Jump to content

WRX STI roznice wersji US i EU (nowy model)


Brainz
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Na allegro pojawia sie sporo Imprez WRX STI ze Stanow. Szukalem na forum roznic pomiedzy wersjami EU i US ale jedne co znalazlem to porwnanie modeli do 2005. np. w FAQ.

 

Czy te same roznice sa w najnowszym modelu - tj. hamulce, zawieszenie ?

 

Z gory dzieki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

hamulce w STi są takie same, (różnice były w WRXach US vs EU)

 

tylko sie upewniam - w nowym STI w wersji EU sa tarcze 326 mm, tak ? (przod)

 

Nie moge nigdzie znalesc wymiarow tarcz w wersjach europejskich - w US natomiast jus sie dokopalem, ze sa 326 mm.

 

Jeszcze jedna rzecz - czy ktos slyszal o problemach z sonda lambda w wersjach z US ?

 

Dzieki jeszcze raz za pomoc :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jestem na forach USA non-stop i o problemach z sonda nie slyszalem. Za to jest wszedzie glosno o:

 

- problemy z pekaniem tlokow w 2007+ STi. Sam doswiadczylem, zaliczylem wymiane silnika z wlasnej kieszeni poniewaz Subaru USA powiedzieli ze moje auto bylo rajdowane :neutral:

Aby zdiagnozowac koniecznie zrob test kompresji zanim zakupisz auto.

- problemy z rurka ssaca paliwo z miski olejowej. Skubana potrafi sie ulamac na samej gorze i wtedy masz silnik do wymiany. Bez oleju nie pojedziesz.

 

Poza tym do dupy sa fabryczne ustawienia komputera (zaplon, paliwo itd) wiec koniecznie zaladuj dobre mapy lub najlepiej odwiedz warsztat tuningowy zanim zaczniesz jezdzic.

 

To chyba najczestsze problemy. Nie napisales o ktory rocznik Ci chodzi...

Link to comment
Share on other sites

Nie napisales o ktory rocznik Ci chodzi...

 

W temacie jest "nowy model" - chodzi mi o 2008+ :oops:

 

Co do sondy lambda to chodzilo mi glownie o model US w europie na naszym "wysokooktanowym" paliwie

 

2008 dzieli te same problemy co opisalem. Napisalem 2007+ :oops:

Apropos paliwa to europejska wacha wcale nie jest wysokooktanowa. Inaczej jest liczona liczba oktanowa ale paliwo samo w sobie jest praktycznie takie samo. Wielu moich kumpli przywozilo auta z USA i nie mialo najmniejszych problemow z sonda. To nie jest jakis specjalny czujnik Subaru ale zwykly Bosch.

Link to comment
Share on other sites

Aby zdiagnozowac koniecznie zrob test kompresji zanim zakupisz auto.

 

nic to nie da niestety, jak jest pękniety tłok, kompresję dalej bedzie trzymał :idea:

 

[ Dodano: Czw Lis 26, 2009 8:56 pm ]

Witam,

 

Na allegro pojawia sie sporo Imprez WRX STI ze Stanow. Szukalem na forum roznic pomiedzy wersjami EU i US ale jedne co znalazlem to porwnanie modeli do 2005. np. w FAQ.

 

Czy te same roznice sa w najnowszym modelu - tj. hamulce, zawieszenie ?

 

Z gory dzieki za pomoc

 

hamulce, zawias ten sam,róznią sie detalami,typu radio, klima, osprzetem silnika, reflektorami , itp. Mechanicznie to samo :cool:

 

[ Dodano: Czw Lis 26, 2009 8:58 pm ]

Poza tym do dupy sa fabryczne ustawienia komputera (zaplon, paliwo itd)
to fakt, a szczególnie przepustnica :neutral:
Link to comment
Share on other sites

Chodzi mi o pekniecie metalu oddzielajacego pierscien 1 i 2 oraz 2 i 3. Jak peknie to tak jakbys mogl wyjac polowe "plasterka" tloka. Prawdopodobnie uzylem zlego okreslenia. Po polsku to chyba nazywa sie sprezeniem. W moim wypadku jak mi silnik padl, mialem obydwa dupniete. Sprezenie mialem ok. 140PSI (w jednostkach USA) na 3 cylindrach a na czwartym tylko 45. Podejrzewam ze pierwsze pekniecie pojawilo sie duzo wczesniej. Zauwazylem spadek mocy itd. Potem ktoregos razu, wyszedlem z pracy, odpalilem auto a cale auto sie dziwnie trzeslo. 10sekund pozniej wyskoczyl lampka silnika oraz lampka "Cruise control" zaczela mrygac. Wtedy prawdopodobnie drugie pekniecie sie pojawilo i sprezenie spadlo do tego stopnia ze calym samochodem trzeslo od silnika.

Sprezenie bedzie widocznie mniejsze przy jednym peknieciu i bedzie mozna bedzie je wykryc. Wedlug instruckji sprezenie pomiedzy cylindrami nie powinno sie roznic o wiecej niz 7%.

