Ruter Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Mam problem, ktory zauwazylem po zmianie kol. Kola mam na oddzielnych felgach na lato i zime. Lato 17, zima 16. Zalozylem kolka, przy ponad 120km/h czuc drgania kierownicy, na letnich laczkach bylo ok. Kola wywazylem, dzis sie znowu przejechalem i ta sama sprawa. Co moze byc? pozamieniac kola z przodu na tyl, po ukosie itp.? Nie mam pomyslow. Dodam ze rok temu jezdzilem normalnie No i druga obserwacja, ktora widzialem rok temu i troche teraz po tym jak jakis czas temu snieg spadl i jezdzilem na letnich. Gdy mocno hamuje np. na lodzie ABS swiruje, hebel na maxa wcisniety, sprzeglo jak coraz wolniej to tez wcisniete a obroty skacza do gory. Normalne? Zeby nie zgasl itp. historie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyzio_d Posted November 15, 2009 Share Posted November 15, 2009 Poproś modów niech to przeniosą do technicznego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CZARNY Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Ruter, czy twoje koła zimowe leżakowały prawidłowo? (nie są gdzieś odgniecione) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IRAZU Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Może korund w oponie popękał . W początkowej fazie pękania nie widać uszkodzenia , ale zwłaszcza przy hamowaniu się odczuwa . Zamień opony i powinno pomóc ustalić która . Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpol Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Może korund w oponie popękał. To twarde gumy musiały być ;-). Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Jeśli to nie mechaniczne uszkodzenie opony to pewnie jest to problem z wyważeniem. Należy zwrócić uwagę, że niestety większość z warsztatów wyważających ma sprzęt w katastrofalnym stanie. Powinien być on raz do roku legalizowany, jak się spytać o takie działanie to nie wiedzą o co chodzi. W polu "skąd" piszesz Polska - czyli podróżujesz. Jakby co to mogę na PW polecić Ci jeden warsztat w Warszawie, który znakomicie wyważa koła. Mają też wyważarkę badającą / symulującą zachowanie kół w warunkach drogowych oraz optymalizującą felgę do opony (by zainstalować jak najmniejszy ciężarek). Jak masz 2 komplety to warto zainwestować te około 100 zł i mieć na dłuższy czas spokój. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruter Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 Zobaczymy, moze podjade do lepszego warsztatu na wyważenie i popytam ich co to moze byc. Z tym lezakowaniem to roznie bylo. A oponka to GY Ultragrip Performance. Po wszystkim, dam każdemu tego "pomuka". Dopiero pierwszy raz widze taka opcje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gpopiel Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 Z tymi zwiekszajacymi obrotami to chyba tak jest. Mialem tak w innym samochodzie. Jak sie mocno wcisnelo w pedal hamulca to obroty rosly. Podobno cisnienie pompy powoduje taka reakcje na obroty. ABS nie powienien miec tu nic do rzeczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruter Posted November 17, 2009 Author Share Posted November 17, 2009 Z tymi zwiekszajacymi obrotami to chyba tak jest. Mialem tak w innym samochodzie. Jak sie mocno wcisnelo w pedal hamulca to obroty rosly. Podobno cisnienie pompy powoduje taka reakcje na obroty. ABS nie powienien miec tu nic do rzeczy. Tym sie nie niepokoilem tylko chcialem sie spytac czy to normalne, czy moze to w jakis sposob wplywa na to zeby silnik nie zgasl przy mocnym hamowaniu itp.? O ABS pisalem dlatego ze sie spotykalem z tym jak np. na lodzie hamowalem i ABS bylo slychac i czuc na nodze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crem Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Zdarza się, że silnik zgaśnie jak hamujesz na śliskiej / lodowej nawierzchni i nie wysprzęglisz silnika - czyli hamujesz i silnikiem i hamulcami. W takiej sytuacji hamulcem zdusisz silnik. Zdarza mi się to czasami jak zima nastanie zbyt szybko nie przestawię się z jazdy letniej na zimową. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruter Posted November 19, 2009 Author Share Posted November 19, 2009 A jednak wyważanie kol w ASO i kierownica nie telepie. Ten moj post i temat byl glownie dlatego ze balem sie ze cos wiecej niz wywazanie bedzie. Bo zanim zalozylem temat to kola wywazylem na nowo, jednak osobe, ktora to robila chyba przeroslo zadanie. No coz, temat najwyzej dla potomnych zostanie, a kazdy kto sie udzielil zostanie nagrodzony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now