Skocz do zawartości

Audio w subaru


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, Andrzej_pl napisał:

nikt nie wspominał o "parking cable"

Zapewne też nikt nie wspomniał o zasilaniu i kablu do anteny, bo jak wymieniasz stację, to każdy producent w instrukcji zaznacza, że ten przewód należy podpiąć dla prawidłowego działania sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rosaskc napisał:

Zapewne też nikt nie wspomniał o zasilaniu i kablu do anteny, bo jak wymieniasz stację, to każdy producent w instrukcji zaznacza, że ten przewód należy podpiąć dla prawidłowego działania sprzętu.

no nie zgodzę się z Tobą, kabel do anteny a parking cable to jest zasadnicza różnica i nie jest tak samo oczywiste, prawidłowe działanie nie podpinając parkink kabla będzie - ale tylko podczas postoju, także porównanie kabla antenowego do jakiegoś parking kabla (o którym szczerze pierwszy raz słyszę) jest nietrafione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.07.2021 o 19:43, Andrzej_pl napisał:

czy trzeba użyć jakiejś przejściówki "parking brake cable"

Szkoda kasy na przejściówki, czy bypassy. Sygnał zaciągniętego hamulca ręcznego, to po prostu zwarcie tego przewodu do masy - przykręć go np. do obudowy radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kambol napisał:

Szkoda kasy na przejściówki, czy bypassy. Sygnał zaciągniętego hamulca ręcznego, to po prostu zwarcie tego przewodu do masy - przykręć go np. do obudowy radia.

No właśnie nie zawsze to zadziała :) Miałem stację Pioneer  i to nie zadziałało, bo z masy masz sygnał ciągły. Natomiast chociażby Pioneer, Alpine zauważyli, że ludzie tak robią i w nowszych modelach trzeba zrobić sekwencję ruchów (bodajże ręczny zaciągnąć, spuścić i znowu zaciągnąć). Bypass robi to za Ciebie za każdym razem bez Twojej wiedzy.

 

Także na pewno należy sprawdzić, czy samo zwarcie przewodu do masy zadziała. Jeśli tak, to ekstra. Jeśli nie, to bypass.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie zmiany fabrycznych głośników w moim Legacy.

Czytam te wszystkie komentarze i grom osób poleca Hertz DSK156. Inni z kolei narzekają, że góra jest piskliwa.

Mnie zaś wpadły w oko głośniki Excursion SX-6C, ale niestety opinii o nich jak na lekarstwo. Zastanawiam się czy będą one grać z fabrycznym radiem GX-204LE, czy bez wzmacniacza nie da rady. Będę wdzięczny za jakiekolwiek opinie.

Do drzwi idzie wygłuszenie alubutyl a na boczki pianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, maross napisał:

Jestem na etapie zmiany fabrycznych głośników w moim Legacy.

Czytam te wszystkie komentarze i grom osób poleca Hertz DSK156. Inni z kolei narzekają, że góra jest piskliwa.

Mnie zaś wpadły w oko głośniki Excursion SX-6C, ale niestety opinii o nich jak na lekarstwo. Zastanawiam się czy będą one grać z fabrycznym radiem GX-204LE, czy bez wzmacniacza nie da rady. Będę wdzięczny za jakiekolwiek opinie.

Do drzwi idzie wygłuszenie alubutyl a na boczki pianka.

Jak pod same radio to może Audio system M165 evo, mam takie u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, yaroz napisał:

może Audio system M165 evo

Ja właśnie w nie celowałem, ale niestety moja ślubna protestuje, ona twierdzi, że to niepotrzebny wydatek, bo przecież teraz muzykę słychać:)

Trzeba iść na kompromisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, maross napisał:

Ja właśnie w nie celowałem, ale niestety moja ślubna protestuje, ona twierdzi, że to niepotrzebny wydatek, bo przecież teraz muzykę słychać:)

Trzeba iść na kompromisy.

Wszystkie wyżej wymienione głośniki sprawdzą się pod fabrycznym radiem ale swój potencjał pokażą dopiero pod wzmacniaczem chodzby niewielkim.

Edytowane przez Iglak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz głośników zamierzam jeszcze zmienić radio na 2DIN lecz niestety ciężko zdobyć taką ramkę, a te które są, kosztują grube pieniądze.
Postanowiłem samemu "wyrzeźbić" taką ramkę z tego co mam, na rosyjskich forach jest fotorelacja takiej przeróbki.
Pytanie mam takie czy jak kupię dowolną przejściówkę do radia na ISO będzie wszystko działać bez problemu? Jak będzie z podświetleniem panelu klimatyzacji?
Na próbę chyba wezmę takie radio
https://allegro.pl/oferta/radio-2din-ekran-7-usb-samochodowe-sd-mp3-kamera-8034027538
Jest to coś warte? Opinie raczej dobre



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, maross napisał:

Oprócz głośników zamierzam jeszcze zmienić radio na 2DIN lecz niestety ciężko zdobyć taką ramkę, a te które są, kosztują grube pieniądze.

