Jump to content

Pisk z przednich kół


aztec
 Share

Recommended Posts

Wczoraj pojawił się pisk, świerszcz (dosyć wysoki dżwięk) :grin: na przednich kołach (raczej lewym). Słychać go przez cały czas, najlepiej jak auto toczy 5kmh, na jedynce (ruszenie bez gazu-na samych sprzęgle). Przy większych prędkościach wydech zagłusza :mrgreen: . Zauważyłem też, że przy gwałtownym ruchu kierownicą w lewo dźwięk zanika. Hamulce czy łożysko?

Link to comment
Share on other sites

chyba kończy się klocek/ki, czasami wydaja niesamowite wręcz dźwięki, jak na takie małe ustrojstwo...jak delikatnie, podczas jazdy muśniesz pedał hamulca, powinno zaniknąć, lub zmienić ton pisku. łożysko jest coraz głośniejsze w miarę przyspieszania :smile: , czyli raczej nie

Link to comment
Share on other sites

Pewnie ta blaszka przy klockach doszła do tarczy i rezonuje . Wyjmij klocki i na tarczy zlikwiduj rant . Jeśli uznasz , że klocki są jeszcze dobre , to obetnij blaszkę sygnalizacyjną . Naj lepiej wymienić klocki , ale możesz to ocenić po wyjęciu z obu stron . Może się okazać , że jedna strona szybciej się zużyła .

Link to comment
Share on other sites

a jak naciskasz hamulec? znika?

Nie. Znika jak auto staje.

chyba kończy się klocek/ki, czasami wydaja niesamowite wręcz dźwięki, jak na takie małe ustrojstwo...jak delikatnie, podczas jazdy muśniesz pedał hamulca, powinno zaniknąć, lub zmienić ton pisku. łożysko jest coraz głośniejsze w miarę przyspieszania , czyli raczej nie

Oglądałem właśnie zewnętrzne klocki i mają ok5mm i chyba widać jeszcze rowek na środku. Może wewnętrzne są dojechane ? Albo grubość tarcz spadła poniżej 22mm i klocek gdzieś na rancie trze :roll:

Tarcze mam luż kupione OEM Made in Japan :mrgreen: . Jaki klocek polecicie do nie upalanego, jeżdżącego 90% po mieście auta. Wątek hamulcowy znam :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Może wewnętrzne są dojechane ?

I tam są te blaszki sygnalizacyjne . Na tych klockach długo nie pojeżdzisz . Jeśli chcesz upalać i jeżdzić po mieście ostro to wymień . Sprawdż czy są ranty na tarczy , bo wtedy przedwcześnie Ci sygnalizuje zużycie klocków .

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli jedna strona klocków zużywa się szybciej, sprawdź czystość i działanie zacisków i koników. najlepsze klocki są w ASO, ale jak zdecydujesz się na zamienniki, znajdziesz ich w necie milion, nie bierz najtańszych, tylko takie ze środka, do cywila styknie w 100%. obrywanie blaszek sygnalizacyjnych, jeżeli są i rezonują, uważaj tylko jako środek doraźny, na parę dni, bo jak popadniesz w samouspokojenie z hamulacmi, bo nic nie piszczy, ale jak zacznie trzeć blacha o blachę, masz do wymiany i tarcze :smile:

Link to comment
Share on other sites

Raz czy dwa zdarzyło się u mnie, że "coś" (Niewinem jakieś ziarnko piachu czy cuś ) się dostało między klocek a tarczę i strasznie "piszczało" w czasie jazdy (strasznie denerwujące w czasie jazdy) - pomogło mi przemycie "karscherm" przednich kółek.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mnie kiedyś wpadł między tarczę i osłonę i się zakleszczył . Pisk było słychać na kilometr . Musiałem zdjąć koło , bo inaczej bym do tego nie doszedł . Miałem stresa , bo tak się stało przy ponad 100 na szutrowej drodze .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

U mnie dzisiaj zaczęło coś piszczec. Jak ruszam, jadę z małą prędkością, to pisk jest nie do zniesienia. Tak samo, kiedy skręcę kołami w lewo(w prawo nie sprawdzałem). Na oko, to klocki mają jeszcze z 5 mm. Robiłem próbę na 1 i wstecznym biegu i mam wrażenie, że samochód za wcześnie staje. Tak jakby coś blokowało, ale nie jestem w stanie tego na 100% stwierdzic. Co to może byc? Objaw jak w tytule?

