Jump to content

Pada Skrzynia biegów :(


Guest ariel
 Share

Recommended Posts

Witam, po ostatnim wypadzie do Kielc zaczyna mi świrować skrzynia biegów. Pierwszy bieg wchodzi tylko przy pełnym zatrzymaniu, wsteczny to już na chybił trafił zależy od jej humoru :) Ponadto przy gwałtownym ruszaniu z jedynki coś strasznie mocno wali (aż wibracje się na płyte podłogową przenoszą) i częstotliwość tego walenia zwiększa się wraz z obrotami silnika i potem jak już samochód przestaje tak gwałtownie przyśpieszać to wszystko cichnie. Wczoraj zauważyłem jeszcze że jak dodam gazu np. na drugim biegu tak koło 3500rpm to jest takie głośne walnięcie więc poduszka też pewnie padła. Słyszałem że można od razu dać skrzynie i dyfer z STI i problem z głowy bo GTekowskie skrzynie nie dają sobie rady przy dużych obciążeniach. Jaki jest tego orientacyjny koszt ? Z jakiego modelu najlepiej przeszczepiać ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

bo GTekowskie skrzynie nie dają sobie rady przy dużych obciążeniach

 

no lekkiego zycia to twoje auto nie ma wiec nie masz sie co dziwic

 

Z jakiego modelu najlepiej przeszczepiać ?

 

STI 02-04 czyli te bez DCCD ale i te z sa do ogarniecia trzeba miec tylko sterownik.

Link to comment
Share on other sites

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129167 tu masz taki zestawik z małym przebiegiem, ale jest jeszcze jedno rozwiązanie możesz kupić UK całe auto cena będzie podobna ale o ile więcej gratów a i może jakiś motor zdrowy sie trafi http://otomoto.pl/subaru-impreza-auta-n ... 88499.html ja już o czymś takim myśle
Link to comment
Share on other sites

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129167 tu masz taki zestawik z małym przebiegiem, ale jest jeszcze jedno rozwiązanie możesz kupić UK całe auto cena będzie podobna ale o ile więcej gratów a i może jakiś motor zdrowy sie trafi http://otomoto.pl/subaru-impreza-auta-n ... 88499.html ja już o czymś takim myśle

 

Właśnie też to za mną chodzi bo jak mam co chwilę szukać części to mnie trafia już :) Oglądałem takie np. po dachowaniu i można za 5000-9000zł wyrwać a budę i części karoseryjne sprzedać i do tego części z mojego więc to chyba najlepsze rozwiązanie.

Nie wiesz może jak w takim wypadku jest z cłem ? jak kupie takiego angola do wyrejestrowania jako złom to muszę też płacić cło ? Ale wtedy chyba budy nie można sprzedać bo VIN widnieje też jako złom ?

Link to comment
Share on other sites

ariel, nie ma z tym problemu przecież jesteśmy w unii tam tylko sprzedający go wyrejestruje i koniec ty nie będziesz go rejestrował bo potrzebujesz części czyli jedyny koszt to transport a jeżeli jest po wypadku jakimś mocniejszym typu dach to i tak już jest wyrejestrowany

Link to comment
Share on other sites

ariel, nie ma z tym problemu przecież jesteśmy w unii tam tylko sprzedający go wyrejestruje i koniec ty nie będziesz go rejestrował bo potrzebujesz części czyli jedyny koszt to transport a jeżeli jest po wypadku jakimś mocniejszym typu dach to i tak już jest wyrejestrowany
O to mi chodziło :) Z transportem nie będzie problemu bo mam auto-lawetę :) Misiek daj znać jak znajdziesz coś ciekawego na necie w temacie rozbitych :) Na e-bay za dużo tego nie ma a jak już są to wyglądają jak nowe i aż żal tego rozbierać :) Dzieki za pomoc Panowie, pomuki rozdane :)
Link to comment
Share on other sites

Jak weźmiesz mój zestaw 6MT, ewentualnie wezmę w rozliczeniu Twoje stare graty... :smile: jeżeli to MY99...
A ile Elek chce za tą skrzynie z dyfrem ?