Jeśli poszukujesz orginalnej, japońskiej, to rzeczywiście cena ok. 600-800 zł. Ale opłaca się, bo wygląda jak fabryczna instalacja. Właśnie przerabiałem temat w 3.0 H6. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2021 o 09:59, kamul napisał:

Żeby nie wertować, czy może mi ktoś podpowiedzieć skąd wziąć "parking break" kabel,  bo bez tego Android Auto nie chce ruszyć ;) w Legacy 07 (polift).

Masę podaj. Edit, widze ze juz odpowiedź padła

Edytowane przez MisiekS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maross napisał:
3 godziny temu, yaroz napisał:
I zapomnij, że tam android siedzi emoji6.png to jest jeszcze na Win CE.

To, że nie ma tam Androida to jest akurat dużym plusem dla mnie. Szukam właśnie radia bez Androida z możliwością podpięcia kamery cofania.

 

Ale to może jakiegoś pioniera czy inne sony 2din? Windows ce w 2021 w radiu to tak jakbyś kupił nowego laptopa a tam Windowsem 3.11. To nie tylko system starożytni, to już nawet nie chodzi o to że nie ma mowy o android auto czy nawigacji ale też np Bluetooth raczej nie ogarnie odtwarzania muzyki a tylko rozmowy, ekran będzie pod rysik a nie pod palec (oczywiście będzie działać "z palcem" ale toporne). Rozdzielczość ekranu też słaba. nie podepniesz do tego kamery cofania ahd więc obraz z analogowej będzie średni. Sterowanie z kierownicy - pewnie też nie bardzo. za to jest pilot na podczerwień, przydatność mocno 2/10. 

 

Na plus to cena, I raczej będzie chodzić zdecydowanie szybciej niż najtańszy android. co do jakości dźwięku to ja bym się aż tak nie obawiał, pewnie i tak lepiej niż na OEM radiu. 

 

Alternatywnie jak potrzebujesz tylko kamery cofania to może taka w lusterku? A radio zostaw albo wymień na coś nie-multimedialnego. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 
Ale to może jakiegoś pioniera czy inne sony 2din?  


Właśnie najpierw celowałem w Pioneera S620BT, ale później wpadł mi w oko A220BT, ze względu właśnie na to, że można podpiąć kamerę cofania.
Szukałem ich na portalu na "a" i jakoś tak wpadłem na te taniochy. Zdziwiło mnie, że mają tak dużo pozytywnych ocen, to nie było 5 czy 10 ale prawie 600.
Jak przerobię tą ramkę, bo najtańszą na eBay znalazłem za 500zł a nie będę płacił za kawałek plastiku tyle kasy, to z samej tylko ciekawości wezmę to radio za dwie stówy i ewentualnie oddam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maross napisał:



 

 


Właśnie najpierw celowałem w Pioneera S620BT, ale później wpadł mi w oko A220BT, ze względu właśnie na to, że można podpiąć kamerę cofania.
Szukałem ich na portalu na "a" i jakoś tak wpadłem na te taniochy. Zdziwiło mnie, że mają tak dużo pozytywnych ocen, to nie było 5 czy 10 ale prawie 600.
Jak przerobię tą ramkę, bo najtańszą na eBay znalazłem za 500zł a nie będę płacił za kawałek plastiku tyle kasy, to z samej tylko ciekawości wezmę to radio za dwie stówy i ewentualnie oddam.

 

To proponuję najpierw wziąć radio, podpiąć na krótko i sprawdzić jak ono się sprawuje. Jeśli masz rzeźbić ramkę to najlepiej zrobić to idealnie do radia, które będzie tam rzeczywiście siedziało. Wystarczy żeby dane radio miało jakieś minimalne odstępstwo od wymiaru i będziesz musiał poprawiać swoje dzieło.

Ogólnie to widzę, że każdy pomija fakt, iż montaż ekranu w Legacy IV w miejscu fabrycznego radia jest dość dyskusyjnym pomysłem ze względu na to, że widoczność tam jest słaba i trzeba na dość długo oderwać głowę od horyzontu aby tam cokolwiek dojrzeć. Jak padnie Ci dużo słońca to już całkiem 'kaplica' przy słabej jasności ekranu. A skoro to jest dotykowe to nie ma mowy abyś obsługiwał to bez patrzenia. Zdecydowanie wygodniejszym, imho, miejscem na jakikolwiek ekran jest górny schowek między nawiewami, tam też chyba da się wsadzić jakieś radyjko 2DIN w dużą ramkę przy lekkiej rzeźbie. Fakt, wtedy masz dwa radia, więc też nie jest to idealne rozwiązanie. No ale każdy robi swoje auto jak jemu pasuje, więc kończąc ten wywód życzę powodzenia i pochwal się jak już coś wykombinujesz. ;) W wątku o Legacy jest temat o ciekawych modyfikacjach, to będzie dobre miejsce na to. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Orear napisał:

Ogólnie to widzę, że każdy pomija fakt, iż montaż ekranu w Legacy IV w miejscu fabrycznego radia jest dość dyskusyjnym pomysłem ze względu na to, że widoczność tam jest słaba i trzeba na dość długo oderwać głowę od horyzontu aby tam cokolwiek dojrzeć.

