wojru Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Witam wszystkich. Zakupiłem oryginalny spojler wrx (niski) i przymierzam się do jego montażu na tylnej klapie. Mam pytanie, jak najlepiej wymierzyć otwory montażowe, żeby był prawidłowo zamontowany. Z góry dzięki za odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ariel Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Najlepszym sposobem jest znalezienie takiego samego WRXa i odpisane odległości np. od rantu klapy bagażnika itp. Jeśli nie masz takiej możliwość to zmierz spoiler zwracając uwagę na miejsca które można przewiercić w klapie. Jak już go ustawisz to odrysuj sobie te miejsca które będą wiercone tak abyś miał taką samą odległość od początku klapy do boku spoilera i tak samo z drugiej strony Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Witam wszystkich.Zakupiłem oryginalny spojler wrx (niski) i przymierzam się do jego montażu na tylnej klapie. Mam pytanie, jak najlepiej wymierzyć otwory montażowe, żeby był prawidłowo zamontowany. Z góry dzięki za odpowiedzi. zrób sobie szablon z kartonu i na jego podstawie wywiercasz otwory, musisz jeszcze masę uszczelniająca, aby woda nie ciekła do bagażnika. a najlepiej to znajdz firme która juz to robiła i im zapłac i miej spokój, bo moze sie okazać że bedziesz miał wiecej dziur w klapie jak w serze szwajcarskim 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 zgadzam sie z carfitem !!! Średniej klasy blachrz ogarnie to w 2 godziny za pare zł, maja na to triki ktorych my nie znamy. A jak jednak chcesz sam to pomysł z kartonem najlepiej sie sprawdza,choć odrazu pewnie nie wyjdzie potem tylko wzor na klape i dziurki. Warto miejsca po wierceniach zabezpieczyc cynkiem w spreyu, no i masa uszczelniajaca (bardzo dobra jest budowlana taka szara sudala co wyglada zapakowany durzy pasztet, lub klej do szyb samochodowych, uszczelnia i zapobiega wibracja spoilera -wada nie ruszysz go jak przymocujesz) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MISIEK062006 Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 możesz wykorzystać plasteline ewentualnie lakier do paznokci postaw kropki na otworach spojlera i postaw go na klapie lakier zostawi ślady wiertarka i do dzieła Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojru Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 Dzięki panowie za podpowiedzi, szablon z kartonu zrobiłem juz wcześniej. Patrząc od wewnątrz klapy widać cztery otwory w wytłoczeniach (miejsce gdzie przykręcany jest spojler), wg załączonego zdjęcia śruby od spojlera są tam umiesczone centralnie, Początkowo myślałem o wywierceniu najpierw małym wiertłem w środku tych otworów, ponownym przymierzeniu spojlera i wywierceniu otworów pod gwinty śrub spojlera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misior Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Oryginalnie otwory są wieksze i podluzne, tak wiec spokojnie mozesz zrobic tez wieksze. Jak masz mozliwosc to zamontuj jeszcze te plastiki na zatrzaski - to one glownie ustalają polozenie spoilera przed przykreceniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Tylko do uszczelnienia nie uzywaj silikonu budowlanego! Zawiera kwas octowy przez co powoduje korozje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Początkowo myślałem o wywierceniu najpierw małym wiertłem w środku tych otworów, ponownym przymierzeniu spojlera i wywierceniu otworów pod gwinty śrub spojlera. Mniej więcej tak zrobiłem u siebie. Zbytnio nie powinieneś się pomylić, jak złapiesz błąd to max 3-5 mm, a tyle to możesz poprawić rozwiercając otwór. Spokojnie dasz sobie radę sam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiek123 Posted October 28, 2010 Share Posted October 28, 2010 Witam jak zdemontować z klapy spojler ten co jet na górze nad szybom ( klejony po długości) żeby nie uszkodzić lakieru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aras Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Witam jak zdemontować z klapy spojler ten co jet na górze nad szybom ( klejony po długości) żeby nie uszkodzić lakieru Kolego szanowny, witamy na Forum i zapraszamy najpierw do działu: viewtopic.php?f=1&t=101962&p=1156183&hilit=tu+si%C4%99+witamy#p1156183 A potem, do odpalenia na swym kompie np. firefoxa, który pomaga w eliminacji błędów ortograficznych (nad szybom :arrow: nad szybą). Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
zawa Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Witam jak zdemontować z klapy spojler ten co jet na górze nad szybom ( klejony po długości) żeby nie uszkodzić lakieru Mi się wydaje że on jest przykręcany... http://www.iwsti.com/forums/how-install/159895-remove-vaine-spoiler-sti.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
ukiman Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Witam jak zdemontować z klapy spojler ten co jet na górze nad szybom ( klejony po długości) żeby nie uszkodzić lakieru Sądzę, że prościej będzie zmienić samochód, jeżeli ten spojler wyjechał z fabryki (tzn. w STI MY06-07), niż do zdemontować ... jeżeli masz WRXa to spojler był elementem tuningu optycznego Optymalnie byłoby wtedy zapytać poprzedniego właściciela, bo powinien być wiercony ... ale równie dobrze mógł być klejony (tzn. że raczej kiedyś odpadnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
brunon Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Sorry za odkop ale lepiej chyba odkopać niż zakładać nowy, podobny wątek... Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada dokładne wytyczne dotyczące montażu naleśnika w Hawku? Nie chcę robić tego na oko, a nie mam u kogo podejrzeć na żywo. Z góry dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Brunon górnik To jest prosta operacja, którą wykonałem samodzielnie bez instrukcji zaraz po zakupie samochodu Naleśnik z tego co pamietam to tylko 4 otwory więc można zamontować go bez problemu bez szczegółowej instrukcji. Hawka już sprzedałem i zdjeć ani wymiarów tutaj Ci nie podam, ale sadze że spokojnie to sam ogarniesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 @@brunon post Carfita wyżej,to dobra podpowiedź.Dobrze wykonany szablon,kilka przymiarek i pomiarów,drżące ręce,ale powinno się udać przy odrobinie zdolności manualnych w operowaniu narzędziami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Ja się trochę spociłem jak pomyślałem, że dziurawię blachę w nowym samochodzie, ale ...warto było Ech wspomnienia wracają, jeszcze kiedyś kupię imprezę Link to comment Share on other sites More sharing options...
brunon Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Jasne Panowie, na pewno uda się tak jak mówicie. Po prostu zależy mi na tym żeby zgadzało się co do mm z oryginałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Na tym chyba polega istota sprawy Mnie też to czeka, sam sie jednak nie podejmę montażu parapetu,jestem.wstepnie umówiony w NS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primi Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Z parapetem jest znacznie więcej zabawy, ale naleśnik to łatwizna Po prostu zależy mi na tym żeby zgadzało się co do mm z oryginałem Oryginał R i RC był bez naleśnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon WRC Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 Z parapetem jest znacznie więcej zabawy, ale naleśnik to łatwizna No, tam jest kilkanaście otworów Link to comment Share on other sites More sharing options...
brunon Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Z parapetem jest znacznie więcej zabawy, ale naleśnik to łatwizna Po prostu zależy mi na tym żeby zgadzało się co do mm z oryginałem Oryginał R i RC był bez naleśnika Miałem na myśli oryginał, w którym on występował OK. zrobię to za pomoca szablonu. Dam znać jak wyszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now