Pisałem do Ciebie w tej sprawie :)

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się nad sensem montowania skrzyni ze starego STi. Wiadomo, że ma pospinane napędy, stare DCCD i przez to są fajne ale to nadal pięciobiegówka. Montowanie takiej skrzynki w celu poprawy niezawodności to chyba nie do końca udany pomysł?

Mówi się, że największym problemem "piątek" jest miękka-rozchodząca się obudowa. Może się mylę ale stare STi obudowy miały te same. Czyli ogolenie zębów to kwestia czasu tak samo jak przy skrzyni GTkowej.

 

Nie zrozumcie mnie źle. IMO te skrzynie są fajne i sam bym chętnie takie coś założył. Ale nie jest to odpowiedź na problemy znane posiadaczom GTków.

Jeśli chcemy mieć naprawdę mocną skrzynię to tylko 6MT spełni nasze oczekiwania.

 

Może Maras albo któryś z chłopaków latających starymi STi mnie wyprowadzi z błędu :)

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się nad sensem montowania skrzyni ze starego STi.

 

Ja u siebie mam krzynkę z RA '93. Jeździ to z jakimś mocniejszym sprzęgłem.

Ta modyfikacja na razie rozwiązała problem padającej skrzyni. Wcześniej co roku coś się działo.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się nad sensem montowania skrzyni ze starego STi. Wiadomo, że ma pospinane napędy, stare DCCD i przez to są fajne ale to nadal pięciobiegówka. Montowanie takiej skrzynki w celu poprawy niezawodności to chyba nie do końca udany pomysł?

Mówi się, że największym problemem "piątek" jest miękka-rozchodząca się obudowa. Może się mylę ale stare STi obudowy miały te same. Czyli ogolenie zębów to kwestia czasu tak samo jak przy skrzyni GTkowej.

 

Nie zrozumcie mnie źle. IMO te skrzynie są fajne i sam bym chętnie takie coś założył. Ale nie jest to odpowiedź na problemy znane posiadaczom GTków.

Jeśli chcemy mieć naprawdę mocną skrzynię to tylko 6MT spełni nasze oczekiwania.

 

Może Maras albo któryś z chłopaków latających starymi STi mnie wyprowadzi z błędu :)

 

Skrzynia z Type RA ma V max chyba 180 i z tego co wiem jest bardziej wytrzymała niż seryjny badziew w GT. Skrzynia 6 biegowa z STI będzie dużo lepsza ale za taki okaz z dyfrem trzeba dać dychę a ja nie chcę nerki sprzedawać :) Więc chyba taniej będzie kupić Angielskiego paździocha za 3/4 tej ceny :)

 

Maras, czekam aż mi to opiszesz jako szczęśliwy posiadacz type R ;)

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia 6 biegowa z STI będzie dużo lepsza ale za taki okaz z dyfrem trzeba dać dychę a ja nie chcę nerki sprzedawać Więc chyba taniej będzie kupić Angielskiego paździocha za 3/4 tej ceny

 

tyke ze wez poprawke ze bedzie to juz bardzo zmaczona skrzynia z prawie 20 letniego auta.Jedne taki juz zmieli taka skrzynke w 30 sek po wlozeniu do auta , a naprawiaqc to pozniej tez kosztuje..........

Link to comment
Share on other sites

Jedne taki juz zmieli taka skrzynke w 30 sek po wlozeniu do auta , a naprawiaqc to pozniej tez kosztuje..........

 

Tylko był to jednostkowy przypadek który nie czyni regóły. Ja kilka przykładów zmielonej 6MT też moge podać.

Link to comment
Share on other sites

tyke ze wez poprawke ze bedzie to juz bardzo zmaczona skrzynia z prawie 20 letniego auta.Jedne taki juz zmieli taka skrzynke w 30 sek po wlozeniu do auta , a naprawiaqc to pozniej tez kosztuje..........

