grzywaczewski Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 grzywaczewski napisał/a:na Statoil właśnie zrezygnowano z bezsiarkowej 95 ciekawe czemu Maja tylko cztery nalewaki, a dolozyli jakiegos hiper diesla. Teraz sa dwa diesle (zwykly i premium) i dwie beznyny - zwykla 95 i bezsiarkowa 98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 aha, i tak nie tankuje, bo jestem lokalnym patriotą, tak sobie wmawiam a następnie na http://www.cenapaliw.pl/ i wybieram optymalną stacje lotos a mijam ich codzienne 4. btw dzisiaj w Krakowie 95 w cenie 3,89 a ja się ciesze, że zatankowałem za 4,23 zresztą stronkę polecam bo działa na komórkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 . Czyli amerykańska Premium (91 AKI) to eurosuper 95, co widać na obrazku:Obrazek Prawie 14 litrow paliwa za 15 minut pracy. Wlasnie mi sie przypomnialo, ze aplikacja o kanadyjska wize lezy w szufladzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 ja kiedys dokonalem ciekawych obserwacji/porownan co do paliw z rozna liczba oktanowa oraz paliw polskich i zachodnich. nie byl to jakis test zrobiony z premedytacja a raczej policzenie z ciekawosci liczb po dluzszej trasie... przypadek 1, moim zdaniem ciekawszy: jechalem subarakiem z polski do danii (bez przepraw promowych, niemcy i dania tylko autostrada). w polsce tankowalem tylko verve 98. na granicy polsko-niemieckiej rowniez zalalem vervy 98 (do pelna) i wskoczylem na niemiecka autobahne, ruch byl niewielki, jechalem plynnie ze stala predkoscia bez gwaltownych przyspieszen. zakres predkosci to 150-170km/h. po przejechaniu okolo 270km zjechalem na stacje, wskazowka paliwa byla w okolicach E wiec duzo w baku nie zostalo. po przeliczeniu subarak potrzebowal na tej trasie 15l/100km. zatankowalem na niemieckim Aralu ich 100 oktanowego paliwa, wskoczylem na ta sama autostrade i trzymajac taka sama predkosc pojechalem dalej. po kolejnych 270km na granicy niemiecko-dunskiej znow zjechalem na stacje. po przeliczeniu okazalo sie, ze subarak tym razem potrzebowal lekko ponad 13l/100km. i teraz pytanie do was drodzy forumowicze, z czego wynikala roznica prawie 2l/100km w zapotrzebowaniu na verve 98 vs. aral 100? odpowiedzcie sobie sami przypadek 2 na dunskim shellu zatankowalem v-power racing 100. zrobilem ok. 40km w warunkach mieszanych po czym wyruszylem autostrada w kierunku polski. ruch byl spory wiec no moglem rozwinac skrzydel ale wszystko szlo plynnie, 5 bieg 130-140km/h czasem troche mniej przy obwodnicach miast, turbo w zasadzie w ogole nie pompowalo. baaardzo duze bylo moje zdziwnie, gdy na granicy dunsko-niemieckiej po zjezdzie na stacje i przejechaniu okolo 250km srednie zapotrzebowanie na 100km wyszlo na poziomie 9,1l :shock: z kilku wzgledow nigdy wczesniej ani nigdy potem nie zblizylem sie do takiego wyniku m.in. subarak nie zobaczyl juz ziemi dunskiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Ci kapitalisci ze wszystkiego ograbia prostego czlowieka... nawet ze spalania :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 z czego wynikala roznica prawie 2l/100km w zapotrzebowaniu na verve 98 vs. aral 100? odpowiedzcie sobie sami Grygo Sam odpowiedziałeś wyżej wcześniej pisząc: jechalem plynnie ze stala predkoscia bez gwaltownych przyspieszen. zakres predkosci to 150-170km/h Taka róznica może wynikać z samego błędu pomiarowego. Różnica w spalaniu 150 a 170 może być nawet większa niż 2 litry na tym samym paliwie :!: Gdybyś jechał z tempomatem tą samą trasą, przy tych samych warunkach drogowych i atmosferycznych Twój test mógłby być dla mnie w miarę miarodajny. Miarodajnym testem dla mnie są wyniki wilokrotnych testów na hamowni, gdzie (przy pewnym uproszczeniu) panują te same warunki pomiarowe. Polecam przejażdżkę autem, w krórym znajduje sie komputer wskazujący spalanie chwilowe. Zauważysz, jak bardzo nieprecyzyjnie kierowca używa pedału gazu, a wydaje mu się, że operuje pedałem gazu równo. Wlasnie mi sie przypomnialo, ze aplikacja o kanadyjska wize lezy w szufladzie Od 2008 roku Kanada zniosła obowiązek posiadania wiz turystycznych dla Polaków :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Wlasnie mi sie przypomnialo, ze aplikacja o kanadyjska wize lezy w szufladzie Od 2008 roku Kanada zniosła obowiązek posiadania wiz turystycznych dla Polaków :wink: Nie ma co zwiedzac, trzeba wiac za