Skocz do zawartości

Ściąga Forestera do rowu


SUBORO

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o ściąganie to już swoje powiedziałem i mi już nie ściaga. Ale kwestia opon to inna sprawa. Powstaje pytanie czy też wam te opony GEOLANDAR wydaja taki dziwny dzwiek powyżej 40 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie pamietam czy na zimowych kółkach z oponami "Vredestein" też tak było... Natomiast na fabrycznych Geolandarach wspomniany wcześniej hałas słyszałem w drodze powrotnej z servisu po pozimowej zmianie kółek. Przed zmianą zrobiłem na nich około 1800km więc były/są całkiem świeże. Może to kwestia "rozjeżdżenia" czy cuś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam problem ściągania zakończony :) . Sprawa wyglądała tak. Kolejna kontrola zbieżności potwierdziła moje obawy. Serwis znów skopał sprawę. Bicie kół powróciło po kilkuset kilometrach a jak się okazało dla tego, że ciężarki się zaczęły odklejać. Załamka :evil: . Fachowcy w firmie oponiarskiej zrobili to wreszcie tak jak trzeba i mam kolejny tysiąc km i spokój z wyważaniem. Ale to tylko drgania kierownicy a co dalej ze ściąganiem? Otóż napisałem do serwisu co myślę i dostałem zaproszenie na kontrolę geometrii kół. Kontrola geometrii wykazała pewne (bo nie wielkie) odchylenia od prawidłowości, które mogły powodować ściąganie właśnie w prawo. Ustawili i ruszamy na jazdę próbną. Jestem pełen obaw i nadziei zarazem ale po wjechaniu na długą prostą dwupasmówkę zostają tylko obawy i beznadzieja. Wracamy do serwisu i proponuję zamianę przednich kół miejscami. Druga jazda próbna i ... ? Qrde wyraźna poprawa! Ale czy nie ściąga? To już psychoza!!! Wiec umawiam się z serwisem, że będę testował i zabieram wydruk z ustawieniami przed i po zmianach w geometrii. Jeszcze tylko jestem uświadamiany, że wynika z nich, że mogło ściągać przez poprzednie nastawy ale w głowie i tak mam już scenariusz dalszego działania. Droga powrotna z serwisu już mnie pozytywnie nastawia bo zaczynam się łapać na tym, że mam już nawyk ciągnięcia kółka w lewo a tym czasem kółko samo mi czasem pomaga. Następne dni obserwacji i doszedłem do wniosku, że nie ściąga. Jadąc po zwykłej drodze z lekkim nachyleniem w prawo i tak po pewnym czasie trzeba poprawić kółko bo będzie zjeżdżać "do rowu". Jednak gdy przejeżdżam oś jezdni i mam nachylenie po lewej stronie, obserwuje identyczną reakcję czyli lekkie ściąganie ale tym razem w lewo. Przed tymi wszystkimi zabiegami, nie było ważne tak małe nachylenie drogi bo auto zawsze ściągało na prawo. Testowałem też na równej drodze i ściąganie nie występuje. Ale temat jeszcze nie był dla mnie zakończony bo mój plan obejmował kontrole wydruku geometrii w innych niezależnych stacjach kontroli pojazdów. Odwiedziłem dwie stacje i w obu usłyszałem że to opony. W jednej powiedziano mi, że dokonane zmiany nie miały wielkiego wpływu na zachowanie auta bo opony są często w takim stanie, że w ogóle nie powinny być w sprzedaży mimo, że są nowe i że mam je reklamować. W drugim potwierdzono, że serwis poprawił mi drobne niedoskonałości geometrii ale miały by one bardziej wpływ na zachowanie auta w zakrętach niż na ściąganie bo za to głównie odpowiadają kąty pochylenia sworzni, które nie są regulowane (sorry jak pomyliłem fachowe słownictwo ale jakoś tak to brzmiało). Obie stacje potwierdziły, że takie ustawienia jak mam są ok. W międzyczasie rozmawiałem też z właścicielem Forka diesla, który potwierdził różne objawy ściągania w zależności od miejsc kół bo również eksperymenty miał już za sobą. Pozostaje pytanie co dalej? Czy reklamować opony? No oczywiście, tylko gdy reklamacja zostanie uznana, kto z nas będzie przekładał koła na prosto jadącym aucie (bo zakładam, że takie odbierzemy z serwisu) by sprawdzić, czy w innym układzie również jedzie prosto, a kombinacji przecież trochę jest by wyłowić być może tylko tą jedną wadliwą oponę. Tak wiec decyzja należy do Was ja mówie pass :)

Pozdrawiam i życzę sukcesów w walce ze ściąganiem!

 

PS Acha! SIP nie chciał się wypowiedzieć na temat przesłanego im wydruku geometrii, albo jeszcze myślą co mi odpisać 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

W moim Foresterze benzyna 2.0 2010 MY ściąga w prawo wyraźnie, zwłaszcza na autostradzie przy wyższych prędkościach. Geometria była robiona we Wrocławiu i Dzierżoniowie, nic nie pomogło. Kto wie co może być jeszcze przyczyną? Gwarancja mi się kończy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...