Jump to content
Niedźwiedź

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 97-02

Recommended Posts

Grzegorz,

Chyba nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem jeśli napiszę, iż myślę o pewnym Sylwku z Warszawy :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojny,

jak się będziesz wybierał daj znać, jakieś dwa-trzy dni wcześniej to się razem wybierzemy. Może jaki rabat grupowy wycyganimy ? :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spokojny,

jak się będziesz wybierał daj znać, jakieś dwa-trzy dni wcześniej to się razem wybierzemy. Może jaki rabat grupowy wycyganimy ? :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

To i mi dajcie znać :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

Takie rzeczy to dopiero w marcu... ale tego roku :wink: Wcześniej muszę powymieniać niemal wszystkie tuleje w zawieszeniu, a ta operacja szykuje się na marzec.

Jeśli więc sprawa nie pali się ogniem natychmiastowości, poczekajcie na mnie :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojny,

luzik. Marzec bardzo fajny miesiąc ;-)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja poproszę po 13.03 :-) Wracam z Austrii, pewnie już letnie założę.

 

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 10:57 pm ]

Dzisiaj dostałem maila z Subaru Deutschland, z którego jednoznacznie wynika, że możliwa jest wymiana amortyzatorów samopoziomujących, na te "tradycyjne". Warunkiem utrzymania prawidłowej wysokości zawieszenia jest także wymiana sprężyn na te dedykowane do zawieszenia "tradycyjnego". :twisted::mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedźwiedź, to wszyscy wiemy, pytanie tylko czy te dedykowane sprężyny są ORI i najlepiej wyciągnąć od nich jakieś numery katalogowe, wtedy wszystko stałoby się jasne :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzisiaj dostałem maila z Subaru Deutschland, z którego jednoznacznie wynika, że możliwa jest wymiana amortyzatorów samopoziomujących, na te "tradycyjne". Warunkiem utrzymania prawidłowej wysokości zawieszenia jest także wymiana sprężyn na te dedykowane do zawieszenia "tradycyjnego". :twisted::mrgreen:

 

W tym tygodniu będziemy przeprowadzać taką operację, ale na zamiennikach. Dam znać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niedźwiedź, to wszyscy wiemy

tak wszyscy wiedzą, że połowa ludzi ma "dupę na ziemi", a druga połowa sprężyny z Poznania.

 

pytanie tylko czy te dedykowane sprężyny są ORI i najlepiej wyciągnąć od nich jakieś numery katalogowe, wtedy wszystko stałoby się jasne :mrgreen:

tu nie bardzo rozumiem pytanie. Zamiennikiem OEMowych amorów jest KYB + sprężyna KYB RA5761.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam, posiadam takowe amortyzatory, funkiel nówki w opakowaniu jeszcze.

Odstąpię za dwa pasztety :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tu nie bardzo rozumiem pytanie. Zamiennikiem OEMowych amorów jest KYB + sprężyna KYB RA5761.

 

No właśnie "zamiennikiem", mnie chodzi o to żeby ktos udowodnił że subaru wyprodukowało forestera obojętne czy n/a czy s/tb z zawieszeniem bez samoreglacji.

 

Jak zadałem pytanie blisko 3 lata temu co zrobić żeby tyłek nie zwisał z amorami np.KYB to długi czas nikt nie był w stanie pomóc, wtedy nikt nie wiedział o sprężynie KYB RA5761 (bo pewnie takich jeszcze nie było) i dlatego w PL połowa jeździ na sprężynach z Poznania :mrgreen:

 

Dzisiaj nawet MONROE robi "dedykowane" do forestera bez samopoziomowania :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
No właśnie "zamiennikiem", mnie chodzi o to żeby ktos udowodnił że subaru wyprodukowało forestera obojętne czy n/a czy s/tb z zawieszeniem bez samoreglacji.

no...większość N/A jest bez samoregulacji. Wydaje mi się , że GX N/A miał samoregulację, tak poza tym to bez.

Polecam :arrow: http://opposedforces.com/parts/

 

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 11:54 pm ]

Spokojny, :arrow: PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedźwiedź, to są słowa pana Andrzeja Kopera:

 

Nie ma takich sprężyn z innych modeli Forestera które po założeniu do "dostępnych na rynku " amortyzatorów dawałyby zadawalający rezultat :idea: I było to już wielokrotnie " rozpracowywane przez amatorów tańszych rozwiązań , również przez serwisy :idea: ( co jest zrozumiałe :!: )

 

Katalogowi bym zbytnio nie wierzył, np.mnie po nr. VIN też wychodzi "NORMAL SUSPENSION" :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janosik, no co ja mam Ci powiedzieć ? Dosyć oczywiste jest, że na świecie są Forestery bez samopoziomującego zawieszenia. Dostałem info z Subaru Deutschland o możliwości wymiany sls na "zwykłe" zawieszenie + "zwykłe" sprężyny, na innych rynkach wiele osób z powodzeniem realizuje projekt amory KYB + sprężyny od wersji n/a (sam poniekąd jesteś tego przykładem).

