Skocz do zawartości
WiS

Uwaga, fotozagadka!!!

Rekomendowane odpowiedzi

A co mi tam, też coś dodam ( nie powinno być trudne )

6D918AA1-48CF-42C2-81FC-0DDC6A29171A.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Dyrekcja napisał:

A co mi tam, też coś dodam ( nie powinno być trudne )

Subaru Leone

chyba coupe

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Michał W. napisał:

Subaru Leone

No.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

No.

Ale ta odpowiedź to po polsku, czy po angielsku...? ;)

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"No" to mi żona powiedziała jak jej się oświadczyłem. :biglol:

 

Ale wydaje mi się, że @Dyrekcja odpowiedziała Ci po angielsku, bo coś mi ten "pysk" nie pasuje do Leone... Pachnie mi tu jakimś Mitsubishi albo Mazdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda jak Nissan Skyline r31. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi jak Toyota Corolla, któraś AE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kiedro napisał:

Mi to wygląda jak Nissan Skyline r31. 

Zdecydowanie R31

 

maxresdefault.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, kiedro napisał:

Mi to wygląda jak Nissan Skyline r31. 

I to jest prawidłowa odpowiedź - gratulacje :)

Ten konkretny samochód mieliśmy w Niemczech do celów testowych w latach 1986/1987  ( stąd taka rejestracja ). Wyposażony w silnik RB20DET o mocy  210 KM ( 6 cylindrów, 2 litry, ceramiczna turbina ) był na owe czasy bardzo szybkim autem. Natomiast ciekawostkę, i przedmiotem testowania na niemieckich drogach był system aktywnego sterowania skrętem tylnych kół HICAS. Po testach i krytyce systemu oraz propozycjach zmian tudzież kolejnych testach w zmodyfikowanej formie jako Super HICAS został wprowadzony m.in. w 300ZX TT czy też sławetnym Skyline R32 GTR ( "ochrzczonym" na torach wyścigowych nickiem "Godzilla" - tu jednak z silnikiem RB26DETT).

Inną ciekawostką jest to, że derywat tego silnika występował też w wersji wysokoprężnej. Jako RD 28 w Europie był używany w modelu Laurel (mało popularny ) a jako RD28T  w Patrolach Y60 oraz Y61 ( oraz w hiszpańskiej wersji wcześniejszego modelu 160 tu pod nazwą 260 ).

 

Pozdrowienia

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Dyrekcja napisał:

nną ciekawostką jest to, że derywat tego silnika występował też w wersji wysokoprężnej. Jako RD 28 w Europie był używany w modelu Laurel (mało popularny ) a jako RD28T  w Patrolach Y60 oraz Y61 ( oraz w hiszpańskiej wersji wcześniejszego modelu 160 tu pod nazwą 260 ).

 

 

Czyli jednak!! A się ostatnio z kimś kłóc... wróć, prowadziłem ożywioną dyskusję w temacie. :)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Ten konkretny samochód mieliśmy w Niemczech do celów testowych w latach 1986/1987  ( stąd taka rejestracja ).

 

 

Hmmmm ciekawa sprawa, wszystkie źródła mówią, że w ogóle nie było planów aby Skyline (R30, R31, R32, R33, R34) miałbyć przeznaczony na rynek europejski a tu takie testy na niemieckich autostradach. 

Edytowane przez BartoszN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, BartoszN napisał:

Hmmmm ciekawa sprawa, wszystkie źródła mówią, że w ogóle nie było planów aby Skyline (R30, R31, R32, R33, R34) miałbyć przeznaczony na rynek europejski a tu takie testy na niemieckich autostradach

Tak jak wspomniałem - tematem testów nie był sam samochód jako taki, lecz system HICAS.

Podobnie miałem do testów na tych samych zasadach japońską wersję Bluebirda (U11) - tu nie chodziło ponownie o samochód, lecz o silnik CA18T, który później został wprowadzony w europejskiej wersji ( która to de facto była zeuropeizowaną odmianą japońskiego modelu Stanza - T12).

 

Pozdrowienia

 

Pozdrowienia

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stanza. Ech. @Dyrekcja przypomniała mi, że jako młodzian w PRL zbierałem zachodnie katalogi aut i jednym z eksponatów był katalog Nissana Stanza. Wtedy w okolicach 1983-1984 te auta były czymś absolutnie fantastycznym na tle motoryzacji widzianej na codzień.

stanza.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.02.2019 o 07:37, Yaros napisał:

Zdecydowanie R31

na fakt, teraz dopiero miałem czas odnaleźć model, o którym myślałem:

image.png.20026b2ca33b1b09e0d67a0bded61237.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze coś, dla odświeżenia tematu :)

Konkurs.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Dyrekcja, Coś jakby z Nissana Micry udłubane.

Edytowane przez suberet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, suberet napisał:

Coś jakby z Nissana Micry udłubane

Wprawdzie jak najbardziej miałem przez wiele lat powiązania z Nissanem, ale tym razem to "pudło" :)

 

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Dyrekcja Matra, jakis stary koncept?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
18 minut temu, ovi napisał:

Matra, jakis stary koncept?

Gratulacje :) Nie spodziewałem się tak szybkiego rozwiązania zagadki. To jest Matra M72. Tyle, że de facto to nie był koncept car, lecz auto już przygotowane do produkcji. Założenie było takie, że pojazd miał być dostępny z kategorią prawa jazdy B1 ( tak więc w wielu krajach od 16 lat ).

Od innych aut tej kategorii ( np. Ligier, Aixam itd ) różniła go nie tylko stylizacja, ale także sama koncepcja pojazdu. Silnik 750 ccm ( Rotax ) miał napędzać koła tylne ( silnik centralny, za siedzeniami ). Wersja podstawowa nie miała ogrzewania, drzwi, dachu, okien ( wszystkie te elementy były opcjonalne ). Ponadto ze względu na potencjał można było mieć też dostępną moc silnika 50 KM ( zamiast standardowych 20,5 zgodnie z regułą B1 ) dla osób z normalnym prawem jazdy ( możliwość legalnego podniesienia mocy ograniczonej tylko obrotami silnika). Koncepcja bardzo mi się podobała i planowaliśmy wówczas import. Niestety Matra została sprzedana i projekt wylądował w szufladzie. Tym sposobem nasza koncepcja tworzenia motoryzacji dla młodych w/g znanego ( i zarejestrowanego przez nas ) hasła B1 = be one ( czyli bądź kimś ) też wylądowała w szufladzie , bo inne auta tej kategorii nie spełniały łączonych z tym emocjonalnym hasłem oczekiwań. W ramach koncepcji była też przewidziana nauka w ( już istniejącym ) SJS.

I tak zakończyło się formalnie tylko na podpisaniu listu intencyjnego (2001 ) który z w/w przyczyn nigdy nie został zmieniony w umowę.    

Edytowane przez Dyrekcja
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...