Tomasz M Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Witam, mam zamiar kupić nowego Outback'a diesla. Może wyda się to błachostką ale co sądzicie na temat braku wskażnika temperatury płynu chłodzącego. Osobiście wolal bym mieć wzrokową kontrolę nad temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 ...co sądzicie na temat braku wskażnika temperatury płynu chłodzącego. Sadze, ze wolalbym taki wskaznik miec. Chociazby po to, zeby nie "deptac" zanim silnik porzadnie sie rozgrzeje. A roznice w predkosci nagrzewania miedzy latem a zima sa na tyle duze, ze aproksymacja temperatury "na ucho" moze byc bardzo niedokladna Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ja dla porownania w WRX mialem wskaznik temp. oleju i wskaznika temp. plynu chlodzacego w wydaniu Subaru moglo by nie byc. Jak zatrzyma sie w stanie normalnym, to silnik nadal jest niedogrzany, a jak sie przegrzewa to na wskazniku i tak tego nie widac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Chociazby po to, zeby nie "deptac" zanim silnik porzadnie sie rozgrzeje. Do momentu osiagniecia właściwej temp. pali sie niebieska lampka ... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Chociazby po to, zeby nie "deptac" zanim silnik porzadnie sie rozgrzeje. Do momentu osiagniecia właściwej temp. pali sie niebieska lampka ... AK Czyli czujnik temperatury jest? Nie ma w katalogach jakiegoś dodatkowego akcesorium typu "wskaźnik" żeby założyć dodatkowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Czyli czujnik temperatury jest? Jest. Jak pali sie niebieska lampka to za zimny a jak czerwona to.....uszczelki.. :roll: AK ps. podlaczyc jakis wskaznik zawsze mozna ale w kat. nie zauwazylem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Do momentu osiagniecia właściwej temp. pali sie niebieska lampka ...AK No prosze, doklanie jak w starym yarisie... :wink: Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 czujnik temp. jest, lampki są... ale komu przeszkadzało zostawienie wskaźnika zegarowego?? może to bez znaczenia praktycznego, ale szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 ale komu przeszkadzało zostawienie wskaźnika zegarowego?? może to bez znaczenia praktycznego, ale szkoda Podobnie zareagowałem jak wsiadlem w 91/92 roku do Leg Turbo i nie bylo wkaznika doladowania :shock: , który byl dla mnie wtedy bardzo istotny :roll: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 ciekawi mnie ile km trzeba przejechac [przy 0 st C jadac ok 80km/h] zeby zgasla niebieska, bo jesli ktos uzytkuje auto na b. krotkich dojazdach do pracy to oszczednosc diesla ucieka...wraz z palacą sie niebieską dioda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Trzeba sobie zainstalowac grzalke plynu chlodzacego i polaczac do pradu na noc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 raczej Webasto, i zycie zimą staje się piękne :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Też na początku zareagowałem sceptycznie na brak wskaźnika. Ale tak na trzeźwo: komu to jest potrzebne? Oprócz zaspokojenia sentymentu do wzorca samochodu będącego wielce skomplikowaną maszyną i jako taką potrzebującą pokręteł, regulatorów i całej masy wskaźników, nie ma żadnej istotnej roli. Jest niebieska lampka, jest też taka która się zaświeci, jak będzie za ciepło - w sumie więcej nie trzeba. Na dobrą sprawę zamiast obrotomierza też wystarczyłby shift light Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Chociazby po to, zeby nie "deptac" zanim silnik porzadnie sie rozgrzeje. Do momentu osiagniecia właściwej temp. pali sie niebieska lampka ... AK Czyli czujnik temperatury jest? Nie ma w katalogach jakiegoś dodatkowego akcesorium typu "wskaźnik" żeby założyć dodatkowo? Witam, Czujnik temperatury oczywiscie jest. Niestety firma (nie jako pierwsza) ze wzgledow oszczednosciowych zrezygnowala (po stronie kierowcy) ze wskaznika analogowego. Dwukolorowy LED kosztuje prawie "0" i daje powazne oszczednosci. Czy napewno do momentu osiagniecia wlasciwej temepratury pali sie niebieskie? NIE. Niebieskie gasnie przy okolo 50 C, wiec do wlasciwej temp. jeszcze daleko. Dokladna temp. mozna bardzo latwo odczytac ze zlacza OBD II. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 to nie kwestia oszczędności a ekologii. w miejsce wskaźnika temp. pojawił się "ekonomizer". To jest dopiero bezsensowny wskaźnik. Ostatnio byłem w MTS i na oglądałem wyjętego diesla razem z P. Markiem. Sprawdzaliśmy czy jest przygotowane miejsce do podłączenia czujnika temp. oleju lub płynu ale brak. Innymi słowy tylko drutowanie. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wąż Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Ostatnio byłem w MTS i na oglądałem wyjętego diesla razem z P. Markiem. Sprawdzaliśmy czy jest przygotowane miejsce do podłączenia czujnika temp. oleju lub płynu ale brak. :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 co w tym dziwnego ? jest co prawda wejście na grzałkę ale podobno na czujniki to się nie nadaje. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 to nie kwestia oszczędności a ekologii. w miejsce wskaźnika temp. pojawił się "ekonomizer". To jest dopiero bezsensowny wskaźnik. Ostatnio byłem w MTS i na oglądałem wyjętego diesla razem z P. Markiem. Sprawdzaliśmy czy jest przygotowane miejsce do podłączenia czujnika temp. oleju lub płynu ale brak. Innymi słowy tylko drutowanie. pzdr. EKOLOGII? Tak jak pisalem, dwukolorowa dioda (zgaduje ze taka wlasnie tam jest) kosztuje 20 a moze nawet 100 razy mniej niz analogowy wzkaznik. Razy roczna produkcja = $$$$$$$$ oszczednosci. Malo tego, zrobilo sie miejsce na "vaculometer" i jest co reklamowac Pamietam, kupilem sobie kiedys takie cos do 125p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 "vaculometer" Co to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 "vaculometer" Co to jest? Tak bylo nazywane ustrojstwo pokazujce cisnienie (podcisnienie) w kolektorze ssacym. Ta zdecydowanie nie naukowa nazwa pochodzi od vacuum-próżnia. (byc moze nieco przekrecilem nazwe pod jaka to bylo sprzedawane ~ 30 lat temu) Dawalo to kierowcy obraz tego z jaka sila benzyna jest wysysana z rurek emulsyjnych. Temperowalo odrobine agresywne przyciskanie gazu, co sie tlumaczylo na oszczednosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 "vaculometer" Co to jest? Tak bylo nazywane ustrojstwo pokazujce cisnienie (podcisnienie) w kolektorze ssacym. Ta zdecydowanie nie naukowa nazwa pochodzi od vacuum-próżnia. (byc moze nieco przekrecilem nazwe pod jaka to bylo sprzedawane ~ 30 lat temu) Dawalo to kierowcy obraz tego z jaka sila benzyna jest wysysana z rurek emulsyjnych. Temperowalo odrobine agresywne przyciskanie gazu, co sie tlumaczylo na oszczednosci. ehhhh... Może kiedy indziej załapiesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się