 

 

Komputer z aut z USA jest po prostu koszmarny. Po pierwsze przechodzi miedzy trybami "closed loop" a "open loop" za pozno. W efekcie, przy przyspieszaniu, masz na przyklad 4000 obrotow przy prawie max "boost" a mieszanka na poziomie 14:1 czyli katastrofa gotowa. Dopiero powyzej ok. 4300 obrotow mieszanka spada do bezpiecznego poziomu. Subaru USA po prostu na chama oszukuje. Wiedza przy jakich obrotach auto bedzie sprawdzane pod katem emisji spalin poniewaz sa na to scisle reguly, i tam wlasnie strasznie odchudzaja mieszanke. Swinie potem w dodatku nie uznaja gwarancji i za silnik bulisz z wlasnej kieszeni.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi mi o pekniecie metalu oddzielajacego pierscien 1 i 2 oraz 2 i 3. Jak peknie to tak jakbys mogl wyjac polowe "plasterka" tloka. Prawdopodobnie uzylem zlego okreslenia. Po polsku to chyba nazywa sie sprezeniem. W moim wypadku jak mi silnik padl, mialem obydwa dupniete. Sprezenie mialem ok. 140PSI (w jednostkach USA) na 3 cylindrach a na czwartym tylko 45. Podejrzewam ze pierwsze pekniecie pojawilo sie duzo wczesniej. Zauwazylem spadek mocy itd. Potem ktoregos razu, wyszedlem z pracy, odpalilem auto a cale auto sie dziwnie trzeslo. 10sekund pozniej wyskoczyl lampka silnika oraz lampka "Cruise control" zaczela mrygac. Wtedy prawdopodobnie drugie pekniecie sie pojawilo i sprezenie spadlo do tego stopnia ze calym samochodem trzeslo od silnika.

Sprezenie bedzie widocznie mniejsze przy jednym peknieciu i bedzie mozna bedzie je wykryc. Wedlug instruckji sprezenie pomiedzy cylindrami nie powinno sie roznic o wiecej niz 7%.

 

Mogę Ci tych tłoków pokazac dziesiątki :wink: w początkowej fazie nic sie nie dzieje i nie jestes w stanie tego wykryć, jedynie moze być zwiekszone zuzycie oleju. Tłok pęka pomiedzy pierscieniami, a pierscienie go przytrzymują że praktycznie nic sie nie dzieje złego, nie rysuje tuleji itd. , nie hałasuje . Jak z tym długo pojezdzisz to rzeczywiscie pękają w kolejnych miejscach pomiedzy 1/2 pierscieniem i wtedy cisnienie w cyl. spada, tak jak mówisz :roll:

Link to comment
Share on other sites

Taki maly przykladzik z jednego z forow zeby pokazac ze to naprawde spory problem.: http://www.google.com/search?hl=en&q=sti+cracked+ringland+site%3Aiwsti.com&aq=f&oq=&aqi=

 

Szkoda ze swojego sprezenia nie sprawdzilem jak czulem ze auto stracilo na mocy. Wtedy tlumaczylem to sobie innym problemem ktory wystepowal w moim MY2007 a na ktory wypuszczono fabryczny reflash. To jednak nic nie poprawilo. W moim przypadku zuzycie oleju bylo zerowe! Dopiero po calkowitej awarii dymilo z wlewu oleju.

Link to comment
Share on other sites

Poza tym do dupy sa fabryczne ustawienia komputera (zaplon, paliwo itd) wiec koniecznie zaladuj dobre mapy lub najlepiej odwiedz warsztat tuningowy zanim zaczniesz jezdzic.

potwierdzam to dotyczy tylko wersji us spec z 2007r wiem bo mialem :sad: STI us model 06 jest duzo lepszy w serii. STI us spec MY2008 (lanos) ma wmiare ok mapy przynajmniej z odczuc z jazdy. Z Sonda problemow nie mialem ani w 07 ani 08 i obecny wlasciciel tez nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Poza tym do dupy sa fabryczne ustawienia komputera (zaplon, paliwo itd) wiec koniecznie zaladuj dobre mapy lub najlepiej odwiedz warsztat tuningowy zanim zaczniesz jezdzic.

potwierdzam to dotyczy tylko wersji us spec z 2007r wiem bo mialem :sad: STI us model 06 jest duzo lepszy w serii. STI us spec MY2008 (lanos) ma wmiare ok mapy

 

Niestety to nie prawda. Jak klikniesz na link z poprzedniej wiadomosci to zobaczysz ze 2009 tez maja awarie tloka. Mozliwe ze poprawili troche ale na pewno daleko mu do idealu...

Link to comment
Share on other sites

Jak klikniesz na link z poprzedniej wiadomosci to zobaczysz ze 2009 tez maja awarie tloka

 

blok ten sam, jest inna pompa oleju i inne głowice,troche turbo, zmienne fazy na wydechach i pare inych ekologicznych gadzetów :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...