Skocz do zawartości

Głośna praca napędu przy odejmowaniu gazu


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Więc śnieg znikł, odgłos przy hamowaniu silnikiem nie :evil: Wpadłem jeszcze na jeden pomysł, wcześniej spadła mi opaska z przegubu zewnętrznego, z braku innej założyłem opaskę zaciskową skręcaną-czy ona w jakiś sposób mogła by wywoływać drgania,albo jakieś takie odgłosy?? Mam problem z opaskami bo po każdym upalaniu coś się z nimi dzieje i nie trzymają dobrze gum(najlepiej zaciągać aż na jajka :wink: )

Zauważyłem jeszcze jedno -gdy wjadę na nierówności i odpuszczę gaz wraz z podskokami zawieszenia zmienia się intensywność szumu :???:

Co może jeszcze być powodem hałasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, wam też w WRXach olej w skrzyni chlupie przy ruszaniu, zwłaszcza kiedy zimna? myślałem, że to butelka odmrażacza do szyb w chowku albo dzieciak jakiś sok zostawił pod fotelem, ale to zdecydowanie skrzynia chlupocze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawilo sie buczenie z tylnego dyfra po zamontowaniu

zestawu tych podkladek :

http://www.whiteline.com.au/product_det ... ber=KSB751

 

Po zamontowaniu tylko polowy zestawu i zostawieniu polowy seryjnej

dzwiek jest slabszy ale nadal slyszalny.

 

Czy macie zamontowane te gumki Whiteline w swoich autach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem informacje że dźwięk który dochodzi przy hamowaniu silnikiem to może być jedno z łożysk w skrzyni lub dyfrze, ale czy jest możliwość że było by je słychać tylko podczas hamowania silnikiem??

 

U mnie to by chyba musiał być spory zbieg okoliczności, żeby inne łożysko(a) brzęczały w ten sam sposób, prawda ?

 

Przecież ze zmianą wkładu skrzyni mam inne / prawie nowe łożyska w skrzyni , a także zmieniałem łożysko oporowe sprzęgła... - dźwięk oczywiście pozostał i to nawet taki jak był przed zmianami :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No to ja rozwaliłem chyba problem jak gdzieś już wcześniej podejrzewałem bólem warczenia były opony zimowe. Zmieniłem kapcie na lato i cisza :mrgreen: A już miałem wymieniać tuleje wózka :cool:

Moje podejrzenie jest takie iż opony są lekko wyząbkowane do tego z wysokim bieżnikiem który podczas "odwrotnej pracy" czyli nie napędza tylko hamuje powoduje wraz z tylnym napędem warczenie na właściciela. :!:

Chyba coś w tym jest bo wysyp tematów na forach o warczeniu przy hamowaniu silnikiem jest zawsze zimą :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Odgrzeję temat, żeby nie zakładać nowego. Tej zimy dwa razy przytrafiło mi się zjawisko chrobotania i buczenia napędu. Zawsze o poranku - WRX stoi w garażu, ale nie ma tam specjalnie za ciepło. Zawsze jadę spod domu do DW ok 2km po nieutwardzonej dordze - ośnieżona i oblodzona - w żółwim tempie 20-40 km/h. Chrobotanie pojawia się na DW gdy hamuje silnikiem od 4 do 2 tys obrotów, na każdym biegu, przy każdej prędkości i maleje wraz z obciążeniem w układzie. Odgłos pojawia się na wysokości hamulca ręcznego i na pewno nie są to opony. Dziwne jest też to, że nie ma w tym żadnej regularności - po ostatnich opadach śniegu bawiłem się troszkę na parkingu i nic się nie działo. A chrobotanie pojawiło się dwa razy po normalnej jezdzie i samo ustało. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, forri napisał:

Odgrzeję temat, żeby nie zakładać nowego. Tej zimy dwa razy przytrafiło mi się zjawisko chrobotania i buczenia napędu. Zawsze o poranku - WRX stoi w garażu, ale nie ma tam specjalnie za ciepło. Zawsze jadę spod domu do DW ok 2km po nieutwardzonej dordze - ośnieżona i oblodzona - w żółwim tempie 20-40 km/h. Chrobotanie pojawia się na DW gdy hamuje silnikiem od 4 do 2 tys obrotów, na każdym biegu, przy każdej prędkości i maleje wraz z obciążeniem w układzie. Odgłos pojawia się na wysokości hamulca ręcznego i na pewno nie są to opony. Dziwne jest też to, że nie ma w tym żadnej regularności - po ostatnich opadach śniegu bawiłem się troszkę na parkingu i nic się nie działo. A chrobotanie pojawiło się dwa razy po normalnej jezdzie i samo ustało. Co to może być?

W moim byłym Foresterze miałem podobny przypadek tzn przy hamowaniu silnikiem właśnie z okolic lewarka dochodził takie jęczenie,powodem był początek końca wiskozy, a co za tym idzie także łożyska na niej i być może jeszcze kilku innych znajdujących się w 'dupce' skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak odgrzany temat to i ja sie przyłącze do tematu który od pół roku i u mnie jest aktualny

U mnie pojawiły sie takie odgłosy po wymianie sprzegła, wcześniej wszystko było OK

Dziwne odgłosy pojawiają sie po odpuszczeniu gazu przy około 3 tys obr., naciśnięcie sprzegła powoduje zanik dźwieków

Przy przyśpieszaniu nie słychac

Naprawiany miałem juz tylny dyfer, tył skrzyni, a dźwiek nadal sie pojawiał.

Ostatnio miałem wymieniane łożyska w skrzyni. Po tej naprawie jeszcze nie sprawdziłem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 01/21/2018 o 13:30, forri napisał:

Odgrzeję temat, żeby nie zakładać nowego. Tej zimy dwa razy przytrafiło mi się zjawisko chrobotania i buczenia napędu. Zawsze o poranku - WRX stoi w garażu, ale nie ma tam specjalnie za ciepło. Zawsze jadę spod domu do DW ok 2km po nieutwardzonej dordze - ośnieżona i oblodzona - w żółwim tempie 20-40 km/h. Chrobotanie pojawia się na DW gdy hamuje silnikiem od 4 do 2 tys obrotów, na każdym biegu, przy każdej prędkości i maleje wraz z obciążeniem w układzie. Odgłos pojawia się na wysokości hamulca ręcznego i na pewno nie są to opony. Dziwne jest też to, że nie ma w tym żadnej regularności - po ostatnich opadach śniegu bawiłem się troszkę na parkingu i nic się nie działo. A chrobotanie pojawiło się dwa razy po normalnej jezdzie i samo ustało. Co to może być?

Jak jest duży mróz to też może buczeć, a chrobotać może śnieg w okolicach wału napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w lanosie podejrzane dźwięki pojawiły się po wymianie poduszek tylnej belki (chrobot / huczenie przy hamowaniu silnikiem, kulminacja w przedziale 80 - 60km/h).

Powód? Brzęcząca osłona rury baku w prawym nadkolu oraz brzęcząca osłona tylnego tłumika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej chwili myślałem, że to właśnie wydech, ale po wysprzęgleniu odgłos znikał. Myślałem, że to coś gorszego niż wisko - przerabialiśmy to w Basze, tyle że ja tym autem nie jedziłem. Przejechałem się dopiero na etapie szarpania całością na parkingu, przed regenreacją. Zmyliło mnie to, że te odgłosy pojawiały się na zimno, a nie po rozgrzaniu i na razie nie czuć szarpania przy pełnym skręcie kół. Tak jak napisał tedimy99 to mogą być początki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...