_________________

No 20 lat to bez przesady..... chce zabrać type ra więc ma tylko 13 lat max. moja ma 15 i dopiero teraz się rozsypała dlatego że w końcu dostała porządne baty :) STI 6biegowe są dla mnie za drogie więc odpada
Link to comment
Share on other sites

może i nie nazywa sie to myśleniem ale ja też nosze sie z zamiarem kupna UK właśnie na graty może oczywiście sie trafić coś co nie bedzie mieć skrzyni będzie pech ale jak tak patrze za gratami do GT to rozsądek podpowiada kupno całego na części , angliki po jakiejś przygodzie to z reguły dobry materiał ciężko znaleźć ale jest to do osiągnięcia . teraz czas poszukiwań

Link to comment
Share on other sites

Tylko był to jednostkowy przypadek który nie czyni regóły. Ja kilka przykładów zmielonej 6MT też moge podać.
Zawsze się coś znajdzie ale powiedz na własnym przykładzie czy opłaca się robić kosztowne mody z bebechami od STI 02> czy znaleźć rozbitka w Anglii z zamiarem przeszczepu ?

 

[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 7:22 pm ]

A co powiecie na to ? http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=bqfwmapeuinc

Link to comment
Share on other sites

Tak naprawdę to zależy jak zamierzasz podróżować.Masz do wyboru dwa rodzaje 5-ek,tj. 752 lub 754. Te pierwsze możesz podzielić na z DCCD lub bez.Mocną 752-ką jest 752VN4CA. Stosowana w n-grupie 95r ale jest krótka i bardzo ciasna.STi są 4,11 takie uśrednione.Tez dają radę.Zapieliśmy taką klientowi i o dziwo wywijał na Rakietowej i Niskich Łakach i nie padła.Może trafiliśmy na dobry egzemplarz.No i 754 to już inna bajka stosowana w Typ-R i RA 99- są w srodku mocniejsze.Same przesówki są żeliwne itd.Powiem CI że nie narzekam na moją skrzynie w Typ-R Premo też zapiernicza i dają radę.No i przełożenia mają długie 250 odkręcić nie problem.Sprawdzalismy z Premo jak wracaliśmy z Walii :lol: 6-ka to inna bajka i dla przykładu powiem Ci ,że 1-ka w 6-ce ma taką średnice jak 4-ka w 5-ce.Różnica kolosalna,przepaśc,ale też inny budzet :smile:

Link to comment
Share on other sites

i bardzo ciasna
Możesz mi wytłumaczyć ? A powiedz czy jest sens kupować anglika typ r albo type ra albo sti do roku 2000 lekko rozbitego np. w tył,bok i zrobić przeszczep do GTeka ? Wiem od Prema że największym problemem jest wiązka. Samochód ma służyć w 70% do jazdy np. na torze więc mam gdzieś brak wspomagania, absu i innego rodzaju spowalniaczy. Nie będe też płakał że skrzynia nie nadaje się na miasto a promień skrętu jest jak w Ikarusie przegubowym :)
Link to comment
Share on other sites

752-ka VN4CA to skrzynia homologowana do eNki w 95r, a zaraz potem do A-gr.Jej skok lewarka jest skrócony do minimum.SEQU,PREMO śmigają na tym i jest super,ale coś za coś trzeba do niej siły jest toporna.Co do gratów piszesz czy jest sens,jasne że tak bo to będzie inny samochód różnica jest taka jak popierdółki do dobrego wozu.Sam pomyśl GT to trochę lepszy samochód turystyczny oczywiście bez przesady.Kazdy RA STi lub Typ-R to auto budowane przez dział STI. Inna bajka wciąga gt dziurką od nosa.Masz możliwość przejechac się RA lub R sprawdz i przekonaj sie sam. :smile: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jechałem w Zeszły poniedziałek STI 96 w Kielcach i różnica była kolosalna w porównaniu z moim GT, ten samochód skręcał przy prędkościach przy których ja gryzłem już trawę przednim zderzakiem nie mówiąc już o tym że kego kierownik miał parę sekund gorszy czas od Ostrego w EVO (miało około 450KM). Skrzynia wrzucała biegi jakby była nowa bez żadnych zgrzytów i robiła to dość szybko. Mój GT był dobry przez miesiąc a później jak pojechałem do Kielc to nagle przestał skręcać, był podsterowny a zawieszenie po prostu się kładło. Dzięki za odpowiedzi na moje pytania. Czy znasz może jakieś dobre źródło tych samochodów na wyspach ? :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...