Jump to content

Legacy 2,5 '99, AT OIL TEMP i gaśnie silnik


pattryk
 Share

Recommended Posts

Witam.

Przeszukałem, nie znalazłem, więc chciałem zapytać...

 

W Legacy '99, 2,5l automat, Europa, jadąc (normalnie) co jakiś czas zaświeca się kontrolka AT OIL TEMP i samochód gaśnie, czy to na światłach czy w czasie jazdy. Po wyciągnieciu kluczyka ze stacyjki normalnie uruchamiamy samochód i jedziemy dalej. Dzieje się tak co jakiś czas, można przejechać 500km ale czasem i co 10km się to dzieje.

Ktoś mi może powiedzieć co się dzieje? Jak to naprawić, co wymienić?

 

Może to jest z w/w związane...

W tej sprawie pojechałem ostatnio do zaprzyjaźnionego elektronika sam, podłączył komp pod OBD i szukał błędów wszędzie. Jak "wszedł" w skrzynię to znalazł błąd, który na jego kompie został określony następująco: "moment obr ster sygnal". Błąd skasował, powyższa sytuacja z AT OIL TEMP nie pojawiała się przez dwa dni, ale znów się to dzieje. Czy znaleziony błąd związany jest z AT OIL TEMP?

 

Proszę o sugestie lub rozwiązania.

Pomocy...

Patryk

Link to comment
Share on other sites

Ta kontrolka dotyczy temperatury skrzyni automatycznej (AT) .Na osłonach przeciwsłonecznych znajdziesz takie ostrzeżenie "Avoid hard driving when AT OIL TEMP light is on"

Zacząłbym od sprawdzenia poziomu i stanu oleju w skrzyni.

 

PS Witam na forum. Zapraszam do przywitania się w tym temacie: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101962 :)

Link to comment
Share on other sites

Zacząłbym od sprawdzenia poziomu i stanu oleju w skrzyni.

Drugie newralgiczne miejsce , to chłodnica . Po tylu latach mogła się zabrudzić - obejrzyj z zewnątrz . Tam masz dwie chłodnice ustawione jedna za drugą . Między nimi zbiera się syf i śmieci . Nawet jeśli to nie chłodnica , to polecam przejrzeć jej stan , abyś nie miał takich problemów jak ja . Trzeba jedną wyjąć i umyć pod lekkim ciśnieniem . Moja była mocno zabrudzona i poszły mi uszczelki pod głowicami .

 

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 8:52 pm ]

Czy ta kontrolka zapala się zaraz po odpaleniu silnika , czy po jakieś dłuższej jeżdzie ?

Link to comment
Share on other sites

Olej w porządku, temp również.

Dziś był w ASO, niestety błąd za błędem, oryginalny komp ASO ma trudności z porozumieniem się. niby wszystko wykasowali, ale ani ja a ni oni w to nie wierzymy i zapraszają za kilka dni na dłuższe poszukiwania.

 

Ps. nie ma znaczenia kiedy się włącza, jak silnik ciepły, czy to po 5km czy po 500km. Nie znalazłem jakiejś szczególnej przyczyny.

 

Pomocy

Patryk

Link to comment
Share on other sites

hmm, na zimnym chyba nie,

bo jak odjeżdzam spod domu to już na podjeździe silnik jest ciepły.

 

Do pracy mam 15km, czasem zdarza się to po 2km, a czasem na 14km, a czasem dwa dni nic sie nie dzieje.

Najgorsze jest to że często dzieje się to w czasie jazdy, np 100km/h i gaśnie silnik.

 

Pomocy...

Patryk

Link to comment
Share on other sites

To znaczy , że temperatura nie ma znaczenia . Podejrzewam zacinający się zawór . Może pomóc wymiana zaworu których jest sporo w skrzyni . Pogadaj z ASO Koper . Tam pracuje Pan Adam który dobrze ogarnia automaty . Tu mogę polecić tego mechanika . Obawiam się , że bez wizyty w ASO albo u dobrego mechanika od skrzyń się nie obejdzie .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...