Jump to content

OBK 2010


ojejkoo
 Share

Recommended Posts

w piatek mam jazde probna OBK 2010 2,5 CVT

Ciekawi mnie roznica w prowadzeniu w porownaniu do mojego. Po niektorych wypowiedziach o jeszcze lepszym zawieszeniu od MY07.

Moj MY05 jest wg. mnie leprzy od MY06 (bardziej besposredni i knackig). Od MY 2006 jest bardziej komfortowy.

Pierwsze 3 minuty zadecyduja :wink:

 

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 1:06 pm ]

dzisiaj dane nam bylo pojezdzic tym autem i po pierwszych 10 s moje wrazenie jest na taaak.

Motor 2,5 doczekal sie wreszcie dobrego automatu. Podczas przyspieszania nie wyje i jest cicho

jedynie przy kick down obroty wskakuja na 6000 u/min i Auto jest "ciagniete". Przy normalnej jezdzie czuc nawet jak biegi sa zmieniane (lopatki sa niepotrzebne ale fajnie ze sa). Jadac 70 km/h mamy 1300 U/min przy 160km/h 3700 u/min, silnika praktycznie nie slychac jedynie przy kick down.

Wykonczenie jst bardzo dobre i plastik sprawia bardzo tobre wrazenie nic nie trzeszczy skrzypi itp. Klima dziala rowniez bardzo cicho. Jezdzilismy z wylaczonym radiem i bylo cicho jedynie to szum wiatru od drzwi po stronie kierowy byl irytujacy po stronie pasazera bylo cicho (pewnie jakas wada do usuniecia).

Auto wybiera dziury jak poduszkowiec w ostrych zakretach nie wychyla sie. Uwazam ze jest strasznie komfortowe ale jako OBK takie powinno byc. Auto iddealne na polskie drogi.

Spalanie po 70 km na BC 10 l/100

Jedyna wada ..... nie slychac boxera :cry:

Link to comment
Share on other sites

w piatek mam jazde probna OBK 2010 2,5 CVT

Ciekawi mnie roznica w prowadzeniu w porownaniu do mojego. Po niektorych wypowiedziach o jeszcze lepszym zawieszeniu od MY07.

Moj MY05 jest wg. mnie leprzy od MY06 (bardziej besposredni i knackig). Od MY 2006 jest bardziej komfortowy.

Pierwsze 3 minuty zadecyduja :wink:

 

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 1:06 pm ]

dzisiaj dane nam bylo pojezdzic tym autem i po pierwszych 10 s moje wrazenie jest na taaak.

Motor 2,5 doczekal sie wreszcie dobrego automatu. Podczas przyspieszania nie wyje i jest cicho

jedynie przy kick down obroty wskakuja na 6000 u/min i Auto jest "ciagniete". Przy normalnej jezdzie czuc nawet jak biegi sa zmieniane (lopatki sa niepotrzebne ale fajnie ze sa). Jadac 70 km/h mamy 1300 U/min przy 160km/h 3700 u/min, silnika praktycznie nie slychac jedynie przy kick down.

Wykonczenie jst bardzo dobre i plastik sprawia bardzo tobre wrazenie nic nie trzeszczy skrzypi itp. Klima dziala rowniez bardzo cicho. Jezdzilismy z wylaczonym radiem i bylo cicho jedynie to szum wiatru od drzwi po stronie kierowy byl irytujacy po stronie pasazera bylo cicho (pewnie jakas wada do usuniecia).

Auto wybiera dziury jak poduszkowiec w ostrych zakretach nie wychyla sie. Uwazam ze jest strasznie komfortowe ale jako OBK takie powinno byc. Auto iddealne na polskie drogi.

Spalanie po 70 km na BC 10 l/100

Jedyna wada ..... nie slychac boxera :cry:

 

Dziś też byłem przy okazji zobaczyć i auto faktycznie robi o niebo lepsze wrażenie jak na zdjęciach i filmikach. Większe! Z minusów to mi się od razu rzucił w oczy brak dużego szyberdachu (jest mały) no i ramki w oknach :sad: Ale generalnie duży plus.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

A po ci ten dachszyber :wink: Wg mnie to głupota - sam mam i za każdym razem jak patrzę na sufit to się zastanawiam co miałem na myśli, że mi na nim zależało. Brrrrrrrr, człowiek to jest jednak próżny :lol:

 

[ Dodano: Pon Lis 30, 2009 9:41 pm ]

Poprawka: A po co ci ten dachszyber. Koniec poprawki

Link to comment
Share on other sites

w piatek mam jazde probna OBK 2010 2,5 CVT

Ciekawi mnie roznica w prowadzeniu w porownaniu do mojego. Po niektorych wypowiedziach o jeszcze lepszym zawieszeniu od MY07.