 

Mi też net wskazuje "normal suspension", ale porównaj numery katalogowe amortyzatorów i sprężyn w s-t i innych forkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak zapowiadałem:

 

Auto złożone klient zadowolony. Forka po montażu nie widziałem :arrow: byłem na nartach. Rozmawiałem z mechanikiem, wszystko było ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc czy jest ktoś kto z pełną świadomością podpartą dowodami stwierdzi że można założyć amortyzatory KYB bez sls, dołożyć sprężyny (niekoniecznie z Poznania, cokolwiek to znaczy...) i forek MY03 N/A nie będzie wlókł dupą po ziemii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
No więc czy jest ktoś kto z pełną świadomością podpartą dowodami stwierdzi że można założyć amortyzatory KYB bez sls, dołożyć sprężyny (niekoniecznie z Poznania, cokolwiek to znaczy...) i forek MY03 N/A nie będzie wlókł dupą po ziemii?

Nie wiem jak sprawa się ma w MY03, ale kwestia dot. MY98-02 chyba wyjaśniona powyżej.

 

[ Dodano: Pią Lut 19, 2010 1:55 pm ]

No i stało się. Amortyzatory wymienione. Wiele osób wypowiadało się ale tylko teoretycznie, więc temat postanowiłem wziąć na klatę i zaryzykować ...

 

Królik doświadczalny: Forek S-Turbo My99

Choroba: padnięte amory tył - samopoziom (SLS). "Dupa" siedzi.

Remedium: amortyzatory KYB ULTRA SR (324054 oraz 324055) + spreżyny KYB RA5761 (czyli zestaw od wolnego ssaka. Pasuje też amortyzator Excel-G 334191 oraz 334192).

Efekty: "dupa" nie siedzi. Żeby nie operować milimetrami i centymetrami (chociaż i tak zmierzę i podam), efekt "namacalny" Wcisnę łapę czy nie?

 

Sprzęt:

2c85a083878009e6med.jpg

 

Przed operacją:

f841be3f9fd34513med.jpg

 

d2cf0c6faca01bafmed.jpg

 

811e734f20d2758amed.jpg

 

Po operacji:

63c6a7b1451ccbd5med.jpg

 

709a496bf4db2becmed.jpg

 

3b56820fba12d893med.jpg

 

61ce3348d7af684dmed.jpg

 

Czy ktoś ma dalsze wątpliwości? :cofee: Pytania?

Wiadomo , że to wszystko jeszcze "siądzie" , ale dodam tylko, że tył ma taką wysokość jaką ma z tymi wszystkimi klamotami na zdjęciu w bagażniku czyli: stare amortyzatory x2, stare spreżyny x2, tarcze hamulcowe, zaciski hamulcowe, więc spokojnie licząc - 40kg w bagażniku jest.

Zbieram teraz do skarbonki żeby wymienić przód na ULTRA SR.

 

Przejechałem póki co bardzo mały dystans, ale Forek prowadzi się REWELACYJNIE !

 

 

 

 

ps. tak, tak felgi brzydkie. Siekla na nich po terenie jeździł - ale są proste i na wiosnę będą ładne. Jako usprawiedliwienie dodam, że letnie są piękne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to zdjęcie z garażu jest przed wymianą czy po ?

Mierzyłeś może na równym ile masz cm od osi koła do spodu błotnika ? Prosiłbym o odp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy to zdjęcie z garażu jest przed wymianą czy po ?

zgodnie z opisem - przed.

Mierzyłeś może na równym ile masz cm od osi koła do spodu błotnika ? Prosiłbym o odp.

Jutro zmierzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jechałeś w jakimś egzemplarzu ze zwykłym Excel-G na tyle? Ciekaw jestem jak subiektywne odczucia pomiędzy nimi a SR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jechałeś w jakimś egzemplarzu ze zwykłym Excel-G na tyle? Ciekaw jestem jak subiektywne odczucia pomiędzy nimi a SR.

nie, nie jechałem. SR są podobno o ok. 30% sztywniejsze. Jest tak mała różnica w cenie między Excel a SR , że się nawet nie zastanawiałem, które wybrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedzwiedź, napisz coś o kosztach, zapodaj linka, albo co...

Chyba że chcesz dilować tym sprzętem, to podaj już swoją cenę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sabor, koszty:

Amortyzator ULTRA SR - ok 460pln/szt

Sprężyna KYB - ok 130pln/szt

Montaż - zależny od miejsca.

Ja się zamknąłem w kwocie total 1380PLN z instalacją i geometrią. Czyli koszt jednego amortyzatora SLS.

 

Instalacja była plug&play. Zero problemów. Wyjmujesz stare amortyzatory, przekładasz gumy, osłony, mocowania. Instalujesz.Gotowe.

 

Nie wiem czy mogę na forum podać źródło do Amorów i sprężyn - żadna w sumie to konkurencja dla SIP bo to "zamienniki". Lepiej - gdyby ktoś był chętny - wyślę info na PW.

Chyba że chcesz dilować tym sprzętem, to podaj już swoją cenę :)

Mogę pomóc z zorganizowaniu tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy mogę na forum podać źródło do Amorów i sprężyn - żadna w sumie to konkurencja dla SIP bo to "zamienniki". Lepiej - gdyby ktoś był chętny - wyślę info na PW.

Chyba że chcesz dilować tym sprzętem, to podaj już swoją cenę :)

Mogę pomóc z zorganizowaniu tematu.

Jak możesz to zarzuć namiarem na PW :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mierzyłeś może na równym ile masz cm od osi koła do spodu błotnika ? Prosiłbym o odp.

44cm :mrgreen:

 

Dla porównania dane dot. sprężyn (nie jest to fachowe mierzenie - zwykła linijka poszła w ruch ;-) ):

SLS:

5 zwojów

wys ok 375

drut 10mm

 

N/A (RA5761)

5 zwojów

wys ok 375mm

drut 14mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...