SUBORO Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Nowy Forester 2.0 D , "salonowy", 4000km. Podczas jazdy ciągnie go wyraźnie na prawo. Nie było żadnej stłuczki ani np. bocznego uderzenia kołem w krawężnik. Problem się pojawił po założeniu kół zimowych tzn. opona + felga, wszystko z sieci SIP. Teraz jest znów na letnich, ale problem pozostał. Serwis (Łódź) ustawiał 2 razy zbieżność, nie pomogło. Może ktoś miał taki problem albo coś wie i może podpowiedzieć ? Auto jest na gwarancji itd. ale to marne pocieszenie, bo nie ma nic gorszego jak tajemnicza usterka, z którą serwisant sobie nie radzi. Dzięki z góry za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommyXTM Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Witaj, miałem to samo. Auto poszło na ustawienie zbieżności i nadal to samo. Skalibrowali maszynę do zbieżności i wg pomiarów ok a auto ściągało. Było podejrzenie o przekłamywanie czujnika w przekładni - ale z uwagi że nie da się samego wymienić wsadzili nową przekładnię - skalibrowali i nadal było źle. Z tego co wiem od obsługującej klienta osobę dostali jakieś inne nastawy i to pomogło, a z kolei od mechanika że to kwestia opon i rotacji. Po wszystkich zabiegach ściąga ale min. i w inną stronę niż na początku. Teraz nie jest to już tak uciążliwe jak na początku. Jeśli po zmianie opon nadal by tak było będą szukać czy to może być coś innego. Więc na razie zdzieram Yokohamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 miałem to samo. Dziękuję za szybką reakcję, szkoda że treść jest ponura. Czegoś takiego właśnie się obawiałem :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Jest wyjście SUBORO podjedż do Warszawy do Dawoji zapytaj Pawła kierownik i Ci to ustawią. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 opony zakładać tylko na hunterze i bedze git oczywiście z pełną optymalziacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabor Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 opony zakładać tylko na hunterze i bedze gitoczywiście z pełną optymalziacją. Co to znaczy? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 to jest specjalna wyważarka która robi cuda z oponami. mizy puoadsacje bicia, masy i na suchi pod obciązeniem i wiele takich tam w gdańsku mają w sieci goodyear. Chyba jeden na całe trójmiasto. pisałem o tym w wątku o oponach zimowych ale tutaj przypomnę. kupiłem nowe 4 GY (ugw3 germay), mój dotychczasowy oponiarz który robi optymalizację, wywalił 2 opony jako szmelc i oddałem do reklamacji z czego GY uznał tylko jedną! odwoływałem się i takie blab la bla ale od że mieści się w normie co do skali krzywości wg huntera może buć 10 jednostek. moja miała 9,5 i gy nie uznał gearancji dlatego to koniec z tym producentem jak dla mnie, Powiedzl, mi że w gdańsku jet hunter i że pomoże. Pojechałem i spec wziął opone na warsztat. Założył fele (prosta) i hynter nią pokecił pomiezył lasami i takie tam. potem kazał założyc oponę i wielokrotnie przestawiał ją na feldze a technik za kazdym razem robuł co maszyna kaząła (trwało chyba 45 minut) ewekt szok - ustawił. aż nie możliwe a jednak. NA pszczatku bicia wi wybracje 9,5 a na końcu 0,5! i nie waliła na boki a ni góra dół! mi tujko powiedzia, że większość obecnych opon to szmelc - opisałem co i jak w wąku oponiarskim. Czasem da się znaleź ok. ale który oponiarz zakłada gumę i patry czy nie buje góra dół oraz lewo prwo? ze znanym mi w gdańsku żaden oprócz tujk i tam gdzie stoi hunter ale jak się poprosi. reszta zakłada, wali ciązary i zdowoleni, a potem auta ściąg na lewo i prawo nie wspominając o drżeniu kiery to było coś takeigo http://www.hunter.com/PUB/PRODUCT/balan ... /index.htm ta rolka miażdżyła oponę i obracała w lewo i wprawo i takie tam pozdro fizyczne ułożenie oponyi badniae co się z nią dzieje. [ Dodano: Pon Lis 30, 2009 1:28 am ] co do huntera to oni mają sporo bajerów, i nawet jest ich trochę w Polsce to dopiero bajer http://www.hunter.com/PUB/PRODUCT/balan ... 