Ziolek Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Witam, Od pewnego czasu, na zimnym silniku, przy niskich obrotach słychać pisk o bardzo wysokim tonie. Cieżko było zlokalizować dźwięk o takiej częstotliwości. Postawiłem na sprężarkę od klimatyzacji, bo po włączeniu A/C pisk ustaje, a gdy sprężarka wraca na luz pisk powraca. Szczegóły na filmiku: Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Może to coś z łożyskiem? Czy ta sprężarka jest naprawialna, czy raczej szukać nowej? Mój samochód to Forester MY2000 S-turbo. Przejechane 195000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Postawiłem na sprężarkę od klimatyzacji, bo po włączeniu A/C pisk ustaje, a gdy sprężarka wraca na luz pisk powraca. Czy dobrze to napisales? Bo po wylaczeniu klimatyzacji sprzeglo odlacza jej naped i kompresor nie pracuje, wiec nie powinien sie obracac. Mozliwe ze do sprzegla cos Ci sie dostalo i wydaje takie dzieki. Nie wiem czy mozna przeczyscic sprzeglo jakims preparatem, np do czyszczenia hamulcow. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziolek Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Postawiłem na sprężarkę od klimatyzacji, bo po włączeniu A/C pisk ustaje, a gdy sprężarka wraca na luz pisk powraca. Czy dobrze to napisales? Bo po wylaczeniu klimatyzacji sprzeglo odlacza jej naped i kompresor nie pracuje, wiec nie powinien sie obracac. Dobrze napisałem Z wyłączoną klimą słychać pisk. Po włączęniu następuje CYK (tak jakby kompresor zaczął pompować), pisk ustaje, albo jest inny (cichy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Czyli ten dzwiek nie wychodzi z kompresora, bo jak go slychac to kompresor nie pracuje i nie reaguje na zmiane obrotow. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Mnie to wygląda na łożysko alternatora . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziolek Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Czyli ten dzwiek nie wychodzi z kompresora, bo jak go slychac to kompresor nie pracuje i nie reaguje na zmiane obrotow. Pisząć "kompresor" miałem na myśli to urządzenie: Mnie to wygląda na łożysko alternatora . Ale jaki związek miałoby to z klimą? Może to łożysko tej rolki od napędzającej kompresor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Strzelam , bo załączenie sprężarki może powodować inne naprężenie paska klinowego . [ Dodano: Nie Lis 08, 2009 4:08 pm ] Podciągnij pasek , to się przekonasz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazio Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Przedmuchaj sprzezonym powietrzem sprzeglo sprzezarki, moze cos podlazlo. Jesli nie pomoze trzeba zdjac pasek i sprawdzic co jest ze sprzeglem. Lanie czego kolwiek w sprzeglo nie jest dobrym rozwiazaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Ziolek, na tym zdjeciu sa dwa urzadzenia, kompresor i sprzeglo. Ty masz najprawdopodobniej problem z tym drugim (ten czarny element). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
two Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Witam, chyba odkopię ten wątek - coś piszczy w Niezawodnym Samochodzie jakby wytarło się jakieś łożysko - metaliczny dźwięk, na razie obstawiam sprężarkę albo alternator. Mam pytanie w sprężarce jest sprzęgiełko - czy jest to jakieś odśrodkowe czy inne. Jak chodzi na jałowych jest w miarę cicho jak dodam do 1500 obr to go wyraźnie słychać -więc może coś z tym sprzęgłem wzrasta siła i coś zaczyna mocniej ocierać - klima raczej działa normalnie chociaż nie korzystam z niej specjalnie (słychać wyraźnie moment załączenia sprężarki). Może w tamtych okolicach (pod sprężarką) w rozrządzie jest jakaś pompa np. wody oleju lub napinacz ? Jeżeli to nie dźwięk któregoś z wymienionych osprzętów to brzmi raczej drogo, bardzo drogo. Dlatego mam prośbę o pomoc, mam umówiony serwis w ASO w innym temacie (ale czekam na części - 7 lub 14 dni) i nie wiem czy jeździć czy nie do tego czasu - jeżeli to alternator lub sprężarka to podjadę do jakiegoś serwisu tego typu i może pomogą. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam two Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 miałem podobną przypadłość w imprezie ... winny okazał się elektromagnes w kole napędzającym sprężarkę klimy. Początkowo naprawiłem to zdejmując pasek ... i jeździłem bez klimy kilka dni :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
two Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Czy można kupić samo sprzęgł/elektromagnes - czy naprawia się całą sprężarkę? Ew. ile te części mogą kosztować w ASO - rząd wielkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziolek Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Ponieważ rozpocząłem ten wątek, pomimo, że niewiele to pomoże, opowiem jak zakończyła się moja piszcząca historia. Niedługo po tym jak zaczęło piszczeć, nadszedł czas dużego przeglądu, który zrobiłem w MTS Subaru. Wówczas Marek, zapewnił mnie, żebym się nie martwił - zrobią i to :-) Nie wnikałem więc co dokładnie zostało zrobione, a zostało zrobione oczywiście skutecznie. Teraz, po paru miesiącach, czasem pojawia się cichutkie piszczenie gdy silnik jest zimny, ale na prawdę rzadko i prawie nie słychać (być może to w ogóle co innego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
two Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Czyli to była sprężarka klimy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Czy można kupić samo sprzęgł/elektromagnes - czy naprawia się całą sprężarkę?Ew. ile te części mogą kosztować w ASO - rząd wielkości? W ASO nie naprawiają spreżarek ani nie wymieniają samych napędów, wymieniają całą spreżarkę za około 2500 zł natomiast są firmy które sprzedają poszczególne elementy i naprawiają sprężarki zadzwoń pod 42 6488645 a tam udzielą Tobie informacji ile kosztuje naprawa sprzęgła. Nie powinni więcej wziąść jak 300 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Odkopuję Od jakiegoś czasu świszczy mi z okolicy sprężarki/sprzęgła klimatyzacji. Przy czym jest cichsze niż na filmiku z pierwszego postu. Świst słychać gdy silnik jest zimny. Gdy się nagrzeje jest cisza. I mam tu bardziej na myśli nagrzanie się napędu klimatyzacji. Bo świst zanika dość szybko. Po przegazowaniu (na zimnym) intensywoność dźwięku się zmniejsza. Podobnie jest gdy WŁĄCZĘ klimę. Klima pracuje bez problemów. Pasek nie wykazuje śladów nadmiernego zużycia. Przy sprzęgiełku widać różowy/bordowy nalot - jest tam od dawna dlatego nie dorabiałem do niego ideologii. Brzmi to trochę jak powoli zużywające się łożysko - nie wiem tylko jak ułozyskowane jest koło pasowe sprężarki. Może trzeba naciągnąć mocniej pasek ?? ale nigdy tego nie robiłem samodzielnie. Jeżeli trzeba to podejdę do auta nagrać ten dźwięk i zrobić foty tego różowego nalotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek444 Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 To i ja odkopię. Podzielcie się jak poradziliście sobie z piskiem z okolicy sprężarki. Po włączeniu klimy pisk ustaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 Bardzo często jest to pył/kurz na sprzęgle. W tym przypadku pomaga dokładne przedmuchanie sprężonym powietrzem. Tylko tak z 8 bar a nie byle wiaterek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek444 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 15 godzin temu, mz56 napisał: Bardzo często jest to pył/kurz na sprzęgle. W tym przypadku pomaga dokładne przedmuchanie sprężonym powietrzem. Tylko tak z 8 bar a nie byle wiaterek. Przetestuję. Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Podpowiem i podzielę się informacjami - może ktoś skorzysta. W miarę spadania temperatur w ciągu dnia i w moim silniku zaczęło coś wyć i piszczeć - a im było chłodniej, tym wyło bardziej. Podejrzewałem alternator, sprężarkę klimy - łożyska, etc. - na szczęście problem okazał się mniej kosztowny, niż myślałem. Po zdjęciu pasków osprzętu i pokręceniu elementami - znaleziony został winowajca - napinacz paska klimatyzacji. Po wymianie - jak ręką odjął. Zdjęcie poniżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się