Jump to content

Głośna praca napędu przy odejmowaniu gazu


lewen
 Share

Recommended Posts

Głośna praca układu napędowego przy odejmowaniu gazu (gdy obroty spadają do granicy, gdy trzeba wysprzęglić - np. na jedynce, czy 2-ce). Taki szorstki dźwięk. Wg jednej z opinii, może to być nadmierny luz na głównym przełożeniu. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Dzięki

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Powinieneś podać trochę więcej szczegółów . Chodzi o to , że to trochę wróżenie z fusów . Czy tak samo jest na wszystkich biegach , przy jakich obrotach ? Czy dzieje się coś przy przyspieszaniu itd. Najlepszym wyjściem jest wjazd na podnośnik . Nie musi wyjść awaria , bo takie sprawy wychodzą często dopiero pod obciążeniem . Może stacja diagnostyczna z rolkami do hamulców ci rozjaśnić problem ?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli to jest takie rzężenie jakby ze skrzyni to jakaś osłona termiczna.

Ja też to mam ale nie mogę stwierdzić w 100% która to :) a DP nie mam...

Aha i bez obciążenia nie słychać za bardzo tego

Link to comment
Share on other sites

Przy przyspieszaniu nie występuje. Pojawia się przy ok. 1000 - 1500 obrotów po puszczeniu gazu, gdy auto stopniowo wytraca prądkość. Określiłbym to jako chropowate rzężenie :???: Na pewno jest na biegach 1-3, na 4 i 5 nie sprawdzałem (nie bardzo miałem warunki w mieście)

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdza się osłony na dole kolektorów i przy katalizatorze . Takie dżwięki występują jednak też przy przegazowaniu i zdjęciu nogi na postoju . Podnośnik Cię czeka .

Link to comment
Share on other sites

lewen, mam to samo tylko na innych obrotach...

 

Znajomy stwierdził, że b. często jest to osłona termiczna DP, która jest przytwierdzona do grodzi... :evil:

jak zobaczyłem jak ona jest przymocowana to mi ręce opadły i dźwięk już mi nie przeszkadza :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jesli pojawia sie przy wszystkich obrotach na 1 i 2 biegu "ten typ tak ma". Slychac to w moim WRXie 05, zagadniety mechanik powiedzial tylko "aaa to normalne w tym modelu" i tyle. Mozliwe, ze to zadna oslona, tylko po prostu przy tych obrotach najbardziej slychac.

 

http://www.turbomagazine.com/features/0 ... index.html

 

5) Transmission makes noise during deceleration

 

This is a common problem, but technically not a problem at all. It's just a matter of inconsistent factory backlash in the ring-and-pinion gear. Some models do it more than others.

 

The Subaru dealership can fix the problem, but not with performance in mind. The dealership will replace the 27 -pound flywheel with a heavier model to keep the gearbox loaded, thus eliminating a decelerating noise.

Link to comment
Share on other sites

Przy przyspieszaniu nie występuje. Pojawia się przy ok. 1000 - 1500 obrotów po puszczeniu gazu, gdy auto stopniowo wytraca prądkość. Określiłbym to jako chropowate rzężenie

 

 

 

Potwierdzam, że ten typ tak ma, bo takie odgłosy pracy skrzyni biegów mam w Imprezie 2.0 RC, w Foresterze 2.5 XT i także w Imprezie STI MY 06.

 

Myślę, że jest to spowodowane budową skrzyni i kształtem zębów oraz ich powierzchni współpracujących inaczej przy przyśpieszaniu niż przy hamowaniu silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Czyli reasumując, zawracać sobie tym głowę? U mnie jest podobnie. W pewnym wąskim zakresie obrotów, w okolicach 2000, słychać takie rzężenie przy odpuszczeniu gazu. Tak nawiasem to Imprezka wydaje całą gamę ciekawych, naturalnych dla niej dźwięków, niespotykanych w innych autach.

Link to comment
Share on other sites

Tak nawiasem to Imprezka wydaje całą gamę ciekawych, naturalnych dla niej dźwięków, niespotykanych w innych autach.

 

pięknie tu ująłeś :lol:

 

szczerze mówiąc to u mnie występuje takie rzężenie przy tych 3800-3600 obr i to przy obydwu wkładach (wrx & forek xt) :!: chyba zbyt duży zbieg okoliczności.

Przecież zęby w tych skrzyniach są różne - chociażby ze względu na moduł po przejechaniu xxx km (wrx), a ta jest prawie nowa (xt). Dźwięk oczywiście identyczny w obu przypadkach.

Link to comment
Share on other sites

radnor, a co ty na to, że ja mam wkład od forestera i nadal to mam ??

 

To musi być jakiś inny problem niż sama skrzynia.

 

Albo po prostu Subaru nie przylozylo sie projektujac skrzynie do kilku modeli. No i trzeba by sprawdzic dokladnie co siedzi w roznych modelach, bo pewnie 3/4 bebechow jest identyczna..

Link to comment
Share on other sites

radnor, generalnie wkłady są niemal identyczne (wrx'a sam rozbierałem to się przypatrzyłem) ale chociażby samo wypracowanie skrzyni powinno przenieść dźwięk na inne obroty / zmienić jakoś jego barwę - charakterystykę ( :mrgreen: ) lub coś

Link to comment
Share on other sites

radnor, generalnie wkłady są niemal identyczne (wrx'a sam rozbierałem to się przypatrzyłem) ale chociażby samo wypracowanie skrzyni powinno przenieść dźwięk na inne obroty / zmienić jakoś jego barwę - charakterystykę ( :mrgreen: ) lub coś

 

Trzeba by jakies testy w audiofilskich warunkach urzadzic. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rady! W sumie miałem to chyba od momentu kupienia auta. W międzyczasie jeździli nim mechanicy w dwu serwisach (z innych powodów) i akurat tego dźwięku nie wysłuchali lub uznali, że nie ma on znaczenia. Ostatnio jednak w innym serwisie gość od razu powiedział, że coś jest nie tak... Chyba poczekam jeszcze i zobaczę co będzie :???:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...