59T-03.htm mozna użyć ustrojsta wlub przekładac napłaę a tak to dokładnie mów jaka opona i dze ma by bo tak jak pisałem większość producentów ma to w dupie. btw, nie nawidze continentala, to gówno rozwaliło mi zawieszeni w almerze, wszystkie tak krzywe i nie chcieli wyminić. BAN dożywotnie mode ts810 peodukcja czechy zimówka ostatnio kupiłem 8 pirelli i wszystkie idealnie proste! p7 letnie (italy) i sottozero zimowe (germany). [ Dodano: Pon Lis 30, 2009 1:36 am ] dwoń tu WIMAD SP. J. UL-STRACHOCHINSKA 27 WROCLAW POLAND 51-511 Tel: +48-71-346-6626 Fax: +48-71-346-6626 info@wimad.com.pl oni sa sprzzdawća tych systemów w polce, powiedzą gdzie są takie systamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Ja też miałem to samo, tyle że na oponach sklepowych. W serwisie sprawdzili geometrię, miała być OK. Problem zniknął po założeniu opon zimowych (na oryginalne felgi). Pan od opon powiedział, że może to wynikać z różnic pomiędzy poszczególnymi oponami lub z nierównego albo niestarannego ich założenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dinet Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 również przerabiałem ten temat przy 4000km - po wielu podejściach wymieniono przekładnię kierowniczą i było ok do momentu, gdy zmieniłem opony na zimowe (Pirelli z ASO). Po kombinacji z oponami (zamiana stronami) ściąga mniej. Prawdopodobnie jest to wina bieżnika (nacięcia kierunkowe), który jest identyczny dla strony L i P - czekam na wyjaśnienie sprawy przez serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Dzięki za podpowiedzi. Widzę 3 scenariusze : opony albo przekładnia kierownicza albo geometria na kosmicznej technologii. W każdym wypadku zachwiało się moje bezgraniczne zaufanie do marki :sad: Foresterami jeżdżę od 2002 r., bywało że opony wymieniałem na wioskowym serwisie a auto zawsze szło jak po szynach. Najgorsze co może zrobić producent to spieprzyć coś co było dobre i niezawodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Najgorsze co może zrobić producent to spieprzyć coś co było dobre i niezawodne to nie tak, mój forek do takich należy a przez zimówki GY cuda sie działy. Wg mnie obecne opony są znacznie bardziej syfiaste, i akurat trzeba dobrze trafić. maiłem zimówki yokochama i były proste, a letnie były krzywe ale g900 anie a349 tylo s.dirive. bt, nie kupię opon symetrycznych, z chiunkami i itp. wolez centralnymi żebrami, jakoś lepiej mi się na nich jeździ proso na dużych szybkościach pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommyXTM Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 To ja też się uspokoiłem - jak te opony zjadę to kupuje Pirelli i w dobrej firmie na kosmicznej maszynie zakładam i powinno być ok. A widząc różnicę przed i po rotacji myślę że będzie ok bo teraz jest prawie dobrze.Teraz prawie wszystko jakościowo poszło w dół ale ceny w sumie też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mac-iek Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 W każdym wypadku zachwiało się moje bezgraniczne zaufanie do marki Przeciez to ewidentna sprawa opon a nie samochodu. Przy okazji: zakladalem ostatnio zimowe opony. Pan w warsztacie zapytal w pewnym momencie: "Te opony to z Internetu?". Odpowiedzialem "Nie, dostalem jako bonus