FOR CVT Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Ramka nie jest idealna... Jest OK Niestety słaba działa tuner radiowy... Zerknij na elektroda.pl jest sporo porad o GMS. ... fabryczna ma zasilanie na 6V a nie 12 Rozumiem, że fabryczna dostaje obniżone napięcie z oryginalnego radia? To mało logiczne, skoro w aucie jest 12V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Rozumiem, że fabryczna dostaje obniżone napięcie z oryginalnego radia? To mało logiczne, skoro w aucie jest 12V No ja właśnie nie rozumiem i stąd pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 może jakaś przetwornica napięcia, tylko czy sygnał video będzie w odpowiednim standardzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorevell Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Czołem! Wreszcie znalazłem chwilę, żeby pogrzebać przy audio w samochodzie. Grzebanie poprzedziłem lekturą niniejszego wątku (co chwilę trwało…). Zyskałem dzięki temu jakieś pojęcie, z czym przyjdzie mi się zmierzyć, lecz mam jeszcze kilka szczegółowych pytań, na które być może mi odpowiecie. No to zaczynamy. Pacjent: Outback MY ’05 2.5i AT wersja EU. Cel: własnoręczne poprawienie fabrycznego nagłośnienia przy zachowaniu oryginalnego radia (klimatyzacja automatyczna) i pozostawieniu oryginalnego wyglądu wnętrza samochodu (nowe tweetery w miejscach po oryginalnych). Plan: Amputacja fabrycznych wooferów i tweeterów, wyciszenie drzwi matami STP i pianką GMS-02, wszczepienie zestawu Morel Tempo 6. I tyle na tym etapie. Kiedyś może wzmacniacz i ew. subwoofer (jedno i drugie pod siedzeniami, w bagażniku nie mam miejsca). Dzisiaj w ramach testu ściągnąłem sobie jeden boczek i przymierzyłem, czy wszystko pasuje. Przy okazji cyknąłem kilka zdjęć, które zamieszczam poniżej. Robię to z tego względu, że sporo zdjęć z tego wątku zaginęło gdzieś w odmętach Internetu – może te świeże komuś pomogą. 1. Drzwi przed rozpoczęciem demolki 2. No, może nie demolki, w końcu jest instrukcja… 3. Zdejmujemy osłonę z uchwytu (door grip) 4. Wydłubujemy zaślepkę zza klamki 5. Zaślepka owa wygląda z tyłu tak – zatrzaski są z trzech stron 6. Co prawda w instrukcji demontażu boczków tego nie ma, ale sporo pomaga ściągnięcie plastikowej wewnętrznej osłony trójkąta lusterka… 7. …która trzyma się na trzech spinkach 8. Po odpięciu spinek boczek wysuwamy do góry i odpinamy dwie kostki: czerwone światełko na dole i sterowanie szybami… 9. …oraz dwie linki (klamka i zamek) 10. Po zdjęciu tapicerki drzwi wyglądają tak 11. A boczek od wewnętrznej strony – tak 12. Drzwi są zabezpieczone folią przyklejoną na jakiś silicon 13. Fabryczny woofer 14.Fabryczny tweeter 15. Przy okazji – magiczny system rysowania szyb od zewnątrz 16. Po odkręceniu od drzwi tweetera wraz z mocowaniem okazuje się, że głośniczek jest przymocowany do swojego stelaża za pomocą śruby 17. Sam stelaż po odkręceniu tweetera wygląda tak 18. Gwizdki Morela można ustawić w fabrycznym mocowaniu z OBK w dwóch pozycjach; pierwsza 19. …i druga 20. Niestety pojawiają się tu dwa problemy. Pierwszy: czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką? Drugi: jak przymocować tweeter do mocowania z OBK – przykleić!? 21. Stary i nowy zestaw - na pierwszy rzut oka niewiele się różnią 22. Ale na drugi rzut oka… 23. …różnica jest kolosalna. Oryginalne audio to kupa (!) śmiechu 24. Teoretycznie woofer Morela wchodzi w drzwi bez dystansu, jednak nie sprawdzałem, czy otworzy się szyba 25. Żeby wszystko działało jak trzeba, nabyłem dystanse MDF dedykowane do Forka II 26. Kształtem odpowiadają mniej więcej oryginalnej podkładce głośnika 27. Pasują plug&play 28. Kosteczka, która była wpięta w woofer 29. Z drugiej strony… 30. …i z trzeciej. Obcykałem ją z każdej strony nie bez powodu. Podejrzewam, że to właśnie te przewody mam podłączyć jako wejście z wzmacniacza do zwrotnicy – prawda? Drugie pytanie brzmi: da się jakoś wyciągnąć przewody z tej kostki, czy trzeba je uciąć? 