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
U mnie dzisiaj zaczęło coś piszczec. Jak ruszam, jadę z małą prędkością, to pisk jest nie do zniesienia. Tak samo, kiedy skręcę kołami w lewo(w prawo nie sprawdzałem). Na oko, to klocki mają jeszcze z 5 mm. Robiłem próbę na 1 i wstecznym biegu i mam wrażenie, że samochód za wcześnie staje. Tak jakby coś blokowało, ale nie jestem w stanie tego na 100% stwierdzic. Co to może byc? Objaw jak w tytule?

Pewnie klocki się kończą i blaszka sygnałowa piszczy . Blaszka ociera o rant tarczy i upomina się o wymianę klocków .

Link to comment
Share on other sites

Ufff, to Bogu Dzięki, że to tylko klocki. Bo ja już zacząłem miec czarne myśli...

Co byście mi polcili za klocki, bo na allegro jest tego moc, a nie wiem kompletnie jakie kupic. Orientuje się ktoś może ile będą kosztowac w serwisie oryginały i czy warto wogóle kupic takie?

Pomóżcie potrzebującemu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mam więc z tym pytanie: Czy klocki do Imprezy GX, posiadają jakieś tam czujniki zuzycia, czy coś takiego? Bo jedne są z jakąś tam wtyczką, inne bez, a jakie ja mam, to jedyny Pan Bóg wie. Może miał już ktoś w GX-ie z tym do czynienia, niech się zatem podzieli wiedzą :wink:

Link to comment
Share on other sites

U mnie dzisiaj zaczęło coś piszczec. Tak jakby coś blokowało, ale nie jestem w stanie tego na 100% stwierdzic. Co to może byc? Objaw jak w tytule?

 

Ja miałem takie objawy na dobrych jeszcze klockach (tylko, że w Mondeo) i okazało się, że tłoczek lewego koła nie odbijał do końca (było mocno zapiaszczony po błotnej przeprawie). Po jego przeczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko wróciło do normy.

Link to comment
Share on other sites

U mnie widac jeszcze na klockach gdzieś z 5mm okładziny. jak jadę szybko, to nie slychac nic, ale jak juz prędkośc spadnie do ok. 10km/h, to idzie modych dostac od tego pisku.

Zaznaczam, że nigdzie poza miastem się nie wybierałem autkiem, tylko asfalt.

Link to comment
Share on other sites

U mnie widac jeszcze na klockach gdzieś z 5mm okładziny. jak jadę szybko, to nie slychac nic, ale jak juz prędkośc spadnie do ok. 10km/h, to idzie modych dostac od tego pisku.

Zaznaczam, że nigdzie poza miastem się nie wybierałem autkiem, tylko asfalt.

 

Też mi piszczał przy niskich prędkościach i przy skręcaniu. Ale skoro piszesz że tylko miasto to chyba raczej klocki. Choc zima nie była zbyt lekka więc może to byc tłoczek. W każdym razie nie będą to raczej jakieś duże koszty :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
U mnie widac jeszcze na klockach gdzieś z 5mm okładziny. jak jadę szybko, to nie slychac nic, ale jak juz prędkośc spadnie do ok. 10km/h, to idzie modych dostac od tego pisku.

Zaznaczam, że nigdzie poza miastem się nie wybierałem autkiem, tylko asfalt.

Pewnie rant masz na tarczach i wcześniej piszczy niż powinno .

Link to comment
Share on other sites

Pewnie rant masz na tarczach i wcześniej piszczy niż powinno .

 

Właśnie nie. Zaczęło się to wczoraj, kiedy wracałem z roboty(dosyc ostro) po mało uczęszczanej drodze. Kiedy się przyjemności skończyły, zaczęło się piszczenie. :mrgreen:

 

W każdym razie nie będą to raczej jakieś duże koszty

 

Oby tak było :razz:

 

 

Najwyżej kupię jakieś klocki z allegro za 150pln. Może wystarczą?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odgrzebię trochę temat, bo u mnie w lewym przednim kole pojawił się dzisiaj pisk, ale następuje to tylko podczas skrętu w lewo (w prawo nie słyszałem, żeby coś piszczało), i słychać go przy prędkościach około 20 km/h. Czy to również ta blaszka czy może to być co innego?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...