Skocz do zawartości

Audio w subaru


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

Wczoraj zrobiłem odpoczynku do konca swoją instalacje pod audio bo stara miała przebicia (auto z 94). Kablem audio połączyłem głośniki z radiem bezpośrednio jedynie zasilanie pamięć i uziemienie zostawiłem fabryczne. Wszystko grało pieknie ładnie idealnie. Dzis rano radio się włączyło pokazuje ze odtwarza utwór ale nie ma głosu... Nie jest wyciszone. Sprawdziłem czy się kostka od głośników nie odopięła. Jest okej. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ze radio się zepsuło bo to tanizna jakas. Objawy sa takie jakbym miał nie podpięte głośniki. (A sa podpięte na 100%) jakies pomysły? Prosze o pomoc. (Wieczorem sprawdzę na innym radiu)

 

Edit

Inne radio sprawdzone ten sam efekt. Cos na wiązce musi byc. Mógłby mi ktos napisać gdzie sa bezpieczniki itp w tej instalacji itp? Możliwe ze 4 głośniki na raz się spaliły? Jak podłączam zasilanie do radia to słuchać lekkie spięcie przy jednym glosniku

Czy jest możliwe by zamoknięty głośnik dał efekt jak powyżej?

Edytowane przez Kontrey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

czytając recenzje pewnego modelu w ostatnim TG znalazłem takie zdanie: 

"Grubsze maty tłumiące i foliowana przednia szyba przyczyniły się do zmniejszenia poziomu hałasu w obszerniejszym wnętrzu".

 

Czy są jakieś specjalne bezbarwne folie wyciszające? 

 

Seb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam okazję zakupić podfotelowy subwoofer z USA za grosze (dostawa gratis ;) ) - niestety jest on bez kabli, ale podobno w Legacy 2008 są wyprowadzone fabryczne kable do subwoofera OEMowego. Czy ktoś z Was może to potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam okazję zakupić podfotelowy subwoofer z USA za grosze (dostawa gratis ;) ) - niestety jest on bez kabli, ale podobno w Legacy 2008 są wyprowadzone fabryczne kable do subwoofera OEMowego. Czy ktoś z Was może to potwierdzić?

Nawet gdyby nie było, to dorobienie wiązki to niewielki problem. Bierz, najwyżej szybko sprzedasz. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne rozwiązanie dla nieutulonych w żalu po braku navi w subaru. Znaczy się mnie ;)

 

Zaczyna się nieźle: Do you HATE your stock factory radio?

Rzekomo plug&play wg tego filmu: https://youtu.be/ANWCVYOlXHk wszystkie kable w komplecie.

Strona: http://radio-upgrade.com/index.php?l=product_detail&p=226

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Mam pytanko: Może ktoś bawił się w upgrade audio w Forku SG...Chodzi mi o to gdzie najlepiej wpiąć się z podłączeniem zwrotnicy w przednich drzwiach? Kupiłem zestaw Hertza DCX z odseparowanymi wysokimi tonami (gwizdek w trójkąt przy lusterku i głościk 165 mm). Tweeter gra po podłączeniu do fabrycznej instalacji, głośnik też, ale wiem,, że powinienem "puścić dźwięk" przez zwrotnice z zestawu Hertza. Czy trzeba "zmostkować" przewody , które są rozdzielone na trójkąt i dół, czy pruć kabel i wpinać się przed rozdzieleniem. Może ktoś już przechodził przez ten temat i oszczędzi mi szukania i prób?

 

 

Z góry dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrotnica nie powinna być w drzwiach - tam się leje woda i łatwo o zwarcie. No chyba że się jakoś dobrze zabezpieczy. Moim zdaniem najlepsze wyjście to znaleźć przewód głośnikowy wchodzący w drzwi jeszcze przed gumowym przepustem, tam go uciąć i wpiąć do zwrotnicy. A ze zwrotnicy już dwa przez przepust - na midbas i wysoki. Ja podobnie zrobiłem u siebie - tylko cały głośnikowy jest nowy bo idzie przez wzmacniacz. Zwrotnice są za plastikami przy lewej nodze kierowcy i prawej pasażera.

Te głośniki są dość mocne i pewnie nie pokażą na co je stać pod samym radiem. Mają 60W RMS a standardowe radio nie więcej jak 20 na kanał. Ale jak już to zamontujesz jak należy, będzie mniej roboty w przyszłości ze wzmacniaczem :) a zanim wzmacniacz, to w pierwszej kolejności po głośnikach warto wygłuszyć drzwi. Robiąc budżetowo zapłacisz za maty tyle co za komplet tych głośników, a efekt będzie baardzo wyraźny.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, dobry rada, z tą lokalizacją zwrotnic, kolory przewodów jeszcze musze ogarnąć, bo o ile wiem co jest na końcu, to musze dojść jeszcze jaki kolor ma przewód, który się rozdziela na wysoki/mid.