31. I jeszcze w ramach ciekawostek – tak wygląda fabryczne wygłuszenie drzwi Reasumując, na obecnym etapie mam kilka pytań, które pozwolę sobie powtórzyć: 1. Czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką (to pewnie mi się uda sprawdzić, ale może ktoś już z tym walczył i mi podpowie)? 2. Jak przymocować tweeter Morela do mocowania z OBK – przykleić!? A może zrobić to jeszcze inaczej? 3. Czy jako wejście sygnału do zwrotnicy powinienem podłączyć kabelki dochodzące oryginalnie do woofera? Jeżeli tak, który to +, a który -? 4. Czy kabelki, o których mowa powyżej trzeba uciąć, czy da się je jakoś wyciągnąć z tej kostki? To na razie tyle – mam nadzieję, że komuś z Was uda się rozwiać moje wątpliwości – etedy dalsza część relacji 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) http://ae64.com/Legacy-pinout.htm Ja kupilem Hertze i twitter nie miescil sie w trojkacie, wiec przykleilem tasma dwustronna tuz przed. Zwrotnica byla w twitterze, wiec podlaczylem swoja przed, tak jak napisales. A kable, to tnij, chyba ze planujesz wstawienie starych glosnikow kiedys w przyszlosci ;-) Edytowane 20 Listopada 2015 przez Fiji 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) 4. Czy kabelki, o których mowa powyżej trzeba uciąć, czy da się je jakoś wyciągnąć z tej kostki? niekoniecznie trzeba je ciąć, dla higieny możesz zastosować tego typu adaptery: http://car-audio.home.pl/pl/p/Adapter-redukcja-zlacze-do-glosnikow-kabel-glosnikowy-Chevrolet-Daihatsu-Hyundai-Mazda-Mitsubishi-Nissan-Subaru-Suzuki-ZRS-AG-14/173 Czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką (to pewnie mi się uda sprawdzić, ale może ktoś już z tym walczył i mi podpowie)? po pierwsze, porównaj rozmiary fabrycznego i Morela; po drugie: sprawdź, czy można się pozbyć tej plastikowej osłony tweeterów Morela (taką opcję zrobiłem u siebie w przypadku Sinuslive) 2. Jak przymocować tweeter Morela do mocowania z OBK – przykleić!? A może zrobić to jeszcze inaczej? a jak on wygląda z tyłu? metal? plastik? taśma dwustronna ma to do siebie, że czasem trzeba ją wymienić (nawet 3M), można spróbować zgrzać plastikiem na ciepło... 3. Czy jako wejście sygnału do zwrotnicy powinienem podłączyć kabelki dochodzące oryginalnie do woofera? Jeżeli tak, który to +, a który -? tak, ale sprawdź pinout tak jeszcze od siebie dodam: do tych dystansów i głośników kup wkręty nierdzewne, wilgoć robi swoje Edytowane 20 Listopada 2015 przez anakinsky 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorevell Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Panowie, bardzo dziękuję za podpowiedzi! Przed chwilą wróciłem z garażu, powalczyłem jeszcze trochę z tematem. Z uwagi na to, że zaraz wstaję, zdjęcia i szczegółowy opis dzisiejszej roboty wstawię później. Tym razem zerwałem fabryczną folię zabezpieczającą, oczyściłem i odtłuściłem drzwi przednie po stronie pasażera, przykleiłem maty alu-butylowe STP wewnątrz i na zewnątrz, okleiłem boczek pianką GMS od wewnątrz. Na razie zamontowane są oryginalne głośniki. Odwołując się do postawionych przeze mnie pytań: 1. Czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką (to pewnie mi się uda sprawdzić, ale może ktoś już z tym walczył i mi podpowie)?2. Jak przymocować tweeter Morela do mocowania z OBK – przykleić!? A może zrobić to jeszcze inaczej? 3. Czy jako wejście sygnału do zwrotnicy powinienem podłączyć kabelki dochodzące oryginalnie do woofera? Jeżeli tak, który to +, a który -? 4. Czy kabelki, o których mowa powyżej trzeba uciąć, czy da się je jakoś wyciągnąć z tej kostki? Ad. 1. Sprawdziłem, tweeter Morela mieści się pod boczkiem w oryginalnym mocowaniu OBK. Ad. 2. Tweeter ma z tyłu naklejkę przyklejoną do metalowego elementu, wokół plastikowa obwódka. Myślę, że po zerwaniu naklejki klej montażowy da radę (chyba, że jest jakiś lepszy patent). Ad. 3. Dzięki za link do pinoutu, teraz wszystko jest jasne Ad. 4. Dzięki za link do adapterów - zamówione, obejdzie się bez cięcia. Pojawia się z kolei nowe pytanie - jak przymocować zwrotnice? Tak po prostu przykręcić je blachowkrętami (nierdzewnymi! - dzięki