ocean, bo kiedy w europie skonczy sie ropa, wesolo nie bedzie. :wink: Pare dni temu przegladalem jakies forum subarowe w US i chlopak zalil sie na cieknace turbo, winne byly glownie krotkie wycieczki i czeste gaszenie silnika, bo uzywa wrxa do rozwozenia pizzy dorabiajac na studiach. :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 na Statoil właśnie zrezygnowano z bezsiarkowej 95 ciekawe czemu Temu, że paliwa nazywane "bezsiarkowymi" i tak mają ok. 3-9 ppm [parts per million] siarki, gdyż wyprodukowanie paliwa kompletnie bez siarki jest niezmiernie trudne technologicznie i co za tym idzie drogie (i litr nie kosztowałby 4,50 pln/l). Paliwa "bezsiarkowe" miały rację bytu gdy Polska Norma dopuszczała benzynę o zawartości siarki do 50 ppm. Od zdaje się początku tego roku normą jest 10 ppm i mniej, w związku z czym paliwa tzw. "bezsiarkowe" nie mają już co być reklamowane - wszystkie są "bezsiarkowe". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 z czego wynikala roznica prawie 2l/100km w zapotrzebowaniu na verve 98 vs. aral 100? odpowiedzcie sobie sami Grygo Sam odpowiedziałeś wyżej wcześniej pisząc: jechalem plynnie ze stala predkoscia bez gwaltownych przyspieszen. zakres predkosci to 150-170km/h Taka róznica może wynikać z samego błędu pomiarowego. Różnica w spalaniu 150 a 170 może być nawet większa niż 2 litry na tym samym paliwie :!: Gdybyś jechał z tempomatem tą samą trasą, przy tych samych warunkach drogowych i atmosferycznych Twój test mógłby być dla mnie w miarę miarodajny. Miarodajnym testem dla mnie są wyniki wilokrotnych testów na hamowni, gdzie (przy pewnym uproszczeniu) panują te same warunki pomiarowe. Polecam przejażdżkę autem, w krórym znajduje sie komputer wskazujący spalanie chwilowe. Zauważysz, jak bardzo nieprecyzyjnie kierowca używa pedału gazu, a wydaje mu się, że operuje pedałem gazu równo. zbyt wiele razy jezdzilem subarakiem te trase i zbyt wiele razy liczylem spalanie, aby wiedziec, ze przy takiej jezdzie nie mozna mowic o bledzie pomiaru lub roznicy w spalaniu pomiedzy 150 a 170km/h, roznica oczywiscie zawsze bedzie, ale nigdy o 2l/100km. przy operowaniu pedalem gazu opieralem sie o wskazania zegara doladowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi0303 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 A ja leję na przemian 95 i 98.Teraz głównie na Statoil bo zbieram punkty na maszynę do wypieku chleba W poprzednim samochodzie(Ibiza Cupra) zauważałem mniejsze spalanie na 98 lub 99V-Power niż na 95,ale to nie była całkowita seria. A teraz różnic powyżej błędu pomiaru brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BURiboy Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Odpowiedz jest prosta bez remapu lej 95 i tyle po tanosci a jak masz wiecej kasy na paliwo i chcesz zeby silnik dluzej pociagnal lej 98. Co do cofania zaplonu itd. jak zrzucalem logi z mojego WRXa to na niskich na 95 byly slady knock detection wiec po remapie zaczalem jezdzic tylko na Vpower 100 ewentualnie 98 i stukow nie ma :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pszemmek Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 jak zrzucalem logi z mojego WRXa to na niskich na 95 byly slady knock detection A twój WRX był na 98? (naklejka na wlewie) Jeżeli tak to trzeba lać 98 jak silnik przewidziany na 98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BURi_ Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 pszemmek, Nie bylo zadnej naklejki ale na 95 nie jezdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Dziś na Shelu drugi raz zatankowałem V-Power Racing za 5,29zł bo .... nie mają 98 :shock: na BP benzyna 98 jest o 91gr/1L tańsza a Pan na Shelu mnie przekonywał, że ich 95 jest jak 98 na innych stacjach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pszemmek Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Pan na Shelu mnie przekonywał, że ich 95 jest jak 98 na innych stacjach Jaaaaaasne, a na Vpower to WRX 300 KM. Może kogoś zainteresuje: http://www.riv.pl/pkn-orlen-ma-umowy-na ... -na-2009-r Na Shellu i BP w bieżącym roku tak jak w poprzednich tankowaliście paliwa ORLEN. Z kolei na Statoil , Lukoil i także częściowo Shell bierze paliwa od LOTOSu http://www.flota.v10.pl/LOTOS,dostarczy ... 