lewen Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Głośna praca układu napędowego przy odejmowaniu gazu (gdy obroty spadają do granicy, gdy trzeba wysprzęglić - np. na jedynce, czy 2-ce). Taki szorstki dźwięk. Wg jednej z opinii, może to być nadmierny luz na głównym przełożeniu. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Czy występuje np. przy 3800 obr/min jak hamujesz silnikiem (do 4'tego biegu) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Powinieneś podać trochę więcej szczegółów . Chodzi o to , że to trochę wróżenie z fusów . Czy tak samo jest na wszystkich biegach , przy jakich obrotach ? Czy dzieje się coś przy przyspieszaniu itd. Najlepszym wyjściem jest wjazd na podnośnik . Nie musi wyjść awaria , bo takie sprawy wychodzą często dopiero pod obciążeniem . Może stacja diagnostyczna z rolkami do hamulców ci rozjaśnić problem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Poobserwuję jeszcze to dam znać. Na pewno jest ten efekt na jedynce i dwójce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Jeżeli to jest takie rzężenie jakby ze skrzyni to jakaś osłona termiczna. Ja też to mam ale nie mogę stwierdzić w 100% która to a DP nie mam... Aha i bez obciążenia nie słychać za bardzo tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 17 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Przy przyspieszaniu nie występuje. Pojawia się przy ok. 1000 - 1500 obrotów po puszczeniu gazu, gdy auto stopniowo wytraca prądkość. Określiłbym to jako chropowate rzężenie :???: Na pewno jest na biegach 1-3, na 4 i 5 nie sprawdzałem (nie bardzo miałem warunki w mieście) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Najpierw sprawdza się osłony na dole kolektorów i przy katalizatorze . Takie dżwięki występują jednak też przy przegazowaniu i zdjęciu nogi na postoju . Podnośnik Cię czeka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 lewen, mam to samo tylko na innych obrotach... Znajomy stwierdził, że b. często jest to osłona termiczna DP, która jest przytwierdzona do grodzi... jak zobaczyłem jak ona jest przymocowana to mi ręce opadły i dźwięk już mi nie przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Jesli pojawia sie przy wszystkich obrotach na 1 i 2 biegu "ten typ tak ma". Slychac to w moim WRXie 05, zagadniety mechanik powiedzial tylko "aaa to normalne w tym modelu" i tyle. Mozliwe, ze to zadna oslona, tylko po prostu przy tych obrotach najbardziej slychac. http://www.turbomagazine.com/features/0 ... index.html 5) Transmission makes noise during deceleration This is a common problem, but technically not a problem at all. It's just a matter of inconsistent factory backlash in the ring-and-pinion gear. Some models do it more than others. The Subaru dealership can fix the problem, but not with performance in mind. The dealership will replace the 27 -pound flywheel with a heavier model to keep the gearbox loaded, thus eliminating a decelerating noise. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 radnor, a co ty na to, że ja mam wkład od forestera i nadal to mam ?? To musi być jakiś inny problem niż sama skrzynia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ScorpioGemini Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Przy przyspieszaniu nie występuje. Pojawia się przy ok. 1000 - 1500 obrotów po puszczeniu gazu, gdy auto stopniowo wytraca prądkość. Określiłbym to jako chropowate rzężenie Potwierdzam, że ten typ tak ma, bo takie odgłosy pracy skrzyni biegów mam w Imprezie 2.0 RC, w Foresterze 2.5 XT i także w Imprezie STI MY 06. Myślę, że jest to spowodowane budową skrzyni i kształtem zębów oraz ich powierzchni współpracujących inaczej przy przyśpieszaniu niż przy hamowaniu silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczęka Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Czyli reasumując, zawracać sobie tym głowę? U mnie jest podobnie. W pewnym wąskim zakresie obrotów, w okolicach 2000, słychać takie rzężenie przy odpuszczeniu gazu. Tak nawiasem to Imprezka wydaje całą gamę ciekawych, naturalnych dla niej dźwięków, niespotykanych w innych autach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Tak nawiasem to Imprezka wydaje całą gamę ciekawych, naturalnych dla niej dźwięków, niespotykanych w innych autach. pięknie tu ująłeś szczerze mówiąc to u mnie występuje takie rzężenie przy tych 3800-3600 obr i to przy obydwu wkładach (wrx & forek xt) :!: chyba zbyt duży zbieg okoliczności. Przecież zęby w tych skrzyniach są różne - chociażby ze względu na moduł po przejechaniu xxx km (wrx), a ta jest prawie nowa (xt). Dźwięk oczywiście identyczny w obu przypadkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 radnor, a co ty na to, że ja mam wkład od forestera i nadal to mam ?? To musi być jakiś inny problem niż sama skrzynia. Albo po prostu Subaru nie przylozylo sie projektujac skrzynie do kilku modeli. No i trzeba by sprawdzic dokladnie co siedzi w roznych modelach, bo pewnie 3/4 bebechow jest identyczna.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 radnor, generalnie wkłady są niemal identyczne (wrx'a sam rozbierałem to się przypatrzyłem) ale chociażby samo wypracowanie skrzyni powinno przenieść dźwięk na inne obroty / zmienić jakoś jego barwę - charakterystykę ( ) lub coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 radnor, generalnie wkłady są niemal identyczne (wrx'a sam rozbierałem to się przypatrzyłem) ale chociażby samo wypracowanie skrzyni powinno przenieść dźwięk na inne obroty / zmienić jakoś jego barwę - charakterystykę ( ) lub coś Trzeba by jakies testy w audiofilskich warunkach urzadzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 radnor, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 17 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2009 Dodatkowe punkty za odroznienie bugeye od blobeye po dzwieku wstecznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MISIEK062006 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 kanał podnośnik co tam masz pod ręką sprawdź gumy wózka tylnego czasem gdy są wypracowane przy hamowaniu silnikiem przenosi taki odgłos na przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeedrass Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 u mnie są takie same objawy!! na każdym biegu gdy spadają obroty jest taki dźwięk i w moim przypadku jest to mechanizm różnicowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 gdyby takie dźwięki wydawał Ci mechanizm różnicowy to już byś dawno zbierał skrzynie z asfaltu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeedrass Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 tak stwierdzili forumowicze i mechanicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 ok. nie zgłębiałem Twojego tematu. u siebie jestem pewien, że ten dźwięk to nie skrzynia, bo był on na starej skrzyni i jest na nowej skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Potwierdzam. U mnie na wszystkich trzech skrzyniach miałem/mam dokładnie to samo o takiej samej intensywności i ogólnej charakterystyce opisywanego zjawiska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Dzięki za rady! W sumie miałem to chyba od momentu kupienia auta. W międzyczasie jeździli nim mechanicy w dwu serwisach (z innych powodów) i akurat tego dźwięku nie wysłuchali lub uznali, że nie ma on znaczenia. Ostatnio jednak w innym serwisie gość od razu powiedział, że coś jest nie tak... Chyba poczekam jeszcze i zobaczę co będzie :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się