za podpowiedź ) do drzwi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Pojawia się z kolei nowe pytanie - jak przymocować zwrotnice? Tak po prostu przykręcić je blachowkrętami (nierdzewnymi! - dzięki za podpowiedź ) do drzwi? Sposób w zasadzie dowolny zależy gdzie jest wygodniej (lepiej z miejscem) z reguły montuje się na drzwiach, można również za radiem, schowek, pod kierownicą. Tak jak najbardziej możesz użyć do montażu dobrej jakości śrub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 najlepiej za boczkiem oczywiście, do montażu ja używałem taśmy dwustronnej tesa i daje radę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Cześć, czy ktoś mi poleci sprawdzony serwis car audio w Warszawie lub okolicach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Robiłem na Chłodnej u Krzyśka do tej pory i nie polecam już. W STi wygłuszenie robić mi będą tutaj: http://radiocar.pl/ Oczywiście są bardziej renomowane jak Bariera Dźwięku ale kasa inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel szuszu Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Czołem! Wreszcie znalazłem chwilę, żeby pogrzebać przy audio w samochodzie. Grzebanie poprzedziłem lekturą niniejszego wątku (co chwilę trwało…). Zyskałem dzięki temu jakieś pojęcie, z czym przyjdzie mi się zmierzyć, lecz mam jeszcze kilka szczegółowych pytań, na które być może mi odpowiecie. No to zaczynamy. Pacjent: Outback MY ’05 2.5i AT wersja EU. Cel: własnoręczne poprawienie fabrycznego nagłośnienia przy zachowaniu oryginalnego radia (klimatyzacja automatyczna) i pozostawieniu oryginalnego wyglądu wnętrza samochodu (nowe tweetery w miejscach po oryginalnych). Plan: Amputacja fabrycznych wooferów i tweeterów, wyciszenie drzwi matami STP i pianką GMS-02, wszczepienie zestawu Morel Tempo 6. I tyle na tym etapie. Kiedyś może wzmacniacz i ew. subwoofer (jedno i drugie pod siedzeniami, w bagażniku nie mam miejsca). Dzisiaj w ramach testu ściągnąłem sobie jeden boczek i przymierzyłem, czy wszystko pasuje. Przy okazji cyknąłem kilka zdjęć, które zamieszczam poniżej. Robię to z tego względu, że sporo zdjęć z tego wątku zaginęło gdzieś w odmętach Internetu – może te świeże komuś pomogą. 1. Drzwi przed rozpoczęciem demolki 2. No, może nie demolki, w końcu jest instrukcja… 3. Zdejmujemy osłonę z uchwytu (door grip) 4. Wydłubujemy zaślepkę zza klamki 5. Zaślepka owa wygląda z tyłu tak – zatrzaski są z trzech stron 6. Co prawda w instrukcji demontażu boczków tego nie ma, ale sporo pomaga ściągnięcie plastikowej wewnętrznej osłony trójkąta lusterka… 7. …która trzyma się na trzech spinkach 8. Po odpięciu spinek boczek wysuwamy do góry i odpinamy dwie kostki: czerwone światełko na dole i sterowanie szybami… 9. …oraz dwie linki (klamka i zamek) 10. Po zdjęciu tapicerki drzwi wyglądają tak 11. A boczek od wewnętrznej strony – tak 12. Drzwi są zabezpieczone folią przyklejoną na jakiś silicon 13. Fabryczny woofer 14.Fabryczny tweeter 15. Przy okazji – magiczny system rysowania szyb od zewnątrz 16. Po odkręceniu od drzwi tweetera wraz z mocowaniem okazuje się, że głośniczek jest przymocowany do swojego stelaża za pomocą śruby 17. Sam stelaż po odkręceniu tweetera wygląda tak 18. Gwizdki Morela można ustawić w fabrycznym mocowaniu z OBK w dwóch pozycjach; pierwsza 19. …i druga 20. Niestety pojawiają się tu dwa problemy. Pierwszy: czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką? Drugi: jak przymocować tweeter do mocowania z OBK – przykleić!? 21. Stary i nowy zestaw - na pierwszy rzut oka niewiele się różnią 22. Ale na drugi rzut oka… 23. …różnica jest kolosalna. Oryginalne audio to kupa (!) śmiechu 24. Teoretycznie woofer Morela wchodzi w drzwi bez dystansu, jednak nie sprawdzałem, czy otworzy się szyba 25. Żeby wszystko działało jak trzeba, nabyłem dystanse MDF dedykowane do Forka II 26. Kształtem odpowiadają mniej więcej oryginalnej podkładce głośnika 27. Pasują plug&play 28. Kosteczka, która była wpięta w woofer 29. Z drugiej strony… 30. …i z trzeciej. Obcykałem ją z każdej strony nie bez powodu. Podejrzewam, że to właśnie te przewody mam podłączyć jako wejście z wzmacniacza do zwrotnicy – prawda? Drugie pytanie brzmi: da się jakoś wyciągnąć przewody z tej kostki, czy trzeba je uciąć? 