Jump to content

Montaż spojlera tylnej klapy


wojru
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Zakupiłem oryginalny spojler wrx (niski) i przymierzam się do jego montażu na tylnej klapie.

Mam pytanie, jak najlepiej wymierzyć otwory montażowe, żeby był prawidłowo zamontowany.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Najlepszym sposobem jest znalezienie takiego samego WRXa i odpisane odległości np. od rantu klapy bagażnika itp. Jeśli nie masz takiej możliwość to zmierz spoiler zwracając uwagę na miejsca które można przewiercić w klapie. Jak już go ustawisz to odrysuj sobie te miejsca które będą wiercone tak abyś miał taką samą odległość od początku klapy do boku spoilera i tak samo z drugiej strony ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich.

Zakupiłem oryginalny spojler wrx (niski) i przymierzam się do jego montażu na tylnej klapie.

Mam pytanie, jak najlepiej wymierzyć otwory montażowe, żeby był prawidłowo zamontowany.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

zrób sobie szablon z kartonu i na jego podstawie wywiercasz otwory, musisz jeszcze masę uszczelniająca, aby woda nie ciekła do bagażnika. a najlepiej to znajdz firme która juz to robiła i im zapłac i miej spokój, bo moze sie okazać że bedziesz miał wiecej dziur w klapie jak w serze szwajcarskim :twisted:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

zgadzam sie z carfitem !!! Średniej klasy blachrz ogarnie to w 2 godziny za pare zł, maja na to triki ktorych my nie znamy.

A jak jednak chcesz sam to pomysł z kartonem najlepiej sie sprawdza,choć odrazu pewnie nie wyjdzie potem tylko wzor na klape i dziurki.

Warto miejsca po wierceniach zabezpieczyc cynkiem w spreyu, no i masa uszczelniajaca (bardzo dobra jest budowlana taka szara sudala co wyglada zapakowany durzy pasztet, lub klej do szyb samochodowych, uszczelnia i zapobiega wibracja spoilera -wada nie ruszysz go jak przymocujesz)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki panowie za podpowiedzi, szablon z kartonu zrobiłem juz wcześniej.

Patrząc od wewnątrz klapy widać cztery otwory w wytłoczeniach (miejsce gdzie przykręcany jest spojler), wg załączonego zdjęcia śruby od spojlera są tam umiesczone centralnie, Początkowo myślałem o wywierceniu najpierw małym wiertłem w środku tych otworów, ponownym przymierzeniu spojlera i wywierceniu otworów pod gwinty śrub spojlera.

Link to comment
Share on other sites

Oryginalnie otwory są wieksze i podluzne, tak wiec spokojnie mozesz zrobic tez wieksze. Jak masz mozliwosc to zamontuj jeszcze te plastiki na zatrzaski - to one glownie ustalają polozenie spoilera przed przykreceniem.

Link to comment
Share on other sites

Początkowo myślałem o wywierceniu najpierw małym wiertłem w środku tych otworów, ponownym przymierzeniu spojlera i wywierceniu otworów pod gwinty śrub spojlera.
Mniej więcej tak zrobiłem u siebie. Zbytnio nie powinieneś się pomylić, jak złapiesz błąd to max 3-5 mm, a tyle to możesz poprawić rozwiercając otwór. Spokojnie dasz sobie radę sam.
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Witam jak zdemontować z klapy spojler ten co jet na górze nad szybom ( klejony po długości) żeby nie uszkodzić lakieru

 

Kolego szanowny, witamy na Forum i zapraszamy najpierw do działu:

 

viewtopic.php?f=1&t=101962&p=1156183&hilit=tu+si%C4%99+witamy#p1156183

 

A potem, do odpalenia na swym kompie np. firefoxa, który pomaga w eliminacji błędów ortograficznych :mrgreen: (nad szybom :arrow: nad szybą).

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Witam jak zdemontować z klapy spojler ten co jet na górze nad szybom ( klejony po długości) żeby nie uszkodzić lakieru

 

Sądzę, że prościej będzie zmienić samochód, jeżeli ten spojler wyjechał z fabryki (tzn. w STI MY06-07), niż do zdemontować :mrgreen:

 

... jeżeli masz WRXa to spojler był elementem tuningu optycznego :) Optymalnie byłoby wtedy zapytać poprzedniego właściciela, bo powinien być wiercony ... ale równie dobrze mógł być klejony (tzn. że raczej kiedyś odpadnie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Sorry za odkop ale lepiej chyba odkopać niż zakładać nowy, podobny wątek...

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada dokładne wytyczne dotyczące montażu naleśnika w Hawku?

Nie chcę robić tego na oko, a nie mam u kogo podejrzeć na żywo.

 

Z góry dzięki

Link to comment
Share on other sites

Brunon górnik :mrgreen:

To jest prosta operacja, którą wykonałem samodzielnie bez instrukcji zaraz po zakupie samochodu ;) Naleśnik z tego co pamietam to tylko 4 otwory więc można zamontować go bez problemu bez szczegółowej instrukcji. Hawka już sprzedałem i zdjeć ani wymiarów tutaj Ci nie podam, ale sadze że spokojnie to sam ogarniesz ;)

Link to comment
Share on other sites

@@brunon post Carfita wyżej,to dobra podpowiedź.Dobrze wykonany szablon,kilka przymiarek i pomiarów,drżące ręce,ale powinno się udać przy odrobinie zdolności manualnych w operowaniu narzędziami. ;)   

Link to comment
Share on other sites

Ja się trochę spociłem jak pomyślałem, że dziurawię blachę w nowym samochodzie, ale ...warto było :)

Ech wspomnienia wracają, jeszcze kiedyś kupię imprezę ;)

Link to comment
Share on other sites

Z parapetem jest znacznie więcej zabawy, ale naleśnik to łatwizna  ;)

 

 

Po prostu zależy mi na tym żeby zgadzało się co do mm z oryginałem

Oryginał R i RC był bez naleśnika :P  

 

Link to comment
Share on other sites

Z parapetem jest znacznie więcej zabawy, ale naleśnik to łatwizna  ;)

 

 

Po prostu zależy mi na tym żeby zgadzało się co do mm z oryginałem

Oryginał R i RC był bez naleśnika :P  

Miałem na myśli oryginał, w którym on występował ;)

 

OK. zrobię to za pomoca szablonu. Dam znać jak wyszło.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...