Skocz do zawartości

Problem ze sprzęgłem... Pomocy! Ratunku!


Tomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Wsiadłem do samochodu jak co rano i wszystko było pięknie, tylko pedał sprzęgła jakoś dziwnie wracał - jak by z lekkim drżeniem. No cóż, pomyślałem że mi się może tylko wydaje. Troszke pojeździłem, ale ponieważ były korki, więc raczej spokojnie. W momencie w którym musiałem ostro przyspieszyc, stało się coś co mnie zaskoczyło - nie mogłem wrzucic następnego biegu. Puściłem i wcisnąłem sprzęgło ponownie i wtedy bieg wszedł. Z tym, że pedał sprzęgła zaczął jakby sprężynowac. Potem gdy chciałem cofnąc na parkingu nie mogłem wrzucic wstecznego. Po kilkakrotnym wciśnięciu sprzęgła - zadziałało.

Przy spokojnej jeździe, choc nie za każdym razem, biegi wchodzą jak by ciut ciężej.

O co w tym chodzi? Sprzęgło się skończyło? Okładziny się starły? Jakieś sprężynki, dociski, czy inne cuda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz u siebie przerabialem podobny przypadek. Nie moglem odjechac z parkingu, bo nie wchodzila '1'. Troche manipulacji lewarkiem, lupnelo i weszla. A 10 minut pozniej przy przerzucaniu z '2' na '3' zostal tylko luz. Pol godziny zmagan - nie silowych - na postoju i zaczelo dzialac prawidlowo. Nikt nie wiedzial co zacz, ale kilka osob przypuszczalo ze skleila sie tarcza sprzegla i ze lozysko oporowe moze byc skorodowane.

 

Na razie jezdzimy i pol roku juz jest dobrze. Nie slizga sie, czasem posmierduje. Bedziemy dlubac jak padnie zupelnie.

 

Gdyby Ci sie tak zrobilo, to metoda jest taz proba wbicia biegu gdy druga osoba przepycha samochod. Nie sprawdzalem jednak. Grunt zeby nie na sile, bo tylko bedzie drozej ;)

 

Co zas do wibracji czy dziwnej pracy pedalu, to nie wystapilo.

Podjedz lepiej do dobrego serwisu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Wsteczny w Subarakach jest do niczego (no dobra, do cofania jest OK). Jedynka ma umowna synchronizacje, a wsteczny... :roll: Podwojne wysprzeglenie to bardzo dobry sposob. Jak masz czas i sytuacja na drodze nie pili, to '1' tez warto w ten sposob ladowac, nawet z miedzygazem. Przy wstecznym miedzygazu nie polecam, wtedy na pewno chrupnie :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja jest, tylko do serwisu kawał drogi. A jeżeli muszę wymienic sprzęgło to już niekoniecznie chciałbym takie samo jak było, tylko coś lepszego.

Świetnie wchodzący wsteczny to mam wrażenie problem większości japończyków. Ale w tym wypadku ewidentnie się zablokowało. Takich numerów jeszcze nie miałem.

Podjechałem do znajomego mechanika i ten stwierdził, że po pierwsze sprzęgło chodzi dużo za ciężko, po drugie jego zdaniem nie wysprzęgla do końca i stąd problem z wrzuceniem biegu.

Jest dramatyczna różnica jak chodzi pedał sprzęgła i biegi przy zgaszonym i odpalonym silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym postawił na wysprzęglik. Miałem kiedyś taką przypadłość. Nie można było na pracującym silniku wrzucić biegu. U mnie pomogła wymiana płynu, odpowietrzenie, rozebranie i wyczyszczenie wysprzęglika.

 

Sprzęgło chodzące ciężej niż w większości aut to raczej normalka w Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filester, rozmawiałem z mechanikiem - jutro to sprawdzimy. Mam nadzieję, że to pomoże. W przeciwnym wypadku pozostaje zakup całego sprzęgła...

Nie orientuje się ktoś czy coś takiego:

1. http://allegro.pl/item823752792_sprzegl ... _my06.html

2. http://allegro.pl/item829906929_sprzegl ... a_wrx.html

będzie pasowało do mojego Forka?

I które będzie lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

burzum, póki co jest seria oprócz wymienionego układu wydechowego (od turbo) i zawieszenia. I do póki jest gwarancja nie będę grzebac w silniku. Ale później tak.

adamusmax, Ja się nie znam... Co by znaczyło, jeśli jest tak jak mówisz, że i tak musiałbym zmienic sprzęgło?

