Jump to content

Używanie ręcznego


ravski
 Share

Recommended Posts

witam :grin:

Chcialbym sie dowiedziec jak bezpiecznie uzywac hamulca recznego. Posiadam wolnego ssaka, choc nie wiem czy w tej kwestii to ma znaczenie.

Np. wchodzac w nawrot z recznym

a)bez sprzegla ale na biegu

B) z dodanym gazem

jak kazda z wersji ma sie do zuzycia elementow ukladu napedowego itd.??

Pozdrowienia :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ravski,

 

jeżeli zrobisz

a)bez sprzegla ale na biegu

 

to zależy ile dasz gazu. Jak będzie pełny ogień, to zamęczysz wiskozę, jak wspomniał Fx. Jeżeli odpuścisz gaz i masz zdrową wiskozę i ręczny, to może Ci po prostu zdławić silnik. Tak źle i tak niedobrze.

 

Zasadniczo w autach tego słusznego już wieku (bez DCCD) trzeba wciskać sprzęgło przy zaciąganiu ręcznego (tzn. przed) i puszczać po odpuszczeniu. Coś mnie słuchy doszły, że w autach z nowszym typem DCCD (new age) centralny dyfer rozpina napęd przy zaciąganiu ręcznego, ale po pierwsze może to być bujda, po drugie nie wiem, czy to w serii, czy trzeba to DCCD jakoś zmodyfikować, a po trzecie to tak naprawdę Ciebie nie dotyczy :razz:

Link to comment
Share on other sites

centralny dyfer rozpina napęd przy zaciąganiu ręcznego, ale po pierwsze może to być bujda, po drugie nie wiem, czy to w serii, czy trzeba to DCCD jakoś zmodyfikować, a po trzecie to tak naprawdę Ciebie nie dotyczy :razz:
Nie wiem jak w serii, ale Neetronics rozłącza, co nie zmienia faktu, że i tak trzeba podobno sprzęgło cisnąć.
Link to comment
Share on other sites

witam :grin:

Chcialbym sie dowiedziec jak bezpiecznie uzywac hamulca recznego. Posiadam wolnego ssaka, choc nie wiem czy w tej kwestii to ma znaczenie.

Np. wchodzac w nawrot z recznym

a)bez sprzegla ale na biegu

B) z dodanym gazem

jak kazda z wersji ma sie do zuzycia elementow ukladu napedowego itd.??

Pozdrowienia :mrgreen:

 

W momencie podcięcia ręcznym - sprzęgło. Z gazem to zależy od tego, czy chcesz efektownie, czy efektywnie: jak efektownie, to bardzo wcześnie - wówczas masz długaśnego boka, jak efektywnie - czekasz na ustawienie wozu przodem do toru jazdy po nawrocie i dopiero pełna dzida. Ponadto kwestia gazu zależy od momentu obrotowego wozu, napędu i nawierzchni i opon - w dużym uproszczeniu wóz o dużym momencie na luźnej nawierzchni i zwykłych oponach zacznie mielić, jak dasz full gaz, dlatego można ten gaz dozować; na luźnym też lepiej zaczekać z gazem do momentu wyprostowania wozu, bo bok może wyjść zbyt bogaty.

Link to comment
Share on other sites

W momencie podcięcia ręcznym - sprzęgło. Z gazem to zależy od tego, czy chcesz efektownie, czy efektywnie: jak efektownie, to bardzo wcześnie - wówczas masz długaśnego boka, jak efektywnie - czekasz na ustawienie wozu przodem do toru jazdy po nawrocie i dopiero pełna dzida. Ponadto kwestia gazu zależy od momentu obrotowego wozu, napędu i nawierzchni i opon - w dużym uproszczeniu wóz o dużym momencie na luźnej nawierzchni i zwykłych oponach zacznie mielić, jak dasz full gaz, dlatego można ten gaz dozować; na luźnym też lepiej zaczekać z gazem do momentu wyprostowania wozu, bo bok może wyjść zbyt bogaty.

