Jump to content

wymiana płynów


biegus 1982
 Share

Recommended Posts

http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1

 

tu masz wszystko, przy czym nie za bardzo nalezy ufac ramce z olejem do silnika, tam producent zobowiązany jest do podawania produktów zgodnych z homologacją i normami ekologicznymi, a nie koniecznie najlepszy olej, tak jak Marek pisał, nalej do silnika 300v 15w50

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam.Chciałem przy okazji zapytać o olej silnikowy do mojego gl-a ,po wymianie uszczelniaczy i przeb.ok.100tyś km,

jakim polecacie go zalać 5W40,czy może 10W40? Jest w silniku obecnie jakiś Castrol (silnik na wymianę)

Czy może robić płukanie pod Motula?

Będę wdzięczny za podpowiedż:)

Link to comment
Share on other sites

Wedlug mojej wiedzy i kilku eksperymentow :mrgreen: plukanie mozna zrobic zawsze, ja uzywam Motul Engine Clean. O Castrolu to juz sie jeden kolega wypowiedzial w innym dziale :roll: Jesli chcesz olej Motula to pewnie 5W-40 z serii 8100 X-CESS. Zadzwon do Leszka Wojcika, dobierze Ci.

Link to comment
Share on other sites

Wedlug mojej wiedzy i kilku eksperymentow :mrgreen: plukanie mozna zrobic zawsze, ja uzywam Motul Engine Clean. O Castrolu to juz sie jeden kolega wypowiedzial w innym dziale :roll: Jesli chcesz olej Motula to pewnie 5W-40 z serii 8100 X-CESS. Zadzwon do Leszka Wojcika, dobierze Ci.

 

Ja też zalewam tym Motulem (5W-40 8100 X-CESS), a wcześniej auto jeździło na oleju Castrol Edge 5W-30. Przed zmianą również zastosowano u mnie Motul Engine Clean (WRX 2.0 US-Spec, przebieg ~90kkm).

Link to comment
Share on other sites

To czyscidlo to warto stosowac przy kazdej wymianie, a przynajmniej co drugiej. Jedyny minus to niestety cena :evil:

 

Niestety motula jest drogie.

Ja ostatnio stosowałem clean engine od liqui moly, 18 zł w sklepie w warszawie dałem :wink:

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, co lałeś do dyfra? Wybieram się na wymianę i chyba nie chcę, żeby zalali mi cokolwiek, zawiozę im Gear 300 75w90 (u mnie przód i tył, bo A/T.

PS. Właśnie p. Leszek wybił mi z głowy pomysł lania 5w40. Mało asertywny chyba jestem. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Obecnie jeszcze jeżdżę na Motulu 10W40 i przez prawie 60tyś jestem zadowolony,gdyby nie... piston slap!

Nie wiem,czy przebieg początkowy (bardziej licznikowy)80tyś i ta klasa oleju j/w, mogły w czymś zaszkodzić,czy "ten typ tak ma"?

Teraz mam podobną sytuację- drugi silnik czeka,przeb. ok.100tyś(?) z '00r-i nie chciałbym popełnić może podobnego błędu.

Może to był,niestety, przypadek?

Zastanawiam się nad 8100 i 6100.Czasami lubię też trochę pogonić:)

Dyfry i skrzynię zalałem już dwukrotnie Shelem Gear i jak na razie wszystko ok ,choć mam wrażenie,że trochę 'gwiżdże' na reduktorze,oczywiście skrzynia:) Może tylko wrażenie.

Link to comment
Share on other sites

...raczej tłok,zawory regulowane były w ASO.Panewka po dwóch latach jazdy już by się przekręciła.Robi się coraz głośniej,

a teraz już nawet na ciepłym ,przy większych obrotach.Myślałem,że może tylko uturbione są lużno pasowane,stąd moje przypuszczenie,ale jeżeli wszystkie subaraki ,to jedna rodzina:),to ten typ tak ma!Padło ,niestety,też na mnie:)

Link to comment
Share on other sites

To czyscidlo to warto stosowac przy kazdej wymianie, a przynajmniej co drugiej. Jedyny minus to niestety cena :evil:

 

Niestety motula jest drogie.

Ja ostatnio stosowałem clean engine od liqui moly, 18 zł w sklepie w warszawie dałem :wink:

 

Czy takie płukanko,może rozszczelnić silnik?

Link to comment
Share on other sites

Nie, to nie kwas, nie wyzre uszczelek ;) Fakt, jesli uszczelnienia juz zniszczone, albo silnik skatowany, to moze z niego pociec. Ale to nie plukadlo go zapsuje, a on i tak sie do naprawy kwalifikowal :roll: W normalnym zdrowym silniku nawet z 200k km na karku nie bedzie problemow (czyscilem i Legaca i Astre tym Motulem).