Moj MY05 jest wg. mnie leprzy od MY06 (bardziej besposredni i knackig). Od MY 2006 jest bardziej komfortowy.

Pierwsze 3 minuty zadecyduja :wink:

 

co autor miał na myśli ? przecież wersje EU MY05 i MY06 technicznie różnią się tylko paleta kolorów i EURO 4 czyli pewnie trochę inne strojenie silnika lub katalizatory. Zawias jest identyczny. Zmiany były dopiero od M07.

 

Ktoś już oglądał na żywo OBK 3.6 ? audio i nawigacja jest taka jak w Legacy GT ? Pytam bo podobno oprócz audio McIntosh w GT jest również inna nawigacja.

Osobna sprawa to ceny. OBK 3.6 kosztuje jakiś kosmos. 6k euro drożej od Legacy GT. Taka dopłata za inne amortyzatory i sprężyny ?

Link to comment
Share on other sites

[...]

Osobna sprawa to ceny. OBK 3.6 kosztuje jakiś kosmos. 6k euro drożej od Legacy GT. Taka dopłata za inne amortyzatory i sprężyny ?

W roczniku 08 te inne amortyzatory to samopoziomujący tył a dodatkowo cała podłoga od dołu w OBK jest "uzbrojona" płytami osłoniętymi dodatkowo plastikowymi osłonami. No i zdaje się że w Legasiu klapa tylna jest ze stali a w OBK jest z aluminium jak klapa silnika w obu.

Link to comment
Share on other sites

[...]

Osobna sprawa to ceny. OBK 3.6 kosztuje jakiś kosmos. 6k euro drożej od Legacy GT. Taka dopłata za inne amortyzatory i sprężyny ?

W roczniku 08 te inne amortyzatory to samopoziomujący tył a dodatkowo cała podłoga od dołu w OBK jest "uzbrojona" płytami osłoniętymi dodatkowo plastikowymi osłonami. No i zdaje się że w Legasiu klapa tylna jest ze stali a w OBK jest z aluminium jak klapa silnika w obu.

 

w Legacy GT MY10 są amortyzatory i sprężyny Bilstein'a pewnie niewiele tańsze od tych z systemem samopoziomowania a przednie są na 100% znacznie droższe.

Nie wiem jakie są w MY10 ale MY06 te osłony to raczej dla picu. kawałki tworzywa i blachy aluminiowej. U mnie jedna odpadła po 10k km za nim wjechałem choćby na trawnik. :mrgreen:

Nie wiem dlaczego ale nie ma nigdzie informacji o takich detalach wyposażenia nowych OBK jak audio czy rodzaj nawigacji. W legacy GT jest McIntosh i podobno inna navi niż w tańszych wersjach. W OBK jest podobnie ?

Tak czy inaczej 25.000 pln różnicy jest co najmniej dziwne. Ale spokojnie jak ruszy import z US i nowe sztuki będą po 150k pln zamiast 220 - 230k może sytuacja się zmieni.

Link to comment
Share on other sites

w Legacy GT MY10 są amortyzatory i sprężyny Bilstein'a pewnie niewiele tańsze od tych z systemem samopoziomowania a przednie są na 100% znacznie droższe.

 

Ostatnio się pytałem w ASO o ceny amortyzatorów do spec B. Przód 800 costam.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Ale spokojnie jak ruszy import z US i nowe sztuki będą po 150k pln zamiast 220 - 230k może sytuacja się zmieni.

Sorry - ale to jest nonsens.

Tak się składa, że Outback ma silnik 3.6 ( 6 cylindrów), Legacy 2.5 ( 4 ).

Outback ma Euro V, Legacy Euro IV.

 

Dla Legacy 2.5 GT zaoferowaliśmy niższe ceny, bo nie jest sprzedawany w większości krajów EU; to nam pozwala na indywidualną kalkulację z pominięciem regulacji unijnych określających poziom dopuszczalnego zróżnicowania cen netto.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Ale spokojnie jak ruszy import z US i nowe sztuki będą po 150k pln zamiast 220 - 230k może sytuacja się zmieni.

Sorry - ale to jest nonsens.

Tak się składa, że Outback ma silnik 3.6 ( 6 cylindrów), Legacy 2.5 ( 4 ).

Outback ma Euro V, Legacy Euro IV.

 

Dla Legacy 2.5 GT zaoferowaliśmy niższe ceny, bo nie jest sprzedawany w większości krajów EU; to nam pozwala na indywidualną kalkulację z pominięciem regulacji unijnych określających poziom dopuszczalnego zróżnicowania cen netto.

 

Pozdrowienia

 

Witam.

 

Nie chcę dyskutować o cenach ponieważ nie jest to moje zmartwienie. Wyraziłem swoja subiektywną opinię a resztę pozostawiam Dyrekcji.

