arekm Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Witam! Jest sobie WRX. Cos stuka przy zakrecaniu na dziurach. W czasie małego przeglądu poprosilem o sprawdzenie zawieszenia. Wyszly mi gumy i łączniki stablilizatora do wymiany. Wymienione w ASO, ponowna prośba i przejrzenie zawieszenia i gum przekładni. Ponoć wszystko bylo ok. Pare dni pozniej nie ufając zbytnio ASO podjechałem na szarpaki. Wyszlo ze jeden z drążków kierowniczych trzeba wymienić. Wymieniłem. Tylko ze nadal cos puka. Niby symbolicznie, ale nie daje mi to spokoju. Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni (wyjazd z osiedla, skrzyżowania) jesli nawierzchnia jest mocno nierówna (kiepski bruk, zniszczone torowisko). Poza tym z zawiesznia w zadnych innych sytuacjach zadne dzwięki nie dochodzą. Ki diabel? Gdzie jeszcze szukać? A moze ten typ tak ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIWO Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Jeśli objawy są podobne jak u mnie http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=128263 to ja obstawiam sworzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczęka Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Pierwsze co mi przychodzi na myśl w takiej sytuacji to przegub zewnętrzny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 moze ten typ tak ma? Jezeli tylko na nierównosciach i przy pelnym skrecie to stuki moga pochodzic z maglownicy ( nie wiem ktory to rok wrx-a ) Niewiele mozna zrobic , spr. czy cisnienie w kolach nie jest za wysokie bo to zwieksza slyszalnosc :wink: AK ps. tak podejrzewam , jezeli nie ma innych luzow np. drazek kierowniczy ( częsc od strony maglownicy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni A ma znaczenie w którą stronę skręcasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni A ma znaczenie w którą stronę skręcasz ? Tak w prawo slychac bardziej...... :cool: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Bo tak miałem w nissanie jak miałem lużny klocek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekm Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 moze ten typ tak ma? Jezeli tylko na nierównosciach i przy pelnym skrecie to stuki moga pochodzic z maglownicy ( nie wiem ktory to rok wrx-a ) ) Model 2003-2005, tylko na nierównosciach, tylko przy pelnym skrecie. Mam rozumieć ze po prostu ten typ tak ma? Czy mozna jednak da sie coś z tym zrobić? Niewiele mozna zrobic , spr. czy cisnienie w kolach nie jest za wysokie bo to zwieksza slyszalnosc :wink: Mozna tez to chyba wyregulować tym pokretłem opisanym 'volume' na srodkowej konsoli w aucie ps. tak podejrzewam , jezeli nie ma innych luzow np. drazek kierowniczy ( częsc od strony maglownicy) Drążki kierownicze są nowe. Końcówki ok. Dla swietego spokoju jeszcze raz podjade na szarpaki. Jak elementy zawieszenia bedą ok - dam sobie z tym spokój. [ Dodano: Pią Lis 20, 2009 7:32 am ] Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni A ma znaczenie w którą stronę skręcasz ? Lepiej to slychac przy skrecaniu w prawo, ale w druga strone tez nie jest zupelnie cicho. [ Dodano: Pią Lis 20, 2009 7:33 am ] Bo tak miałem w nissanie jak miałem lużny klocek . Nie no luźny klocek chyba w ASO zauważyli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Też mam podobny objaw tylko stukanie występuje jeszcze przed pełnym skrętem. Nie ma znaczenia w którą stronę. Odgłos podobny do sworznia wahacza. Sworznie i końcówki,dobre. Podejrzewam maglownicę (ogólnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MISIEK062006 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 warto sprawdzić łożyska amortyzatorów może mają dość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam K Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 A może krzyżak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Lepiej to slychac przy skrecaniu w prawo, ale w druga strone tez nie jest zupelnie cicho. Sprawdż górne mocowanie amortyzatora . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w1c10 Opublikowano 26 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Cześć U mnie w GT bardzo podobne objawy przy skręconych kołach i jeździe po dziurach słychać stuk i czuć na kierownicy luz. Prawie zawsze wjeżdżając do firmy w prawo 90 stopni wolniutko po dziurach słyszę ten stuk. Mój mechanik zdiagnozował, że to przekładnia kierownicza ma luz, nie duży ale już się powoli odzywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Coś mi stuka z tyłu, najprawdopodobniej w tylnym zawieszeniu. Najczęściej przy skrętach o 90 st. W jeździe na wprost, na wybojach, studzienkach, kostce brukowej, nic nie stuka. Stuka tylko na zakrętach (delikatne "puk-puk"), ewentualnie pokonywanych "na ukos" nierównościach (ale nie na wprost). Zawieszenie od spodu zostało poddane przeglądowi w 2 warsztatach, gumy wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, itd., łączniki stabilizatora - wszystko ok. Jest podejrzenie amorków, ich górnego mocowania itd ale zanim to zostanie sprawdzone, może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? (wydaje się, że mocowania amorka pukałyby zawsze na wybojach, już raz tak miałem i po dokręceniu było ok, a teraz po prostu puka przy skręcaniu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 tzd mogą ci stukać satelity mechanizmu różnicowego . Satelity pracują tylko w zakręcie . Sprawdż olej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 no wlasnie jak mocny skret to moze sie dyfer odzywac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MBO Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Pamiętam że kilka lat temu był taki temat na technicznym Legacy. W moim zupełnie nowym Legacy było podobnie. Przy maksymalnym skręcie stukało. Teraz nie wiem jak jest, bo chyba się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi na to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 mogą ci stukać satelity mechanizmu różnicowego . Satelity pracują tylko w zakręcie no wlasnie jak mocny skret to moze sie dyfer odzywac Czy to znaczy, że dyfer umiera, czy... Pamiętam że kilka lat temu był taki temat na technicznym Legacy. W moim zupełnie nowym Legacy było podobnie. Przy maksymalnym skręcie stukało. Teraz nie wiem jak jest, bo chyba się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi na to. .... można z tym jeździć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MBO Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 .... można z tym jeździć? Właściwie to chyba trzeba... słyszę o tych stukach od wszystkich użytkowników Subaru jakich znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekm Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 Odświeżam na chwile suchara bo .... problem wlasnie został wyeliminowany Byla to oczywiscie maglownica, a dopiero teraz jakoś mnie naszlo na powrót do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się