31. I jeszcze w ramach ciekawostek – tak wygląda fabryczne wygłuszenie drzwi Reasumując, na obecnym etapie mam kilka pytań, które pozwolę sobie powtórzyć: 1. Czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką (to pewnie mi się uda sprawdzić, ale może ktoś już z tym walczył i mi podpowie)? 2. Jak przymocować tweeter Morela do mocowania z OBK – przykleić!? A może zrobić to jeszcze inaczej? 3. Czy jako wejście sygnału do zwrotnicy powinienem podłączyć kabelki dochodzące oryginalnie do woofera? Jeżeli tak, który to +, a który -? 4. Czy kabelki, o których mowa powyżej trzeba uciąć, czy da się je jakoś wyciągnąć z tej kostki? To na razie tyle – mam nadzieję, że komuś z Was uda się rozwiać moje wątpliwości – etedy dalsza część relacji jestem audiofilem, ale car audio dawno sie mi znudziło. Gratulacje Ja słucham co fabryka daje. Za to w domu to inna bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Ja słucham co fabryka daje. nie odczuwasz przy tym żadnego dyskomfortu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Ja słucham co fabryka daje. nie odczuwasz przy tym żadnego dyskomfortu ? wlasnie, taki rodzaj audiofilizmu wydaje sie troche dziwny . Zwlaszcza ze moze sie trafic naglosnienie jak seryjne w Hawkeye (przynajmniej moim) z glosnikami szerokopasmowymi grajacymi w nogi na ktorych daje sie sluchac najwyzej wiadomosci A podstawowa poprawa nie jest ani droga, ani skomplikowana ani czasochlonna. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorevell Opublikowano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2015 Czołem! Wreszcie znalazłem chwilę, żeby pogrzebać przy audio w samochodzie. Grzebanie poprzedziłem lekturą niniejszego wątku (co chwilę trwało…). Zyskałem dzięki temu jakieś pojęcie, z czym przyjdzie mi się zmierzyć, lecz mam jeszcze kilka szczegółowych pytań, na które być może mi odpowiecie. No to zaczynamy. Pacjent: Outback MY ’05 2.5i AT wersja EU. Cel: własnoręczne poprawienie fabrycznego nagłośnienia przy zachowaniu oryginalnego radia (klimatyzacja automatyczna) i pozostawieniu oryginalnego wyglądu wnętrza samochodu (nowe tweetery w miejscach po oryginalnych). Plan: Amputacja fabrycznych wooferów i tweeterów, wyciszenie drzwi matami STP i pianką GMS-02, wszczepienie zestawu Morel Tempo 6. I tyle na tym etapie. Kiedyś może wzmacniacz i ew. subwoofer (jedno i drugie pod siedzeniami, w bagażniku nie mam miejsca). Dzisiaj w ramach testu ściągnąłem sobie jeden boczek i przymierzyłem, czy wszystko pasuje. Przy okazji cyknąłem kilka zdjęć, które zamieszczam poniżej. Robię to z tego względu, że sporo zdjęć z tego wątku zaginęło gdzieś w odmętach Internetu – może te świeże komuś pomogą. 1. Drzwi przed rozpoczęciem demolki 2. No, może nie demolki, w końcu jest instrukcja… 3. Zdejmujemy osłonę z uchwytu (door grip) 4. Wydłubujemy zaślepkę zza klamki 5. Zaślepka owa wygląda z tyłu tak – zatrzaski są z trzech stron 6. Co prawda w instrukcji demontażu boczków tego nie ma, ale sporo pomaga ściągnięcie plastikowej wewnętrznej osłony trójkąta lusterka… 7. …która trzyma się na trzech spinkach 8. Po odpięciu spinek boczek wysuwamy do góry i odpinamy dwie kostki: czerwone światełko na dole i sterowanie szybami… 9. …oraz dwie linki (klamka i zamek) 10. Po zdjęciu tapicerki drzwi wyglądają tak 11. A boczek od wewnętrznej strony – tak 12. Drzwi są zabezpieczone folią przyklejoną na jakiś silicon 13. Fabryczny woofer 14.Fabryczny tweeter 15. Przy okazji – magiczny system rysowania szyb od zewnątrz 16. Po odkręceniu od drzwi tweetera wraz z mocowaniem okazuje się, że głośniczek jest przymocowany do swojego stelaża za pomocą śruby 17. Sam stelaż po odkręceniu tweetera wygląda tak 18. Gwizdki Morela można ustawić w fabrycznym mocowaniu z OBK w dwóch pozycjach; pierwsza 19. …i druga 20. Niestety pojawiają się tu dwa problemy. Pierwszy: czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką? Drugi: jak przymocować tweeter do mocowania z OBK – przykleić!? 