biegus 1982 Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Chciałbym wymienic olej silnikowy,olej w skrzyni,w dyfrze,płyn hamulcowy,płyn chłodniczy, wszystko na markę MOTUL. Mógł by mi ktoś pomóc o jakich parametrach płyny i ilosciowo ile litrów ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 olej do motoru np 15w50 seria v300,olej skrzynia 80w90, dyfer tył 75w90, płyn chłodniczy 5l koncentratu , płyn ham. dot4 5.1 jeden pojemnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1 tu masz wszystko, przy czym nie za bardzo nalezy ufac ramce z olejem do silnika, tam producent zobowiązany jest do podawania produktów zgodnych z homologacją i normami ekologicznymi, a nie koniecznie najlepszy olej, tak jak Marek pisał, nalej do silnika 300v 15w50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
biegus 1982 Posted December 16, 2009 Author Share Posted December 16, 2009 z tego co przeczytałem to do skrzyni wchodzi 3,5 litra , poważnie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 z tego co przeczytałem to do skrzyni wchodzi 3,5 litra , poważnie?? w wrx - e tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirubaII Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Witam.Chciałem przy okazji zapytać o olej silnikowy do mojego gl-a ,po wymianie uszczelniaczy i przeb.ok.100tyś km, jakim polecacie go zalać 5W40,czy może 10W40? Jest w silniku obecnie jakiś Castrol (silnik na wymianę) Czy może robić płukanie pod Motula? Będę wdzięczny za podpowiedż Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Wedlug mojej wiedzy i kilku eksperymentow plukanie mozna zrobic zawsze, ja uzywam Motul Engine Clean. O Castrolu to juz sie jeden kolega wypowiedzial w innym dziale :roll: Jesli chcesz olej Motula to pewnie 5W-40 z serii 8100 X-CESS. Zadzwon do Leszka Wojcika, dobierze Ci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Do wolnego ssaka to nawet 5W-30 da radę. Przynajmniej wspomniany Leszek Wójcik mi taki polecił. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Mnie tez polecal 5W-30 ale ze lubie czasem pobutowac, to stanelo na 5W-40. Jak to powiedzial "nie musi byc tak ekologicznie" Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Wedlug mojej wiedzy i kilku eksperymentow plukanie mozna zrobic zawsze, ja uzywam Motul Engine Clean. O Castrolu to juz sie jeden kolega wypowiedzial w innym dziale :roll: Jesli chcesz olej Motula to pewnie 5W-40 z serii 8100 X-CESS. Zadzwon do Leszka Wojcika, dobierze Ci. Ja też zalewam tym Motulem (5W-40 8100 X-CESS), a wcześniej auto jeździło na oleju Castrol Edge 5W-30. Przed zmianą również zastosowano u mnie Motul Engine Clean (WRX 2.0 US-Spec, przebieg ~90kkm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 To czyscidlo to warto stosowac przy kazdej wymianie, a przynajmniej co drugiej. Jedyny minus to niestety cena Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpin Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 To czyscidlo to warto stosowac przy kazdej wymianie, a przynajmniej co drugiej. Jedyny minus to niestety cena Niestety motula jest drogie. Ja ostatnio stosowałem clean engine od liqui moly, 18 zł w sklepie w warszawie dałem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
citan Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 grzywaczewski, co lałeś do dyfra? Wybieram się na wymianę i chyba nie chcę, żeby zalali mi cokolwiek, zawiozę im Gear 300 75w90 (u mnie przód i tył, bo A/T. PS. Właśnie p. Leszek wybił mi z głowy pomysł lania 5w40. Mało asertywny chyba jestem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Nie, to ja jestem uparciuch. Do dyfra to p.Zbyszek z nie-ASO cos wcisnal i jest dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirubaII Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Obecnie jeszcze jeżdżę na Motulu 10W40 i przez prawie 60tyś jestem zadowolony,gdyby nie... piston slap! Nie wiem,czy przebieg początkowy (bardziej licznikowy)80tyś i ta klasa oleju j/w, mogły w czymś zaszkodzić,czy "ten typ tak ma"? Teraz mam podobną sytuację- drugi silnik czeka,przeb. ok.100tyś(?) z '00r-i nie chciałbym popełnić może podobnego błędu. Może to był,niestety, przypadek? Zastanawiam się nad 8100 i 6100.Czasami lubię też trochę pogonić Dyfry i skrzynię zalałem już dwukrotnie Shelem Gear i jak na razie wszystko ok ,choć mam wrażenie,że trochę 'gwiżdże' na reduktorze,oczywiście skrzynia:) Może tylko wrażenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Te silniki tak maja. Jestes pewien ze to tlok? Moze zawory? Nie wydaje mi sie by olej mial na to przelozenie, po prostu luzno pasowane... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirubaII Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 ...raczej tłok,zawory regulowane były w ASO.Panewka po dwóch latach jazdy już by się przekręciła.Robi się coraz głośniej, a teraz już nawet na ciepłym ,przy większych obrotach.Myślałem,że może tylko uturbione są lużno pasowane,stąd moje przypuszczenie,ale jeżeli wszystkie subaraki ,to jedna rodzina:),to ten typ tak ma!Padło ,niestety,też na mnie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirubaII Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 To czyscidlo to warto stosowac przy kazdej wymianie, a przynajmniej co drugiej. Jedyny minus to niestety cena Niestety motula jest drogie. Ja ostatnio stosowałem clean engine od liqui moly, 18 zł w sklepie w warszawie dałem :wink: Czy takie płukanko,może rozszczelnić silnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Nie, to nie kwas, nie wyzre uszczelek Fakt, jesli uszczelnienia juz zniszczone, albo silnik skatowany, to moze z niego pociec. Ale to nie plukadlo go zapsuje, a on i tak sie do naprawy kwalifikowal :roll: W normalnym zdrowym silniku nawet z 200k km na karku nie bedzie problemow (czyscilem i Legaca i Astre tym Motulem). Jakis guru z DE sie kiedys wypowiadal o olejach (bardzo ciekawe rzeczy pisal) i o czyscidlach tez bylo. Ich glowna rola nie jest oczyszczanie silnika, bo twardy nagar nijak ruszyc, tylko sprawianie by biezacy syf spuscil sie z olejem. Dzieki temu nowy olej dluzej pozostanie swiezy. Wniosek - stosowac regularnie. Slyszalem tez ze sa przemyslowe urzadzenia do plukania silnika. Te pewnie czyszcza juz grubo. Na RacingForum w jednym watku bylo, ze Mistu do silnikow z wtryskiem bezposrednim ma maszyne do czyszczenia ukladow dolotowych (w tym przepustnicy i zaworow), bo sie ciezko syfia olejem z odmy. Maja w Polsce jedna maszyne i sobie wypozyczaja. To zreszta jest problem wszystkich nowoczesnych silnikow gdzie paliwo trafia bezposrednio do komory, a nie do kolektora. Rozniaste testy pokazywaly na hamowniach spadek mocy 15 i wiecej KM przy dystansach kilkudziesieciu tysiecy km :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafcio78 Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Na RacingForum w jednym watku bylo, ze Mistu do silnikow z wtryskiem bezposrednim ma maszyne do czyszczenia ukladow dolotowych (w tym przepustnicy i zaworow), bo sie ciezko syfia olejem z odmy. Maja w Polsce jedna maszyne i sobie wypozyczaja. To zreszta jest problem wszystkich nowoczesnych silnikow gdzie paliwo trafia bezposrednio do komory, a nie do kolektora. Rozniaste testy pokazywaly na hamowniach spadek mocy 15 i wiecej KM przy dystansach kilkudziesieciu tysiecy km :shock: Na tamtym forum również ktoś umieszczał zdjęcia silnika Audi TFSI po kilkudziesięciu kkm przebiegu - masakra :shock: Nie ma to jak spłukiwanie zaworów dolotowych mieszanką paliwa i powietrza w tradycyjnych silnikach z wtryskiem pośrednim :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirubaII Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 grzywaczewski, masz rację.Jeżeli coś jest zużyte,to po płukaniu będzie tylko gorzej.Przechodziłem to z Toyotą z ukrytymi wadami silnika:)Jeśli znasz stan silnika,to można to stosować świadomie,a jeżeli nie? Należy najpierw go sprawdzić,i nie chodzi tu tylko chyba o uszczelniacze,bo te stare można zastąpić nowymi.Przedmuchy mogą wyjść dopiero po płukaniu.Wartość ciśnienia,również.Prawdziwego przebiegu też możesz nie znać.I jak być mądrym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Wydaje mi sie ze o ile stare uszczelniacze moga popuscic po takim plukaniu - jesli nagar i ogolnie rozumiany syf je uszczelnial - o tyle na uszczelke pod glowica itp. przedmuchy nie bedzie to mialo zlego wplywu. Tzn. moim zdaniem panujace tam obiazenia i cisnienia sa na tyle duze, ze jesli uszczelka jest kaput, to nagar jej nie uszczelni A na przedmuchy pomiedzy tlokiem a cylindrem moze pomoc, bo odpusci zapieczone pierscienie (o ile jeszcze sa). Mam takie podejscie jak do mycia silnika karcherem - jak sie ma zepsuc od wody, to lepiej w myjni niz w trasie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speeedyyy Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 z tego co przeczytałem to do skrzyni wchodzi 3,5 litra , poważnie?? w wrx - e tak Moje STI ma 74 tysiaki km i mam zamiar również powymieniać wszystkie płyny, więc jak można to ktoś jeszcze niech da znać ile oleju idzie do skrzyni w STI bez aktywnego dyfra. Z góry Dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirubaII Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Wydaje mi sie ze o ile stare uszczelniacze moga popuscic po takim plukaniu - jesli nagar i ogolnie rozumiany syf je uszczelnial - o tyle na uszczelke pod glowica itp. przedmuchy nie bedzie to mialo zlego wplywu. Tzn. moim zdaniem panujace tam obiazenia i cisnienia sa na tyle duze, ze jesli uszczelka jest kaput, to nagar jej nie uszczelni A na przedmuchy pomiedzy tlokiem a cylindrem moze pomoc, bo odpusci zapieczone pierscienie (o ile jeszcze sa). Mam takie podejscie jak do mycia silnika karcherem - jak sie ma zepsuc od wody, to lepiej w myjni niz w trasie. Słusznie,jestem podobnego zdania :wink: Płukać czas zacząć! Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamooth Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Odgrzeje kotleta... :wink: Zakupiłem moje wymarzoną imprezę z silnikiem 2,5 n/a, przelatane 60k km, chcę wymienić olej i teraz zagwózdka: z papiera wynika że był lany castrol 10w60, na wlewie wybite jest 5w30 (czyli producent zaleca), czytam czytam i widzę ze o 10w60 praktycznie nikt nie wspomina. Czy mogę zalać olej o innych parametrach, innej firmy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now