Ziq Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Dzień dobry, Falują Forkowi wolne obroty przy włączonej automatycznej klimatyzacji. Szczególnie jest to zauważalne na rozgrzanym silniku. Czasami obroty spadają tak nisko, że wydaje się że zgaśnie, potem podskakują do ok. 1500 i stabilizują się. I tak co jakiś czas. Podczas tych skoków słychać załączający się jakiś przekaźnik gdzieś w okolicy kompresora klimy (z przodu silnika). Przy wyłączonym A/C (tylko nawiew) nie zaobserwowałem tych skoków (choć czasem go trochę zabuja, ale wskazówka stoi w okolicach 800 obr./min.) Sprawdzone: akumulator, kabelki, wężyki itp. Wymienione świece i wyczyszczona przepustnica. Auto jest z fabryczną instalacją gazową, ale objawy są również na benzynie. Na obrotach śmiga bez problemów. ASO i inne serwisy nie ogarniają tematu jak dotąd. Czy może macie jakieś pomysły jak uporać się z tematem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł C Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 ASO i inne serwisy nie ogarniają tematu jak dotąd i pewnie nie ogarną, bo TTTM :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 We wszystkich autach z klimą miałem tak samo . Po prostu klima załącza się i puszcza , bo utrzymuje stałą temperaturę w kabinie . Silnik dostaje obciążenie i za chwilę ma odpuszczone - to normalny objaw . Może jednak jest coś zepsute i nie potrafisz tego ująć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Wyłącz nawiew na szybę i przestanie. Kompresor włącza się w chwili jak masz włączony nawiew na szybę lub szybę i coś tam. Przynajmniej w mojej SI US spec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziq Posted December 2, 2009 Author Share Posted December 2, 2009 Przy wyłączonej klimie jest dużo spokojniejszy. Przy samym nawiewie raczej nie ma zauważalnej różnicy w porównaniu do całkowicie wyłączonego nawiewu. I nie mówię tylko o tym że skaczą obroty przy załączaniu kompresora, ale także pomiędzy tymi załączeniami/wyłączeniami silnik chodzi nierównomiernie, telepie jakbym siedział w traktorze Dziś rano mnie zaskoczył - nawet bez klimy obroty skakały (pierwszy raz to zauważyłem). Przy parkowaniu i max skręceniu kierownicy zgasł! Tak jakby mocno obciążały silnik wszelkie wspomagania. Ale gdy wyłączyłem wszystko poza silnikiem (światła wycieraczki, nawiew) nadal falował od zera do 1500... Dziś było wyjątkowo wilgotno, może jednak jakieś elektryczne złącza siadają... cholera, takie 'usterki' są najgorsze do wykrycia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Ziq Twojemu autu potrzebny mechanik pierwszego kontaktu Na forum trudno zdiagnozować będzie . :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziq Posted December 2, 2009 Author Share Posted December 2, 2009 W Bydgoszczy chyba nie widać takiego, gdzie szukać? Może być W-wa, czasami tam bywam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 W Bydgoszczy chyba nie widać takiego, gdzie szukać? Może być W-wa, czasami tam bywam. Przyczyn może być tak dużo jak zamontowanych części pod maską silnika . Trzeba zbadać organoleptycznie i zrobić trochę pomiarów . Proponuję Warszawę , albo Poznań . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziq Posted December 2, 2009 Author Share Posted December 2, 2009 W Poznaniu wyboru chyba nie ma, a kogo polecacie w Warszawie? (może lepiej PW, bo ...wiadomo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 W Poznaniu wyboru chyba nie ma, a kogo polecacie w Warszawie?(może lepiej PW, bo ...wiadomo Klopot z Twoim autem polega na tym , że prawdopodobnie będziesz musiał go zostawić na cały dzień , albo dłużej . Z takim problemem , radzę jechać do ASO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziq Posted December 2, 2009 Author Share Posted December 2, 2009 Tak właśnie myślałem, ale do którego ASO? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Tak właśnie myślałem, ale do którego ASO? Do tego w Poznaniu , bo podobno najlepsze . Oczywiście nie tak dobre jak w Radomiu ale dużo bliżej Ciebie Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 a jak dla mnie brudna przepustnica. Ja też kiedyś tak miałem. kedy załacza się sklim kom chce urzymac obroty silnika u macha przepustnicą a że ją coś tam blokuje to te mahanie jest bardzej gwałowne. tak ja podejżewam. inan opcja log z ecu explorera, odczytać wartości afr ,jeżeli się sypie to nieszczelność na dolocie lub wylocie bo po odczyt afr wie kajkoryoać dawkę i całą resztę. odczytac zadane ustawienia przepustnicy względem zadanej wartości porównać dane z przepływki. Mi moje dane bardzo dużo dały (dzięki Newmann) pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted December 2, 2009 Share Posted December 2, 2009 Ziq, gdybyś wybierał się do wawy, to zapraszam. Wprawdzie nie aso, ale lpg nie jest mi obce i diagnostyka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziq Posted December 3, 2009 Author Share Posted December 3, 2009 a jak dla mnie brudna przepustnica. To akurat nie bo była kilka dni temu czyszczona (jakimś specjalnym płynem). Nie pomogło, choć chyba trochę płynniej chodzi na wyższych obrotach (była trochę przybrudzona). Ale te pozostałe uwagi... dzięki, mogą się przydać. [ Dodano: Czw Gru 03, 2009 10:46 am ] Ziq, gdybyś wybierał się do wawy, to zapraszam. Wprawdzie nie aso, ale lpg nie jest mi obce i diagnostyka. Dzięki, postaram się wpaść do stolycy... chyba dopiero w nowym roku, jeśli mnie nagła potrzeba nie przydusi wcześniej :smile: No i jakiś przegląd gazowy też chyba by się przydał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now