21. Stary i nowy zestaw - na pierwszy rzut oka niewiele się różnią 22. Ale na drugi rzut oka… 23. …różnica jest kolosalna. Oryginalne audio to kupa (!) śmiechu 24. Teoretycznie woofer Morela wchodzi w drzwi bez dystansu, jednak nie sprawdzałem, czy otworzy się szyba 25. Żeby wszystko działało jak trzeba, nabyłem dystanse MDF dedykowane do Forka II 26. Kształtem odpowiadają mniej więcej oryginalnej podkładce głośnika 27. Pasują plug&play 28. Kosteczka, która była wpięta w woofer 29. Z drugiej strony… 30. …i z trzeciej. Obcykałem ją z każdej strony nie bez powodu. Podejrzewam, że to właśnie te przewody mam podłączyć jako wejście z wzmacniacza do zwrotnicy – prawda? Drugie pytanie brzmi: da się jakoś wyciągnąć przewody z tej kostki, czy trzeba je uciąć? 31. I jeszcze w ramach ciekawostek – tak wygląda fabryczne wygłuszenie drzwi Reasumując, na obecnym etapie mam kilka pytań, które pozwolę sobie powtórzyć: 1. Czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką (to pewnie mi się uda sprawdzić, ale może ktoś już z tym walczył i mi podpowie)? 2. Jak przymocować tweeter Morela do mocowania z OBK – przykleić!? A może zrobić to jeszcze inaczej? 3. Czy jako wejście sygnału do zwrotnicy powinienem podłączyć kabelki dochodzące oryginalnie do woofera? Jeżeli tak, który to +, a który -? 4. Czy kabelki, o których mowa powyżej trzeba uciąć, czy da się je jakoś wyciągnąć z tej kostki? To na razie tyle – mam nadzieję, że komuś z Was uda się rozwiać moje wątpliwości – etedy dalsza część relacji jestem audiofilem, ale car audio dawno sie mi znudziło. Gratulacje Ja słucham co fabryka daje. Za to w domu to inna bajka W takim razie ja również gratuluję ;-) Lubię czasami podłubać w samochodzie - tym razem padło na nagłośnienie. A czy ma to sens, czy nie? Powiem jak skończę, bo chwilowo czasu brak. Na razie wpadło wygłuszenie drugich drzwi i już na fabrycznych głośnikach słychać poprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorevell Opublikowano 6 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2015 Audio w moim OBK już prawie skończone, więc zbieramy wszystko do kupy. Poniżej pierwszy post ze zdjęciami: Czołem! Wreszcie znalazłem chwilę, żeby pogrzebać przy audio w samochodzie. Grzebanie poprzedziłem lekturą niniejszego wątku (co chwilę trwało…). Zyskałem dzięki temu jakieś pojęcie, z czym przyjdzie mi się zmierzyć, lecz mam jeszcze kilka szczegółowych pytań, na które być może mi odpowiecie. No to zaczynamy. Pacjent: Outback MY ’05 2.5i AT wersja EU. Cel: własnoręczne poprawienie fabrycznego nagłośnienia przy zachowaniu oryginalnego radia (klimatyzacja automatyczna) i pozostawieniu oryginalnego wyglądu wnętrza samochodu (nowe tweetery w miejscach po oryginalnych). Plan: Amputacja fabrycznych wooferów i tweeterów, wyciszenie drzwi matami STP i pianką GMS-02, wszczepienie zestawu Morel Tempo 6. I tyle na tym etapie. Kiedyś może wzmacniacz i ew. subwoofer (jedno i drugie pod siedzeniami, w bagażniku nie mam miejsca). Dzisiaj w ramach testu ściągnąłem sobie jeden boczek i przymierzyłem, czy wszystko pasuje. Przy okazji cyknąłem kilka zdjęć, które zamieszczam poniżej. Robię to z tego względu, że sporo zdjęć z tego wątku zaginęło gdzieś w odmętach Internetu – może te świeże komuś pomogą. 