Jump to content

OBK 2.5 MY05 M/T czy A/T


Jaro_G
 Share

Recommended Posts

Szanowni,

Niektórzy znaja moją drogę poszukiwania tego OKB'a, stanęło na silniku 2.5, ale zastanawiam się nad skrzyna biegów stąd prośba o opipnie uzytkowników jednych i drugich i najlepiej tych co uzywali obydwu M/T i A/T. Wiem, że dynamika automatu bedzie słabsza, ale zastanawiam się też na ile przydatny będzie reduktor przy kilku wypadach w zimie do lasu na polowanie :-), czy te 4 biegi w auto. sa wystarczające? Czy a/t da się dynamicznie ruszyć? Podajcie po prostu jakie są Wasze opinie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Niektórzy znaja moją drogę poszukiwania tego OKB'a, stanęło na silniku 2.5

Nie jestem pewien, czy to dobra decyzja. Różnica w cenie używek niewielka i będąc na Twoim miejscu jeszcze raz bym się poważnie zastanowił :!:

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien, czy to dobra decyzja. Różnica w cenie używek niewielka i będąc na Twoim miejscu jeszcze raz bym się poważnie zastanowił :!:

 

Jeśli chodzi o zasilanie PB to owszem masz rację, ale zamierzam auto zagazować a H6 podobno gorzej znosi LPG.

Link to comment
Share on other sites

Na to pytanie mysle, ze musiss sam sobie odpowiedziec co lepiej Ci pasuje. Ja mam M/T + reduktor, w sumie, uzywam go moze 2-3 razy na miesiac, glownie jak trzeba gdzies podjechac pod gore lub kogos objechac na swiatlach (a jest ryzyko ze sie nie uda :mrgreen: ).

Co do manualu w subaru, to jest to malo precyzyjna skrzynia w stosunku do konkurencji, niektoryz tez narzekaja ze im drazek lata. Do minusow tez nalezy doliczyc dwumase, ktore dosc szybko pada :neutral: .

Ja chyba obecnie jakbym kupowal to kupilbym automat, jakos za duzo ostatnio w korkach stoje :roll:.

Link to comment
Share on other sites

Jaro_G,

może mało reprezentatywna próbka jestem ;) jeździłem tydzień OBKiem H6 na LPG, przejechałem się OBK 2,5l Harvestera. Oba w automatach; 2,5 nie jedzie...zdecydowanie H6 rządzi ;)

koniec offtopu ;)

 

zależy do czego samochodu używasz...jesli zamierzasz się bujać tempem taksówkarskim bierz automat :D

Link to comment
Share on other sites

jesli zamierzasz się bujać tempem taksówkarskim bierz automat :D

 

Zdarzało mi się byc wożonym taxówką z automatem i wcale to nie była powolna jazda :-).

Dla mnie punktem odniesienia jest Peugeot 406 2.0 kombi M/T 132 KM - 1400 masy własnej, nowe auto ma byc przynajmniej tochę dynamiczniejsze i juz mi to wystarczy a jak byłoby dużo bardziej to juz będzie rewelacja ale nie za wszelka cenę (czyt. ekonomiczność)

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie punktem odniesienia jest Peugeot 406 2.0 kombi M/T 132 KM

 

dla mnie odniesieniem jest to że OBK AT 2,5l idzie wolniej troszkę niż Impreza 2,0 GL 125koni. Oba na benzynie.

 

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 2:23 pm ]

a co do taksówek...Omega V6 w automacie fajnie jedzie, ale tam nie ma AWD...i może dlatego fajnie jedzie.

Link to comment
Share on other sites

Jako "świeży" użytkownik OBK MT mam kilka spostrzeżeń, którymi się dzielę:

 

1. wrzucanie jedynki i wstecznego bywa upierdliwe :evil: Reszta biegów OK,

2. sporo jeżdżę w korkach i tam wolałbym pewnie AT, ale...

3. ... na szczęście jest reduktor - używam w zasadzie codziennie. W korkach i przy przejeżdżaniu wertepów. Reduktor fajna rzecz :smile:

4. koło dwumasowe ćwierka niestety :evil:

Link to comment
Share on other sites

Q2 :twisted: no to w jaki sposó Subaru zasłużyło sobie na tak dobra opinie o bezawaryjności JA SIĘ PYTAM???????????

skrzynia haczy,...

koło masowe skrzypi...

automat muli...

