Jump to content

Remontowac EJ20K czy szukac EJ207?


SLIWA
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Co bardziej się opłaca, co jest lepsze - nie tylko chodzi o pieniądze lecz o długoterminowe w miarę ostre eksploatowanie.

 

Mam Subaru Imprezę STi TypeR MY98 i chcę zrobić przegląd silnika z ewentualnym remontem a potem kompleksowe strojenie.

 

Tylko zastanawiam się czy nie lepiej kupić EJ207 (albo jeszcze inny wariant)? Nowsza technologia, lepsza (chyba) elektronika i może być dużo mniej zmęczony bo Moja Czarna Bestia już sporo pojeżdżawek przeżyła a i marchew i wystrzałów itp. (brak strojenia :roll: ) było wiele po drodze więc coś tam na pewno po pupie dostało.

 

Uczestniczę w KJS-ach w pojeżdżawkach, czasem jakiś rallysprint itp. i pod tym kątem chciałbym mieć przygotowany silnik, moce rzędu 400 koni mech. mało mnie interesują, ewentualnie troszkę więcej niutów (450- 500).

 

Ile może kosztować EJ207 w dobrym stanie? Czy dużo jest rzeźby w zrobieniu przeszczepu?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Rozbierz swój motor i zrób sobie kosztorys remontu,bo może się okazać,że wcale to nie będzie dużo kosztować a potem wiesz co masz.Na EJ 207 trzeba szykować 10.000zł + wiązka + strojenie i parę dodatkowych rzeczy i czasem nie wiadomo co kupisz.

O motor z przebiegiem 50 tys km ciężko w obecnych czasach.Przy 450-500Nm warto pomyśleć o skrzyni 6-cio biegowej,bo już nie przelewki.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Co bardziej się opłaca, co jest lepsze - nie tylko chodzi o pieniądze lecz o długoterminowe w miarę ostre eksploatowanie.

 

Mam Subaru Imprezę STi TypeR MY98 i chcę zrobić przegląd silnika z ewentualnym remontem a potem kompleksowe strojenie.

 

Tylko zastanawiam się czy nie lepiej kupić EJ207 (albo jeszcze inny wariant)? Nowsza technologia, lepsza (chyba) elektronika i może być dużo mniej zmęczony bo Moja Czarna Bestia już sporo pojeżdżawek przeżyła a i marchew i wystrzałów itp. (brak strojenia :roll: ) było wiele po drodze więc coś tam na pewno po pupie dostało.

 

Uczestniczę w KJS-ach w pojeżdżawkach, czasem jakiś rallysprint itp. i pod tym kątem chciałbym mieć przygotowany silnik, moce rzędu 400 koni mech. mało mnie interesują, ewentualnie troszkę więcej niutów (450- 500).

 

Ile może kosztować EJ207 w dobrym stanie? Czy dużo jest rzeźby w zrobieniu przeszczepu?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Chyba lepiej bedzie poszukac ej207, pamietaj ze EJ20K jest na otwartej tulei...

 

Co sie wogole dzieje z silnikiem?

Link to comment
Share on other sites

Co sie wogole dzieje z silnikiem?

 

Oprócz tego że bierze olej, po kilku pojeżdżawkach muszę uzupełniać i wiem że to normalne lecz wcześniej szło mi litr pomiędzy zmianami (5 000 km) a teraz to ponad 2 litry wychodzi i wiem że tragedii nie ma lecz za jakiś czas może być już gorzej więc wolę dmuchać na zimne.

 

Jak pisałem wcześniej silnik wymaga strojenia bo często mi przerywa przy max otwartej przepustnicy i mam marchewy i wystrzały i wiem że muszę to zrobić. Jednak chciałbym być pewny że z silnikiem wszystko jest OK.

 

Jeśli EJ207 tyle kosztuje to chyba rzeczywiście lepiej sprawdzić ten co mam i ewentualnie powymieniać co tam jest do wymiany.

 

Co znaczy ze jest na otwartej tulei?

 

Edit: Chodzi o otwarty blok, półzamkniety etc?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem na ile jest to prawdą, lecz doszły mnie słuchy że TypeR'y miały jakieś mocniejsze silniki (tylko nie wiem czy chodziło o EJ207 tylko czy też był do tego zaliczany EJ20K). Obecnie mam boost 1.6 bara kolega ma TypeR'a MY00 i ma 1.1 bądź 1.2 bara i tylko nieznacznie mój jest szybszy na prostej.

 

Nie wiem na ile jest to miarodajne lecz różnica jest znaczna w doładowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem na ile jest to prawdą, lecz doszły mnie słuchy że TypeR'y miały jakieś mocniejsze silniki (tylko nie wiem czy chodziło o EJ207 tylko czy też był do tego zaliczany EJ20K). Obecnie mam boost 1.6 bara kolega ma TypeR'a MY00 i ma 1.1 bądź 1.2 bara i tylko nieznacznie mój jest szybszy na prostej.

