przy 200km/h 5,5tys. do upalanek ta skrzynia rowniez moim zdaniem jest rewelacyjna, bo 1 jest dluga a 2,3,4 krotkie czyli lepiej w zasadzie byc nie moze.

 

nawiazujac jeszcze do przelozenia glownego 4.444 (nie pamietam oznaczenia skrzyni ani przelozen poszczegolnych biegow) to osobiscie jechalem na prawym GTkiem z taka skrzynka (felgi seria i seryjny rozmiar opon), ktory poszedl licznikowe 258km/h i to nie bylo jego ostatnie slowo ;)

Link to comment
Share on other sites

Jestem zadowolony ze swojej w roli, do jakiej jej uzywam, wiec z dealu nici ;)

 

Inna sprawa, ze do palowania ta skrzynia tez sie nie nadaje, czuc ze za delikatna. Ale do takiego kulturalnego uplania z szacunkiem dla sprzetu - prima sort :)

Link to comment
Share on other sites

koledzy a moze troche wiecej dokladnosci?

 

U mnie siedzi TY752VB3BA 3.454 2.333 1.750 1.354 0.972 3.416 1.000 4.111.

Tak jak pisałem: w mieście ok., na krętym torze o niebo lepiej niż na serii, poza miastem w ruchu: głośno. Przy 90 kph na 5 biegu jest 3krpm. Ale za to (jak Maras pisał) 5 można spokojnie wbijać przy 40-50 i tak do odcinki.

Link to comment
Share on other sites

na trasie wklada sie 5tke bez problemu przy 80-90kmh i mozna juz swobodnie wyprzedzac bez redukcji a predkosci wcale takich malych nie ma, bo przy 180km/h jest 5 tysiecy obrotow a przy 200km/h 5,5tys

 

A ile masz obrotów na 5 biegu przy prędkości 110-120km/h??

Link to comment
Share on other sites

skąd taką skrzynię dorwałeś, szukam już z dobre pół roku :evil:

 

na brytyjskim forum RA

 

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 6:52 pm ]

na trasie wklada sie 5tke bez problemu przy 80-90kmh i mozna juz swobodnie wyprzedzac bez redukcji a predkosci wcale takich malych nie ma, bo przy 180km/h jest 5 tysiecy obrotow a przy 200km/h 5,5tys

 

A ile masz obrotów na 5 biegu przy prędkości 110-120km/h??

 

120 to 4krpm

Link to comment
Share on other sites

120 to 4krpm

120 i 4krpm to za dużo żeby jeździć gdzieś dalej.....

 

no u mnie na pewno nie. przy 120 nie pamietam jaka mam, nie przygladalem sie

 

Jak nie zapomnisz to zerknij następnym razem bo jestem ciekawy.

 

Właśnie te skrzynie to dla mnie zagadka... ja potrzebuję przejechać trasę z prędkością 110-120km/h więc taka skrzynia jak ma szczur75 zdecydowanie odpada.

 

Jestem ciekaw jak jest u Ciebie grygo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...