Jump to content

KOROZJA w Subaru WRX 2005


pablo07
 Share

Recommended Posts

Witam,

od kilku tygodni jestem posiadaczem WRX-a, który został kupiony przez pierwszego własciciela jako samochód nowy w salonie w Niemczech ( Subaru Wilhelm Hilmer w Moringen ). Od nowości do chwili obecnej samochód był regularnie serwisowany w Subaru Koper ( wszystkie przeglądy gwarancyjne i pogwarancyjne również ).

Zauważyłem miejsca korozji w okolicach uszczelki pokrywy bagażnika.

Proszę o informację, czy taka usterka jest czymś normalnym w Subaru z 2005 roku, czy jest to wada fabryczna i czy może zostać usunięta w ramach europejskiej gwarancji na ten pojazd ?

Pragnę dodać, że samochód jest bezwypadkowy i był serwisowany tylko i wyłącznie w ASO Subaru.

 

Będę wdzieczny za odpowiedź,

z poważaniem,

Paweł Krupa

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że nie powinno tak być :!:

Ale teraz chyba wszystkie marki samochodów mają z tym problemy - tzn producenci oszczędzają na materiale.

Japońskie też :sad: , czy to Honda, Mitsubishi, Subaru.

Ty w tym miejscu chyba nie masz drugiej (bezbarwnej) warstwy lakieru.

Należy oczyścić i pomalować.

Ale czy na gwarancji czy nie to już ja nie stwierdzę.

Jedyne co mogę podpowiedzieć to zrobić to samemu, bo technologia naprawy producenta wymusi prawdopodobnie malowanie całego elementu, a to może być źle widziane przy odsprzedaży.

Link to comment
Share on other sites

pablo07, to nie jest kwesita jakości blacharki, a raczej wynik uszkodzenia mechanicznego i późniejszy wpływ wody.

 

Ja mam takie "kwiatki" w miejscu, gdzie klapa bagażnika styka się z nadkolami i gdzie uderzają takie dwa odboje gumowe klapy. Jest to tylko powierzchowne. W tym roku przed zimą starłem rdzę specjalnym płynem i watą (żeby bardziej nie uszkodzić), dałem wyschnąć, pomalowałem lakierem zaprawkowym i tyle. Tak że nie jest to kwestia jakości, a fizyki (uszkodzenie mech.) i chemii (Utlenianie się metalu w miejscu uszkodzenia powłoki), na które nie ma mądrego.

Link to comment
Share on other sites

A nie jest tak, że gwarancja to obejmuje jedynie wtedy, gdy się robi te odpłatne nieobowiązkowe przeglądy powłoki lakierniczej itd? Gdy kupowałem ostatnio SX4 dla żony to sprzedawca nawet o tym nie wspomniał - wyjdzie później ruda i będzie narzekanie serwisu, że "przecież trzeba było skorzystać z tych dodatkowych przeglądów"...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...

dla porównania

 

fiat stilo, 8 lat, 0 korozji

 

blacha w100% ocynkowana na całości grubością 8um, w miejscach narażonych 32um

 

kilka odprysków po kamieniach na masce itp. widac gołą blachę i nic się nie dzieje

 

japanese nie zabezpieczają blach nienarażonych, tutaj fiat ich deklasuje

 

inne moje auta nissan almera, wykwity w miejscach nie narażonych pod lakierem

 

nissan micra, generalnie 0 problemów, ale po skasowaniu, jak auto postało na parkingu to widać było, że nadkola nie są zabezpieczone, a maska tak.

 

forester, mój ukochany, w lewym nadkolu tylnym od strony pazażera są żółtawe placki - błąd produkcyjny - mikroskopijna ilość baranka, po drugie stronie nie ma problemu, banarka jest gruba warstwa tak że dali ciała. Ciekawe czy to obejmuje gwarancja

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Zgłosiłem się w piatek do ASO Subaru w Rzeszowie, Pan zrobił fotki i wysłał je do SIP-u ( kopia maila do mnie ), kazał czekać na odpowiedź. Pragnę dodać, że Pan był bardzo uprzejmy ;)

 

Mam właśnie ten sam problem w mojej imprezie sedan MY2006, bezwypadkowa, kupiłem nową w salonie w Niemczech. Też rdza w okolicach uszczelki tylnej klapy. Ponieważ robiłem regularnie przeglądy blachy, serwis Grafix w Białymstoku uznał, że to powinno być naprawione w ramach gwarancji. Zrobiono zdjęcia i też czekam na werdykt SIPu. Ale to smutne, że w Subaru dzieje się coś takiego...

 

-- 5 paź 2010, o 22:02 --

 

Właśnie jestem już po naprawie "powyższej" rdzy. ASO Grafix w Białymstoku uznał gwarancję, a ich serwis blacharski A. Borowski wykonał robotę perfekcyjnie. W czasie prac okazało się, że rdza pojawiła się również w okolicach pasa tylnego i to również zostało naprawione. Auto odebrałem bez żadnych śladów lakieru (co, jak sobie przypomnę inne serwisy, wcale nie jest takie oczywiste :evil: ) i zapylenia wnętrza. A swoją drogą (tu pytanie do Dyrekcji) jak to się dzieje, że w Subaru Imprezie zaledwie 4-letniej taka wada lakieru??????? I z tego co można na forum wyczytać, nie zdarza się to rzadko......... :(

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
A swoją drogą (tu pytanie do Dyrekcji) jak to się dzieje, że w Subaru Imprezie zaledwie 4-letniej taka wada lakieru???????

Najwidoczniej potwierdziała sie stara prawda - nobody is perfect.

z tego co można na forum wyczytać, nie zdarza się to rzadko........

Taka już jest natura Forum, że nieomal kazdy przypadek okazuje się wręcz częstym :wink:

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...