Skocz do zawartości

Głośna praca napędu przy odejmowaniu gazu


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Głośna praca układu napędowego przy odejmowaniu gazu (gdy obroty spadają do granicy, gdy trzeba wysprzęglić - np. na jedynce, czy 2-ce). Taki szorstki dźwięk. Wg jednej z opinii, może to być nadmierny luz na głównym przełożeniu. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Powinieneś podać trochę więcej szczegółów . Chodzi o to , że to trochę wróżenie z fusów . Czy tak samo jest na wszystkich biegach , przy jakich obrotach ? Czy dzieje się coś przy przyspieszaniu itd. Najlepszym wyjściem jest wjazd na podnośnik . Nie musi wyjść awaria , bo takie sprawy wychodzą często dopiero pod obciążeniem . Może stacja diagnostyczna z rolkami do hamulców ci rozjaśnić problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przyspieszaniu nie występuje. Pojawia się przy ok. 1000 - 1500 obrotów po puszczeniu gazu, gdy auto stopniowo wytraca prądkość. Określiłbym to jako chropowate rzężenie :???: Na pewno jest na biegach 1-3, na 4 i 5 nie sprawdzałem (nie bardzo miałem warunki w mieście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdza się osłony na dole kolektorów i przy katalizatorze . Takie dżwięki występują jednak też przy przegazowaniu i zdjęciu nogi na postoju . Podnośnik Cię czeka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewen, mam to samo tylko na innych obrotach...

 

Znajomy stwierdził, że b. często jest to osłona termiczna DP, która jest przytwierdzona do grodzi... :evil:

jak zobaczyłem jak ona jest przymocowana to mi ręce opadły i dźwięk już mi nie przeszkadza :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli pojawia sie przy wszystkich obrotach na 1 i 2 biegu "ten typ tak ma". Slychac to w moim WRXie 05, zagadniety mechanik powiedzial tylko "aaa to normalne w tym modelu" i tyle. Mozliwe, ze to zadna oslona, tylko po prostu przy tych obrotach najbardziej slychac.

 

http://www.turbomagazine.com/features/0 ... index.html

 

5) Transmission makes noise during deceleration

 

This is a common problem, but technically not a problem at all. It's just a matter of inconsistent factory backlash in the ring-and-pinion gear. Some models do it more than others.

 

The Subaru dealership can fix the problem, but not with performance in mind. The dealership will replace the 27 -pound flywheel with a heavier model to keep the gearbox loaded, thus eliminating a decelerating noise.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przyspieszaniu nie występuje. Pojawia się przy ok. 1000 - 1500 obrotów po puszczeniu gazu, gdy auto stopniowo wytraca prądkość. Określiłbym to jako chropowate rzężenie

 

 

 

Potwierdzam, że ten typ tak ma, bo takie odgłosy pracy skrzyni biegów mam w Imprezie 2.0 RC, w Foresterze 2.5 XT i także w Imprezie STI MY 06.

 

Myślę, że jest to spowodowane budową skrzyni i kształtem zębów oraz ich powierzchni współpracujących inaczej przy przyśpieszaniu niż przy hamowaniu silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując, zawracać sobie tym głowę? U mnie jest podobnie. W pewnym wąskim zakresie obrotów, w okolicach 2000, słychać takie rzężenie przy odpuszczeniu gazu. Tak nawiasem to Imprezka wydaje całą gamę ciekawych, naturalnych dla niej dźwięków, niespotykanych w innych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nawiasem to Imprezka wydaje całą gamę ciekawych, naturalnych dla niej dźwięków, niespotykanych w innych autach.

 

pięknie tu ująłeś :lol:

 

szczerze mówiąc to u mnie występuje takie rzężenie przy tych 3800-3600 obr i to przy obydwu wkładach (wrx & forek xt) :!: chyba zbyt duży zbieg okoliczności.

Przecież zęby w tych skrzyniach są różne - chociażby ze względu na moduł po przejechaniu xxx km (wrx), a ta jest prawie nowa (xt). Dźwięk oczywiście identyczny w obu przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radnor, a co ty na to, że ja mam wkład od forestera i nadal to mam ??

 

To musi być jakiś inny problem niż sama skrzynia.

 

Albo po prostu Subaru nie przylozylo sie projektujac skrzynie do kilku modeli. No i trzeba by sprawdzic dokladnie co siedzi w roznych modelach, bo pewnie 3/4 bebechow jest identyczna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radnor, generalnie wkłady są niemal identyczne (wrx'a sam rozbierałem to się przypatrzyłem) ale chociażby samo wypracowanie skrzyni powinno przenieść dźwięk na inne obroty / zmienić jakoś jego barwę - charakterystykę ( :mrgreen: ) lub coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radnor, generalnie wkłady są niemal identyczne (wrx'a sam rozbierałem to się przypatrzyłem) ale chociażby samo wypracowanie skrzyni powinno przenieść dźwięk na inne obroty / zmienić jakoś jego barwę - charakterystykę ( :mrgreen: ) lub coś

 

Trzeba by jakies testy w audiofilskich warunkach urzadzic. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady! W sumie miałem to chyba od momentu kupienia auta. W międzyczasie jeździli nim mechanicy w dwu serwisach (z innych powodów) i akurat tego dźwięku nie wysłuchali lub uznali, że nie ma on znaczenia. Ostatnio jednak w innym serwisie gość od razu powiedział, że coś jest nie tak... Chyba poczekam jeszcze i zobaczę co będzie :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...