Skocz do zawartości

skrzynia 6 biegów w legacy 2.0R 165PS


big-mc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś z Was urzytkuje może Legacy 2.0R 165PS ze skrzynią manualną 6 biegów? Proszę o informację jak to się ma w porównaniu ze skrzynią manual 5 biegów.

 

nigdy nie była oferowana wersja 165 KM z 6 biegową skrzynią. dopiero w modelu 2010 pojawiła się "szóstka" w połączeniu z silnikiem 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy są szanse na taki swap "piątkę" zamienić na "szóstkę"?

 

lepiej wsiąść w wersję 3.0 Spec B w manualu. z tego co mi gdzieś w głowie siedzi to skrzynia jest z STI - lepiej jak ktoś mądrzejszy potwierdzi :roll: piękna zabawka :wink:

 

Mój Spec B to 2,5 GT z tą właśnie skrzynią. Szybko i precyzyjnie.

Wszystko można wymienić, kwestia kasy.

Wejdź tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej wsiąść w wersję 3.0 Spec B w manualu. z tego co mi gdzieś w głowie siedzi to skrzynia jest z STI - lepiej jak ktoś mądrzejszy potwierdzi :roll: piękna zabawka :wink:

 

Na 100% w 3.0. Spec B jest skrzynia 6mt z STI - nawet w folderach dot. Legacy jest o tym mowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba tylko pamiętać, żeby przy wymianie skrzyni nie zaniedbać wymiany silnika na H6 :wink:

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

EDIT:

 

Ale właściwie to po co ta 6 biegowa :?:

Chyba tylko po to, aby przy wyższych prędkościach palił mniej :idea: :?:

Bo jeśli jedynka jest krótsza (jak w dizlu żony), to ja wolę 5-cio biegową :cool:

Umacha się człowiek tymi biegami, na 2-jce już nie pociągnie do 110, co w tym dobrego :?: :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi mi o mniejsze zużycie paliwa. jeżdżę praktycznie w trasie i krótsze niższe biegi mi nie przeszkadzają. Tylko pytanie czy razem ze zmianą skrzyni nie trzeba wymienić koła zęgatego? i czy zmniejszenie zużycia będzie adekwatne do nakładów pracy i finansów? maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnosnie w/w eko-drivingu - w poprzednim autku, jak jechalem na biegu i puszczalem gaz, to spalanie wg komputera pokladowego spadalo do zera. Dlaczego komputer w Legacy MY07 pokazuje od 2.2 do 5.6 litra? Czy to tylko przeklamanie, czy faktycznie, nawet po calkowitym odpuszczeniu gazu, silnik jest karmiony benzynka?

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod pytanie, też jestem ciekaw. U mnie przy hamowaniu silnikiem pokazuje 3 litry z hakiem.

 

Tu znalazłem coś takiego:

"Praca wtryskiwacza zmienia się podczas fazy hamowania silnikiem. W celu zmniejszenia ilości szkodliwych składników w spalinach i zmniejszenia zużycia paliwa wtryskiwacze będa otwierane asynchronicznie co 12,5 ms. W czasie szczególnie mocnego hamowania silnikiem wtryskiwacze mogą zostać całkowicie wyłączone."

 

Czyli jest możliwość, że przy hamowaniu silnikiem jest podawana minimalna dawka paliwa :?:

Czy w boxerach jest inaczej :?:

 

 

I jeszcze:

"Do wyłączenia wtrysku dochodzi podczas hamowania silnikiem oraz ograniczania prędkości obrotowej silnika. Podczas hamowania silnikiem wyłączenie wtrysku trwa aż do chwili w której prędkość obrotowa silnika będzie odpowiadała prędkości obrotowej biegu jałowego, jeżeli:

- przepustnica jest zamknięta

- temperatura cieczy chłodzącej jest optymalna

- prędkość obrotowa silnika przekracza dwukrotnie wartość 2100 obr/min.

W ten sposób zapobiega się zalaniu silnika paliwem przy zamkniętej przepustnicy."

(dotyczy układu MonoTronic BOSCH'a)

 

Jak widać nie wystarczy po prostu hamować silnikiem, aby nie zużywać paliwa. Muszą być spełnione dodatkowe warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłączenie wtrysku trwa [...] prędkość obrotowa silnika będzie odpowiadała prędkości obrotowej biegu jałowego, jeżeli:

- prędkość obrotowa silnika przekracza dwukrotnie wartość 2100 obr/min.

 

Zglupialem czy co, ale ja tego fragmentu nie rozumiem. Czesc pierwsza ok- silnik nie bedzie dostawal tak dlugo paliwa jak dlugo to kola beda krecily silnikiem a nie silnik kolami. Jak zejdzie do obrotow jalowych, to zeby nie zgasl dostanie paliwo i w rzeczy samej nawet na jalowych auto zacznie przyspieszac.

 

A to drugie? Czyli ze w pelni hamuje silnikiem tylko do 4'200 rpm??? A ponizej bieze jednak paliwo? Po kiego grzyba? To nie jest 2-takt, ma wlasne zasilanie w olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzywaczewski, myślę żę chodzi o to, że jak zaczynasz hamować silnikiem i masz powyżej 4200, to wtedy wtryskiwacze się wyłączą i włączą ponownie, jak obroty spadną do obrotów jałowych.

A jak zaczniesz hamowanie silnikiem i masz już poniżej 4200 to się nie wyłączą.

 

Czyli jak masz poniżej 4200 i chcesz odciąć dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem, to musisz zredukować bieg, tak aby w momencie rozpoczęcia hamowania obroty przekroczyły 4200.

 

Ma sens :?: :wink:

 

 

Tylko że powyższe dotyczy jednego konkretnego układu wtryskowego BOSCH'a.

Nie wiem jaki jest w Subarakach i czy działa podobnie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leon, dzięki za link do właściwego kościoła :wink:

Dobrze, że to nie scjentologiczny :mrgreen:

 

Przebrnąłem przez cały wątek i przyznam sczerze, że przez te wszytkie polemiki do końca nie byłem pewien odpowiedzi na postawione pytanie :neutral:

 

A wystarczyło przeczytać ostatniego posta aflinty :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...