Jump to content

Hamulce WRX + brak ABS u


Fx
 Share

Recommended Posts

1) Czy 4-ro tłoczkowy zacisk z WRX EU to system " Sumitomo " ?

 

2) Czy wchodzą do niego klocki (przód) o rozmiarach:

 

Szerokość: 119,2 mm

Wysokość: 71,8 mm

Grubość: 15 mm

 

czy

Wysokość: 69,7 mm ??

Link to comment
Share on other sites

dzięki szczur75,

 

Mam jeszcze dalszy problem z tymi hamulcami... (jeżdżę bez ABS)

Mianowicie lewe przednie koło wcześniej się blokuje od prawego, na śliskiej nawierzchni jest to bardzo odczuwalne, ponieważ potrafi postawić bokiem samochód przy dużych prędkościach co nie jest miłe, a i na suchej jest wyraźna różnica w kolejności blokowania się kół.

 

I teraz tak, zaciski są przeczyszczone, bolce wyczyszczone, klocki na bokach też, płyn zmieniony na nowy, nawet gumy lewa / prawa zamieniłem i nadal to samo...

Zanim koło straci przyczepność to czuć jak działa siła skręcająca auto, tak że lewe mocniej hamuje i jakby miało wejść pod próg po czym blokuje się i wyjeżdża tą stroną.

 

Teraz (chyba) jedyne co mi zostaje to:

a) reperaturki ogarnąć na oś,

B) przewody hamulcowe (są zwykłe, żaden oplot itp.)

c) myśleć nad pompą hamulcową, że źle ciśnienie wytwarza ??

 

I właśnie, jak są tu sekcje - po skośnie przód / tył czy oddzielnie przód i tył ??

 

Spotkał się ktoś z podobną sytuacją ?? Jakieś rady, porady ?? :?:

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę grubość ścianek tarczy. Odpowietrzony jest dobrze, a klocki chodzą luźno.

Sprawdzę jeszcze czy nie ma któraś z tulejek w lewym wahaczu luzu i koło nie zmienia geometrii, bo to chyba bardziej prawdopodobne jest.

Link to comment
Share on other sites

Zostawmy może to zakładając, że tak musi być przy niesprawnym ABS w pompie z ABS'em (dziś w Mondeo wyjąłem bezpiecznik i zachowywał się identycznie jak wrx, a na rolkach ma 4% różnicy w sile hamowania na osi przedniej przy włączonym ABS - taka ciekawostka)

 

Więc idąc dalej za tym potrzebuję uruchomić u siebie ABS, a jako że miałem wcześniej z nim problemy - po wyjęciu czujnika- pojechałem do serwisu pana Andrzeja K. i elektronik stwierdził:

 

błąd przekaźnika pompy ABS ... :shock: :???:

 

Generalnie jest to tak, że jak zaczyna działać ABS to się wyłącza z automatu, a raz potrafi działać parę dni. Help?

Link to comment
Share on other sites

Jak u mnie zepsuł się przekażnik ABS , to włożyłem od świateł poloneza i mam tak kilka lat . Kosztuje 12 zł i wcale nie jest gorszy . Nie wiem czy u Ciebie podejdzie .

Link to comment
Share on other sites

właśnie rozebrałem to ile się dało i jest coś takiego:

 

http://img514.imageshack.us/gal.php?g=091119224116.jpg

 

Generalnie faktycznie nic dalej się nie da rozebrać ani wymienić więc pozostaje jedynie wymienić tą puszkę na sprawną...

 

Ma może ktoś na zbyciu ?

 

EDIT:

 

Generalnie po przesmarowaniu, przeczyszczeniu itp itd zadziałał przekaźnik 3 razy i wyrzucił znowu błąd...

Link to comment
Share on other sites

przelałem go benzyną ekstrakcyjną, a później WD40 na cylinderki, które wchodzą na bolce w pompie (nie wiem jak to się poprawnie nazywa :smile: ) i faktycznie nie działał za długo ale wczoraj wieczorem działał do północy i przy mocniejszym hamowaniu (awaryjnym) wyrzucił błąd, a dziś rano jak odpaliłem to działał i nie wywaliło błędu...

 

co za licho ? czy to aby na pewno przekaźnik w sterowniku ? on ma takie dziwne objawy, że raz działa, a raz nie ? czy on jak się popsuje to już nigdy nie powinien zacząć działać ??????

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co - ja mam w imprezie podobnie . Raz na tydzień - po awaryjnym hamowaniu - zacina się przekażnik w puszce i pompa wyje i nie chce się wyłączyć . Nawet po wyjęciu kluczyka mi chodzi pompa :shock: Wychodzę z auta , otwieram maskę i pukam czymś w puszką obok pompy . Jak pompa się wyłączy , to dopiero wtedy znów odpalam silnik , bo na włączonym silniku pukanie nie pomaga . Może Ci te wskazówki pomogą . Check się zapala , ale po puknięciu puszki wszystko wraca do normy . Nawet przy zapalonym CE i wyjącej pompie hamulce oczywiście działają - brak ABS za drugim wciśnięciem i każdym następnym .

Link to comment
Share on other sites

Wywal go do kubła i będziesz wiedział na co możesz liczyć . :mrgreen:

 

[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 7:13 pm ]

Ja bym to dawno zrobił , ale autem pomyka moja lepsza połowa .

Link to comment
Share on other sites

mam przełącznik pod bezpiecznik ale problem w tym, że po tym jak trochę podziałał ten abs to teraz bez niego równiej hamuje...

 

[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 7:14 pm ]

a wcześniej stawiało go bokiem... :/

Link to comment
Share on other sites

mam przełącznik pod bezpiecznik ale problem w tym, że po tym jak trochę podziałał ten abs to teraz bez niego równiej hamuje...
proponuje wyczyścić zaciski i klocki z rdzy być może któryś klocek stał a ABS ma działanie udarowe z większą siłą i teraz jest ok a za pare dni sytuacja może się powtórzyć
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1) Czy 4-ro tłoczkowy zacisk z WRX EU to system " Sumitomo " ?

 

2) Czy wchodzą do niego klocki (przód) o rozmiarach:

 

Szerokość: 119,2 mm

Wysokość: 71,8 mm

Grubość: 15 mm

 

czy

Wysokość: 69,7 mm ??

 

Katalog Ferodo na stronie 182 podaje wysokość klocka 49,5 ??

O co chodzi?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...