Jaro_G Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Szanowni, Niektórzy znaja moją drogę poszukiwania tego OKB'a, stanęło na silniku 2.5, ale zastanawiam się nad skrzyna biegów stąd prośba o opipnie uzytkowników jednych i drugich i najlepiej tych co uzywali obydwu M/T i A/T. Wiem, że dynamika automatu bedzie słabsza, ale zastanawiam się też na ile przydatny będzie reduktor przy kilku wypadach w zimie do lasu na polowanie :-), czy te 4 biegi w auto. sa wystarczające? Czy a/t da się dynamicznie ruszyć? Podajcie po prostu jakie są Wasze opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Niektórzy znaja moją drogę poszukiwania tego OKB'a, stanęło na silniku 2.5 Nie jestem pewien, czy to dobra decyzja. Różnica w cenie używek niewielka i będąc na Twoim miejscu jeszcze raz bym się poważnie zastanowił :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Nie jestem pewien, czy to dobra decyzja. Różnica w cenie używek niewielka i będąc na Twoim miejscu jeszcze raz bym się poważnie zastanowił :!: Jeśli chodzi o zasilanie PB to owszem masz rację, ale zamierzam auto zagazować a H6 podobno gorzej znosi LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Na to pytanie mysle, ze musiss sam sobie odpowiedziec co lepiej Ci pasuje. Ja mam M/T + reduktor, w sumie, uzywam go moze 2-3 razy na miesiac, glownie jak trzeba gdzies podjechac pod gore lub kogos objechac na swiatlach (a jest ryzyko ze sie nie uda ). Co do manualu w subaru, to jest to malo precyzyjna skrzynia w stosunku do konkurencji, niektoryz tez narzekaja ze im drazek lata. Do minusow tez nalezy doliczyc dwumase, ktore dosc szybko pada :neutral: . Ja chyba obecnie jakbym kupowal to kupilbym automat, jakos za duzo ostatnio w korkach stoje :roll:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Ja tez bym kupił automat z tym ze musial by miec przynajmniej 5 biegów, bo w USA chyba jest 4?? czy sie myle?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Wersja EU 2.5 A/T ma skrzynke 4EAT czyli też 4 biegową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Jaro_G, może mało reprezentatywna próbka jestem jeździłem tydzień OBKiem H6 na LPG, przejechałem się OBK 2,5l Harvestera. Oba w automatach; 2,5 nie jedzie...zdecydowanie H6 rządzi koniec offtopu zależy do czego samochodu używasz...jesli zamierzasz się bujać tempem taksówkarskim bierz automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 jesli zamierzasz się bujać tempem taksówkarskim bierz automat Zdarzało mi się byc wożonym taxówką z automatem i wcale to nie była powolna jazda :-). Dla mnie punktem odniesienia jest Peugeot 406 2.0 kombi M/T 132 KM - 1400 masy własnej, nowe auto ma byc przynajmniej tochę dynamiczniejsze i juz mi to wystarczy a jak byłoby dużo bardziej to juz będzie rewelacja ale nie za wszelka cenę (czyt. ekonomiczność) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Dla mnie punktem odniesienia jest Peugeot 406 2.0 kombi M/T 132 KM dla mnie odniesieniem jest to że OBK AT 2,5l idzie wolniej troszkę niż Impreza 2,0 GL 125koni. Oba na benzynie. [ Dodano: Czw Gru 03, 2009 2:23 pm ] a co do taksówek...Omega V6 w automacie fajnie jedzie, ale tam nie ma AWD...i może dlatego fajnie jedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Za chwile sie okaże, że zacznę szukać dobrego diesla 4x4 z innej dobrej niemieckiej stajni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Jako "świeży" użytkownik OBK MT mam kilka spostrzeżeń, którymi się dzielę: 1. wrzucanie jedynki i wstecznego bywa upierdliwe Reszta biegów OK, 2. sporo jeżdżę w korkach i tam wolałbym pewnie AT, ale... 3. ... na szczęście jest reduktor - używam w zasadzie codziennie. W korkach i przy przejeżdżaniu wertepów. Reduktor fajna rzecz :smile: 4. koło dwumasowe ćwierka niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Q2 no to w jaki sposó Subaru zasłużyło sobie na tak dobra opinie o bezawaryjności JA SIĘ PYTAM??????????? skrzynia haczy,... koło masowe