Jump to content

DCCD - zebranie faktów.


krzysiekk
 Share

Recommended Posts

Przejrzałem forum, ale nie znalazłem tego co mnie interesuje:

 

1) Od którego roku DCCD było montowane seryjnie w STI GD? Słyszałem gdzieś, że od 2005, a wcześniej tylko jako opcja prawda to? I czy ta informacja dotyczy tylko PL czy wszędzie tak było?

 

2) Czy skrzynie 6MT z 2,5 z DCCD pasują do 2.0 a konkretniej do GT? (z tego co się orientuje tak, ale chciałbym się upewnić)

 

3) Gdzieś znalazłem info że wszystkie STI w USA mają skrzynie z DCCD - i znowu czy to prawda?

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

AD1) W EU seryjnie szły od MY'06 czyli 2,5T. W 2.0T za dopłatą w MY'05 (ja tak mam), a w 2.0T Solbergu było seyjnie

AD2)Pasi, ale jest trochę rzeźby z półosimi itp. No i brakuje paru czujników i wiązki co by sterownik banglał, więc najlepiej założyć sterownik aftermarketowy

AD3) Tak, bo oni STi dostali z pewnym opóźnieniem (chyba od 04 lub05) i tylko 2,5T

Poszukaj był cały wątek tylko o DCCD

Link to comment
Share on other sites

A w JDM-ach od zawsze było DCCD i znajdziesz je nawet w imprezach z 94 roku i nie wiem czy taką skrzynie z dyfrem nie byłoby łatwiej u ciebie zamontować.

 

Ale tylko w STi TypeR/TypeRA - zeby nie bylo niescislosci.

 

I chyba 22B, ale to troche jakby i tak raczej temat dla niewielu szczesliwcow :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info.

 

Pasi, ale jest trochę rzeźby z półosimi itp. No i brakuje paru czujników i wiązki co by sterownik banglał, więc najlepiej założyć sterownik aftermarketowy

 

to wiem. Chodziło mi tylko o to czy skrzynia 6MT od 2,5 to taka sama skrzynia jak 6MT od 2.0, ale po przeczytaniu kilku innych postów wydaje mi się, że tak.

 

co do skrzynie z GC type-r czy ra to chyba znaleźć to ciężej niż z nowszego STIa a z wytrzymałością chyba nie jest tak różowo.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Znaleść to problem nie jest już kilka takich skrzyń przyjechało a następna jedzie :wink:

Co do wytrzymałości to pewnie tak jest ale ja katuje RA systematycznie od dłużesgo czasu i wszystko gra. Wszystko zależy do czego chcesz używać samochodu. Jak na zwykłej drodze do lania BMW na światłach to nie jest ci to potrzebne. Jak coś jeździsz na zwodach to lepiej sprzedaj gt kup RA już z DCCD i wygrywaj :-)

Link to comment
Share on other sites

Co do wytrzymałości to pewnie tak jest ale ja katuje RA systematycznie od dłużesgo czasu i wszystko gra. Wszystko zależy do czego chcesz używać samochodu. Jak na zwykłej drodze do lania BMW na światłach to nie jest ci to potrzebne. Jak coś jeździsz na zwodach to lepiej sprzedaj gt kup RA już z DCCD i wygrywaj :-)

 

 

GT miało być do normalnej jazdy z okazjonalnymi wypadami na jakies pojeżdżawki, ale oczywiście tych pojeżdżawek w moim kalendarzu pojawia się coraz więcej i jedna skrzynia już padła. Dlatego myślę o czymś bardziej wytrzymałym. Zmiana na RA na razie nie wchodzi w grę bo póki co mam tylko jeden samochód - na codzień i na KJSy/tory i chyba w najbliższym czasie nie będę miał możliwości żeby pojawiły się dwa.

 

Ze dwie takie to się aktualnie na forum sprzedają.

A no i za pomuka sie nie obrażę

 

 

To wiem - śledzę ten temat od jakiegoś czasu już :)

 

pzdr

 

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 11:46 pm ]

Jeszcze jedno pytanie mi przyszło do głowy. Czy do skrzyni bez DCCD da się później je dołożyć? W sensie czy obudowy są takie same i tylko podmienia się mechanizm wiskozy na DCCD + zewnętrzny sterownik czy to nie tak łatwo?

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie mi przyszło do głowy. Czy do skrzyni bez DCCD da się później je dołożyć? W sensie czy obudowy są takie same i tylko podmienia się mechanizm wiskozy na DCCD + zewnętrzny sterownik czy to nie tak łatwo?

Technicznie to nie wiem, ale ekonomicznie jest to zupełnie nie opłacalne (gdyby było mozliwe)

Taniej i lepiej wychodzi sprzedać skrzynie bez DCCD i włożyć z DCCD. Tym bardziej że skrzynie bez DCCD zazwyczaj są droższe i bardziej poszukiwane przez posiadaczy GT i WRX ze względu na mniejszy stopień komplikacji swapu. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Witam mam problem z regulacja dyfra posiadam subaru impreza sti 2004r us spec i wydiagalem silnik ze skrzynia po zlozeniu wszystko dziala bez zarzutu tylko kiedy odpalam auto dyfer wlacza sie na automat i niby jest ok ale w czasie jazdy czuje ze jednak jest zblokowany a po pewnym czasie gasnie napsi automat i swieci sie pulsacyjnie tak jak bym mial zblokowany tyl i regulacja nei moeg nic z tym zrobic... Czy ktos juz tak moze mial lub wie jak to naprawic???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...