Skocz do zawartości

krótka skrzynia w WRX STi TypeR


maniujr

Rekomendowane odpowiedzi

kolejny task ;) dlaczego prędkościomierz jest wyskalowany tylko do 180km/h ? 22B miała niby elektroniczną blokadę do tylu, WRX STi TypeR/RA też ? czy to właśnie kwestia skrzyni, chociaż wg danych jedzie 250km/h :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo uciążliwa w codziennym używaniu.

Tragedia...można jeżdzic...1 - 3 - 5......i tez dobrze przyspiesza :roll:

AK

 

Ja lubię wachlować :) Da radę przeżyć z tą skrzynią. Gorzej na trasie.

 

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 5:21 pm ]

kolejny task ;) dlaczego prędkościomierz jest wyskalowany tylko do 180km/h ? 22B miała niby elektroniczną blokadę do tylu, WRX STi TypeR/RA też ? czy to właśnie kwestia skrzyni, chociaż wg danych jedzie 250km/h :idea:

 

W Japonii wszystkie samochody mają ogranicznik do 180 km/h i stąd takie liczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy napewno? Chyba ver 3 miała najkrótszą skrzynie 4.444 bo tak jak moje Ra ma 3.9 i wcale takie krótkie te biegi nie są.

Ale to wartość przełożenia głównego, a nie poszczególnych biegów. I jakby sie uparł to mimo dłuższego głownego, może sie okazać że biegi są tak krótkie że w sumie daje to krótsze przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wracaliśmy z rajdu Walii z Premem rozkreciłem Typka własnie do 160 mil.Typ-R miały najdłuższą skrzynie.RA STi z DCCD miały dość krótką skrzynie i śmiało mozna jezdzić 5ką od 40 km/h,fajna sprawa jak aftomacik :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktyki - skrzynia w Type-RA 97 jest za krotka do codziennego uzytku. Do upalania - miodzio. Na codzien zdecydowanie lepsza jest nawet seryjna skrzynia z GT. Predkosc przelotowa ze skrzynia RA to 100-110km/h, powyzej juz mozna dostac do glowy a silnik tez nie przepada za dluga jazda na wysokich obrotach. Generalnie RA ze skrzynia i dyfrem 4,44 do codziennej jazdy bym nie chcial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Igor tak jk ci mówiłem założ sobie 4,11 będziesz zadowolony :)

 

K@amil jak skrzynia za krótka możemy się zamienic :mrgreen:

 

a co do wszelkich dywagacji przelozenia są tutaj do sprawdzenia po nr skrzyn, wystarczy odpalić xls i będziecie wiedzieć jaka skrzynia jest dla was najodpowiedniejsza, mój osobisty faworyt to RA93/94 ale ze świeca tego szukac :razz:

http://www.gearhack.com/docs/Subaru%20T ... 0Chart.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a moze troche wiecej dokladnosci? bo skrzyn i przelozen bylo co nie miara w tych sti, ra, r i jeszcze innych. wydaje mi sie, ze kilka osob tutaj po prostu dywaguje, ze "nie chcialoby miec takiej skrzyni a wolaloby taka" a tak na dobra sprawa nie mieli z nimi doswiadczen. ja posiadam u siebie konkretnie ta skrzynie TY752VBCAA 3.166 1.882 1.296 0.972 0.738 3.416 1.000 4.444. jak widzicie ma przelozenie glowne 4.444 i jest o NIEBO lepsza od seryjnej GT na kazdej plaszczyznie. powiedzialbym nawet, ze przede wszystkim w miescie widac roznice na plus. w koncu mozna jezdzic z wykorzystaniem wszystkich biegow a nie tylko 3/4 pierwszych. 5tka nie jest tak zestopniowana, ze trzeba krecic na 4 do predkosci 100-110km/h aby bez meczenia motoru ja wbic i dalej jechac. 1 i 5 bieg okreslilbym jako dluzsze wzgledem innych przelozen. na trasie wklada sie 5tke bez problemu przy 80-90kmh i mozna juz swobodnie wyprzedzac bez redukcji a predkosci wcale takich malych nie ma, bo przy 180km/h jest 5 tysiecy obrotow a przy 200km/h 5,5tys. do upalanek ta skrzynia rowniez moim zdaniem jest rewelacyjna, bo 1 jest dluga a 2,3,4 krotkie czyli lepiej w zasadzie byc nie moze.

 

nawiazujac jeszcze do przelozenia glownego 4.444 (nie pamietam oznaczenia skrzyni ani przelozen poszczegolnych biegow) to osobiscie jechalem na prawym GTkiem z taka skrzynka (felgi seria i seryjny rozmiar opon), ktory poszedl licznikowe 258km/h i to nie bylo jego ostatnie slowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a moze troche wiecej dokladnosci?

 

U mnie siedzi TY752VB3BA 3.454 2.333 1.750 1.354 0.972 3.416 1.000 4.111.

Tak jak pisałem: w mieście ok., na krętym torze o niebo lepiej niż na serii, poza miastem w ruchu: głośno. Przy 90 kph na 5 biegu jest 3krpm. Ale za to (jak Maras pisał) 5 można spokojnie wbijać przy 40-50 i tak do odcinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na trasie wklada sie 5tke bez problemu przy 80-90kmh i mozna juz swobodnie wyprzedzac bez redukcji a predkosci wcale takich malych nie ma, bo przy 180km/h jest 5 tysiecy obrotow a przy 200km/h 5,5tys

 

A ile masz obrotów na 5 biegu przy prędkości 110-120km/h??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd taką skrzynię dorwałeś, szukam już z dobre pół roku :evil:

 

na brytyjskim forum RA

 

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 6:52 pm ]

na trasie wklada sie 5tke bez problemu przy 80-90kmh i mozna juz swobodnie wyprzedzac bez redukcji a predkosci wcale takich malych nie ma, bo przy 180km/h jest 5 tysiecy obrotow a przy 200km/h 5,5tys

 

A ile masz obrotów na 5 biegu przy prędkości 110-120km/h??

 

120 to 4krpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 to 4krpm

120 i 4krpm to za dużo żeby jeździć gdzieś dalej.....

 

no u mnie na pewno nie. przy 120 nie pamietam jaka mam, nie przygladalem sie

 

Jak nie zapomnisz to zerknij następnym razem bo jestem ciekawy.

 

Właśnie te skrzynie to dla mnie zagadka... ja potrzebuję przejechać trasę z prędkością 110-120km/h więc taka skrzynia jak ma szczur75 zdecydowanie odpada.

 

Jestem ciekaw jak jest u Ciebie grygo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...