H6 słaby...technicznie

Link to comment
Share on other sites

Q2 :twisted: no to w jaki sposó Subaru zasłużyło sobie na tak dobra opinie o bezawaryjności JA SIĘ PYTAM???????????

skrzynia haczy,...

koło masowe skrzypi...

automat muli...

H6 słaby...technicznie

 

Mam te same odczucia z tym ze ja juz zmenilem z 406 1.8 na OBK w Manualu, powiem krotko nie uciekl bym tym suabru 406-tce

Link to comment
Share on other sites

Q2 :twisted: no to w jaki sposó Subaru zasłużyło sobie na tak dobra opinie o bezawaryjności JA SIĘ PYTAM???????????

skrzynia haczy,...

koło masowe skrzypi...

automat muli...

H6 słaby...technicznie

 

Dwumasa, racja to bezwatpienia wpadka Subaru, inni radza sobie lepiej (choc sa i gorsi :mrgreen: ). Dodatkowo nie rozumiem dlaczego tyle lat klepano wadliwe dwumasy i na tylu rynkach na swiecie (poza US)

Natomiast co do reszty, to jaki widzisz zwiazek z bezawaryjnoscia ? Subaru jest autem japonskim, i to po nim widac, niektore rzeczy (jak skrzynia) chodza topornie, ale za to wytrzymuja wiecej (nie pisze o Imprezie :mrgreen: ), plastiki potrafia byc gorze niz w Audi, design tez typowy (to nie aLfa) itd..

A to ze H6 nie jest zalecany do gazu, to tez nie wplywa na bezawaryjnosc, pokaz mi silnik VVti Toyoty czy niektore jednostki Forda, ktore dobrze znosza gaz. dodatkowo H6 jest wiekszym i bardziej skomplikowanym silnikiem, weic koszt jego obslugi (aLPG to wzmaga) jest proprostu drozszy. Z tym trzeba sie liczyc a nie mowic, ze silnik gowniany bo to nie prawda.

Jezeli szukasz czegos deko zrywniejszego niz P406, to szukaj OBK 2.5, nie jest to rakieta, ale nie ma problemow z wyprzedzaniem w trasie, czy ruszeniem szybszym spod swiatel. Silnik jest prostej konstrukcji i dobrze znosi gaz. Najwazniejsze jest jednak, zebys kupil auto w jak najlepszym stanie i na tym na twoim miejscu bym sie glownie skupil.

 

BTW A propo niemieckich marek i 4x4 kolega kupil ostatnio A4 B7 2.0tdi 170KM - piekne auto, po 4 miesiacach (ok 70kkm realnego przebiegu) posypal mu sie naped pompy olejowej, ogladalem zdjecia, poprostu sie urwalo kolko :shock: i co .. ten typ tak poprostu ma, jest to nagminne w Paskach, Audi, itd z 2.0 TDI. Na szczescie dla niego skonczylo sie tylko wymiana calego zestawu naprawczego (tak, Audi juz zdazylo zrobic zestaw naprawczy :mrgreen: ), jak bys poczytal forum Audi - to w wiekszosci przypadkow konczy sie to remontem silnika (<100kkm) :neutral: , pol biedy jak auto jest jeszcze na gwarancji ...

Link to comment
Share on other sites

kup sobie 2,5 XT skrzynia automat 5 biegów rewelacja

 

zbiera się bardzo łądnie nie szarpie

 

ja mam taki i jeździłemjuż chyba wszystkimi wersjami outbacka i zdecydowanie ta jest najfajniesza więc szczerze polecam ( wyprzedzam pytanie ...spalanie na poziomie 13L )

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o zasilanie PB to owszem masz rację, ale zamierzam auto zagazować a H6 podobno gorzej znosi LPG.

Nie śledzę wątku gazowego od dawien dawna, więc trudno mi sie ustosunkować do tego.

Rozmawialem z Jako ~ 2 miesiące temu i powiedział mi, że ma klienta z H6 z gazem, ale na razie za wczesnie żeby dokładnie stwierdzić, jak ten silnik bedzie sobie radził.

Były na tym Forum osoby z zagazowanymi H6-tkami i nikt sie nie skarżył :roll: Czy znasz kogoś, komu się silnik rozsypał po założeniu instalacji LPG?

 

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 8:49 pm ]

2,5 turbo to US ale czy to jakiś problem?