1. Drzwi przed rozpoczęciem demolki 2. No, może nie demolki, w końcu jest instrukcja… 3. Zdejmujemy osłonę z uchwytu (door grip) 4. Wydłubujemy zaślepkę zza klamki 5. Zaślepka owa wygląda z tyłu tak – zatrzaski są z trzech stron 6. Co prawda w instrukcji demontażu boczków tego nie ma, ale sporo pomaga ściągnięcie plastikowej wewnętrznej osłony trójkąta lusterka… 7. …która trzyma się na trzech spinkach 8. Po odpięciu spinek boczek wysuwamy do góry i odpinamy dwie kostki: czerwone światełko na dole i sterowanie szybami… 9. …oraz dwie linki (klamka i zamek) 10. Po zdjęciu tapicerki drzwi wyglądają tak 11. A boczek od wewnętrznej strony – tak 12. Drzwi są zabezpieczone folią przyklejoną na jakiś silicon 13. Fabryczny woofer 14.Fabryczny tweeter 15. Przy okazji – magiczny system rysowania szyb od zewnątrz 16. Po odkręceniu od drzwi tweetera wraz z mocowaniem okazuje się, że głośniczek jest przymocowany do swojego stelaża za pomocą śruby 17. Sam stelaż po odkręceniu tweetera wygląda tak 18. Gwizdki Morela można ustawić w fabrycznym mocowaniu z OBK w dwóch pozycjach; pierwsza 19. …i druga 20. Niestety pojawiają się tu dwa problemy. Pierwszy: czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką? Drugi: jak przymocować tweeter do mocowania z OBK – przykleić!? 21. Stary i nowy zestaw - na pierwszy rzut oka niewiele się różnią 22. Ale na drugi rzut oka… 23. …różnica jest kolosalna. Oryginalne audio to kupa (!) śmiechu 24. Teoretycznie woofer Morela wchodzi w drzwi bez dystansu, jednak nie sprawdzałem, czy otworzy się szyba 25. Żeby wszystko działało jak trzeba, nabyłem dystanse MDF dedykowane do Forka II 26. Kształtem odpowiadają mniej więcej oryginalnej podkładce głośnika 27. Pasują plug&play 28. Kosteczka, która była wpięta w woofer 29. Z drugiej strony… 30. …i z trzeciej. Obcykałem ją z każdej strony nie bez powodu. Podejrzewam, że to właśnie te przewody mam podłączyć jako wejście z wzmacniacza do zwrotnicy – prawda? Drugie pytanie brzmi: da się jakoś wyciągnąć przewody z tej kostki, czy trzeba je uciąć? 31. I jeszcze w ramach ciekawostek – tak wygląda fabryczne wygłuszenie drzwi Reasumując, na obecnym etapie mam kilka pytań, które pozwolę sobie powtórzyć: 1. Czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką (to pewnie mi się uda sprawdzić, ale może ktoś już z tym walczył i mi podpowie)? 2. Jak przymocować tweeter Morela do mocowania z OBK – przykleić!? A może zrobić to jeszcze inaczej? 3. Czy jako wejście sygnału do zwrotnicy powinienem podłączyć kabelki dochodzące oryginalnie do woofera? Jeżeli tak, który to +, a który -? 4. Czy kabelki, o których mowa powyżej trzeba uciąć, czy da się je jakoś wyciągnąć z tej kostki? To na razie tyle – mam nadzieję, że komuś z Was uda się rozwiać moje wątpliwości – wtedy dalsza część relacji Panowie, bardzo dziękuję za podpowiedzi! Przed chwilą wróciłem z garażu, powalczyłem jeszcze trochę z tematem. Z uwagi na to, że zaraz wstaję, zdjęcia i szczegółowy opis dzisiejszej roboty wstawię później. Tym razem zerwałem fabryczną folię zabezpieczającą, oczyściłem i odtłuściłem drzwi przednie po stronie pasażera, przykleiłem maty alu-butylowe STP wewnątrz i na zewnątrz, okleiłem boczek pianką GMS od wewnątrz. Na razie zamontowane są oryginalne głośniki. Odwołując się do postawionych przeze mnie pytań: 1. Czy nowy tweeter w oryginalnym mocowaniu z OBK zmieści się pod tapicerką (to pewnie mi się uda sprawdzić, ale może ktoś już z tym walczył i mi podpowie)? 2. Jak przymocować tweeter Morela do mocowania z OBK – przykleić!? A może zrobić to jeszcze inaczej? 3. Czy jako wejście sygnału do zwrotnicy powinienem podłączyć kabelki dochodzące oryginalnie do woofera? Jeżeli tak, który to +, a który -? 4. Czy kabelki, o których mowa powyżej trzeba uciąć, czy da się je jakoś wyciągnąć z tej kostki? Ad. 1. Sprawdziłem, tweeter Morela mieści się pod boczkiem w oryginalnym mocowaniu OBK. Ad. 2. Tweeter ma z tyłu naklejkę przyklejoną do metalowego elementu, wokół plastikowa obwódka. Myślę, że po zerwaniu naklejki klej montażowy da radę (chyba, że jest jakiś lepszy patent). Ad. 3. Dzięki za link do pinoutu, teraz wszystko jest jasne Ad. 4. Dzięki za link do adapterów - zamówione, obejdzie się bez cięcia. Pojawia się z kolei nowe pytanie - jak przymocować zwrotnice? Tak po prostu przykręcić je blachowkrętami (nierdzewnymi! - dzięki za podpowiedź ) do drzwi? Tak jak obiecałem poprzednio, poniżej fotorelacja z przygotowania powierzchni drzwi i klejenia mat. 33. Tak wyglądają drzwi po zdjęciu boczka 34. Folia jest przyklejona na czarną maź przypominającą bardziej gumę butylową niż silikon 35. Folię trzeba przeciąć w dwóch miejscach, żeby nie zdejmować z drzwi wiązki elektrycznej 36. Po usunięciu folii na drzwiach zostały ślady po czarnym lepiszczu 37. Bierzemy zatem płyny (nie radzę ich pomylić) i czyścimy powierzchnie, do których będziemy przyklejać maty. Jest to chyba najbardziej pracochłonny etap. 38. Drzwi odtłuszczamy również wewnątrz 39. „Włala.” 