Jump to content

Check engine - zbyt uboga mieszanka ...


Edge
 Share

Recommended Posts

Jakis czas temu bylem zmuszony do zatankowania wozu paliwem z Shell'a Vpower racing (innej stacji nie bylo w okolicy). Jakis czas pozniej wywalil mi sławetny 'check engine'. No coz, lekko sie wkurzylem i pojechalem na stacje ASO po czym mechanik oznajmil mi ze cytuje: "samochod otrzymuje zbyt uboga mieszanke".

Po tym lakonicznym stwierdzeniu i skasowaniu bledu zostalem poinstruowany bym nastepnym razem nie wyglupial sie z paliwem i zatankowal przyzwoite 98. Check sie nie palił do momentu, kiedy znow nie podjechalem na stacje i zalalem 98 (Statoil). Gdy tylko ruszylem ze stacji pomaranczowa lampka znow sie pojawila (wtedy to mnie szlag tafil).

Czy moze spotkaliscie sie z podobnym przypadkiem? Czy to usterka czy juz awaria?

 

Z gory dzieki za pomoc

Mariusz

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej podjedź do innego komputerowca dla pewności. Mechanik w Aso mógł się po prostu pomylić/odwalić fuchę.

 

Zalałeś "złe" paliwo -> pojawił się CE -> w serwisie wykasowali -> miałeś jeszcze "złe" paliwo w baku?

 

Możesz samemu zrobić reset kompa - spalić pozostałe paliwo i jeszcze raz zatankować 98 i obserwować objawy.

Link to comment
Share on other sites

Paliwo nie powinno mieć wpływu na wyświetlenie się błędu - no chyba że mocny syf . Podjedż do ASO , bo może rzeczywiście to lambda . W końcu nie jest wieczna , a pomyłki też się zdarzają . Podpięcie do komputera niewiele kosztuje i możesz uniknąć niepotrzebnych kosztów .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
w ASO kosztuje

Wszędzie kosztuje :evil: Myślę , że jeśli wymieniasz jednak zepsutą część to nie liczą za podłączenie . W końcu to komputer jest dla ich diagnozy potrzebny a nie Tobie . Ciebie nie powinno obchodzić jak diagnozują . Ty płacisz za naprawę . Ja tak mam w serwisie . Jak pojedziesz do jakiegoś zakładu na tanią diagnozę , potem szukasz części , potem musisz to zamontować , to nie wiem co jest tańsze . Ja jadę do ASO , tam diagnozują i wymieniają popsutą część . Zajmuje mi to mało czasu i mam gwarancję i załatwiam w jednym miejscu - tu i teraz . No chyba , że masz mnóstwo wolnego czasu i lubisz .

Link to comment
Share on other sites

zapraszam do nas Poznan jak masz ochotę , sprawdzimy przepływkę i twój błąd , jak diagnostyka jest stosunkowo prosta i kupujesz część masz liczone za montaż i część only.

Czyli , że dobrze kombinowałem ? Uważam , że tak powinno być , bo ja tak mam u siebie . Dlatego zachęcam do jazdy do ASO - z doświadczania :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Podepne sie z podobnym tematem w Forku - po zapaleniu i czasem podczas jazdy wywala mi CEL - sprawdzilem blad - 22 - zalane Pb 98, zmienialem wielokrotnie stacje, auto jest po stage 3 nie-ASO, mam zalozona szerokopasmowa i odczyty AFR w normie, nie ma za ubogo.

Co powinienem jeszcze przejzec, oprocz czujnika stukowego

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Odświeżę trochę temat. Mam podobny problem, zapala mi Check Engine,na początku wydawało mi się ,że to przez Blow-off który zamontowałem. Pogadałem troche z ludzmi i mówią ,że nie powinno to mnieć wpływu na "ubogość mieszanki". Będziemy podmieniać pompę na dniach, żeby zobaczyć czy przypadkiem nie jest popsuta.

Mam szarpnięcie delikatne przy ok. 4500 obr. , czasami (bardzo rzadko) zdarza się delikatne szarpanie na wolnych obrotach.

Check zapalił mi się ostatnio po tankowaniu auta, podczas lania paliwa fura był odpalona (przez TT). Czy to może mieć jakiś wpływ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...