Jump to content

jakie sprzęgło wybrać?


marcin
 Share

Recommended Posts

A więc sprawa wygląda tak:

 

Pacjent GT MY98 - seria, akcja - wymiana sprzęgła.

.. i pytanie:

Wybrać sprzęgło OE, czy organiczne(dokładnie exedy stage 1)?*

 

Fajnie jakby się wypowiedział ktoś, kto ugryzł już temat i czy zęby poszły :P:)

Link to comment
Share on other sites

Przeczytałem, ale nie znalazłem odpowiedzi...

 

Tam sprzęgło zostało wybrane spiek od Radzikowskiego i "na krótkiej skrzyni klei a auto mieli czterema szerokimi kołami"

 

Ja się pytam czy aby ten organic exedy stage 1 nie jest dla mojej seryjnej skrzyni za brutalne i czy ktoś to przerabiał :P i nie przemielił :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja się pytam czy aby ten organic exedy stage 1 nie jest dla mojej seryjnej skrzyni za brutalne i czy ktoś to przerabiał i nie przemielił
to nie sprzęgło jest brutalne tylko kierowca dasz polatać autem Romkowi a skrzynia padnie jego żona zachytoli sprzęgło i tu tylko styl jazdy sie liczy
Link to comment
Share on other sites

Stojąc przed podobnym dylematem zakupiłem oem sachs/exedy od Carfita, ale jeszcze nie zostało założone :)

Dla +/- seryjnej mocy oem pewnie wystarczy, zasadnicze pytanie to: co chcesz osiągnąć przez tą "organikę etap 1" i jak się domyślam twardszy (mniej wygodny do codziennej jazdy wg mnie) docisk?

Link to comment
Share on other sites

W sumie to chcę osiągnąć po prostu lepszą żywotność. Boję się, że OE spalę za szybko :oops: a stage I jest niewiele droższe. Mówicie nie kupować na alledrogo a w takim razie gdzie kupić? Dzwoniłem po Wrocławiu i mają tylko OE a stage I mają na zamówienie i kosztuje 3kpln :lol: Za tyle to sorry ale wydaje mi się, że spieka można już mieć dobrego.

Link to comment
Share on other sites

ja mam dobrego spieka za 650 zl a nie za 3 kafle :cool: zalezy do czego uzywasz auta, jesli tylko i wylacznie do dynamicznego przemieszczania sie po miescie to np OEM replacement exedy wystarczy ci w zupelnosci. mnie taka opcja nie satysfakcjonowala, bo seryjne sprzeglo nie nadaje sie do upalanek, szybko sie grzeje i potrafi sie uslizgiwac

Link to comment
Share on other sites

ja mam dobrego spieka za 650 zl a nie za 3 kafle :cool:

No właśnie, ale u mnie spiek byłby przerostem formy nad treścią...

 

.. i nie mam zaprzyjaźnionego zakładu, który by mi wyjął sprzęgło, poczekał aż je zregeneruję i założył.. W sumie to nie wiem jeszcze gdzie będę wymieniał..

 

Ogólnie to autko jest używane właśnie do dynamicznego przemieszczania się ( :mrgreen: ) i czasem jakiś placyk ze żwirkiem się nawinie..

 

Czyli podsumowując:

pchać się w stage I czy brać OE? Teraz mam twardy pedał sprzęgła, więc nie wiem czy tam przypadkiem nie ma już mocnego docisku..

Link to comment
Share on other sites

Teraz mam twardy pedał sprzęgła, więc nie wiem czy tam przypadkiem nie ma już mocnego docisku..

W felicii wymieniałem sprzęgło, docisk, na mocniejszy z silnika o większej pojemności i pedał sprzęgła chodzi o dziwo lżej niż przed wymiana... :roll:

Siła z jaka musimy naciskać pedał zwiększą się, jak zużywa się tarcza. Tylko ze tylko w tedy gdy nie ma samoregulatorów w docisku, a w subaru chyba są ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja mogę napisać tylko tyle ,że wole żeby się sprzęgło poślizgnęło niż ząbek ułamał :razz:

Zobacz jaki masz docisk , jak jakiś lepsiejszy to może warto np.wysłać sprzęgło do Radzikowskiego ,niech zrobi lekko lepsze niż seria , a może w cenie by się odchudziło jeszcze koło :mrgreen:

 

Pachołek pożyczał :cool:

Link to comment
Share on other sites

No tak bym chciał, ale żeby sprawdzić docisk trzeba się do niego dostać, a potem czekać na regenerację.. a jak już pisałem zaprzyjaźnionego warsztaciku w pobliżu brak...

 

Czyli co? jednak seria? To stage I chyba aż tak hardcorowe nie jest aby była taka różnica w działaniu żeby się ząbki od razu łamały... Chcę tylko aby wytrzymywało też te nasze "placyki"...

Link to comment
Share on other sites

Hardcorowe to na pewno nie , zresztą na słabszym jak i mocnym pewnie skrzynie się da posadzić :roll:

Ale czy ten stage I wytrzyma dłużej ? jak niewielka różnica w cenie to sprawdzaj :grin: byle nie założyć jakiegoś badziewiaka .

Link to comment
Share on other sites

mnie taka opcja nie satysfakcjonowala, bo seryjne sprzeglo nie nadaje sie do upalanek, szybko sie grzeje i potrafi sie uslizgiwac

Ile masz mocy w GTku? Moja Żaba dostała nieco ponad rok temu sachs/exedy za ~tysiaka i nie wyczułem na żadnej pojeżdżawce problemów ze sprzęgłem.

 

Mam podobne zdanie jak SEQ/ Lepiej zostawić sobie pewien margines. Jak źle ruszymy albo zmienimy bieg to lepiej spalić sprzęgło niż połamać skrzynię (chociaż mi się to udało na seryjnym sprzęgle).

 

Za żadne pieniądze nie wsadziłbym lepiej trzymającego sprzęgła do GTka z seryjną skrzynią...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...