skrzypi... automat muli... H6 słaby...technicznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Q2 no to w jaki sposó Subaru zasłużyło sobie na tak dobra opinie o bezawaryjności JA SIĘ PYTAM??????????? skrzynia haczy,... koło masowe skrzypi... automat muli... H6 słaby...technicznie Mam te same odczucia z tym ze ja juz zmenilem z 406 1.8 na OBK w Manualu, powiem krotko nie uciekl bym tym suabru 406-tce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Q2 no to w jaki sposó Subaru zasłużyło sobie na tak dobra opinie o bezawaryjności JA SIĘ PYTAM??????????? skrzynia haczy,... koło masowe skrzypi... automat muli... H6 słaby...technicznie Dwumasa, racja to bezwatpienia wpadka Subaru, inni radza sobie lepiej (choc sa i gorsi ). Dodatkowo nie rozumiem dlaczego tyle lat klepano wadliwe dwumasy i na tylu rynkach na swiecie (poza US) Natomiast co do reszty, to jaki widzisz zwiazek z bezawaryjnoscia ? Subaru jest autem japonskim, i to po nim widac, niektore rzeczy (jak skrzynia) chodza topornie, ale za to wytrzymuja wiecej (nie pisze o Imprezie ), plastiki potrafia byc gorze niz w Audi, design tez typowy (to nie aLfa) itd.. A to ze H6 nie jest zalecany do gazu, to tez nie wplywa na bezawaryjnosc, pokaz mi silnik VVti Toyoty czy niektore jednostki Forda, ktore dobrze znosza gaz. dodatkowo H6 jest wiekszym i bardziej skomplikowanym silnikiem, weic koszt jego obslugi (aLPG to wzmaga) jest proprostu drozszy. Z tym trzeba sie liczyc a nie mowic, ze silnik gowniany bo to nie prawda. Jezeli szukasz czegos deko zrywniejszego niz P406, to szukaj OBK 2.5, nie jest to rakieta, ale nie ma problemow z wyprzedzaniem w trasie, czy ruszeniem szybszym spod swiatel. Silnik jest prostej konstrukcji i dobrze znosi gaz. Najwazniejsze jest jednak, zebys kupil auto w jak najlepszym stanie i na tym na twoim miejscu bym sie glownie skupil. BTW A propo niemieckich marek i 4x4 kolega kupil ostatnio A4 B7 2.0tdi 170KM - piekne auto, po 4 miesiacach (ok 70kkm realnego przebiegu) posypal mu sie naped pompy olejowej, ogladalem zdjecia, poprostu sie urwalo kolko :shock: i co .. ten typ tak poprostu ma, jest to nagminne w Paskach, Audi, itd z 2.0 TDI. Na szczescie dla niego skonczylo sie tylko wymiana calego zestawu naprawczego (tak, Audi juz zdazylo zrobic zestaw naprawczy ), jak bys poczytal forum Audi - to w wiekszosci przypadkow konczy sie to remontem silnika (<100kkm) :neutral: , pol biedy jak auto jest jeszcze na gwarancji ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 kup sobie 2,5 XT skrzynia automat 5 biegów rewelacja zbiera się bardzo łądnie nie szarpie ja mam taki i jeździłemjuż chyba wszystkimi wersjami outbacka i zdecydowanie ta jest najfajniesza więc szczerze polecam ( wyprzedzam pytanie ...spalanie na poziomie 13L ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 kup sobie 2,5 XT skrzynia automat 5 biegów rewelacja Niedługo śledzę markę Subaru, ale chyba nie ma takiej europejskiej wersji OBK ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 2,5 turbo to US ale czy to jakiś problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Jeśli chodzi o zasilanie PB to owszem masz rację, ale zamierzam auto zagazować a H6 podobno gorzej znosi LPG. Nie śledzę wątku gazowego od dawien dawna, więc trudno mi sie ustosunkować do tego. Rozmawialem z Jako ~ 2 miesiące temu i powiedział mi, że ma klienta z H6 z gazem, ale na razie za wczesnie żeby dokładnie stwierdzić, jak ten silnik bedzie sobie radził. Były na tym Forum osoby z zagazowanymi H6-tkami i nikt sie nie skarżył :roll: Czy znasz kogoś, komu się silnik rozsypał po założeniu instalacji LPG? [ Dodano: Czw Gru 03, 2009 8:49 pm ] 2,5 turbo to US ale czy to jakiś problem? Własnie miałem o to samo zapytać :!: :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 licznik w milach po tygodniu już nie przeszkadza, radio bez rds w sumie też .....jedyna zauważalna różnica to lepszy wypas no i niestety troche inne amory ( gorsze bo bardziej