Jump to content

problem z dopasowaniem felgi


Guest ariel
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z felgami tzn. kupiłem na zimę 16tki 6 1/2 5x100 cala i okazało się że ocierają o zaciski. Felgi pochodzą z nowszego WRXa z heblem 4 tłoczkowym(chyba MY04) i tam pasowały bez problemu. Słyszałem że można założyć dystanse na koła tylko czy to jest bezpieczne ? Stosował Ktoś takie zabiegi, jeśli tak to proszę o pomoc :) Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jesteś pewny, że 4tłoczki? WRX EU nie wychodziły na 16", a tylko EU mają 4pot.

Napisał , że te felgi kupił .

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 9:10 pm ]

Witam, mam problem z felgami tzn. kupiłem na zimę 16tki 6 1/2 5x100 cala

Podaj jakie jest ET .

Link to comment
Share on other sites

WRX EU nie wychodziły na 16"

Jakie ma to znaczenie na czym wychodziły ? Pytanie jest , czy da się 16" zaszczepić i czy można zadrutować dystansami .

Link to comment
Share on other sites

Myślę że w tamtym aucie jest trochę dalej odsunięta piasta i te felgi pasowały bez problemu . Ten potrzebuje felg z innym ET . Z tego co ustaliłem , to 16" jest wystarczające , ale za mało odchodzą od tarcz z tym ET . Zacisk nie pozwala na dojście felgi do piasty , bo średnica jest wystarczająca - mam to samo . Musi sprawdzić ET i dobrać trochę mniejszą wartość , a te felgi sprzedać mnie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Założę się że ariel kupił felgi od WRX US Spec, i dlatego nie pasują na zaciski 4 tłoczkowe. Poza tym to kształt ramion ma największe znaczenie a nie ET. Możesz mieć felgi o teoretycznie dobrym ET a i tak będą zawadzać o zacisk. Żeby felga od US Spec'a weszła na zacisk 4 tłoczkowy wystarczy 5mm dystans, wiele osób tak jeździ.

Link to comment
Share on other sites

Panowie bo się zaraz pozabijacie :) Felgi jezdziły w WRX EU a ET mam albo 45 albo 55 nie pamiętam, brakuje mi z 5mm. Są to oryginalne felgi z Subaru i już nie raz zwykłe GT na nich widziałem ;) Felg nie chce sprzedać ale mogę się zamienić bo są na nich już prawie nowe Dunlopy na zimę ;)

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 10:40 pm ]

Założę się że ariel kupił felgi od WRX US Spec, i dlatego nie pasują na zaciski 4 tłoczkowe. Poza tym to kształt ramion ma największe znaczenie a nie ET. Możesz mieć felgi o teoretycznie dobrym ET a i tak będą zawadzać o zacisk. Żeby felga od US Spec'a weszła na zacisk 4 tłoczkowy wystarczy 5mm dystans, wiele osób tak jeździ.

 

No to właśnie mi brakuje 5mm około, jutro wyslę zdjęcia tych felg ;)

Link to comment
Share on other sites

Panowie bo się zaraz pozabijacie :) Felgi jezdziły w WRX EU a ET mam albo 45 albo 55 nie pamiętam, brakuje mi z 5mm. Są to oryginalne felgi z Subaru i już nie raz zwykłe GT na nich widziałem ;) Felg nie chce sprzedać ale mogę się zamienić bo są na nich już prawie nowe Dunlopy na zimę ;)

 

z oryginalnych 16 są tylko 2 modele wchodzące na 4-tłoczki. Są to felgi z GTMY98-99 (5-ramienne) i z GTMY00 (6-ramienne) ET mają 53 albo 55 (zaraz zdejmę z półki z jedną i sprawdzę :razz: )

Link to comment
Share on other sites

Panowie bo się zaraz pozabijacie :) Felgi jezdziły w WRX EU a ET mam albo 45 albo 55 nie pamiętam, brakuje mi z 5mm. Są to oryginalne felgi z Subaru i już nie raz zwykłe GT na nich widziałem ;) Felg nie chce sprzedać ale mogę się zamienić bo są na nich już prawie nowe Dunlopy na zimę ;)

Nie pozabijamy się :mrgreen: Przyłóż listwę do powierzchni do której dochodzi felga i zmierz odległość od tarczy . Przekonasz się , że w tamtym aucie była większa i dlatego wchodziły . Masz trochę inną piastę - krótszą . Ja już przymierzałem i wiem jak to wygląda . Trzeba przymierzyć konkretny model felg i zacisków .

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 10:46 pm ]

i z GTMY00 (6-ramienne) ET mają 53 albo 55 (zaraz zdejmę z półki z jedną i sprawdzę :razz: )

U mnie nie weszły :evil:

Link to comment
Share on other sites

Przyłóż listwę do powierzchni do której dochodzi felga i zmierz odległość od tarczy . Przekonasz się , że w tamtym aucie była większa i dlatego wchodziły

W MY04 są już zaciski polakierowane na czerwono z płaskim, naklejanym napisem "Subaru" i dlatego było ok, a w GC8 są zaciski czarne z odlanym napisem i tu jest róznica tych kilku mm. Ktoś (grzywaczewski ?) już miał ten problem że na nowszym było ok, a u niego obcierało .

Link to comment
Share on other sites

Nie ma wyjścia - felgi trzeba przymierzyć , albo brać z dużym zapasem ET , albo drutować na dystansach . Za duże dystanse to moim zdaniem też nieporozumienie .

Link to comment
Share on other sites

W MY04 są już zaciski polakierowane na czerwono z płaskim, naklejanym napisem "Subaru" i dlatego było ok, a w GC8 są zaciski czarne z odlanym napisem i tu jest róznica tych kilku mm. Ktoś (grzywaczewski ?) już miał ten problem że na nowszym było ok, a u niego obcierało .

 

Mam złote zaciski jeśli to ma jakieś znaczenie. Jakie dystanse polecacie ?

 

[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 11:27 am ]

Felgi są na sprzedaż http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129089 nie będe się bawił w dystanse bo przeznaczenie tego Samochodu to Tor Kielce ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...