Skocz do zawartości

Stuki przy skrecaniu


arekm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jest sobie WRX. Cos stuka przy zakrecaniu na dziurach.

 

W czasie małego przeglądu poprosilem o sprawdzenie zawieszenia. Wyszly mi gumy i łączniki stablilizatora do wymiany. Wymienione w ASO, ponowna prośba i przejrzenie zawieszenia i gum przekładni. Ponoć wszystko bylo ok.

 

Pare dni pozniej nie ufając zbytnio ASO podjechałem na szarpaki. Wyszlo ze jeden z drążków kierowniczych trzeba wymienić. Wymieniłem.

 

Tylko ze nadal cos puka. Niby symbolicznie, ale nie daje mi to spokoju. Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni (wyjazd z osiedla, skrzyżowania) jesli nawierzchnia jest mocno nierówna (kiepski bruk, zniszczone torowisko). Poza tym z zawiesznia w zadnych innych sytuacjach zadne dzwięki nie dochodzą. Ki diabel? Gdzie jeszcze szukać? A moze ten typ tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ten typ tak ma?

Jezeli tylko na nierównosciach i przy pelnym skrecie to stuki moga pochodzic z maglownicy ( nie wiem ktory to rok wrx-a ) Niewiele mozna zrobic , spr. czy cisnienie w kolach nie jest za wysokie bo to zwieksza slyszalnosc :wink:

AK

ps. tak podejrzewam , jezeli nie ma innych luzow np. drazek kierowniczy ( częsc od strony maglownicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ten typ tak ma?

Jezeli tylko na nierównosciach i przy pelnym skrecie to stuki moga pochodzic z maglownicy ( nie wiem ktory to rok wrx-a ) )

Model 2003-2005, tylko na nierównosciach, tylko przy pelnym skrecie. Mam rozumieć ze po prostu ten typ tak ma? :) Czy mozna jednak da sie coś z tym zrobić?

 

Niewiele mozna zrobic , spr. czy cisnienie w kolach nie jest za wysokie bo to zwieksza slyszalnosc :wink:

Mozna tez to chyba wyregulować tym pokretłem opisanym 'volume' na srodkowej konsoli w aucie :)

 

ps. tak podejrzewam , jezeli nie ma innych luzow np. drazek kierowniczy ( częsc od strony maglownicy)

Drążki kierownicze są nowe. Końcówki ok. Dla swietego spokoju jeszcze raz podjade na szarpaki. Jak elementy zawieszenia bedą ok - dam sobie z tym spokój.

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 7:32 am ]

Stuki slychac tylko na zakretach 90 stopni

A ma znaczenie w którą stronę skręcasz ?

 

Lepiej to slychac przy skrecaniu w prawo, ale w druga strone tez nie jest zupelnie cicho.

 

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 7:33 am ]

Bo tak miałem w nissanie jak miałem lużny klocek .

 

Nie no luźny klocek chyba w ASO zauważyli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

U mnie w GT bardzo podobne objawy przy skręconych kołach i jeździe po dziurach słychać stuk i czuć na kierownicy luz. Prawie zawsze wjeżdżając do firmy w prawo 90 stopni wolniutko po dziurach słyszę ten stuk. Mój mechanik zdiagnozował, że to przekładnia kierownicza ma luz, nie duży ale już się powoli odzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Coś mi stuka z tyłu, najprawdopodobniej w tylnym zawieszeniu. Najczęściej przy skrętach o 90 st.

 

W jeździe na wprost, na wybojach, studzienkach, kostce brukowej, nic nie stuka. Stuka tylko na zakrętach (delikatne "puk-puk"), ewentualnie pokonywanych "na ukos" nierównościach (ale nie na wprost).

 

Zawieszenie od spodu zostało poddane przeglądowi w 2 warsztatach, gumy wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, itd., łączniki stabilizatora - wszystko ok.

 

Jest podejrzenie amorków, ich górnego mocowania itd ale zanim to zostanie sprawdzone, może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? (wydaje się, że mocowania amorka pukałyby zawsze na wybojach, już raz tak miałem i po dokręceniu było ok, a teraz po prostu puka przy skręcaniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że kilka lat temu był taki temat na technicznym Legacy. W moim zupełnie nowym Legacy było podobnie. Przy maksymalnym skręcie stukało. Teraz nie wiem jak jest, bo chyba się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogą ci stukać satelity mechanizmu różnicowego . Satelity pracują tylko w zakręcie
no wlasnie jak mocny skret to moze sie dyfer odzywac

 

Czy to znaczy, że dyfer umiera, czy...

 

Pamiętam że kilka lat temu był taki temat na technicznym Legacy. W moim zupełnie nowym Legacy było podobnie. Przy maksymalnym skręcie stukało. Teraz nie wiem jak jest, bo chyba się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi na to.

 

.... można z tym jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...