Z drugiej strony to bardziej oczekiwałem konkretnych informacji na temat wyposażenia niż tego, że Legacy GT ma 4 cylindry i euro IV :mrgreen:

To jak to jest z nawigacją i audio ? OBK H6 ma to samo co Legacy GT ?

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju GT już dotarło ? Mam plan być wawie w przyszłym tygodniu

Dotarło :cool: ....mozna obejrzec i radia posluchac :roll: (do czwartku :!: )

Mozna równiez przejechac sie Leg.2.0 z 6-cio biegowym :?: ..bezstopniowym AT :mrgreen:

AK

 

Tylko to pierwsze jest w zakresie moich zainteresowań. Wrażenia słuchowe będą musiały wystarczyć. :)

Bardzo dziękuję za informacje.

Link to comment
Share on other sites

A po ci ten dachszyber :wink: Wg mnie to głupota - sam mam i za każdym razem jak patrzę na sufit to się zastanawiam co miałem na myśli, że mi na nim zależało. Brrrrrrrr, człowiek to jest jednak próżny :lol:

Nawet jak go nie otwieram to jest w samochodzie jasno, w takiej porze roku jak teraz to dla mnie ważne, pewnie też ma jakiś wpływ na nastrój. Jestem w stanie zrozumieć, że dla Ciebie nie ma to znaczenia :mrgreen:

 

A wiadomo coś na temat jakości audio w 3.6l? Zmieniło się coś na lepsze? A navi? W specyfikacji jest info, że nadal bez map Polski. Nawet nie chcę pytać czemu, bo chyba dla japońców to nie ma znaczenia :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

pierwsze 1000km nowym OBK 3.6 i - bardzo pozytywne wrażenia! Zawieszeniowo na prawde super, jest sztywno-sportowo a jednocześnie wybiera wszystkie nierówności. Siedzenia bardzo wygodne, kierownica dobrze leży w rękach, deska przejrzysta. W środku jest cicho, ale jak się przyciśnie to słychać przyjemne wrrrrrr... silnika. A propos: ten ma na tyle momentu, że jak się go depnie to on myśli sobie mniej więcej tak:

 

"Aaaaależ bardzo proszę, oczywiście przyśpieeeeeeszę dostooooooojnie, proszę nic się nie maaaaaaartwić - co, zdziwiony że już popierdzielam 150?"

 

Nie pasuje mi tylko elektroniczny ręczny oraz lokalizacja komputera pokładowego, który w przeciwieństwie do tego z mojego automobilu nie znajduje się na tablicy przyrządów, a na konsoli środkowej (choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia...)

 

Generalnie to FAJNA bryka :D

Link to comment
Share on other sites

A po ci ten dachszyber :wink: Wg mnie to głupota - sam mam i za każdym razem jak patrzę na sufit to się zastanawiam co miałem na myśli, że mi na nim zależało. Brrrrrrrr, człowiek to jest jednak próżny :lol:

Nawet jak go nie otwieram to jest w samochodzie jasno, w takiej porze roku jak teraz to dla mnie ważne, pewnie też ma jakiś wpływ na nastrój. Jestem w stanie zrozumieć, że dla Ciebie nie ma to znaczenia :mrgreen:

 

A wiadomo coś na temat jakości audio w 3.6l? Zmieniło się coś na lepsze? A navi? W specyfikacji jest info, że nadal bez map Polski. Nawet nie chcę pytać czemu, bo chyba dla japońców to nie ma znaczenia :evil:

 

W OBK 3.6 audio i nawi jest identyczne jak w pozostałych wersjach Legacy i OBK. Jedynie Legacy GT ma inne podobno znacznie lepsze.

Mogę potwierdzić jedynie wrażenia wizualne. Jest super.

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem dodać, że jestem po pozytywnym wrażeniem 5EAT w nowym OBK. ztcw jest to w gruncie rzeczy tam sama skrzynia co jeszcze w Śnieżce, ale widać zmienili soft i być może jakieś drobiazgi mechaniczne. Podczas postoju na światłach znacznie bardziej redukuje wiskotyczność płynu w sprzęgle niż w poprzednim modelu, więc mniej ciągnie do przodu.

 

Oprócz tego pięknie daje międzygaz przy redukcji, absolutnie nie czuć żadnego szarpnięcia, nic! Bardzo ładnie też wraca do ustalonej poprzednio prędkości na tempomacie - bez zbędnego mieszania przełożeniami. Na prawdę wporzo!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Zapomniałem dodać, że jestem po pozytywnym wrażeniem 5EAT w nowym OBK. ztcw jest to w gruncie rzeczy tam sama skrzynia co jeszcze w Śnieżce, ale widać zmienili soft i być może jakieś drobiazgi mechaniczne. Podczas postoju na światłach znacznie bardziej redukuje wiskotyczność płynu w sprzęgle niż w poprzednim modelu, więc mniej ciągnie do przodu.