Z wygłuszeniem cały czas się zastanawiam... Na razie poszedł zestaw głośników, stockowe radio zastąpiłem 2 DIN-owym JVC (to był dobry krok), ale z wygłuszeniem poczekam do lata...czeka mnie parę poprawek blacharskich, jak się okaże, że trzeba ściągać wygłuszenie do blacharki, to będzie robota głupiego...

Wzmacniacz pod DCX odradzał mi pan z firmy car-audio, musiałbym zainwestować w serię ESK (przynajmniej).

JVC, które nabyłem jest już 4x50 W, więc jest o niebo lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szanowni koledzy i koleżanki podpowiedzcie coś, bo w bani mam coraz większy mętlik.

Chodzi oczywiście o to, co wybrać i założyć w miejsce fabrycznego paździerza w drzwiach przednich.

Zamówiłem już siedem sztuk mat STP Silver 75x50 do wytłumienia, piankę 1 m2, odtłuszczacz i wałek do montażu. Pozostaje poczekać na cieplejsze dni i trochę wolnego czasu.

Druga część tematu jest trudniejsza - i tutaj proszę o pomoc. Chodzi o wymianę głośników. Na razie zostawiam fabryczne radio Kenwood GX806EF2, jeśli efekt po wymianie głośników i wytłumieniu drzwi mnie nie zadowoli, to będę myślał o jego wymianie, ale póki co - radio zostaje na miejscu.

 

A więc - jakie głośniki (zestaw odseparowany) wybrać? Oto moje spektrum zainteresowań:

 

1. uDimension EL Comp 6 - koszt około 350 zł;

2. eXcursion SX6C - koszt identyczny, około 350 zł;

3. Audio System M165 - koszt około 420 zł;

4. JBL GTO609C - koszt około 440 zł.

 

Rodzaj odsłuchiwanej muzyki - głównie metal (włącznie z najcięższymi odmianami), hard rock, dużo muzyki gitarowej (Satriani, Vai, Sardinas).

Podpowiecie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki wzmacniacz przewidujesz?

 

No właśnie, wzmacniacz chyba żaden. Jeśli już, to po prostu lepsze (mocniejsze) radyjko niż dała fabryka, i już.

Więc chodzi mi generalnie o wskazanie z tej czwórki głośników, które najlepiej zagrają pod samym radiem.

Na razie fabrycznym, a w przyszłości być może jakimś lepszym. Wzmaka raczej nie przewiduję.

Co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chodzi mi generalnie o wskazanie z tej czwórki głośników, które najlepiej zagrają pod samym radiem.

szczerze mówiąc - gra nie warta świeczki... :unsure:  radio OEM to ledwie napędzi te głośniki... szkoda kasy IMHO

najtańsze radio Alpine zagra o niebo lepiej na tych głośnikach niż OEM

 

 

 

Na razie fabrycznym, a w przyszłości być może jakimś lepszym. Wzmaka raczej nie przewiduję.

w takim układzie wziąłbym Audio System M165, ew. jeśli to ma być samo radio, to możesz się zastanowić nad Morel Maximo 6.2

 

 

 

Zamówiłem już siedem sztuk mat STP Silver 75x50 do wytłumienia, piankę 1 m2, odtłuszczacz i wałek do montażu. Pozostaje poczekać na cieplejsze dni i trochę wolnego czasu.

proponowałbym również zaopatrzyć się w kołki montażowe do tapicerki, dość często się wyłamują przy zdejmowaniu 

Edytowane przez anakinsky
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zamówiłem już siedem sztuk mat STP Silver 75x50 do wytłumienia,

to się montuje na klej czy na tą masę? jak z późniejszym ew demontażem?
Późniejszy demontaż jest niemozliwy.

 

Zresztą słowo demontaż nie do końca pasuje takie maty można spróbować usunąć ale jest to olbrzymi nakład pracy, nie warto nawet o tym myśleć.

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak z późniejszym ew demontażem?

Ale po co? W jakim celu ten demontaż? Odzysku mat, czy ewentualnych prac blacharskich...?
Prace blacharskie są możliwe ale utrudnione, odzysk mat niemożliwy (o ile były dobrze "położone")

 

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

np. przy okazji wymiany mechanizmu podnoszenia szyb

Poproszę o wyjaśnienie - czy chodzi o to, że przykładowo po położeniu mat tego mechanizmu nie da się wymienić, czy chodzi o to, że przy tych i innych pracach trzeba te maty wyciąć / zniszczyć, i położyć nowe?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...