25279.html Dlatego śmiac mi się chce jak ktoś chce przepłacać tankując zwykłe PB na Statoliu czy innym Shellu jak obok na Lukoil jest to samo plaiwa o 50 groszy taniej na litrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Na Shellu i BP w bieżącym roku tak jak w poprzednich tankowaliście paliwa ORLEN. Z kolei na Statoil , Lukoil i także częściowo Shell bierze paliwa od LOTOSu Nikogo to chyba nie dziwi, że tankując na Shellu, BP, Statoilu, Neste itp czy Łukoilu tankuje się paliwa z Orlenu i Lotosu, skoro to jedyne rafinerie w Polsce, i ich udział w rynku hurtowym to jakieś >90%? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Znajoma była kierowniczką stacji BP i zawsze twierdziła, że warto na Shellu gdzie paliwa importują, może te V-Power'y ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jeśli mówisz o V-Power Racing, to tak, prawdopodobnie jest to paliwo z importu. "Zwykły" V-Power to mniej więcej to samo, co Orlen Verva czy Lotos Dynamic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jeśli mówisz o V-Power Racing, to tak, prawdopodobnie jest to paliwo z importu."Zwykły" V-Power to mniej więcej to samo, co Orlen Verva czy Lotos Dynamic. z tym, ze ma 95 oktanow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Jeśli mówisz o V-Power Racing, to tak, prawdopodobnie jest to paliwo z importu."Zwykły" V-Power to mniej więcej to samo, co Orlen Verva czy Lotos Dynamic. z tym, ze ma 95 oktanow O! nawet nie wiedziałem dzięki za sprostowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hannibal Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 kiedyś lałem 98 do wrx 2006 ale jak zauważyłem że po 95 jest mocniejszy to leję 95 bo po co przepłacać.....z resztą w serwisie subaru też radzili 95 lać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 kiedyś lałem 98 do wrx 2006 ale jak zauważyłem że po 95 jest mocniejszy to leję 95 bo po co przepłacać.....z resztą w serwisie subaru też radzili 95 lać a zalecaną masz 98 ?? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hannibal Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 mam amerykańską wersję i tam piszą premium fuel ale sam wiesz jakie są różnice między naszymi paliwami i w USA.....jest mocniejszy i tyle.....jeżdzę i bedę jeździć na 95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 z tym, ze ma 95 oktanow tak ale ma dodatki jak verva czy dynamic, które miedzy innymi dbają o wtryski, czystość silnika i takie tam gdyby nie to, że zbirama od dawna punkty na lotosie przesiadlbym się na shell vpower 95 btw, co lejemy na auchan tesco, carrefour i itp hipermarketowych?? nie podejrzewam ich o przekręty bo to było by dla nich głupie. Sprzedaż paliwa to dla nich tylko dodatek. TZD, a jak tam różnice lotos vs orlen? to jest to samo? czy są róznice np technologiczne itp? Czy 10+ oznaczało wprowadzenie nowszych technologii? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 btw, co lejemy na auchan tesco, carrefour i itp hipermarketowych?? Nie lejemy tam paliwa z Lotosu. Czyli pozostaje Orlen TZD, a jak tam różnice lotos vs orlen? to jest to samo? czy są róznice np technologiczne itp? Czy 10+ oznaczało wprowadzenie nowszych technologii? Paliwo jako związek chemiczny mający spełniać jakieś tam parametry fizykochemiczne (oktany, aromaty, kilodżule, gęstość, prężność, zawartość tlenu itp itd) można wytworzyć mieszając różne węglowodory i różne dodatki do paliw. Tym samym ta sama benzyna 95 może mieć inny wzór chemiczny w Orlenie, a inny w Lotosie - z pewnością jest to bardzo bliski tożsamości łańcuch węglowodorowy, jednakże pewnie czymśtam się różni. Oba jednakże na pewno spełniają normy Rozp. Min. Gosp. z 9.12.2008. Co do dodatków, to nie znam technologii Orlenu, i nie szukałem w necie co piszą, mogę jedynie wypowiadać się o dynamicach i o tym już kiedyś pisałem, ale stawiam, że generalnie co do zasady to to samo 10+ polega na zwiększeniu mocy przerobowych (destylacji ropy naftowej i następnie przerobu jej na produkty gotowe), i wybudowaniu nowych instalacji pozwalających wyciągnąć więcej diesla z ropy naftowej, w zakresie benzyn praktycznie nic się nie zmienia. [ Dodano: Nie Gru 13, 2009 6:28 pm ] mam amerykańską wersję i tam piszą premium fuel ale sam wiesz jakie są różnice między naszymi paliwami i w USA.....jest mocniejszy i tyle.....jeżdzę i bedę jeździć na 95 Premium czyli AKI 91 czyli RON95 czy benzyna bezołowiowa 95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się