Jump to content

wydech - temat pewnie milion razy walkowany


fredek

Recommended Posts

Witam

mam gtka 94 rok. Tlumik koncowy mam supersprinta. Katalizator i srodkowy jest seryjny. W tej chwili chodzi tak cicho, ze musze radio wylaczac, zeby uslyszec wogole wydech. Co zrobic, aby bylo tanio i dobrze?

1. Wyciac srodkowy, wstawic rure? Bedzie glosniej, a czy auto troche zyska na osiagach?!?

2. Wyciac srodkowy i katalizator, wstawic rure?

3. Kupic jakies takie rzeczy tuningowe z allegro

http://moto.allegro.pl/item811074646_up ... x_sti.html

http://moto.allegro.pl/item804856939_ko ... x_sti.html

probowal ktos tych rozwiazan.

Ogolnie chce, zeby nie bylo glosno, ale zeby bylo slychac bulgot, w miare tanio, a jak sie osiagi poprawia to tez spko.

Link to comment
Share on other sites

A po co Ci kolektory i uppipe nowe?

Stare sie rozlecialy?

Nie ma sensu w ogole ruszac tego.

 

Chcesz miec glosniej to zrob przelot na centerppe i mozesz nawet wstawic downpipe bez katalizatora, ale moze przeladowywac zdaje sie po tym.

Link to comment
Share on other sites

wytnij katy wstaw rurki i tyle, to co nazywasz srodkowym tlumikiem to 2 kat tak mialem w GTeku MY95

Czy samo wycięcie katów w seryjnym wpływa istotnie na moc? ktoś ma to stestowane np na hamowni?

Ktoś już coś pisał też o sondzie lambda, wycięcie kata może spowodować CHECK ENGINE. Da się to obejść, w GT'00?

Link to comment
Share on other sites

Czy samo wycięcie katów w seryjnym wpływa istotnie na moc? ktoś ma to stestowane np na hamowni?

Jak chcesz wiecej mocy to REMAP ale potem pasc moze skrzynia wiec wg mnie lepiej od razu kupic sti buga.pozbycie sie katow cos daje ale ile to nie wiem, mi sie nie palil check ale mialem proste GT MY95

Link to comment
Share on other sites

Czy samo wycięcie katów w seryjnym wpływa istotnie na moc? ktoś ma to stestowane np na hamowni?

Jak chcesz wiecej mocy to REMAP ale potem pasc moze skrzynia wiec wg mnie lepiej od razu kupic sti buga.pozbycie sie katow cos daje ale ile to nie wiem, mi sie nie palil check ale mialem proste GT MY95

 

Do toczenia się w korkach moje GC8 mi styknie, pytam tylko orientacyjnie czy to są 3 czy 10 KM, żeby umieć ewentualnie zidentyfikować skąd jest ewentualny przyrost KM - paliwo, wydech czy może przypadek i warunki atmosferyczne. A sondą lambda się interesuje bo też chcę widzieć, czy można coś z CE zrobić.

 

tzd, wycięcie nic nie daje w GT.

:) co tydzień i co osoba to inna opinia. Ciekawie :) To po co poleca się to zrobić, żeby odetkać wydech? :P

Link to comment
Share on other sites

:) co tydzień i co osoba to inna opinia. Ciekawie :) To po co poleca się to zrobić, żeby odetkać wydech? :P

 

Żeby móc zrobić remap, żeby odetkać wydech, jeśli katalizator już dawno powiedział papa, żeby było głośniej. Kilka osób hamowało GTka z przelotem i było seryjnie lub trochę mniej koni. Nie zauważyłem, żeby ktoś co jakiś czas pisał o ekstra koniach po odetkaniu wydechu.

 

Problem sondy lambda w klasyku nie występuje.

Link to comment
Share on other sites

tzd napewno gorzej nie bedzie wg mnie przyrost w okolicach 10km moze byc ale trudno wyczuc czy masz 220 czy 230 powinna sie za to wyraznie poprawic reakcja na gaz i niutow tez troche powinno dojsc (z tego co pamietam to dzwiek poprawia zalozenie wiekszego turbo :mrgreen: , u mnie po zmianie z TD05 na mniejsze TD04 zrobilo sie znacznie ciszej)

Link to comment
Share on other sites

zaniepokoila mnie jedna odpowiedz, ze turbo przeladowuje po wycieciu kata i drugie tlumika. Jak to jest? Przeladowanie turbiny moze rozne niedobre kuku pozniej spowodowac

Link to comment
Share on other sites

Info o wycięciu katów z jednego z anglojęzycznych forów.

Dotyczy klasyka Turbo2000 czyli GT:

wycięcie kata z centrerpipe -> 240 KM

wycięcie kata z downpipe -> 258 KM.

 

Niutków ma to Turbo2000 - 240/280 pound-foot czyli 325 / 379 NM.

 

Ciekawy jestem, na ile jest to przesadzone, lub osiągnięte bez remapu.

Link to comment
Share on other sites

ja tez bym chcial zeby autko bylo glosniejsze... jesli wytne ostatnia puche i wstawie przelot to bedzie glosniej?? slyszalem ze wtedy trzeba zmienic program bo bedzie przeladowywac i turbina padnie. Czy rzeczywiscie moze tak byc??wrx 02r

Link to comment
Share on other sites

jesli wytne ostatnia puche i wstawie przelot to bedzie glosniej?? slyszalem ze wtedy trzeba zmienic program bo bedzie przeladowywac i turbina padnie. Czy rzeczywiscie moze tak byc??wrx 02r

MarioF tak zrobił i śmiga.

 

Za dźwięk i głośność jest odpowiedzialny ostatni tłumik.

Link to comment
Share on other sites

ja tez bym chcial zeby autko bylo glosniejsze... jesli wytne ostatnia puche i wstawie przelot to bedzie glosniej?? slyszalem ze wtedy trzeba zmienic program bo bedzie przeladowywac i turbina padnie. Czy rzeczywiscie moze tak byc??wrx 02r

 

Mam zamiast ostatniego tłumika przelot. Reszta seria. Jest dużo głośniej. Powiem że całkiem milutko :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

we własnym zakresie w WRX 01 przerobiłem na 2,5'' i końcowy PRODRIWA w trase troche za głośny ale na miasto ok teraz mam w GT99 supersprinta od turbiny jest idealnie 300km trasy i głowa nie boli

 

[ Dodano: Nie Lis 22, 2009 10:55 am ]

jak coś to z okolic łodzi zapraszam dorobimy i cena będzie dobra

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...