przy zakupie". Pan tylko pokiwal glowa.... Opony z roku 2007 czyli przez dwa lata skladowane nie wiadomo jak (a wczesniej transportowane). Wszystkie 4 zwichrowane, widac bylo golym okiem podczas wywazania. Facet sie niezle umeczyl ale opony zalozylismy bo podobno moga sie "ulozyc". Na razie jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter90 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Miałam podobny problem po zmianie opon z zimowych na letnie. Aby pozbyć się tego problemu była ustawiana zbieżność i opony były wyważane na hunterze tzw. "test drogowy" w serwisie oponiarskim SZER na ul. Obywatelskiej 94 w Łodzi. Opony zostały odpowiednio dobrane ( przód i tył) i problem zniknął. Ważne jest także właściwe ciśnienie w oponach, które może nieznacznie zwiększać odczucie, że auto "ściąga" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ibex Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 A czy ktoś się orientuje gdzie takowy serwis z urządzeniami Huntera jest w Wawie?? Pozdrawiam Ibex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 kupiłem nowe 4 GY (ugw3 germay), mój dotychczasowy oponiarz który robi optymalizację, wywalił 2 opony jako szmelc i oddałem do reklamacji z czego GY uznał tylko jedną! odwoływałem się i takie blab la bla ale od że mieści się w normie No popatrz a jednak coś co nie mieściło się w normie wymienili bez szemrania :!: co do skali krzywości wg huntera może buć 10 jednostek. moja miała 9,5 i gy nie uznał gearancji dlatego to koniec z tym producentem jak dla mnie, Powiedzl, mi że w gdańsku jet hunter i że pomoże. Pojechałem i spec wziął opone na warsztat. Założył fele (prosta) i hynter nią pokecił pomiezył lasami i takie tam. potem kazał założyc oponę i wielokrotnie przestawiał ją na feldze a technik za kazdym razem robuł co maszyna kaząła (trwało chyba 45 minut) ewekt szok - ustawił. aż nie możliwe a jednak. NA pszczatku bicia wi wybracje 9,5 a na końcu 0,5! i nie waliła na boki a ni góra dół! Czary ?? Poprostu najpierw trzeba dobrze założyć oponę a potem się ewentualnie martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 No popatrz a jednak coś co nie mieściło się w normie wymienili bez szemrania skoro opona bije to są dopuszczone jakieś odchylenia, ale dlaczego nie chća wymienc takiek na która trzba walić 75g przeciw wagi? dryga miałą 125g sorry to nie jest noramlne Poprostu najpierw trzeba dobrze założyć oponę a potem się ewentualnie martwić. chłopie... a daruje sobie, cóż począć... opona ma być prosta, nie bić na boki, ale skoro uważasz, że to kwestia założenia na felgę to twoja sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 AdaSch, przeczytaj jeszcze raz: co do skali krzywości wg huntera może buć 10 jednostek. moja miała 9,5Uważasz to za odchylenie od normy ??? :roll: Założył fele (prosta) i hynter nią pokecił pomiezył lasami i takie tam. potem kazał założyc oponę i wielokrotnie przestawiał ją na feldze a technik za kazdym razem robuł co maszyna kaząła (trwało chyba 45 minut) ewekt szok - ustawił. aż nie możliwe a jednak. NA pszczatku bicia wi wybracje 9,5 a na końcu 0,5! i nie waliła na boki a ni góra dół! Z tego co piszesz wynika, że po prostu dobre założenie opony rozwiązało problem.... Ja się nie czepiam, tylko nie rozumiem o co chodzi :roll: BTW pamiętaj że opony odkształcają się często już po opouszczeniu fabryki np. na skutek złego składowania tudzież magazynowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Uważasz to za odchylenie od normy normę wymyślił w GY jakiś typ aby możliwie nie przyjmować reklamacji. Toć napisałem już wcześniej, że przy odchylenia 5 drgania