arekm Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Witam! Jest sobie WRX. Cos stuka przy zakrecaniu na dziurach. W czasie małego przeglądu poprosilem o sprawdzenie zawieszenia. Wyszly mi gumy i łączniki stablilizatora do wymiany. Wymienione w ASO, ponowna prośba i przejrzenie zawieszenia i gum przekładni. Ponoć wszystko bylo ok. Pare dni pozniej nie ufając zbytnio ASO podjechałem na szarpaki. Wyszlo ze jeden z drążków kierowniczych trzeba wymienić. Wymieniłem. Tylko ze nadal cos puka. Niby symbolicznie, ale nie daje mi to spokoju. Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni (wyjazd z osiedla, skrzyżowania) jesli nawierzchnia jest mocno nierówna (kiepski bruk, zniszczone torowisko). Poza tym z zawiesznia w zadnych innych sytuacjach zadne dzwięki nie dochodzą. Ki diabel? Gdzie jeszcze szukać? A moze ten typ tak ma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIWO Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Jeśli objawy są podobne jak u mnie http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=128263 to ja obstawiam sworzeń. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczęka Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Pierwsze co mi przychodzi na myśl w takiej sytuacji to przegub zewnętrzny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 moze ten typ tak ma? Jezeli tylko na nierównosciach i przy pelnym skrecie to stuki moga pochodzic z maglownicy ( nie wiem ktory to rok wrx-a ) Niewiele mozna zrobic , spr. czy cisnienie w kolach nie jest za wysokie bo to zwieksza slyszalnosc :wink: AK ps. tak podejrzewam , jezeli nie ma innych luzow np. drazek kierowniczy ( częsc od strony maglownicy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni A ma znaczenie w którą stronę skręcasz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni A ma znaczenie w którą stronę skręcasz ? Tak w prawo slychac bardziej...... :cool: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Bo tak miałem w nissanie jak miałem lużny klocek . Link to comment Share on other sites More sharing options...
arekm Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 moze ten typ tak ma? Jezeli tylko na nierównosciach i przy pelnym skrecie to stuki moga pochodzic z maglownicy ( nie wiem ktory to rok wrx-a ) ) Model 2003-2005, tylko na nierównosciach, tylko przy pelnym skrecie. Mam rozumieć ze po prostu ten typ tak ma? Czy mozna jednak da sie coś z tym zrobić? Niewiele mozna zrobic , spr. czy cisnienie w kolach nie jest za wysokie bo to zwieksza slyszalnosc :wink: Mozna tez to chyba wyregulować tym pokretłem opisanym 'volume' na srodkowej konsoli w aucie ps. tak podejrzewam , jezeli nie ma innych luzow np. drazek kierowniczy ( częsc od strony maglownicy) Drążki kierownicze są nowe. Końcówki ok. Dla swietego spokoju jeszcze raz podjade na szarpaki. Jak elementy zawieszenia bedą ok - dam sobie z tym spokój. [ Dodano: Pią Lis 20, 2009 7:32 am ] Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni A ma znaczenie w którą stronę skręcasz ? Lepiej to slychac przy skrecaniu w prawo, ale w druga strone tez nie jest zupelnie cicho. [ Dodano: Pią Lis 20, 2009 7:33 am ] Bo tak miałem w nissanie jak miałem lużny klocek . Nie no luźny klocek chyba w ASO zauważyli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba Posted November 20, 2009 Share Posted November 20, 2009 Też mam podobny objaw tylko stukanie występuje jeszcze przed pełnym skrętem. Nie ma znaczenia w którą stronę. Odgłos podobny do sworznia wahacza. Sworznie i końcówki,dobre. Podejrzewam maglownicę (ogólnie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
MISIEK062006 Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 warto sprawdzić łożyska amortyzatorów może mają dość Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam K Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 A może krzyżak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Lepiej to slychac przy skrecaniu w prawo, ale w druga strone tez nie jest zupelnie cicho. Sprawdż górne mocowanie amortyzatora . Link to comment Share on other sites More sharing options...
w1c10 Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Cześć U mnie w GT bardzo podobne objawy przy skręconych kołach i jeździe po dziurach słychać stuk i czuć na kierownicy luz. Prawie zawsze wjeżdżając do firmy w prawo 90 stopni wolniutko po dziurach słyszę ten stuk. Mój mechanik zdiagnozował, że to przekładnia kierownicza ma luz, nie duży ale już się powoli odzywa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Coś mi stuka z tyłu, najprawdopodobniej w tylnym zawieszeniu. Najczęściej przy skrętach o 90 st. W jeździe na wprost, na wybojach, studzienkach, kostce brukowej, nic nie stuka. Stuka tylko na zakrętach (delikatne "puk-puk"), ewentualnie pokonywanych "na ukos" nierównościach (ale nie na wprost). Zawieszenie od spodu zostało poddane przeglądowi w 2 warsztatach, gumy wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, itd., łączniki stabilizatora - wszystko ok. Jest podejrzenie amorków, ich górnego mocowania itd ale zanim to zostanie sprawdzone, może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? (wydaje się, że mocowania amorka pukałyby zawsze na wybojach, już raz tak miałem i po dokręceniu było ok, a teraz po prostu puka przy skręcaniu). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 tzd mogą ci stukać satelity mechanizmu różnicowego . Satelity pracują tylko w zakręcie . Sprawdż olej . Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 no wlasnie jak mocny skret to moze sie dyfer odzywac Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBO Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Pamiętam że kilka lat temu był taki temat na technicznym Legacy. W moim zupełnie nowym Legacy było podobnie. Przy maksymalnym skręcie stukało. Teraz nie wiem jak jest, bo chyba się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi na to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 mogą ci stukać satelity mechanizmu różnicowego . Satelity pracują tylko w zakręcie no wlasnie jak mocny skret to moze sie dyfer odzywac Czy to znaczy, że dyfer umiera, czy... Pamiętam że kilka lat temu był taki temat na technicznym Legacy. W moim zupełnie nowym Legacy było podobnie. Przy maksymalnym skręcie stukało. Teraz nie wiem jak jest, bo chyba się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi na to. .... można z tym jeździć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBO Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 .... można z tym jeździć? Właściwie to chyba trzeba... słyszę o tych stukach od wszystkich użytkowników Subaru jakich znam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arekm Posted February 15, 2011 Author Share Posted February 15, 2011 Odświeżam na chwile suchara bo .... problem wlasnie został wyeliminowany Byla to oczywiscie maglownica, a dopiero teraz jakoś mnie naszlo na powrót do tematu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now