Jump to content

Problem ze świrujacym ABS po zmianie kół


Ruter
 Share

Recommended Posts

Mam problem, ktory zauwazylem po zmianie kol.

 

Kola mam na oddzielnych felgach na lato i zime. Lato 17, zima 16. Zalozylem kolka, przy ponad 120km/h czuc drgania kierownicy, na letnich laczkach bylo ok. Kola wywazylem, dzis sie znowu przejechalem i ta sama sprawa. Co moze byc? pozamieniac kola z przodu na tyl, po ukosie itp.? Nie mam pomyslow. Dodam ze rok temu jezdzilem normalnie

No i druga obserwacja, ktora widzialem rok temu i troche teraz po tym jak jakis czas temu snieg spadl i jezdzilem na letnich. Gdy mocno hamuje np. na lodzie ABS swiruje, hebel na maxa wcisniety, sprzeglo jak coraz wolniej to tez wcisniete a obroty skacza do gory. Normalne? Zeby nie zgasl itp. historie?

Link to comment
Share on other sites

Może korund w oponie popękał . W początkowej fazie pękania nie widać uszkodzenia , ale zwłaszcza przy hamowaniu się odczuwa . Zamień opony i powinno pomóc ustalić która .

Link to comment
Share on other sites

Jeśli to nie mechaniczne uszkodzenie opony to pewnie jest to problem z wyważeniem. Należy zwrócić uwagę, że niestety większość z warsztatów wyważających ma sprzęt w katastrofalnym stanie. Powinien być on raz do roku legalizowany, jak się spytać o takie działanie to nie wiedzą o co chodzi.

 

W polu "skąd" piszesz Polska - czyli podróżujesz. Jakby co to mogę na PW polecić Ci jeden warsztat w Warszawie, który znakomicie wyważa koła. Mają też wyważarkę badającą / symulującą zachowanie kół w warunkach drogowych oraz optymalizującą felgę do opony (by zainstalować jak najmniejszy ciężarek). Jak masz 2 komplety to warto zainwestować te około 100 zł i mieć na dłuższy czas spokój.

Link to comment
Share on other sites

Zobaczymy, moze podjade do lepszego warsztatu na wyważenie i popytam ich co to moze byc.

Z tym lezakowaniem to roznie bylo.

A oponka to GY Ultragrip Performance.

Po wszystkim, dam każdemu tego "pomuka". Dopiero pierwszy raz widze taka opcje.

Link to comment
Share on other sites

Z tymi zwiekszajacymi obrotami to chyba tak jest. Mialem tak w innym samochodzie. Jak sie mocno wcisnelo w pedal hamulca to obroty rosly. Podobno cisnienie pompy powoduje taka reakcje na obroty. ABS nie powienien miec tu nic do rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Z tymi zwiekszajacymi obrotami to chyba tak jest. Mialem tak w innym samochodzie. Jak sie mocno wcisnelo w pedal hamulca to obroty rosly. Podobno cisnienie pompy powoduje taka reakcje na obroty. ABS nie powienien miec tu nic do rzeczy.

 

Tym sie nie niepokoilem tylko chcialem sie spytac czy to normalne, czy moze to w jakis sposob wplywa na to zeby silnik nie zgasl przy mocnym hamowaniu itp.? O ABS pisalem dlatego ze sie spotykalem z tym jak np. na lodzie hamowalem i ABS bylo slychac i czuc na nodze.

Link to comment
Share on other sites

Zdarza się, że silnik zgaśnie jak hamujesz na śliskiej / lodowej nawierzchni i nie wysprzęglisz silnika - czyli hamujesz i silnikiem i hamulcami. W takiej sytuacji hamulcem zdusisz silnik. Zdarza mi się to czasami jak zima nastanie zbyt szybko nie przestawię się z jazdy letniej na zimową.

Link to comment
Share on other sites

A jednak wyważanie kol w ASO i kierownica nie telepie. Ten moj post i temat byl glownie dlatego ze balem sie ze cos wiecej niz wywazanie bedzie. Bo zanim zalozylem temat to kola wywazylem na nowo, jednak osobe, ktora to robila chyba przeroslo zadanie. No coz, temat najwyzej dla potomnych zostanie, a kazdy kto sie udzielil zostanie nagrodzony.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...