Jump to content

Uszczeli do wymiany


ozimandias
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich , ostatnio moje Subaru wydzielało nie przyjemne zapachy (spalenizna) no to pojechałem do mojego mechanika na kanał zobaczyć co się przypala , niestety wyciek oleju z pod prawej głowicy . Na razie tylko taki objaw że uszczelka leci (olej czysty) .Moje pytania do znających się na rzeczy ,czy tak jeszcze pojeżdzi czy już wywalać głowice (2 ?)podobno rozrząd też do wymiany który ma przejechane ma ok. 40tys czy wystarczy sam pasek , na chłopski rozum rolki chyba się jeszcze nie wydarły i z nowym paskiem jeszcze trochę by pohulały (nie robię dużych przebiegów) i ostatnie pytanie czy przy wymianie uszczelek obędzie się bez wyjmowania silnika bo mechanik nie wie czy się wyrobi.Z góry dzięki za rady.

Link to comment
Share on other sites

Spoko, nie panikuj, to raczej uszczelka spod pokrywy zaworów, a nie uszczelka pod głowicą, jest to znana choroba Subaru jak ma już swoje lata i przebieg. Przy wymianie trzeba uważać i dać na nową uszczelkę dwustronnie trochę silikonu, i po problemie :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gdyby poszły uszczelki pod głowicami , to byś auta pewnie nie odpalił . Podjedż do serwisu w Radomiu , to Ci wszystko powiedzą i ocenią , abyś nie narobił głupot , albo nie wpakował się w koszty . Skoro się trochę poci silnik , to znaczy , że masz olej :mrgreen: Jedż do Radomia i nie panikuj .

Link to comment
Share on other sites

wyciek oleju z pod prawej głowicy .

Zdarza sie w tych rocznikach przy kanale olejowym , że cieknie spod głowicy :idea: . Naprawa jak przy wym. uszczelek glowic .

czy przy wymianie uszczelek obędzie się bez wyjmowania silnika bo mechanik nie wie czy się wyrobi.

Lepiej i szybciej wyjac silnik.

AK

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym aby to była tylko uszczelka pod deklem zaworów , chociaż nie napisałem wcześniej z pod dekla też wyłazi w paru miejscach i ogólnie nie wygląda to najlepiej. I właśnie co może być powodem że z tej prawej strony wysadza olej tu i tam a z lewej pustynia , może jestem przewrażliwiony ale ostatnio jest też jakiś przymulony. Nie chce mi się przed świętami w tym grzebać , ale jak będę musiał to trudno. A i czy doradzi ktoś czy sam pasek wystarczy wymienić jeżeli dojdzie do roboty ?

Link to comment
Share on other sites

Ozimandias twoje SOHC jest najprostrze do zrobienia,motor na góre i bez stresu pod warunkiem, że twój mechanik wie jak to się robi. :!:

Kolejna rzecz co to za robota rozrządu sam pasek, może jedna rolka,może dwie, może napinacz.Rozrząd robisz co setkę, więc ocenisz jak wyciągniesz.

Pan Andrzej ma rację co do wycieku.Własnie lubi pocić się z kanałów olejowych na dole pod głowicą, widać to dobrze od spodu.A jak nie jesteś pewny, to niech twój spec umyje tamto miejsce benzynką ekstrakcyjną,ona wysusza i pojeżdzisz trochę,powinno być spokojnie widać skad jest wyciek.Auto pomimo wycieku będzie spokojnie jeżdzić i po za ubytkiem i swądem oliwy nie ma zmian.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...