 

Jakis guru z DE sie kiedys wypowiadal o olejach (bardzo ciekawe rzeczy pisal) i o czyscidlach tez bylo. Ich glowna rola nie jest oczyszczanie silnika, bo twardy nagar nijak ruszyc, tylko sprawianie by biezacy syf spuscil sie z olejem. Dzieki temu nowy olej dluzej pozostanie swiezy. Wniosek - stosowac regularnie.

 

Slyszalem tez ze sa przemyslowe urzadzenia do plukania silnika. Te pewnie czyszcza juz grubo.

Na RacingForum w jednym watku bylo, ze Mistu do silnikow z wtryskiem bezposrednim ma maszyne do czyszczenia ukladow dolotowych (w tym przepustnicy i zaworow), bo sie ciezko syfia olejem z odmy. Maja w Polsce jedna maszyne i sobie wypozyczaja. To zreszta jest problem wszystkich nowoczesnych silnikow gdzie paliwo trafia bezposrednio do komory, a nie do kolektora. Rozniaste testy pokazywaly na hamowniach spadek mocy 15 i wiecej KM przy dystansach kilkudziesieciu tysiecy km :shock:

Link to comment
Share on other sites

Na RacingForum w jednym watku bylo, ze Mistu do silnikow z wtryskiem bezposrednim ma maszyne do czyszczenia ukladow dolotowych (w tym przepustnicy i zaworow), bo sie ciezko syfia olejem z odmy. Maja w Polsce jedna maszyne i sobie wypozyczaja. To zreszta jest problem wszystkich nowoczesnych silnikow gdzie paliwo trafia bezposrednio do komory, a nie do kolektora. Rozniaste testy pokazywaly na hamowniach spadek mocy 15 i wiecej KM przy dystansach kilkudziesieciu tysiecy km :shock:

 

Na tamtym forum również ktoś umieszczał zdjęcia silnika Audi TFSI po kilkudziesięciu kkm przebiegu - masakra :shock: Nie ma to jak spłukiwanie zaworów dolotowych mieszanką paliwa i powietrza w tradycyjnych silnikach z wtryskiem pośrednim :wink:

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, masz rację.Jeżeli coś jest zużyte,to po płukaniu będzie tylko gorzej.Przechodziłem to z Toyotą z ukrytymi wadami silnika:)Jeśli znasz stan silnika,to można to stosować świadomie,a jeżeli nie? Należy najpierw go sprawdzić,i nie chodzi tu tylko chyba o uszczelniacze,bo te stare można zastąpić nowymi.Przedmuchy mogą wyjść dopiero po płukaniu.Wartość ciśnienia,również.Prawdziwego przebiegu też możesz nie znać.I jak być mądrym?

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie ze o ile stare uszczelniacze moga popuscic po takim plukaniu - jesli nagar i ogolnie rozumiany syf je uszczelnial - o tyle na uszczelke pod glowica itp. przedmuchy nie bedzie to mialo zlego wplywu. Tzn. moim zdaniem panujace tam obiazenia i cisnienia sa na tyle duze, ze jesli uszczelka jest kaput, to nagar jej nie uszczelni :mrgreen: A na przedmuchy pomiedzy tlokiem a cylindrem moze pomoc, bo odpusci zapieczone pierscienie (o ile jeszcze sa).

 

Mam takie podejscie jak do mycia silnika karcherem - jak sie ma zepsuc od wody, to lepiej w myjni niz w trasie.

Link to comment
Share on other sites

z tego co przeczytałem to do skrzyni wchodzi 3,5 litra , poważnie??

 

w wrx - e tak

 

Moje STI ma 74 tysiaki km i mam zamiar również powymieniać wszystkie płyny, więc jak można to ktoś jeszcze niech da znać ile oleju idzie do skrzyni w STI bez aktywnego dyfra.

Z góry Dzięki! :D

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie ze o ile stare uszczelniacze moga popuscic po takim plukaniu - jesli nagar i ogolnie rozumiany syf je uszczelnial - o tyle na uszczelke pod glowica itp. przedmuchy nie bedzie to mialo zlego wplywu. Tzn. moim zdaniem panujace tam obiazenia i cisnienia sa na tyle duze, ze jesli uszczelka jest kaput, to nagar jej nie uszczelni :mrgreen: A na przedmuchy pomiedzy tlokiem a cylindrem moze pomoc, bo odpusci zapieczone pierscienie (o ile jeszcze sa).

 

Mam takie podejscie jak do mycia silnika karcherem - jak sie ma zepsuc od wody, to lepiej w myjni niz w trasie.

 

Słusznie,jestem podobnego zdania :wink:

Płukać czas zacząć!

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzeje kotleta... :wink:

 

Zakupiłem moje wymarzoną imprezę z silnikiem 2,5 n/a, przelatane 60k km, chcę wymienić olej i teraz zagwózdka: z papiera wynika że był lany castrol 10w60, na wlewie wybite jest 5w30 (czyli producent zaleca), czytam czytam i widzę ze o 10w60 praktycznie nikt nie wspomina. Czy mogę zalać olej o innych parametrach, innej firmy?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...