Skocz do zawartości

problem z dopasowaniem felgi


Gość ariel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z felgami tzn. kupiłem na zimę 16tki 6 1/2 5x100 cala i okazało się że ocierają o zaciski. Felgi pochodzą z nowszego WRXa z heblem 4 tłoczkowym(chyba MY04) i tam pasowały bez problemu. Słyszałem że można założyć dystanse na koła tylko czy to jest bezpieczne ? Stosował Ktoś takie zabiegi, jeśli tak to proszę o pomoc :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że 4tłoczki? WRX EU nie wychodziły na 16", a tylko EU mają 4pot.

Napisał , że te felgi kupił .

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 9:10 pm ]

Witam, mam problem z felgami tzn. kupiłem na zimę 16tki 6 1/2 5x100 cala

Podaj jakie jest ET .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że w tamtym aucie jest trochę dalej odsunięta piasta i te felgi pasowały bez problemu . Ten potrzebuje felg z innym ET . Z tego co ustaliłem , to 16" jest wystarczające , ale za mało odchodzą od tarcz z tym ET . Zacisk nie pozwala na dojście felgi do piasty , bo średnica jest wystarczająca - mam to samo . Musi sprawdzić ET i dobrać trochę mniejszą wartość , a te felgi sprzedać mnie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się że ariel kupił felgi od WRX US Spec, i dlatego nie pasują na zaciski 4 tłoczkowe. Poza tym to kształt ramion ma największe znaczenie a nie ET. Możesz mieć felgi o teoretycznie dobrym ET a i tak będą zawadzać o zacisk. Żeby felga od US Spec'a weszła na zacisk 4 tłoczkowy wystarczy 5mm dystans, wiele osób tak jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bo się zaraz pozabijacie :) Felgi jezdziły w WRX EU a ET mam albo 45 albo 55 nie pamiętam, brakuje mi z 5mm. Są to oryginalne felgi z Subaru i już nie raz zwykłe GT na nich widziałem ;) Felg nie chce sprzedać ale mogę się zamienić bo są na nich już prawie nowe Dunlopy na zimę ;)

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 10:40 pm ]

Założę się że ariel kupił felgi od WRX US Spec, i dlatego nie pasują na zaciski 4 tłoczkowe. Poza tym to kształt ramion ma największe znaczenie a nie ET. Możesz mieć felgi o teoretycznie dobrym ET a i tak będą zawadzać o zacisk. Żeby felga od US Spec'a weszła na zacisk 4 tłoczkowy wystarczy 5mm dystans, wiele osób tak jeździ.

 

No to właśnie mi brakuje 5mm około, jutro wyslę zdjęcia tych felg ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bo się zaraz pozabijacie :) Felgi jezdziły w WRX EU a ET mam albo 45 albo 55 nie pamiętam, brakuje mi z 5mm. Są to oryginalne felgi z Subaru i już nie raz zwykłe GT na nich widziałem ;) Felg nie chce sprzedać ale mogę się zamienić bo są na nich już prawie nowe Dunlopy na zimę ;)

 

z oryginalnych 16 są tylko 2 modele wchodzące na 4-tłoczki. Są to felgi z GTMY98-99 (5-ramienne) i z GTMY00 (6-ramienne) ET mają 53 albo 55 (zaraz zdejmę z półki z jedną i sprawdzę :razz: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bo się zaraz pozabijacie :) Felgi jezdziły w WRX EU a ET mam albo 45 albo 55 nie pamiętam, brakuje mi z 5mm. Są to oryginalne felgi z Subaru i już nie raz zwykłe GT na nich widziałem ;) Felg nie chce sprzedać ale mogę się zamienić bo są na nich już prawie nowe Dunlopy na zimę ;)

Nie pozabijamy się :mrgreen: Przyłóż listwę do powierzchni do której dochodzi felga i zmierz odległość od tarczy . Przekonasz się , że w tamtym aucie była większa i dlatego wchodziły . Masz trochę inną piastę - krótszą . Ja już przymierzałem i wiem jak to wygląda . Trzeba przymierzyć konkretny model felg i zacisków .

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 10:46 pm ]

i z GTMY00 (6-ramienne) ET mają 53 albo 55 (zaraz zdejmę z półki z jedną i sprawdzę :razz: )

U mnie nie weszły :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłóż listwę do powierzchni do której dochodzi felga i zmierz odległość od tarczy . Przekonasz się , że w tamtym aucie była większa i dlatego wchodziły

W MY04 są już zaciski polakierowane na czerwono z płaskim, naklejanym napisem "Subaru" i dlatego było ok, a w GC8 są zaciski czarne z odlanym napisem i tu jest róznica tych kilku mm. Ktoś (grzywaczewski ?) już miał ten problem że na nowszym było ok, a u niego obcierało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MY04 są już zaciski polakierowane na czerwono z płaskim, naklejanym napisem "Subaru" i dlatego było ok, a w GC8 są zaciski czarne z odlanym napisem i tu jest róznica tych kilku mm. Ktoś (grzywaczewski ?) już miał ten problem że na nowszym było ok, a u niego obcierało .

 

Mam złote zaciski jeśli to ma jakieś znaczenie. Jakie dystanse polecacie ?

 

[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 11:27 am ]

Felgi są na sprzedaż http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=129089 nie będe się bawił w dystanse bo przeznaczenie tego Samochodu to Tor Kielce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...