Jump to content

Stuki przy skrecaniu


arekm
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Jest sobie WRX. Cos stuka przy zakrecaniu na dziurach.

 

W czasie małego przeglądu poprosilem o sprawdzenie zawieszenia. Wyszly mi gumy i łączniki stablilizatora do wymiany. Wymienione w ASO, ponowna prośba i przejrzenie zawieszenia i gum przekładni. Ponoć wszystko bylo ok.

 

Pare dni pozniej nie ufając zbytnio ASO podjechałem na szarpaki. Wyszlo ze jeden z drążków kierowniczych trzeba wymienić. Wymieniłem.

 

Tylko ze nadal cos puka. Niby symbolicznie, ale nie daje mi to spokoju. Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni (wyjazd z osiedla, skrzyżowania) jesli nawierzchnia jest mocno nierówna (kiepski bruk, zniszczone torowisko). Poza tym z zawiesznia w zadnych innych sytuacjach zadne dzwięki nie dochodzą. Ki diabel? Gdzie jeszcze szukać? A moze ten typ tak ma?

Link to comment
Share on other sites

moze ten typ tak ma?

Jezeli tylko na nierównosciach i przy pelnym skrecie to stuki moga pochodzic z maglownicy ( nie wiem ktory to rok wrx-a ) Niewiele mozna zrobic , spr. czy cisnienie w kolach nie jest za wysokie bo to zwieksza slyszalnosc :wink:

AK

ps. tak podejrzewam , jezeli nie ma innych luzow np. drazek kierowniczy ( częsc od strony maglownicy)

Link to comment
Share on other sites

moze ten typ tak ma?

Jezeli tylko na nierównosciach i przy pelnym skrecie to stuki moga pochodzic z maglownicy ( nie wiem ktory to rok wrx-a ) )

Model 2003-2005, tylko na nierównosciach, tylko przy pelnym skrecie. Mam rozumieć ze po prostu ten typ tak ma? :) Czy mozna jednak da sie coś z tym zrobić?

 

Niewiele mozna zrobic , spr. czy cisnienie w kolach nie jest za wysokie bo to zwieksza slyszalnosc :wink:

Mozna tez to chyba wyregulować tym pokretłem opisanym 'volume' na srodkowej konsoli w aucie :)

 

ps. tak podejrzewam , jezeli nie ma innych luzow np. drazek kierowniczy ( częsc od strony maglownicy)

Drążki kierownicze są nowe. Końcówki ok. Dla swietego spokoju jeszcze raz podjade na szarpaki. Jak elementy zawieszenia bedą ok - dam sobie z tym spokój.

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 7:32 am ]

Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni

A ma znaczenie w którą stronę skręcasz ?

 

Lepiej to slychac przy skrecaniu w prawo, ale w druga strone tez nie jest zupelnie cicho.

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 7:33 am ]

Bo tak miałem w nissanie jak miałem lużny klocek .

 

Nie no luźny klocek chyba w ASO zauważyli :)

Link to comment
Share on other sites

Też mam podobny objaw tylko stukanie występuje jeszcze przed pełnym skrętem. Nie ma znaczenia w którą stronę. Odgłos podobny do sworznia wahacza. Sworznie i końcówki,dobre. Podejrzewam maglownicę (ogólnie).

Link to comment
Share on other sites

Cześć

U mnie w GT bardzo podobne objawy przy skręconych kołach i jeździe po dziurach słychać stuk i czuć na kierownicy luz. Prawie zawsze wjeżdżając do firmy w prawo 90 stopni wolniutko po dziurach słyszę ten stuk. Mój mechanik zdiagnozował, że to przekładnia kierownicza ma luz, nie duży ale już się powoli odzywa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Coś mi stuka z tyłu, najprawdopodobniej w tylnym zawieszeniu. Najczęściej przy skrętach o 90 st.

 

W jeździe na wprost, na wybojach, studzienkach, kostce brukowej, nic nie stuka. Stuka tylko na zakrętach (delikatne "puk-puk"), ewentualnie pokonywanych "na ukos" nierównościach (ale nie na wprost).

 

Zawieszenie od spodu zostało poddane przeglądowi w 2 warsztatach, gumy wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, itd., łączniki stabilizatora - wszystko ok.

 

Jest podejrzenie amorków, ich górnego mocowania itd ale zanim to zostanie sprawdzone, może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? (wydaje się, że mocowania amorka pukałyby zawsze na wybojach, już raz tak miałem i po dokręceniu było ok, a teraz po prostu puka przy skręcaniu).

Link to comment
Share on other sites

Pamiętam że kilka lat temu był taki temat na technicznym Legacy. W moim zupełnie nowym Legacy było podobnie. Przy maksymalnym skręcie stukało. Teraz nie wiem jak jest, bo chyba się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi na to.

Link to comment
Share on other sites

mogą ci stukać satelity mechanizmu różnicowego . Satelity pracują tylko w zakręcie
no wlasnie jak mocny skret to moze sie dyfer odzywac

 

Czy to znaczy, że dyfer umiera, czy...

 

Pamiętam że kilka lat temu był taki temat na technicznym Legacy. W moim zupełnie nowym Legacy było podobnie. Przy maksymalnym skręcie stukało. Teraz nie wiem jak jest, bo chyba się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi na to.

 

.... można z tym jeździć?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...