Być może jest to dyskusja akademicka, ale nie zgodziłbym się z Twoją opinią, że jest to dyskusyjne. Takie miejsce wymyślił producent, podobnie jest to rozwiązane innych modelach Subaru. 

 

1 godzinę temu, Orear napisał:

Jak padnie Ci dużo słońca to już całkiem 'kaplica' przy słabej jasności ekranu.

Tak jest w każdym miejscu, wszystko zależy od matrycy stacji multimedialnej. U mnie w 3.0 H6 mam akurat matową i nie ma problemu z nadmiernym doświetleniem. Mam ten problem natomiast w STI (i miałem w Levorgu), gdzie stacje multimedialne są wyżej. 

1 godzinę temu, Orear napisał:

Zdecydowanie wygodniejszym, imho, miejscem na jakikolwiek ekran jest górny schowek między nawiewami, tam też chyba da się wsadzić jakieś radyjko 2DIN w dużą ramkę przy lekkiej rzeźbie.

Tak, jest z tym sporo rzeźby. 

1 godzinę temu, Orear napisał:

A skoro to jest dotykowe to nie ma mowy abyś obsługiwał to bez patrzenia.

...ale to tak samo, jak w przypadku wszystkich jednostek, które są dotykowe, niezależnie od miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, anakinsky napisał:
3 godziny temu, Orear napisał:

Zdecydowanie wygodniejszym, imho, miejscem na jakikolwiek ekran jest górny schowek między nawiewami, tam też chyba da się wsadzić jakieś radyjko 2DIN w dużą ramkę przy lekkiej rzeźbie.

Tak, jest z tym sporo rzeźby. 

Ja podjąłem się tematu i zobaczymy co z tego będzie. Na razie zmieściłem ramkę 2DIN, teraz czas na ogarnięcie frontu, żeby lepiej w nawiewy pasował, bo na razie mam włożone do odsłuchów na sztukę.

Co do względnie taniego rozwiązania, to 7" chińczyki dają radę i mieszczą się właściwie idealnie w fabryczną ramkę z ori navi (ważne, żeby była EU, bo inaczej nie chce równo siedzieć) i wygląda to jak fabryka. Kamera cofania ,gps itp działa zupełnie poprawnie. Jak ktoś nie chce się bawić w bardziej skomplikowane instalacje to to rozwiązanie jest raczej ok.

 

13 godzin temu, maross napisał:

Jak przerobię tą ramkę, bo najtańszą na eBay znalazłem za 500zł a nie będę płacił za kawałek plastiku tyle kasy, to z samej tylko ciekawości wezmę to radio za dwie stówy i ewentualnie oddam.

 

 

Żeby nie być gołosłownym, tak to wychodzi ze zwykłą ramką:

Stare:

IMG_6356.jpgIMG_6357.jpg

 

vs Nowe:

IMG_8909.jpeg

Edytowane przez kamul
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, anakinsky napisał:

Być może jest to dyskusja akademicka, ale nie zgodziłbym się z Twoją opinią, że jest to dyskusyjne. Takie miejsce wymyślił producent, podobnie jest to rozwiązane innych modelach Subaru. 

Ja tylko chciałem wyrazić swoje zdanie aby główny zainteresowany rozważył wszystkie opcje montażu dotykowego panelu, bo jest ich co najmniej dwie. ;) 
BTW, mogę się mylić, ale jeśli chodzi o Leg IV producent wymyślił OEM nawigację właśnie między górnymi nawiewami, nie zamiast panelu radia. Jeśli jest inaczej proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Orear napisał:

BTW, mogę się mylić, ale jeśli chodzi o Leg IV producent wymyślił OEM nawigację właśnie między górnymi nawiewami, nie zamiast panelu radia. Jeśli jest inaczej proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. ;) 

Tak, mnie chodziło raczej o konstrukcję ramki/konsoli 2DIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I muszę odwlec w czasie przeróbki, wypadek w pracy, ręką w szynie.
Pytanie mam o to złącze ISO. Jak kupię przejściówkę z radia do ISO to będzie wszystko działać czy trzeba będzie coś przerabiać?
Co z resztą złączy?



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maross napisał:

I muszę odwlec w czasie przeróbki, wypadek w pracy, ręką w szynie.
Pytanie mam o to złącze ISO. Jak kupię przejściówkę z radia do ISO to będzie wszystko działać czy trzeba będzie coś przerabiać?
Co z resztą złączy?


 

Nie wiem jak przedlift, ale w polifcie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maross napisał:

I muszę odwlec w czasie przeróbki, wypadek w pracy, ręką w szynie.
Pytanie mam o to złącze ISO. Jak kupię przejściówkę z radia do ISO to będzie wszystko działać czy trzeba będzie coś przerabiać?
Co z resztą złączy?


 

 

będzie Ci działać poprawnie zasilanie radia, podświetlanie i wszystkie głośniki. Złącze antenowego z tego co pamiętam musisz przerobić jak chcesz słuchać radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...