ravski Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 witam :grin: Chcialbym sie dowiedziec jak bezpiecznie uzywac hamulca recznego. Posiadam wolnego ssaka, choc nie wiem czy w tej kwestii to ma znaczenie. Np. wchodzac w nawrot z recznym a)bez sprzegla ale na biegu z dodanym gazem jak kazda z wersji ma sie do zuzycia elementow ukladu napedowego itd.?? Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Ze sprzęgłem albo wisko Ci padnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzibi Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 ravski, jeżeli zrobisz a)bez sprzegla ale na biegu to zależy ile dasz gazu. Jak będzie pełny ogień, to zamęczysz wiskozę, jak wspomniał Fx. Jeżeli odpuścisz gaz i masz zdrową wiskozę i ręczny, to może Ci po prostu zdławić silnik. Tak źle i tak niedobrze. Zasadniczo w autach tego słusznego już wieku (bez DCCD) trzeba wciskać sprzęgło przy zaciąganiu ręcznego (tzn. przed) i puszczać po odpuszczeniu. Coś mnie słuchy doszły, że w autach z nowszym typem DCCD (new age) centralny dyfer rozpina napęd przy zaciąganiu ręcznego, ale po pierwsze może to być bujda, po drugie nie wiem, czy to w serii, czy trzeba to DCCD jakoś zmodyfikować, a po trzecie to tak naprawdę Ciebie nie dotyczy :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 centralny dyfer rozpina napęd przy zaciąganiu ręcznego, ale po pierwsze może to być bujda, po drugie nie wiem, czy to w serii, czy trzeba to DCCD jakoś zmodyfikować, a po trzecie to tak naprawdę Ciebie nie dotyczy :razz:Nie wiem jak w serii, ale Neetronics rozłącza, co nie zmienia faktu, że i tak trzeba podobno sprzęgło cisnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 witam :grin:Chcialbym sie dowiedziec jak bezpiecznie uzywac hamulca recznego. Posiadam wolnego ssaka, choc nie wiem czy w tej kwestii to ma znaczenie. Np. wchodzac w nawrot z recznym a)bez sprzegla ale na biegu z dodanym gazem jak kazda z wersji ma sie do zuzycia elementow ukladu napedowego itd.?? Pozdrowienia W momencie podcięcia ręcznym - sprzęgło. Z gazem to zależy od tego, czy chcesz efektownie, czy efektywnie: jak efektownie, to bardzo wcześnie - wówczas masz długaśnego boka, jak efektywnie - czekasz na ustawienie wozu przodem do toru jazdy po nawrocie i dopiero pełna dzida. Ponadto kwestia gazu zależy od momentu obrotowego wozu, napędu i nawierzchni i opon - w dużym uproszczeniu wóz o dużym momencie na luźnej nawierzchni i zwykłych oponach zacznie mielić, jak dasz full gaz, dlatego można ten gaz dozować; na luźnym też lepiej zaczekać z gazem do momentu wyprostowania wozu, bo bok może wyjść zbyt bogaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 ogolnie przy kazdym ciagnieciu recznego w subaru nalezaloby wysprzeglac. koniec i. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 howgh [ Dodano: Pią Lis 06, 2009 8:41 pm ] ja legacem jeżdżę :razz: i to w dizluuuu :razz: ale wiem :cool: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 W momencie podcięcia ręcznym - sprzęgło. Z gazem to zależy od tego, czy chcesz efektownie, czy efektywnie: jak efektownie, to bardzo wcześnie - wówczas masz długaśnego boka, jak efektywnie - czekasz na ustawienie wozu przodem do toru jazdy po nawrocie i dopiero pełna dzida. Ponadto kwestia gazu zależy od momentu obrotowego wozu, napędu i nawierzchni i opon - w dużym uproszczeniu wóz o dużym momencie na luźnej nawierzchni i zwykłych oponach zacznie mielić, jak dasz full gaz, dlatego można ten gaz dozować; na luźnym też lepiej zaczekać z gazem do momentu wyprostowania wozu, bo bok może wyjść zbyt bogaty. w wolnym ssaku jedyny słuszny nawrót wychodzi poprzez podcięcie ręcznym (ze sprzęgłem) i pełny ogień zanim auto jeszcze ustawi się w wymaganym kierunku jazdy! Pełna dzida "po nawrocie" sprawi że spadnie właściwie do zera dynamika całej operacji, a do tego sprzęgło dostanie po dupie i to solidnie :!: [ Dodano: Pią Lis 06, 2009 9:06 pm ] i ważne jest żeby, w momencie ciągnięcia za rękaw, wbić jedynkę :cool: jeśli chcesz to robić na dwójce (na nawierzchni innej niż śnieg) to musisz wiedzieć, że szybciej pojedziesz na okrągło :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cichaczu Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Podpinam się pod temat i dziękuje za odpowiedzi. Sam posiadam wolnego ssaka i jak spadnie śnieg to będzie moje 1 zimowe upalanko Z tego tytułu nie chciałem zajechać Subie na wstępie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 i ważne jest żeby, w momencie ciągnięcia za rękaw, wbić jedynkę :cool:Ale to wtedy trzeba puścić kierownicę :roll: Chyba, że potrafisz te dwie czynności jedną ręką jednocześnie wykonać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 A przy A/T :PPPPP???? hehhehe Wogole to chyba prościej na okrągło bo operacji jak przy starcie promu kosmicznego.