Jump to content

STI 2002 Pytania nowego (szczesliwego wlasciciela)


iwo
 Share

Recommended Posts

Czesc,

Od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem Subaru STI z 2002.

To moje cacko http://allegro.pl/item818945602_subaru_sti.html :)

 

Kilka pytan, bede wdzieczny za odpowiedz.

 

1. Kiedy wymienia sie rozrzad w tym potworze? (po 100k czy 60k? - orientacyjnie oczywiscie)

2. Pali mi sie lampka Check Engine :( Podobno jest wydech Prodrive'a bez miejsc na sondy lambda - prawda to? Podobno odpowiedni Remap moze to usunac...

3. Gdzie w warszawie podjechac zeby dobrze zestroic auto?

 

Pozdrawiam, iwo

Link to comment
Share on other sites

iwo,

 

1. Po 100K na 100%

2. To generalnie niedobrze, bo może być kilka przyczyn CEL-a na raz, a on pali się tylko jeden :twisted:. Zmierzam do tego, że oprócz przyczyny podanej Ci przez sprzedawcę mogło dojść kilka innych, a Ty nieświadomie jeździsz, myśląc, ze to tylko wina sondy (a raczej: jej braku :twisted:).

3. To jest forum Oficjalnego Importera, który od tzw. dłubania się dystansuje - stąd pytania tego typu należy udzielać bardzo ostrożnie, a odpowiedzi wyczytywać między wierszami :mrgreen:.

 

A poza tym - gratulacje 8).

Link to comment
Share on other sites

Czesc,

Od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem Subaru STI z 2002.

To moje cacko http://allegro.pl/item818945602_subaru_sti.html :)

 

Kilka pytan, bede wdzieczny za odpowiedz.

 

1. Kiedy wymienia sie rozrzad w tym potworze? (po 100k czy 60k? - orientacyjnie oczywiscie)

2. Pali mi sie lampka Check Engine :( Podobno jest wydech Prodrive'a bez miejsc na sondy lambda - prawda to? Podobno odpowiedni Remap moze to usunac...

3. Gdzie w warszawie podjechac zeby dobrze zestroic auto?

 

Pozdrawiam, iwo

 

Po ok 90-100k powinieneś wymienić rozrząd, ale ja bym to zrobił od razu po zakupie wymieniając jeszcze olej (śpisz wtedy spokojnie i masz koszmarów)

 

Ja mam u siebie też przelot i Check Engine zapala się razem z silnikiem i gaśnie z nim (tak jest mu wierny:) )

 

W Warszawie masz edycja moderatora, oni sobie z tym poradzą :)

 

Miłego użytkowania :)

 

Przypominam, że na tym forum reklamujemy tylko ASO

Link to comment
Share on other sites

2. Pali mi sie lampka Check Engine Podobno jest wydech Prodrive'a bez miejsc na sondy lambda - prawda to?

 

masz z tego co widze 320 KM ( i turbine prodrive :lol: :wink: ) wiec remap lub cokolwiek innego miales juz zrobiony wiec albo ten remap jest kulawy albo ktos ci kit wcisnal i jest zapewne tak jak ci Przemeq napisl

 

To generalnie niedobrze, bo może być kilka przyczyn CEL-a na raz, a on pali się tylko jeden . Zmierzam do tego, że oprócz przyczyny podanej Ci przez sprzedawcę mogło dojść kilka innych, a Ty nieświadomie jeździsz, myśląc, ze to tylko wina sondy (a raczej: jej braku ).

 

[ Dodano: Czw Lis 26, 2009 1:24 pm ]

A wogle sprawdzales dzies to auto z kims ogarnietym czy w jakims serwisie ?

Ile zaplaciles za to auto bo z tego co widze licytacja byla dosc nisko i przyzwoite aut z tego rocznika to okolice 50K lub wiecej wiec jesli kupisle auto tanio ( a jetem pewiem ze nikt z dobrej woli bonusow nie robi ) to mzesz miec pare ukrytych miluych niespodzianek :wink:

Link to comment
Share on other sites

Za auto zaplacilem 42 000. jechalem po nie z Warszawy do Augustowa z nastawieniem ze biore tak czy siak :) ogolnie jak wsiadlem to bylem w szoku, banan na twarzy i te sprawy, wiec co by nie bylo zatroszcze sie o to auto :) i nie bede zalowal kasy :)

 

Nie wiem jak powinna wygladac turbina i wydech Prodrive, ale podobno takie sa... Musze podjechac do ASO albo gdzies zeby ktos mi powiedzial co tam siedzi... Jak dla mnie samochod nie chodzi jak 320KM, wiec musi byc zestrojony. (Sprzedajacy mowil ze turbina jest ustawiona na najnizsze doladowanie itp...)

 

Gdzie kupie zegary na konsole srodkowa zamiast zegarka? Defi jzu wiem, ale widizalem za granica zestaw 3 z daszkiem za 500$, ktos to sprzedaje w PL?

 

Dzieki, iwo

Link to comment
Share on other sites

Za auto zaplacilem 42 000. jechalem po nie z Warszawy do Augustowa z nastawieniem ze biore tak czy siak ogolnie jak wsiadlem to bylem w szoku, banan na twarzy i te sprawy, wiec co by nie bylo zatroszcze sie o to auto i nie bede zalowal kasy

 

no czyli zwyczajnie sie przylaliles przy pierwszym ogladanym aucie.

