Skocz do zawartości

seria WRX '04 ile oktanów lać 95 czy 98 ?


pszemmek

Rekomendowane odpowiedzi

aha,

 

i tak nie tankuje, bo jestem lokalnym patriotą, tak sobie wmawiam a następnie na http://www.cenapaliw.pl/ i wybieram optymalną stacje lotos a mijam ich codzienne 4.

 

btw dzisiaj w Krakowie 95 w cenie 3,89 a ja się ciesze, że zatankowałem za 4,23 :evil:

 

zresztą stronkę polecam bo działa na komórkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys dokonalem ciekawych obserwacji/porownan co do paliw z rozna liczba oktanowa oraz paliw polskich i zachodnich. nie byl to jakis test zrobiony z premedytacja a raczej policzenie z ciekawosci liczb po dluzszej trasie...

 

przypadek 1, moim zdaniem ciekawszy:

 

jechalem subarakiem z polski do danii (bez przepraw promowych, niemcy i dania tylko autostrada). w polsce tankowalem tylko verve 98. na granicy polsko-niemieckiej rowniez zalalem vervy 98 (do pelna) i wskoczylem na niemiecka autobahne, ruch byl niewielki, jechalem plynnie ze stala predkoscia bez gwaltownych przyspieszen. zakres predkosci to 150-170km/h. po przejechaniu okolo 270km zjechalem na stacje, wskazowka paliwa byla w okolicach E wiec duzo w baku nie zostalo. po przeliczeniu subarak potrzebowal na tej trasie 15l/100km. zatankowalem na niemieckim Aralu ich 100 oktanowego paliwa, wskoczylem na ta sama autostrade i trzymajac taka sama predkosc pojechalem dalej. po kolejnych 270km na granicy niemiecko-dunskiej znow zjechalem na stacje. po przeliczeniu okazalo sie, ze subarak tym razem potrzebowal lekko ponad 13l/100km. i teraz pytanie do was drodzy forumowicze, z czego wynikala roznica prawie 2l/100km w zapotrzebowaniu na verve 98 vs. aral 100? :mrgreen: odpowiedzcie sobie sami ;)

 

przypadek 2

 

na dunskim shellu zatankowalem v-power racing 100. zrobilem ok. 40km w warunkach mieszanych po czym wyruszylem autostrada w kierunku polski. ruch byl spory wiec no moglem rozwinac skrzydel ;) ale wszystko szlo plynnie, 5 bieg 130-140km/h czasem troche mniej przy obwodnicach miast, turbo w zasadzie w ogole nie pompowalo. baaardzo duze bylo moje zdziwnie, gdy na granicy dunsko-niemieckiej po zjezdzie na stacje i przejechaniu okolo 250km srednie zapotrzebowanie na 100km wyszlo na poziomie 9,1l :shock: z kilku wzgledow nigdy wczesniej ani nigdy potem nie zblizylem sie do takiego wyniku m.in. subarak nie zobaczyl juz ziemi dunskiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czego wynikala roznica prawie 2l/100km w zapotrzebowaniu na verve 98 vs. aral 100? odpowiedzcie sobie sami

 

Grygo Sam odpowiedziałeś wyżej wcześniej pisząc:

 

jechalem plynnie ze stala predkoscia bez gwaltownych przyspieszen. zakres predkosci to 150-170km/h

 

Taka róznica może wynikać z samego błędu pomiarowego. Różnica w spalaniu 150 a 170 może być nawet większa niż 2 litry na tym samym paliwie :!: Gdybyś jechał z tempomatem tą samą trasą, przy tych samych warunkach drogowych i atmosferycznych Twój test mógłby być dla mnie w miarę miarodajny. Miarodajnym testem dla mnie są wyniki wilokrotnych testów na hamowni, gdzie (przy pewnym uproszczeniu) panują te same warunki pomiarowe.

Polecam przejażdżkę autem, w krórym znajduje sie komputer wskazujący spalanie chwilowe. Zauważysz, jak bardzo nieprecyzyjnie kierowca używa pedału gazu, a wydaje mu się, że operuje pedałem gazu równo.