Własnie miałem o to samo zapytać :!: :!: :!: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

licznik w milach po tygodniu już nie przeszkadza, radio bez rds w sumie też .....jedyna zauważalna różnica to lepszy wypas :lol: no i niestety troche inne amory ( gorsze bo bardziej miękkie ) ale i tak przecież po jakimś czsie sie je wymienia i można wtedy zamontowąć EU i bedzie rewelacja :grin:

 

 

.........no a jaka radość jak jadąć 120 wciskasz pedał i auto odjeżdza jak od 0 :lol:

 

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 8:57 pm ]

no i zapomnialem dodać o garbie na masce :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

licznik w milach po tygodniu już nie przeszkadza, radio bez rds w sumie też .....jedyna zauważalna różnica to lepszy wypas :lol: no i niestety troche inne amory ( gorsze bo bardziej miękkie )

 

To nie tylko to, temp. jakas taka wysoka :-), troche inny panel środkowy (dla mnie brzydszy) no i jak przyszłoby robic blacharke to większe problemy z częściami zamiennymi.

Dlatego wolę EU.

Link to comment
Share on other sites

problemów z częsciami nie ma... a już zupełnie z blacharką

większosć tego co jest np na allegro to us

 

co do panelu....dla mnie mój jest dużo ładniejszy od eu ale w us były różne --kwestia gustu

 

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 8:33 am ]

no i można sporo zaoszczędzić

Link to comment
Share on other sites

Nie żebym robił dobrze SIP ale muszę dorzucic kilka zdań od siebie:

1. 4 EAT z 2.5 jest faktycznie lekko mułowaty ale przy manualu ten problem nie istnieje. Kwestia techniki jazdy.

2. dwumasowe koło i tak podlega wymianie gwarancyjnej na całe nowe sprzęgło. Jeśli nie wysiadło w czasie gwarancji to i tak trzeba je wymienić ze względu na zżycie sprzęgła.

3. Sprzęgło w subaru bierze "głęboko" w każdym modelu i trzeba się do tego przyzwyczaić. Proponuję rundę WRX'em. Przy wstecznym wystarczy wysprzęglić i wchodzi bez problemu. Skrzynia chodzi "ciężej" niż w np. w Audi A4 czy Hondzie Accord ale szybkie operowanie to kwestia wprawy.

4. 2.5i to nie jest demon przyspieszenia ale nie do tego skonstruowano to auto. Ma wjechać i wyjechać "prawie" wszędzie tam gdzie prześwit 20cm pozwoli, komfortowo przenieść właściciela z punktu A do B nawet jeśli jest to odległość 1.000km i nie wiele spalić.

Oczywiście, że 2.5T będzie zdecydowanie lepszy ale jeśli ktoś dużo jeździ musi brać pod uwagę znacznie wyższe koszty nie tylko związane z benzyną. Coś za coś.

PS. jakiś czas temu miałem na 3 tygodnie z subaru assistance Honde Accord 2.0 VVTTii coś tam. super wyposażenie skóra i inne bajery. chyba 170 KM. Wszystko OK ale za cholerę nie moglem się do tego silnika przyzwyczaić.

Żeby ruszyć w miarę dynamiczne to trzeba było ja piłować na wysokich obrotach. Wyprzedzanie i przyspieszanie tak samo. Poniżej 4.000 nic kompletnie się nie działo! Ile razy się spociłem to szkoda gadać. :grin:

Po drugim zbiorniku jadę tankować. Spalanie wyszło ponad 11.5l.

W OBK rzadko przekraczam 10.5l w mieście.....

Link to comment
Share on other sites

te 10,5L to szczerze? bo ja jak miałem zwykłego 2,5 to wychodziło w mieślce 13minimum na trasie ok 9

 

2,5T uważam ze minimum to 12 nie udało mis sie zejśc poniżej no troche mam cięzką noge ale te 12-13to chyba minimumalna średnia osiągalna dal 2,5T ( pierwszy bak pamiętam wyszło mi 19 a znajomi powiedzieli że chyba i tak słabo wciskałaem :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

PS. jakiś czas temu miałem na 3 tygodnie z subaru assistance Honde Accord 2.0 VVTTii coś tam.

Honda chyba by się obraziła :mrgreen:

Toyota zresztą też :mrgreen:

Honda = VTEC

Toyota = VVT-i

 

może być VTEC VVTi FSi.... lepiej będzie widać. :twisted:

 

PS. w dwulitrowej Vectrze 2009 było trochę lepiej z tym, że jakościowo do Hondy to przepaść.

 

10.5l szczerze. 270 konny WRX pali 11.5 ale on jest po remapie na ultimate 98. ale jak jest zabawa to wciąga ile się wleje. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...