 

w wolnym ssaku jedyny słuszny nawrót wychodzi poprzez podcięcie ręcznym (ze sprzęgłem) i pełny ogień zanim auto jeszcze ustawi się w wymaganym kierunku jazdy!

Pełna dzida "po nawrocie" sprawi że spadnie właściwie do zera dynamika całej operacji, a do tego sprzęgło dostanie po dupie i to solidnie :!:

 

[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 9:06 pm ]

i ważne jest żeby, w momencie ciągnięcia za rękaw, wbić jedynkę :cool:

jeśli chcesz to robić na dwójce (na nawierzchni innej niż śnieg) to musisz wiedzieć, że szybciej pojedziesz na okrągło :roll:

Link to comment
Share on other sites

i ważne jest żeby, w momencie ciągnięcia za rękaw, wbić jedynkę :cool:

Ale to wtedy trzeba puścić kierownicę :roll: Chyba, że potrafisz te dwie czynności jedną ręką jednocześnie wykonać :mrgreen::lol::lol:

 

kierownicę trzeba trzymać dwoma rękami :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

cypis, Zawsze możesz wyrzucić samochód z gazu ale to raczej jak jest ślisko, wykorzystując moment siły bezwładności...

 

marcinwrxsti, w sti masz o tyle lepiej do takich zabaw, że:

a) masz krótsze przełożenia skrzyni :mrgreen: ,

B) masz ją mocną :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
i ważne jest żeby, w momencie ciągnięcia za rękaw, wbić jedynkę

 

A jak u mnie nie wchodzi ta jedynka to robię coś źle czy mam coś popsute ? Na postoju ok ale podczas toczenia kiedystam probowalem to byly zgrzyty i nie wchodzila wiec nie probowalem dalej. Ostatnio se sprobowalem to sie wbila ale ze zgrzytem. Mam mu podbijac gaz czy co ??

Link to comment
Share on other sites

A jak u mnie nie wchodzi ta jedynka to robię coś źle czy mam coś popsute ? Na postoju ok ale podczas toczenia kiedystam probowalem to byly zgrzyty i nie wchodzila wiec nie probowalem dalej. Ostatnio se sprobowalem to sie wbila ale ze zgrzytem. Mam mu podbijac gaz czy co ??

Na sile to rozwalisz. Subaraki juz tak maja ze '1' i 'R' niechetnie wspolpracuja. Ja moge wbic jedynke tylko przy nawrocie, jak juz auto sie obraca i predkosc jest znikoma. Czasem pomaga podwojne sprzeglo, czasem z miedzygazem, ale to juz malpia zrecznosc.

Link to comment
Share on other sites

A jak u mnie nie wchodzi ta jedynka to robię coś źle czy mam coś popsute ? Na postoju ok ale podczas toczenia kiedystam probowalem to byly zgrzyty i nie wchodzila wiec nie probowalem dalej. Ostatnio se sprobowalem to sie wbila ale ze zgrzytem. Mam mu podbijac gaz czy co ??

 

Musisz dać skrzyni trochę czasu - na dohamowaniu wciskasz sprzęgło i trzymasz lewarek "w stronę" jedynki i DELIKATNIE zwiększasz nacisk, co dzieje się jednocześnie ze spadaniem obrotów.

 

Może za słabo wciskasz sprzęgło?

Link to comment
Share on other sites

- na dohamowaniu wciskasz sprzęgło i trzymasz lewarek "w stronę" jedynki i DELIKATNIE zwiększasz nacisk
Dokładnie tak, powinna wchodzić z małym bo małym, ale oporem ;) Jak próbujesz wbijać bieg "na szybko" to skrzynia nie nadąża z synchronizowaniem.
Link to comment
Share on other sites

Jak próbujesz wbijać bieg "na szybko" to skrzynia nie nadąża z synchronizowaniem.
ja tak zmieliłem synchronizator jedynki w WRX'06. było hamowanie do nawrotu oraz redukcja 3->2->1 (weszła, ale była za wysoka prędkość), puściłem sprzęgło, auto weszło na obroty i od tego momentu maiłem problem z wkładaniem jedynki
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...