miękkie ) ale i tak przecież po jakimś czsie sie je wymienia i można wtedy zamontowąć EU i bedzie rewelacja :grin: .........no a jaka radość jak jadąć 120 wciskasz pedał i auto odjeżdza jak od 0 [ Dodano: Czw Gru 03, 2009 8:57 pm ] no i zapomnialem dodać o garbie na masce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro_G Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 licznik w milach po tygodniu już nie przeszkadza, radio bez rds w sumie też .....jedyna zauważalna różnica to lepszy wypas no i niestety troche inne amory ( gorsze bo bardziej miękkie ) To nie tylko to, temp. jakas taka wysoka :-), troche inny panel środkowy (dla mnie brzydszy) no i jak przyszłoby robic blacharke to większe problemy z częściami zamiennymi. Dlatego wolę EU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 problemów z częsciami nie ma... a już zupełnie z blacharką większosć tego co jest np na allegro to us co do panelu....dla mnie mój jest dużo ładniejszy od eu ale w us były różne --kwestia gustu [ Dodano: Pią Gru 04, 2009 8:33 am ] no i można sporo zaoszczędzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Nie żebym robił dobrze SIP ale muszę dorzucic kilka zdań od siebie: 1. 4 EAT z 2.5 jest faktycznie lekko mułowaty ale przy manualu ten problem nie istnieje. Kwestia techniki jazdy. 2. dwumasowe koło i tak podlega wymianie gwarancyjnej na całe nowe sprzęgło. Jeśli nie wysiadło w czasie gwarancji to i tak trzeba je wymienić ze względu na zżycie sprzęgła. 3. Sprzęgło w subaru bierze "głęboko" w każdym modelu i trzeba się do tego przyzwyczaić. Proponuję rundę WRX'em. Przy wstecznym wystarczy wysprzęglić i wchodzi bez problemu. Skrzynia chodzi "ciężej" niż w np. w Audi A4 czy Hondzie Accord ale szybkie operowanie to kwestia wprawy. 4. 2.5i to nie jest demon przyspieszenia ale nie do tego skonstruowano to auto. Ma wjechać i wyjechać "prawie" wszędzie tam gdzie prześwit 20cm pozwoli, komfortowo przenieść właściciela z punktu A do B nawet jeśli jest to odległość 1.000km i nie wiele spalić. Oczywiście, że 2.5T będzie zdecydowanie lepszy ale jeśli ktoś dużo jeździ musi brać pod uwagę znacznie wyższe koszty nie tylko związane z benzyną. Coś za coś. PS. jakiś czas temu miałem na 3 tygodnie z subaru assistance Honde Accord 2.0 VVTTii coś tam. super wyposażenie skóra i inne bajery. chyba 170 KM. Wszystko OK ale za cholerę nie moglem się do tego silnika przyzwyczaić. Żeby ruszyć w miarę dynamiczne to trzeba było ja piłować na wysokich obrotach. Wyprzedzanie i przyspieszanie tak samo. Poniżej 4.000 nic kompletnie się nie działo! Ile razy się spociłem to szkoda gadać. :grin: Po drugim zbiorniku jadę tankować. Spalanie wyszło ponad 11.5l. W OBK rzadko przekraczam 10.5l w mieście..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 PS. jakiś czas temu miałem na 3 tygodnie z subaru assistance Honde Accord 2.0 VVTTii coś tam. Honda chyba by się obraziła Toyota zresztą też Honda = VTEC Toyota = VVT-i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adalien Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 te 10,5L to szczerze? bo ja jak miałem zwykłego 2,5 to wychodziło w mieślce 13minimum na trasie ok 9 2,5T uważam ze minimum to 12 nie udało mis sie zejśc poniżej no troche mam cięzką noge ale te 12-13to chyba minimumalna średnia osiągalna dal 2,5T ( pierwszy bak pamiętam wyszło mi 19 a znajomi powiedzieli że chyba i tak słabo wciskałaem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 PS. jakiś czas temu miałem na 3 tygodnie z subaru assistance Honde Accord 2.0 VVTTii coś tam. Honda chyba by się obraziła Toyota zresztą też Honda = VTEC Toyota = VVT-i może być VTEC VVTi FSi.... lepiej będzie widać. PS. w dwulitrowej Vectrze 2009 było trochę lepiej z tym, że jakościowo do Hondy to przepaść. 10.5l szczerze. 270 konny WRX pali 11.5 ale on jest po remapie na ultimate 98. ale jak jest zabawa to wciąga ile się wleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się