przenoszą się na budę i auto może ściągać a przy 9,5 to przy 110 jest KATASTROFA. Miałem już continentale takie krzywe, i wmówili mi śmieciarze continentala, że to tylko kwestia mojego obniżonego komfortu, że autu nic się nie stanie i to nie jest powód do wymiany. Po zimie, łączniki, wachacz, jakaś tleja, wszystko w śmietnik, takie to były opony. NIGDY więcej dennego continentala na który dwu krotnie w aucie z rewelacyjnymi hamulacami ja jako jedyny z szeregu aut nie wyhamowałem na mokrym bo abs nonstop się włączał. TO nan continentalach można dostać zawału serca na łukach z pasami dla pieszych bo kompletnie nie trzymają i auto się usuwa. Na innych oponach absolutnie tego nie było. Tacy są właśnie oponiarze. jedynym ich plusem było ciche toczenie to że były idealnie proste, pewnie dzięki temu że robione we francji dla ścisłośći letnie to sport contact a zimowa ts810/ nikomu nie polecam, w szczególności zimowej, gdzie ja jako jedyny nie byłem wstanie podjechać na parking firmowy. Za letnie zpłaciłem 3800 za zimówki nie całe 3k. trzeba było kupić debice, przynajmniej bym podjeżdżał na parking Z tego co piszesz wynika, że po prostu dobre założenie opony rozwiązało problem.... to jest kwestia rozłożenia mas felgi i opony. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 to jest kwestia rozłożenia mas felgi i opony. AdaSch, Ja nadal uważam, że skoro oponę dało się odpowiednio założyć, to miara normy była zasadna. Chciałeś reklamować oponę, którą normalnie teraz uzytkujesz i która spełnia swoją funkcję jak powinna. Rozumiem, że nie była idealna, ale malo jest rzeczy które są idealne Zauważ, że opona, która była rzeczywiście zła tj. producent uznał, że nie nadaje się do uzytku została przyjęta do reklamacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Ktoś kojarzy gdzie tego Huntera w Wawie można spotkać? A w temacie - może doważanie na aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 doważanie nie ma znaczenie takiego jak ułożenie opon i dobory krzywości na odp strony w aucie. czyli drugi link. proponuję dzwonić do dystrybutora i pytać gdzie maja odp. instalacje w wawie. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcteryx Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Ktoś kojarzy gdzie tego Huntera w Wawie można spotkać? Hej, Wczoraj naprawiałem zawieszenie w Mondeo żony w najstarszym chyba ursynowskim serwisie (Cynamonowa - róg Ciszewskiego, obok stacji Neste przy Leclercu). Mają w środku duże certyfikaty i bannery Huntera, więc na 99,9% to tam znajdziesz Edit: namiary znalazłem: Weyssenhoffowie - tylko mapka na zumi się nie zgadza - to jest dosłownie na samym rogu Ciszewskiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Niedźwiedź napisał/a: Ktoś kojarzy gdzie tego Huntera w Wawie można spotkać? Hej, Wczoraj naprawiałem zawieszenie w Mondeo żony w najstarszym chyba ursynowskim serwisie (Cynamonowa - róg Ciszewskiego, obok stacji Neste przy Leclercu). Mają w środku duże certyfikaty i bannery Huntera, więc na 99,9% to tam znajdziesz Edit: namiary znalazłem: Weyssenhoffowie - tylko mapka na zumi się nie zgadza - to jest dosłownie na samym rogu Ciszewskiego. o kurcze, tak blisko :-) Toż to neste, na którym czasem tankuję :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 2 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 To niesamowite jak ten wątek zamienił się w forum specjalistów, prawie jak ze świata F1 : "huntery", gramy obciążników, wzór bieżnika L/P itp. Jestem pod wrażeniem :!: Ale mój problem pozostał, będę raportował jak się coś zmieni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się