 

Nie wiem na ile jest to miarodajne lecz różnica jest znaczna w doładowaniu.

 

zalezy ile chcesz dmuchac docelwo? I uwierz ale boost ma niewiele wspolnego jak samochod jezdie, jest sporo roznych czynnikow ktore wplywaja na to ze samochod jest szybki. Np sa turbiny ktore w 2.0 przy odpowiednim strojeniu na 1,4 bara dadza 400km :)

 

nie twierdze ze ej20k nie da rady ale byl produkowany w sumie przez 1,5roku ponziej wszedl blok ej207 + inne glwoice i walki i to znacznei lepsze rozwiazanie

Link to comment
Share on other sites

mozesz takze poszukac ej207 z klasyka. Chyba nie mial zmiennych faz i nie trzeba by bylo mocno kombinowac z wiazka. w UK dosc tanio mozna znalezc.

 

to chyba najlepsza opcja, albo blok ej207 kpl i glowice osobno

Link to comment
Share on other sites

no to po pomuku :)

 

Nie inaczej :grin:

 

[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 5:30 pm ]

A takie rozwiązanie:

 

Nowy Short block EJ207 a reszta z mojego EJ20K? Da się i czy ma sens?

Link to comment
Share on other sites

mowisz o EJ207 z newage? nie warto chyba wycinac zmiennych faz. tylko nie pisz ze zostawilbys to na ori wiazce....

 

 

 

 

...ja sie w sumie nie znam :) moze jakas madra glowa potwierdzi.

Link to comment
Share on other sites

EJ207 ale z newage to dobra opcja, z avcsem masz troche lepszy dół, ale musisz mieć kpl nową wiązkę, nie wiem jakiego masz autronica ale niektóre starsze nie ograniają AVCSU. Przy EJ207 z newage odpadają ci problemy z częściami.

 

Remont EJ20K jest kłopotliwy ze względu na braki części w EU, uszczelki pod dekle, uszczelki pod głowicę to tylko początek, płytki do reg. zaworów są jak gt98, wiec chociaz ten problem odpada.

 

EJ207 starego typu czyli sti ver 5/6 będą problemy jak z EJ20K, dodatkowo zawory są regulowane na płytkach nie występujących w żadnym modelu EU.

To ze coś się da kupic w mairę tanio w UK nie oznacza że będzie tanie w odbudowie. Najlepsze pod tym względem są motory 93-96 które są praktycznie identyczne z GT'kowywmi

 

z doładowaniem imho kwestia szczelności samego motoru i samego wystrojenia

Link to comment
Share on other sites

Wydaje się że najlepszym wyjściem byłoby zestrojenie tego co mam, upalanie aż klęknie a w między czasie zbieranie funduszy na EJ207 New Age z wiązką a do tego pewnie skrzynia STi 6mt i te wszystkie dodatki coby to chodziło.

 

Dzięki za info bo poważnie zastanawiałem się nad remontem EJ20K

 

A autronica mam smc ver.99

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kupić WRC a co tam raz się żyje. :razz: :smile: A tak na poważnie może zamknięty blok z natryskiem oleju na denko to dopiero można nadmuchać :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mam takiego WRC 99' na ścianie (w sensie zdjęcia). Kiedyś na pewno, przecież raz się żyje. :cool:

 

Jeśli ten blok zamknięty z natryskiem oleju i całą resztą zmieści się w 10 tysiącach PLN-ów to biorę (ale dopiero pod koniec przyszłego tygodnia) :grin:

Link to comment
Share on other sites

EJ207 New Age z wiązką a do tego pewnie skrzynia STi 6mt i te wszystkie dodatki coby to chodziło.

 

I pa pa piękny orginalny type R-ku po Hołku :mrgreen:

 

A tak na poważnie może zamknięty blok z natryskiem oleju na denko to dopiero można nadmuchać

 

Właśnie dlatego wczoraj Marku do ciebie pisałem bo były 3 zamknięte bloki w bardzo dobrym stanie do sprzedania za 150 funtów ale już poszły :cry:

Link to comment
Share on other sites

I pa pa piękny orginalny type R-ku po Hołku :mrgreen:

 

Taki piękny to już niestety nie jest, wybebeszony jak rajdówka, buda widać że sporo przeżyła pojeżdżawek z oryginalnych rzeczy trochę tylko zostało. Ale w sam raz nadaje się do zrobienia z niego szybkiego klasycznego Subaru do klepania EVO :twisted:

 

Jeśli pojawiłaby się okazja zanabycia czegoś fajnego z czasów GC8 to ciekawą alternatywą do new age-owskich bebechów będzie zrobienie np. takiej prawdziwej A grupy (jak 555 jeździły) o WRC nie wspominam. Wówczas klepanie nowych Evo smakowało by podwójnie słodko. I znów wszystko rozbija się o koszty.

 

Najpierw strojenie a potem zobaczymy :cool:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...