Jump to content
WiS

Uwaga, fotozagadka!!!

Recommended Posts

A co mi tam, też coś dodam ( nie powinno być trudne )

6D918AA1-48CF-42C2-81FC-0DDC6A29171A.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Dyrekcja napisał:

A co mi tam, też coś dodam ( nie powinno być trudne )

Subaru Leone

chyba coupe

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Michał W. napisał:

Subaru Leone

No.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

No.

Ale ta odpowiedź to po polsku, czy po angielsku...? ;)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

"No" to mi żona powiedziała jak jej się oświadczyłem. :biglol:

 

Ale wydaje mi się, że @Dyrekcja odpowiedziała Ci po angielsku, bo coś mi ten "pysk" nie pasuje do Leone... Pachnie mi tu jakimś Mitsubishi albo Mazdą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to wygląda jak Nissan Skyline r31. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kiedro napisał:

Mi to wygląda jak Nissan Skyline r31. 

Zdecydowanie R31

 

maxresdefault.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, kiedro napisał:

Mi to wygląda jak Nissan Skyline r31. 

I to jest prawidłowa odpowiedź - gratulacje :)

Ten konkretny samochód mieliśmy w Niemczech do celów testowych w latach 1986/1987  ( stąd taka rejestracja ). Wyposażony w silnik RB20DET o mocy  210 KM ( 6 cylindrów, 2 litry, ceramiczna turbina ) był na owe czasy bardzo szybkim autem. Natomiast ciekawostkę, i przedmiotem testowania na niemieckich drogach był system aktywnego sterowania skrętem tylnych kół HICAS. Po testach i krytyce systemu oraz propozycjach zmian tudzież kolejnych testach w zmodyfikowanej formie jako Super HICAS został wprowadzony m.in. w 300ZX TT czy też sławetnym Skyline R32 GTR ( "ochrzczonym" na torach wyścigowych nickiem "Godzilla" - tu jednak z silnikiem RB26DETT).

Inną ciekawostką jest to, że derywat tego silnika występował też w wersji wysokoprężnej. Jako RD 28 w Europie był używany w modelu Laurel (mało popularny ) a jako RD28T  w Patrolach Y60 oraz Y61 ( oraz w hiszpańskiej wersji wcześniejszego modelu 160 tu pod nazwą 260 ).

 

Pozdrowienia

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Dyrekcja napisał:

nną ciekawostką jest to, że derywat tego silnika występował też w wersji wysokoprężnej. Jako RD 28 w Europie był używany w modelu Laurel (mało popularny ) a jako RD28T  w Patrolach Y60 oraz Y61 ( oraz w hiszpańskiej wersji wcześniejszego modelu 160 tu pod nazwą 260 ).

 

 

Czyli jednak!! A się ostatnio z kimś kłóc... wróć, prowadziłem ożywioną dyskusję w temacie. :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Ten konkretny samochód mieliśmy w Niemczech do celów testowych w latach 1986/1987  ( stąd taka rejestracja ).

 

 

Hmmmm ciekawa sprawa, wszystkie źródła mówią, że w ogóle nie było planów aby Skyline (R30, R31, R32, R33, R34) miałbyć przeznaczony na rynek europejski a tu takie testy na niemieckich autostradach. 

Edited by BartoszN

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, BartoszN napisał:

Hmmmm ciekawa sprawa, wszystkie źródła mówią, że w ogóle nie było planów aby Skyline (R30, R31, R32, R33, R34) miałbyć przeznaczony na rynek europejski a tu takie testy na niemieckich autostradach

Tak jak wspomniałem - tematem testów nie był sam samochód jako taki, lecz system HICAS.

Podobnie miałem do testów na tych samych zasadach japońską wersję Bluebirda (U11) - tu nie chodziło ponownie o samochód, lecz o silnik CA18T, który później został wprowadzony w europejskiej wersji ( która to de facto była zeuropeizowaną odmianą japońskiego modelu Stanza - T12).

 

Pozdrowienia

 

Pozdrowienia

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanza. Ech. @Dyrekcja przypomniała mi, że jako młodzian w PRL zbierałem zachodnie katalogi aut i jednym z eksponatów był katalog Nissana Stanza. Wtedy w okolicach 1983-1984 te auta były czymś absolutnie fantastycznym na tle motoryzacji widzianej na codzień.

stanza.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.02.2019 o 07:37, Yaros napisał:

Zdecydowanie R31

na fakt, teraz dopiero miałem czas odnaleźć model, o którym myślałem:

image.png.20026b2ca33b1b09e0d67a0bded61237.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeszcze coś, dla odświeżenia tematu :)

Konkurs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Dyrekcja, Coś jakby z Nissana Micry udłubane.

Edited by suberet

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, suberet napisał:

Coś jakby z Nissana Micry udłubane

Wprawdzie jak najbardziej miałem przez wiele lat powiązania z Nissanem, ale tym razem to "pudło" :)

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
18 minut temu, ovi napisał:

Matra, jakis stary koncept?

Gratulacje :) Nie spodziewałem się tak szybkiego rozwiązania zagadki. To jest Matra M72. Tyle, że de facto to nie był koncept car, lecz auto już przygotowane do produkcji. Założenie było takie, że pojazd miał być dostępny z kategorią prawa jazdy B1 ( tak więc w wielu krajach od 16 lat ).

Od innych aut tej kategorii ( np. Ligier, Aixam itd ) różniła go nie tylko stylizacja, ale także sama koncepcja pojazdu. Silnik 750 ccm ( Rotax ) miał napędzać koła tylne ( silnik centralny, za siedzeniami ). Wersja podstawowa nie miała ogrzewania, drzwi, dachu, okien ( wszystkie te elementy były opcjonalne ). Ponadto ze względu na potencjał można było mieć też dostępną moc silnika 50 KM ( zamiast standardowych 20,5 zgodnie z regułą B1 ) dla osób z normalnym prawem jazdy ( możliwość legalnego podniesienia mocy ograniczonej tylko obrotami silnika). Koncepcja bardzo mi się podobała i planowaliśmy wówczas import. Niestety Matra została sprzedana i projekt wylądował w szufladzie. Tym sposobem nasza koncepcja tworzenia motoryzacji dla młodych w/g znanego ( i zarejestrowanego przez nas ) hasła B1 = be one ( czyli bądź kimś ) też wylądowała w szufladzie , bo inne auta tej kategorii nie spełniały łączonych z tym emocjonalnym hasłem oczekiwań. W ramach koncepcji była też przewidziana nauka w ( już istniejącym ) SJS.

I tak zakończyło się formalnie tylko na podpisaniu listu intencyjnego (2001 ) który z w/w przyczyn nigdy nie został zmieniony w umowę.    

Edited by Dyrekcja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...