40. Tak wygląda mata o wymiarach 75x50cm na tle drzwi 41. Wyklejamy matą drzwi wewnątrz… 42. 43. I na zewnątrz 44. Tak to mniej więcej wygląda. 45. Następnie oklejamy boczek od wewnątrz pianką, w tym przypadku GMS-02 46. Na zdjęciu złożony na pół arkusz pianki o wymiarach 100x50 na tle boczku drzwi 47. Oklejamy – należy pamiętać, żeby nie zakleić otworów, przez które przykręcamy boczek do drzwi. 48. Stwierdziłem, że tyle pianki mi wystarczy Kolejnym etapem zabawy był montaż zestawu głośników Morel Tempo 6. 49. Zgodnie z radą anakinsky, aby uniknąć cięcia kabli kupiłem kostki z wyprowadzonymi kabelkami po kilka złotych za sztukę. 50. Dla przypomnienia – tak wygląda efekt dotychczasowej pracy 51. Instrukcja montażu głośników 52. Drzwi z zamontowanym dystansem dedykowanym do Forka II 53. Przymiarka głośnika niskotonowego (głębokość montażowa tego zestawu to 62mm), zaznaczenie otworów do wywiercenia 54. W zestawie z głośnikami nie ma kawałka kabla, który łączy woofer ze zwrotnicą. Trzeba go dokupić i zarobić na nim końcówki, które z kolei są w zestawie. 55. Oryginalne głośniki mają styki na wierzchu, z kolei w nowych są one usytuowane z tyłu, więc trzeba przeciągnąć kabel przez zrobiony uprzednio otwór w wygłuszeniu. 56. Przy zarabianiu końcówek na kablu trzeba pilnować ich rozmiaru – są dwa różne 57. Montujemy woofer 58. Montujemy zwrotnicę – użyłem nierdzewnych blachowkrętów, chyba 16x4mm. Na linii pomiędzy wooferem a tweeterem jest sporo miejsca pod boczkiem, więc zwrotnica zmieści się beż problemu. 59. Zapinamy kabelki korzystając z pinout’u 60. Po zdrapaniu naklejki z tyłu tweetera okazuje się, że jest tam nagwintowany otwór, ale nie pasuje do niego śrubka z oryginalnego tweetera, więc… 61. …w ruch poszedł klej montażowy 62. Mocujemy tweeter do drzwi, podpinamy do zwrotnicy – czas na test. 63. Jeżeli wszystko działa, można założyć boczek – i tyle PODSUMOWANIE Myślę, że mając komplet informacji i materiałów można ogarnąć pierwsze drzwi w jakieś 5 godzin, a drugie pewnie godzinę szybciej. Przed zabraniem się do pracy należy skompletować następujące narzędzia i materiały: 1. Wkrętak płaski 2. Wkrętak krzyżowy PH2 3. Nożyczki / nóż do cięcia mat i pianki 4. Wałek lub inny przyrząd do dociskania mat (podobno da się to zrobić piłeczką do tenisa) 5. Wiertarka / wkrętarka z wiertłem 2,0-3,0mm do metalu 6. Kombinerki lub inne szczypce do zaciskania końcówek na kablu 7. Rękawiczki nitrylowe 8. Ćwiartka benzyny ekstrakcyjnej + kilka szmat 9. Mata butylowa 75x50cm - 2 szt. na jedne drzwi wystarczają na styk 10. Pianka samoprzylepna - ja zużyłem arkusz 100x50 na dwoje drzwi, ale nie oklejałem całości. 11. Kostka z wyprowadzonymi kabelkami x2 12. Około 1,5m kabla głośnikowego (ja kupiłem 2m dla świętego spokoju) 13. Wkręty nierdzewne, min. 12 szt. 14. Klej montażowy (chyba, że tweeter da się zamocować inaczej) 15. Dystanse MDF Lubię czasami podłubać w samochodzie - tym razem padło na nagłośnienie. A czy ma to sens, czy nie? Powiem jak skończę, bo chwilowo czasu brak. Na razie wpadło wygłuszenie drugich drzwi i już na fabrycznych głośnikach słychać poprawę. Czy warto? Na pewno. Jakość dźwięku w samochodzie zauważalnie się poprawiła. Powiedziałbym, że 60% efektu to zasługa wygłuszenia, 40% - głośników. I na koniec - może ktoś z Warszawy chce przygarnąć taki wałek do dociskania mat? Mnie już się raczej nie przyda... 1 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bjorn Aaltonen Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Cześć, Szukam radia z bluetooth do Forka 2,5xt 2006. Nie zależy mi na jakimś super graniu (przynajmniej narazie), ale dużo gadam przez telefon.Czy to http://allegro.pl/show_item.php?item=5646232851&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 będzie pasowało i nie będzie problemów z podłączeniem czy muszę kupić jeszcze takie coś http://allegro.pl/show_item.php?item=5542290838&msgtoken=2588db2f0d2284939d6df5b28ebc72fd553da4b654bb8a05ab6d91f2d6ed1ca0 czy jeszcze coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Powinno pasować z tymi przejściówkami ISO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
