Fx Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 1) Czy 4-ro tłoczkowy zacisk z WRX EU to system " Sumitomo " ? 2) Czy wchodzą do niego klocki (przód) o rozmiarach: Szerokość: 119,2 mm Wysokość: 71,8 mm Grubość: 15 mm czy Wysokość: 69,7 mm ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Sumitomo WVA 21307/21308 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted November 18, 2009 Author Share Posted November 18, 2009 dzięki szczur75, Mam jeszcze dalszy problem z tymi hamulcami... (jeżdżę bez ABS) Mianowicie lewe przednie koło wcześniej się blokuje od prawego, na śliskiej nawierzchni jest to bardzo odczuwalne, ponieważ potrafi postawić bokiem samochód przy dużych prędkościach co nie jest miłe, a i na suchej jest wyraźna różnica w kolejności blokowania się kół. I teraz tak, zaciski są przeczyszczone, bolce wyczyszczone, klocki na bokach też, płyn zmieniony na nowy, nawet gumy lewa / prawa zamieniłem i nadal to samo... Zanim koło straci przyczepność to czuć jak działa siła skręcająca auto, tak że lewe mocniej hamuje i jakby miało wejść pod próg po czym blokuje się i wyjeżdża tą stroną. Teraz (chyba) jedyne co mi zostaje to: a) reperaturki ogarnąć na oś, przewody hamulcowe (są zwykłe, żaden oplot itp.) c) myśleć nad pompą hamulcową, że źle ciśnienie wytwarza ?? I właśnie, jak są tu sekcje - po skośnie przód / tył czy oddzielnie przód i tył ?? Spotkał się ktoś z podobną sytuacją ?? Jakieś rady, porady ?? :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Wina może być tarcza . Mogłeś niedokładnie odpowietrzyć układ . Jedna strona może mieć mocniej spasowane klocki . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misior Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Ja bym zaczał od reperaturek i jeszcze raz dokladnie odpowietrzyc (pamietajac ze auta z ABSem odpowietrzamy z przekreconym kluczykiem w stacyjce). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted November 19, 2009 Author Share Posted November 19, 2009 Sprawdzę grubość ścianek tarczy. Odpowietrzony jest dobrze, a klocki chodzą luźno. Sprawdzę jeszcze czy nie ma któraś z tulejek w lewym wahaczu luzu i koło nie zmienia geometrii, bo to chyba bardziej prawdopodobne jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misior Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Moze to byc przez zawieszke jak najbardziej, ale luz na wahaczu musialby byc juz duzy i napewno slyszalbys stukanie/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andremil Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Ja bym zaczał od reperaturek i jeszcze raz dokladnie odpowietrzyc (pamietajac ze auta z ABSem odpowietrzamy z przekreconym kluczykiem w stacyjce). Hmmm. Ciekawe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted November 19, 2009 Author Share Posted November 19, 2009 Zostawmy może to zakładając, że tak musi być przy niesprawnym ABS w pompie z ABS'em (dziś w Mondeo wyjąłem bezpiecznik i zachowywał się identycznie jak wrx, a na rolkach ma 4% różnicy w sile hamowania na osi przedniej przy włączonym ABS - taka ciekawostka) Więc idąc dalej za tym potrzebuję uruchomić u siebie ABS, a jako że miałem wcześniej z nim problemy - po wyjęciu czujnika- pojechałem do serwisu pana Andrzeja K. i elektronik stwierdził: błąd przekaźnika pompy ABS ... :shock: :???: Generalnie jest to tak, że jak zaczyna działać ABS to się wyłącza z automatu, a raz potrafi działać parę dni. Help? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 Jak u mnie zepsuł się przekażnik ABS , to włożyłem od świateł poloneza i mam tak kilka lat . Kosztuje 12 zł i wcale nie jest gorszy . Nie wiem czy u Ciebie podejdzie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted November 19, 2009 Author Share Posted November 19, 2009 Poinformował mnie facet, że to jest integralna rzecz z pompą i oddzielnie nie można kupić i nikomu jeszcze się nie udało tego naprawić... :/ u mnie to mniej więcej tak wygląda: (i chodzi o tą czarną puszkę z lewej) http://photos03.allegroimg.pl/photos/or ... /819967676 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 19, 2009 Share Posted November 19, 2009 A masz tam obok czarną puszkę z elektryką ? Ja mam przekażnik w tej skrzyneczce . Mój jest starszy i może być inaczej . :???: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted November 20, 2009 Author Share Posted November 20, 2009 właśnie rozebrałem to ile się dało i jest coś takiego: http://img514.imageshack.us/gal.php?g=091119224116.jpg Generalnie faktycznie nic dalej się nie da rozebrać ani wymienić więc pozostaje jedynie wymienić tą puszkę na sprawną... Ma może ktoś na zbyciu ? EDIT: Generalnie po przesmarowaniu, przeczyszczeniu itp itd zadziałał przekaźnik 3 razy i wyrzucił znowu błąd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misior Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 A probowales go potraktowac kontakt-sprejem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted November 21, 2009 Author Share Posted November 21, 2009 przelałem go benzyną ekstrakcyjną, a później WD40 na cylinderki, które wchodzą na bolce w pompie (nie wiem jak to się poprawnie nazywa :smile: ) i faktycznie nie działał za długo ale wczoraj wieczorem działał do północy i przy mocniejszym hamowaniu (awaryjnym) wyrzucił błąd, a dziś rano jak odpaliłem to działał i nie wywaliło błędu... co za licho ? czy to aby na pewno przekaźnik w sterowniku ? on ma takie dziwne objawy, że raz działa, a raz nie ? czy on jak się popsuje to już nigdy nie powinien zacząć działać ?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Wiesz co - ja mam w imprezie podobnie . Raz na tydzień - po awaryjnym hamowaniu - zacina się przekażnik w puszce i pompa wyje i nie chce się wyłączyć . Nawet po wyjęciu kluczyka mi chodzi pompa :shock: Wychodzę z auta , otwieram maskę i pukam czymś w puszką obok pompy . Jak pompa się wyłączy , to dopiero wtedy znów odpalam silnik , bo na włączonym silniku pukanie nie pomaga . Może Ci te wskazówki pomogą . Check się zapala , ale po puknięciu puszki wszystko wraca do normy . Nawet przy zapalonym CE i wyjącej pompie hamulce oczywiście działają - brak ABS za drugim wciśnięciem i każdym następnym . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted November 21, 2009 Author Share Posted November 21, 2009 nic tylko trzeba ją nawalić ... :wink: ... (%%%%) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 21, 2009 Share Posted November 21, 2009 Wywal go do kubła i będziesz wiedział na co możesz liczyć . [ Dodano: Sob Lis 21, 2009 7:13 pm ] Ja bym to dawno zrobił , ale autem pomyka moja lepsza połowa . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted November 21, 2009 Author Share Posted November 21, 2009 mam przełącznik pod bezpiecznik ale problem w tym, że po tym jak trochę podziałał ten abs to teraz bez niego równiej hamuje... [ Dodano: Sob Lis 21, 2009 7:14 pm ] a wcześniej stawiało go bokiem... :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
MISIEK062006 Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 mam przełącznik pod bezpiecznik ale problem w tym, że po tym jak trochę podziałał ten abs to teraz bez niego równiej hamuje... proponuje wyczyścić zaciski i klocki z rdzy być może któryś klocek stał a ABS ma działanie udarowe z większą siłą i teraz jest ok a za pare dni sytuacja może się powtórzyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fx Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 proponuje wyczyścić zaciski i klocki z rdzy poczytaj wątek od początku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aztec Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 1) Czy 4-ro tłoczkowy zacisk z WRX EU to system " Sumitomo " ? 2) Czy wchodzą do niego klocki (przód) o rozmiarach: Szerokość: 119,2 mm Wysokość: 71,8 mm Grubość: 15 mm czy Wysokość: 69,7 mm ?? Katalog Ferodo na stronie 182 podaje wysokość klocka 49,5 ?? O co chodzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now