Oprócz tego pięknie daje międzygaz przy redukcji, absolutnie nie czuć żadnego szarpnięcia, nic! Bardzo ładnie też wraca do ustalonej poprzednio prędkości na tempomacie - bez zbędnego mieszania przełożeniami. Na prawdę wporzo!

 

1. Dopytam jeszcze o to audio. Nie mam porównania do audio z aktualnych modeli. Miałeś może okazję użytkować to z modeli 07? Jeśli tak to nowe jest lepsze, czy to samo? Jeśli nie masz porównania to nie ma tematu...

2. Odnośnie trybu sekwencyjnego z automatu, u mnie szarpie z 1 biegu na 2 gdy nie wciskam gazu na max. Masz to samo? Przy redukcji też u mnie ładnie działa.

3. Komputer pokładowy był dość ubogi, rozwinęli go trochę?

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem dodać, że jestem po pozytywnym wrażeniem 5EAT w nowym OBK. ztcw jest to w gruncie rzeczy tam sama skrzynia co jeszcze w Śnieżce, ale widać zmienili soft i być może jakieś drobiazgi mechaniczne. Podczas postoju na światłach znacznie bardziej redukuje wiskotyczność płynu w sprzęgle niż w poprzednim modelu, więc mniej ciągnie do przodu.

Oprócz tego pięknie daje międzygaz przy redukcji, absolutnie nie czuć żadnego szarpnięcia, nic! Bardzo ładnie też wraca do ustalonej poprzednio prędkości na tempomacie - bez zbędnego mieszania przełożeniami. Na prawdę wporzo!

 

1. Dopytam jeszcze o to audio. Nie mam porównania do audio z aktualnych modeli. Miałeś może okazję użytkować to z modeli 07? Jeśli tak to nowe jest lepsze, czy to samo? Jeśli nie masz porównania to nie ma tematu...

2. Odnośnie trybu sekwencyjnego z automatu, u mnie szarpie z 1 biegu na 2 gdy nie wciskam gazu na max. Masz to samo? Przy redukcji też u mnie ładnie działa.

3. Komputer pokładowy był dość ubogi, rozwinęli go trochę?

pozdr

 

Audio jest lepsze ale to raczej kosmetyka niż radykalne zmiany. Brzmi lepiej ale bez rewelacji. Nie jest to pocieszające bo audio z poprzednich roczników to niestety porażka. Naprawdę super jest tylko w Legacy GT. Dziwne, że nie zastosowali takiego samego pakietu w topowym modelu OBK.

Link to comment
Share on other sites

ojejkoo, nt. audio sie nie bede wypowiadal, bo wg mnie w roczniku 07 (Spec.B) gra bardzo OK ;)

 

Ad.2 - nigdy nie zauwazylem, sprobuje dzis sprawdzic.

 

Ad.3 - co znaczy dosc ubogi? Ja u siebie mam ten w konsoli srodkowej zintegorwany z nawi oraz ten miedzy obroto- i predkosciomierzem. W MY10 juz nie ma tego drugiego.

Link to comment
Share on other sites

ojejkoo, nt. audio sie nie bede wypowiadal, bo wg mnie w roczniku 07 (Spec.B) gra bardzo OK ;)

 

Ad.2 - nigdy nie zauwazylem, sprobuje dzis sprawdzic.

 

Ad.3 - co znaczy dosc ubogi? Ja u siebie mam ten w konsoli srodkowej zintegorwany z nawi oraz ten miedzy obroto- i predkosciomierzem. W MY10 juz nie ma tego drugiego.

 

1) mam porównanie do innych aut z firmy z podobnej półki cenowej (fabryczne audio) i jest gorzej. Nawet basy czasem potrafią trzeszczeć przy zwykłej głośności muzie. Po zakupie OBK pierwsza myśl była, żeby wymienić audio. Ale stwierdziłem, że jak dam robić to pewnie coś zepsują i zrezygnowałem.

 

3) te bajery też mam w navi, ale szczegóły odnośnie całej podróży takie jak np widziałem w wszystkich autach VW (Skoda np), pamiętam kolega pokazał mi raz na starcie i przez całą podróż nie musiał niczego przypominać. Widziałem wszystko o każdym etapie podróży, spalanie , średnia prędkość. Przede wszystkim proste w obsłudze :) Np u mnie nie ma dostępu do kolejnych etapów podróży tylko dystans od włączenia silnika. W sumie to nie ma większego znaczenia ale czasem się przydaje.

 

Generalnie żeby było jasne, autko mi się podoba do tego stopnia że następny też będzie OBK 3.6. :twisted:

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...