 

Wlasnie mi sie przypomnialo, ze aplikacja o kanadyjska wize lezy w szufladzie

Od 2008 roku Kanada zniosła obowiązek posiadania wiz turystycznych dla Polaków :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wlasnie mi sie przypomnialo, ze aplikacja o kanadyjska wize lezy w szufladzie

Od 2008 roku Kanada zniosła obowiązek posiadania wiz turystycznych dla Polaków :wink:

 

Nie ma co zwiedzac, trzeba wiac za ocean, bo kiedy w europie skonczy sie ropa, wesolo nie bedzie. :wink:

 

Pare dni temu przegladalem jakies forum subarowe w US i chlopak zalil sie na cieknace turbo, winne byly glownie krotkie wycieczki i czeste gaszenie silnika, bo uzywa wrxa do rozwozenia pizzy dorabiajac na studiach. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Statoil właśnie zrezygnowano z bezsiarkowej 95

ciekawe czemu

Temu, że paliwa nazywane "bezsiarkowymi" i tak mają ok. 3-9 ppm [parts per million] siarki, gdyż wyprodukowanie paliwa kompletnie bez siarki jest niezmiernie trudne technologicznie i co za tym idzie drogie (i litr nie kosztowałby 4,50 pln/l).

 

Paliwa "bezsiarkowe" miały rację bytu gdy Polska Norma dopuszczała benzynę o zawartości siarki do 50 ppm. Od zdaje się początku tego roku normą jest 10 ppm i mniej, w związku z czym paliwa tzw. "bezsiarkowe" nie mają już co być reklamowane - wszystkie są "bezsiarkowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czego wynikala roznica prawie 2l/100km w zapotrzebowaniu na verve 98 vs. aral 100? odpowiedzcie sobie sami

 

Grygo Sam odpowiedziałeś wyżej wcześniej pisząc:

 

jechalem plynnie ze stala predkoscia bez gwaltownych przyspieszen. zakres predkosci to 150-170km/h

 

Taka róznica może wynikać z samego błędu pomiarowego. Różnica w spalaniu 150 a 170 może być nawet większa niż 2 litry na tym samym paliwie :!: Gdybyś jechał z tempomatem tą samą trasą, przy tych samych warunkach drogowych i atmosferycznych Twój test mógłby być dla mnie w miarę miarodajny. Miarodajnym testem dla mnie są wyniki wilokrotnych testów na hamowni, gdzie (przy pewnym uproszczeniu) panują te same warunki pomiarowe.

Polecam przejażdżkę autem, w krórym znajduje sie komputer wskazujący spalanie chwilowe. Zauważysz, jak bardzo nieprecyzyjnie kierowca używa pedału gazu, a wydaje mu się, że operuje pedałem gazu równo.

 

zbyt wiele razy jezdzilem subarakiem te trase i zbyt wiele razy liczylem spalanie, aby wiedziec, ze przy takiej jezdzie nie mozna mowic o bledzie pomiaru lub roznicy w spalaniu pomiedzy 150 a 170km/h, roznica oczywiscie zawsze bedzie, ale nigdy o 2l/100km. przy operowaniu pedalem gazu opieralem sie o wskazania zegara doladowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja leję na przemian 95 i 98.Teraz głównie na Statoil bo zbieram punkty na maszynę do wypieku chleba :mrgreen:

W poprzednim samochodzie(Ibiza Cupra) zauważałem mniejsze spalanie na 98 lub 99V-Power niż na 95,ale to nie była całkowita seria.

A teraz różnic powyżej błędu pomiaru brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz jest prosta bez remapu lej 95 i tyle po tanosci a jak masz wiecej kasy na paliwo i chcesz zeby silnik dluzej pociagnal lej 98. Co do cofania zaplonu itd. jak zrzucalem logi z mojego WRXa to na niskich na 95 byly slady knock detection wiec po remapie zaczalem jezdzic tylko na Vpower 100 ewentualnie 98 i stukow nie ma :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan na Shelu mnie przekonywał, że ich 95 jest jak 98 na innych stacjach

 

Jaaaaaasne, a na Vpower to WRX 300 KM.