 

Nie wiem jak powinna wygladac turbina i wydech Prodrive, ale podobno takie sa... Musze podjechac do ASO albo gdzies zeby ktos mi powiedzial co tam siedzi... Jak dla mnie samochod nie chodzi jak 320KM, wiec musi byc zestrojony. (Sprzedajacy mowil ze turbina jest ustawiona na najnizsze doladowanie itp...)

 

pojedz gdzies z tym autem zanim zaczniesz nim mocno pycic nich ktos zobaczy co tam w nim siedzi zamin sobie narobisz kuku bo z tego co mowisz to twoj sprzedawca nie mial zelonego pojecia co w ma w aucie jak i chyba wogole o subaru bo czegos takiego jak turbina prodrive zwyczjnie nie ma :roll:

Link to comment
Share on other sites

iwo,

 

1) Rozrząd wymienia się (kompletny) po 100 tysiącach kilometrów po raz pierwszy, a później chyba co 60 tysięcy.

 

2) Już koledzy odpisali. Zasadniczo nie chodzi o sam remap. Remap remapem, a do tego stosuje się jakiś myk polegający na wyłączeniu wyświetlania tego błędu, albo odsunięcie sondy od głównego biegu spalin. Nawiasem mówiąc porządna firma powinna była to zrobić, bo jak ktoś ogarnia "operację tuning" czyli remap, to nie powinien mieć raczej problemów z taką pierdółką, jak ten błąd sondy lambda. No i powinien wiedzieć, że to wyskoczy od razu i za wczasu wyłączyć. Dlatego właśnie :arrow: patrz punkt 3.

 

3) Pierwsza sprawa to hamowanie auta z pomiarem AFR sondą szerokopasmową w firmie, której nazwy tu podawać nie można :wink: lub w innej, której nazwy też nie wolno podawać :lol: Kosztuje tyle co klocki hamulcowe na jedną oś lub 2 motorogodziny STIjem na pojeżdżawce, a dużo Ci powie na temat tego, co to za auto kupiłeś tak naprawdę - jaką masz mniej więcej moc i moment, czy silnik jest bezpiecznie zmapowany itp. i może zaoszczędzić duuuużych wydatków - tak dużych, że zniwelowałaby się korzyść z niedrogiego zakupu auta.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie samochod nie chodzi jak 320KM, wiec musi byc zestrojony.

 

A na jakiej podstawie twierdzisz, że nie chodzi, jak 320 KM?

Nie wiem jak powinna wygladac turbina i wydech Prodrive

 

Turbin Prodrive nie ma. Ot i tyle. Czyli już tutaj coś śmierdzi.

 

Gdzie kupie zegary na konsole srodkowa zamiast zegarka? Defi jzu wiem, ale widizalem za granica zestaw 3 z daszkiem za 500$, ktos to sprzedaje w PL?

 

google.pl -> "defi dealer" i masz odpowiedź :twisted:

 

I co do głównego wątku dot. CELa: kupowanie kilkuletniego dłubniętego auta z wywalonym CELem to - jak mówi mój wuj - nie jest ryzyko, a brawura :twisted:.

 

Życzę Ci, by skrót CEL rozwinął się jako "CHECK Engine Light", a nie "CHANGE Engine Light" :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej mialem 300 konnego Saaba, wiec na tej podstawie to oceniam :) Tzn jest szybko ale pewnie powinno byc szybciej...

 

Napisalem ze Defi juz wiem za ile, chodzilo mi o tansza opcje...

 

A co do CEL to damy rade :) Jestem dobrej mysli :)

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej mialem 300 konnego Saaba, wiec na tej podstawie to oceniam

 

Odczucia kierowcy mogą być mylne, Saab to pewnie ośka a tutaj AWD, oczywiście nie wykluczam opcji, że masz rację i wóz "nie ciągnie" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej mialem 300 konnego Saaba, wiec na tej podstawie to oceniam :) Tzn jest szybko ale pewnie powinno byc szybciej...

 

No właśnie o to pytam: co znaczy "powinno być jeszcze szybciej"? Od razu wyjaśnię, do czego zmierzam: przyspieszając estiajem nie odczuwa się większości "atrakcji" związanych z przyspieszaniem w innych wozach. To, jak zbiera się STI da się jedynie sprawdzić albo na hamowni, albo przez różnicę z innymi wozami.

Link to comment
Share on other sites

Turbin Prodrive nie ma

 

Jak nie ma, jak ma :lol: , Mogę Ci zamówić chcesz ? :twisted:

 

taaa, ci (Prodrive) to sa udani, zamawiasz klocki prodrive a przychodza Carbone Lorraine z napisem prodrive :grin:

 

no to co, ale jaki kawior :razz: mam klocki prodrive :twisted: tylko cena x 2 , ale cóż :roll: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

turdziGT napisał/a:

A wogle sprawdzales dzies to auto z kims ogarnietym czy w jakims serwisie ?

 

 

Serwis w Olsztynie mi auto oglądał, a nie zauważył lejącego się oleju z listwy przekładni czeka ją regeneracja

 

Mont, ogarniety tyczylo sie rowniez serwisu :!:

Link to comment
Share on other sites

Mont, Serwis w Olsztynie zajmuje się subaru od bardzo niedawna. Chyba nieco ponad rok. Więc niektóre rzeczy mogą im umknąć... Na przykład olej lejący się z przekładni... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...