 

Wychodzę tylko z założenia, że jak mam coś zmieniac, to na lepsze a nie zostawiac element który się nie sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w tym forku nie ma czasem dwumasowki :?: bo to moze byc przyczyna

 

nie ma, ma zwykłe sprzegło, sądząc po objawach masz zwyczajnie sprzegło do wymiany i tyle, jaki masz przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, 53 000 km. Ale ja raczej nie jeżdżę emerycko :twisted: Chyba, że z żoną :roll:

A na jakie wymienic?

 

To bardzo możliwe że sprzegło, wymień na oem, nie jest drogie, tyko poproś w ASO o podwójną dawkę smaru do łożyska :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, 53 000 km. Ale ja raczej nie jeżdżę emerycko :twisted: Chyba, że z żoną :roll:

A na jakie wymienic?

 

To bardzo możliwe że sprzegło, wymień na oem, nie jest drogie, tyko poproś w ASO o podwójną dawkę smaru do łożyska :twisted:

Zdarza się, że się skończy bez wcześniejszego uślizgiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz w moim przekonaniu masz zgotowany płyn w ukladzie pompa-wysprzeglik.Podjedż do serwisu co wie coś na temat subaru i niech wymieni ten plyn.Zdarzały się przypadki zatarcia łożyska oporowego na prowadzeniu tegoż łożyska,ale to marginalne.Pełny spokój nie ma tutaj jakiegoś większego zagrożenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, 53 000 km. Ale ja raczej nie jeżdżę emerycko :twisted: Chyba, że z żoną :roll:

A na jakie wymienic?

 

To bardzo możliwe że sprzegło, wymień na oem, nie jest drogie, tyko poproś w ASO o podwójną dawkę smaru do łożyska :twisted:

 

Sprzeglo nie jest bo ok 1050 pln ale wymiana za 1100 pln (6 roboczogodzin) powala:)Cena ASO Wrocław.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mu tu gadu gadu o sprzęgle a ja jak dalej tak będze jeździł to niedługo kolejna wymiana :evil:

 

co jakieś manewry na górkach to smród w kabinie czuję. Jak na razie się nie śliska. Dodatkowo, na drugim sprzęgle (oem) inaczej auto mi się zachowuje, tzn podczas jazdy kiedy zmieniam biegi i puszczam sprzęgło to zawsze czuje szarpnięcie. Na starym chyba też to było ale wydawało mi się, że to wynikało z zużycia.

 

Przy okazji wizyty w ASO o ile będzie to za rozsądne pieniądze poproszę o sprawdzenie jak sprzęgło wygląda, i pewnie trzeba będzie wywalić sporo syfu. Nie wiem czy to ma związek ale czasami jak ruszam z rana z garage słyszę przez kilka sekund łomot (jakby jakieś łożyska na sucho, czy coś, co ma związek z obrotami bo jak kliknę na gaz to częstotliwość łomotu się zmienia)który po chwili znika. Podejżewam łożysko (nowe, przebieg 15k) do którego wpada syf ale nie na 100 procent. Drgania łomotu przenoszą się na drążek skrzyni biegów. Podczas tego dźwięku natychmiast wciskam sprzegło i po chwili dxwięk zanika i już nie wraca. dzieje się to tylko przy po odpaleniu auta z zimnego i ruszaniu i nie ma to znaczenia do przodu czy do tyłu.

 

mam nadzieję, że to nie silnik którego obciążenie podczas ruszania coś boli.

Oczywiście, w Aso ciężko to powtórzyć, nie jest tołomot włączanej sprężarki klimy (dźwięk jest podobny) a nie podejrzewam sprężarki od wspomagania.

 

Być może po oględzinach się dowiem, ale wątpię, bo ten przeklęty dźwięk czasem jest a czasem go nie ma.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, 53 000 km. Ale ja raczej nie jeżdżę emerycko :twisted: Chyba, że z żoną :roll:

A na jakie wymienic?

 

To bardzo możliwe że sprzegło, wymień na oem, nie jest drogie, tyko poproś w ASO o podwójną dawkę smaru do łożyska :twisted:

 

Sprzeglo nie jest bo ok 1050 pln ale wymiana za 1100 pln (6 roboczogodzin) powala:)Cena ASO Wrocław.

 

to stan nad nimi z batem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...