 

Może kogoś zainteresuje:

 

http://www.riv.pl/pkn-orlen-ma-umowy-na ... -na-2009-r

 

Na Shellu i BP w bieżącym roku tak jak w poprzednich tankowaliście paliwa ORLEN.

 

Z kolei na Statoil , Lukoil i także częściowo Shell bierze paliwa od LOTOSu

 

http://www.flota.v10.pl/LOTOS,dostarczy ... 25279.html

 

Dlatego śmiac mi się chce jak ktoś chce przepłacać tankując zwykłe PB na Statoliu czy innym Shellu jak obok na Lukoil jest to samo plaiwa o 50 groszy taniej na litrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Shellu i BP w bieżącym roku tak jak w poprzednich tankowaliście paliwa ORLEN.

Z kolei na Statoil , Lukoil i także częściowo Shell bierze paliwa od LOTOSu

 

Nikogo to chyba nie dziwi, że tankując na Shellu, BP, Statoilu, Neste itp czy Łukoilu tankuje się paliwa z Orlenu i Lotosu, skoro to jedyne rafinerie w Polsce, i ich udział w rynku hurtowym to jakieś >90%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz o V-Power Racing, to tak, prawdopodobnie jest to paliwo z importu.

"Zwykły" V-Power to mniej więcej to samo, co Orlen Verva czy Lotos Dynamic.

 

z tym, ze ma 95 oktanow

O! nawet nie wiedziałem :) dzięki za sprostowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym, ze ma 95 oktanow

 

tak ale ma dodatki jak verva czy dynamic, które miedzy innymi dbają o wtryski, czystość silnika i takie tam

 

gdyby nie to, że zbirama od dawna punkty na lotosie przesiadlbym się na shell vpower 95

 

btw, co lejemy na auchan tesco, carrefour i itp hipermarketowych??

 

nie podejrzewam ich o przekręty bo to było by dla nich głupie. Sprzedaż paliwa to dla nich tylko dodatek.

 

TZD, a jak tam różnice lotos vs orlen? to jest to samo? czy są róznice np technologiczne itp? Czy 10+ oznaczało wprowadzenie nowszych technologii?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw, co lejemy na auchan tesco, carrefour i itp hipermarketowych??

Nie lejemy tam paliwa z Lotosu. Czyli pozostaje Orlen :)

 

TZD, a jak tam różnice lotos vs orlen? to jest to samo? czy są róznice np technologiczne itp? Czy 10+ oznaczało wprowadzenie nowszych technologii?

Paliwo jako związek chemiczny mający spełniać jakieś tam parametry fizykochemiczne (oktany, aromaty, kilodżule, gęstość, prężność, zawartość tlenu itp itd) można wytworzyć mieszając różne węglowodory i różne dodatki do paliw. Tym samym ta sama benzyna 95 może mieć inny wzór chemiczny w Orlenie, a inny w Lotosie - z pewnością jest to bardzo bliski tożsamości łańcuch węglowodorowy, jednakże pewnie czymśtam się różni. Oba jednakże na pewno spełniają normy Rozp. Min. Gosp. z 9.12.2008.

 

Co do dodatków, to nie znam technologii Orlenu, i nie szukałem w necie co piszą, mogę jedynie wypowiadać się o dynamicach :) i o tym już kiedyś pisałem, ale stawiam, że generalnie co do zasady to to samo :)

 

10+ polega na zwiększeniu mocy przerobowych (destylacji ropy naftowej i następnie przerobu jej na produkty gotowe), i wybudowaniu nowych instalacji pozwalających wyciągnąć więcej diesla z ropy naftowej, w zakresie benzyn praktycznie nic się nie zmienia.

 

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 6:28 pm ]

mam amerykańską wersję i tam piszą premium fuel ale sam wiesz jakie są różnice między naszymi paliwami i w USA.....jest mocniejszy i tyle.....jeżdzę i bedę jeździć na 95

 

Premium czyli AKI 91 czyli RON95 czy benzyna bezołowiowa 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...