riDERQS Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Cześć, Szukam radia z bluetooth do Forka 2,5xt 2006. Nie zależy mi na jakimś super graniu (przynajmniej narazie), ale dużo gadam przez telefon. Czy to http://allegro.pl/show_item.php?item=5646232851&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 będzie pasowało i nie będzie problemów z podłączeniem czy muszę kupić jeszcze takie coś http://allegro.pl/show_item.php?item=5542290838&msgtoken=2588db2f0d2284939d6df5b28ebc72fd553da4b654bb8a05ab6d91f2d6ed1ca0 czy jeszcze coś innego? Bierz androida http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/84801-s-stacja-multimedialna-2-din-android-wawa/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maddox Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Cześć, czy ktoś mi poleci sprawdzony serwis car audio w Warszawie lub okolicach? mi zestaw audio do Outlandera 1 montował http://www.emkaaudio.pl/ i zrobił to ok, ma kilka innych ciekawych projektów, wszystko na stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2015 Byłem na chłodnej u Krzyśka, faktycznie tak jak ludzie piszą w internecie wydaje się być szerym i uczciwym facetem. Tylko chwile pogadaliśmy, nie zdecydowałem się na robotę u niego (ani u nikogo), chociaż myśle, że do prostych prac jest w sam raz. Kupiłem tam głośniki i dostałem zaskakująco spory pakiet gratisów, 4 maty STP i dystanse do głośników. Generalnie zdecydowałem się robić wszystko samemu dla oszczędności i zabawy, dzięki inspiracji od @sorevell.Byłm również w Radio Car na instalatorów i polecam to miejsce, również bardzo przyjaźni ludzie i widać, że z ogromną wiedzą i doświadczeniem. Tutaj kupiłem radio i tu uwaga, trzeba najpierw zamówić, nie prowadzą magazynu na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaro Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Czy warto? Na pewno. Jakość dźwięku w samochodzie zauważalnie się poprawiła. Powiedziałbym, że 60% efektu to zasługa wygłuszenia, 40% - głośników. dobra robota zmobilizowałeś mnie aby dokończyć dzieła, które kiedyś zacząłem i do dziś nie skończyłem hee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Od czasu do czasu nachodzą i mnie pomysły aby poprawić brzmienie radia w forku. Jestem z autka tak bardzo zadowolony, że jeszcze zostanie u mnie na długo. I tu moje pytanie : jak i czy w ogóle dokładne wyciszenie drzwi/podłogi może wpłynąć na wcześniejsze pojawienie się ognisk korozji? Czy wyciszenie nie pogarsza wentylacji profili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kontrey Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 (edytowane) Mam nietypowe pytanie: otóż gdy mam włączony prąd to antenka ładnie mi odbiera radio i super gra, ale przy zapalonym silniku odbiór jest duzo gorszy i pełen skrzekow... I jak nacisnę przycisk spryskiwacza to w głośnikach słychać jego odgłos... Jakies pomysły o co chodzi? Edytowane 10 Stycznia 2016 przez Kontrey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BW. Opublikowano 10 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2016 Od czasu do czasu nachodzą i mnie pomysły aby poprawić brzmienie radia w forku. Jestem z autka tak bardzo zadowolony, że jeszcze zostanie u mnie na długo. I tu moje pytanie : jak i czy w ogóle dokładne wyciszenie drzwi/podłogi może wpłynąć na wcześniejsze pojawienie się ognisk korozji? Czy wyciszenie nie pogarsza wentylacji profili? Wydaje mi się że nie, ponieważ nie zakleja się odprowadzeń w dolnej części drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się