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 A przy A/T :PPPPP???? hehhehe Da się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 i ważne jest żeby, w momencie ciągnięcia za rękaw, wbić jedynkę :cool:Ale to wtedy trzeba puścić kierownicę :roll: Chyba, że potrafisz te dwie czynności jedną ręką jednocześnie wykonać kierownicę trzeba trzymać dwoma rękami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinwrxsti Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Bardzo mi sie podoba ten wątek. :smile: Ja to robie jakoś bezwiednie :???: Siedemdziesiąt , sprzęgło, rękaw, lecimy bokiem, w między czasie wybrany , wystarczajaco niski bieg i pyta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 cypis, Zawsze możesz wyrzucić samochód z gazu ale to raczej jak jest ślisko, wykorzystując moment siły bezwładności... marcinwrxsti, w sti masz o tyle lepiej do takich zabaw, że: a) masz krótsze przełożenia skrzyni , masz ją mocną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 a) masz krótsze przełożenia skrzyni , masz ją mocną :mrgreen: :smile: :smile: :razz: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 FX 2,0 A/T gazem.........to chyba na lodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Przecież pisałem, że jak jest ślisko :grin: lód to może nie aż tak ale śnieg to pewnie bez problemu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 i ważne jest żeby, w momencie ciągnięcia za rękaw, wbić jedynkę A jak u mnie nie wchodzi ta jedynka to robię coś źle czy mam coś popsute ? Na postoju ok ale podczas toczenia kiedystam probowalem to byly zgrzyty i nie wchodzila wiec nie probowalem dalej. Ostatnio se sprobowalem to sie wbila ale ze zgrzytem. Mam mu podbijac gaz czy co ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Mam mu podbijac gaz czy co ?? tak. Gaz, sprzęgło, dohamowanie, rękaw i jedynka jednocześnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 A jak u mnie nie wchodzi ta jedynka to robię coś źle czy mam coś popsute ? Na postoju ok ale podczas toczenia kiedystam probowalem to byly zgrzyty i nie wchodzila wiec nie probowalem dalej. Ostatnio se sprobowalem to sie wbila ale ze zgrzytem. Mam mu podbijac gaz czy co ?? Na sile to rozwalisz. Subaraki juz tak maja ze '1' i 'R' niechetnie wspolpracuja. Ja moge wbic jedynke tylko przy nawrocie, jak juz auto sie obraca i predkosc jest znikoma. Czasem pomaga podwojne sprzeglo, czasem z miedzygazem, ale to juz malpia zrecznosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 A jak u mnie nie wchodzi ta jedynka to robię coś źle czy mam coś popsute ? Na postoju ok ale podczas toczenia kiedystam probowalem to byly zgrzyty i nie wchodzila wiec nie probowalem dalej. Ostatnio se sprobowalem to sie wbila ale ze zgrzytem. Mam mu podbijac gaz czy co ?? Musisz dać skrzyni trochę czasu - na dohamowaniu wciskasz sprzęgło i trzymasz lewarek "w stronę" jedynki i DELIKATNIE zwiększasz nacisk, co dzieje się jednocześnie ze spadaniem obrotów. Może za słabo wciskasz sprzęgło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 - na dohamowaniu wciskasz sprzęgło i trzymasz lewarek "w stronę" jedynki i DELIKATNIE zwiększasz naciskDokładnie tak, powinna wchodzić z małym bo małym, ale oporem Jak próbujesz wbijać bieg "na szybko" to skrzynia nie nadąża z synchronizowaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 U mnie jedynka wchodzi dokładnie tak samo jak pozostałe biegi (redukowanie) kiedyś na 4trubo na prostej zamiast 3 biegu wbiłem jedyneczke bo nie ma probelmu Redukuje normalnie co widać tu w 2:14 z trójki na dwa z dwa na jeden nawrót i ogień http://www.youtube.com/watch?v=_eI7hkD6nyU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Jak próbujesz wbijać bieg "na szybko" to skrzynia nie nadąża z synchronizowaniem. ja tak zmieliłem synchronizator jedynki w WRX'06. było hamowanie do nawrotu oraz redukcja 3->2->1 (weszła, ale była za wysoka prędkość), puściłem sprzęgło, auto weszło na obroty i od tego momentu maiłem problem z wkładaniem jedynki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się