Skocz do zawartości

Autronic- zbyt wysoka temperatura powietrza


SLIWA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Samochód: Impreza Type-R

Rok produkcji: 1998

Silnik: EJ20K

 

Po podłączeniu Autronica (smc v 1.99) do laptopa wyskakuje mi błąd- za wysoka temperatura powietrza (charge temp) chyba chodzi o to powietrze co za turbiną do silnika idzie. Dlatego chciałbym sprawdzić czy czujnik jest OK lecz nie mogę go zlokalizować. Może ktoś wie gdzie on jest?

 

Przy założeniu ze czujnik jest OK co może powodować że mam tak wysoką temperaturę powietrza (autronic wskazuje około 70-80 stopni, gdy auto stoi, w ruchu nie dało się sprawdzić bo laptop działa tylko pod prądem :oops: ). Mam zamontowany FMIC.

 

I kolejna rzecz, czy przy upalaniu (1,2 bieg, rzadko 3 bieg) po krótkim czasie pojawiają się wystrzały , lecą marchewy z wydechu i Type-R wówczas dławi się i nie przyspiesza przez chwilę. Czy może być to wynikiem tego że bardzo ciepłe powietrze dostaje się do silnika, które zawiera mniej tlenu i wówczas mieszanka jest za bogata i stąd te strzały i przerywanie?

 

I na koniec, przy założeniu że wystrzały, marchewy itd. były spowodowane przez zbyt ciepłe powietrze, jakie spustoszenia mogło to spowodować, na co zwrócić uwagę, co sprawdzić? Impreza upalana umiarkowanie 2, 3 razy w miesiącu.

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam ten samochód jeździ na mapie startowej autronica do tego modelu, co przy tych modyfikacjach pewnie jest przyczyną powyższych objawów.

 

Jeżeli temperatura mierzona jest zaraz za turbiną to wygląda to ok. Czujnik gdzie jest zamontowany wie tylko osoba zakładająca autronica :razz:

 

Proponuję zweryfikować pod obciążeniem tj na hamowni, z wykresu będzie można wiele wyczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że czujnik siedzi w jakimś standardowym miejscu. Przymierzam sie do jego zestrojenia lecz najpierw chcę wyeliminować ew. błędy.

 

Dzięki za info.

 

Czujnika szukaj na rurze miedzy IC a przepustnica, ewentualnie w samym kolektorze. Zasadniczo w ta rure nic innego nie powinno byc wkreconego.

W przypadku takiej chorej temperatury sa dwa wyjscia:

1. Czujnik jest zle zamontowany, moze zle wkrecony - calkiem moliwe ze w kolektorze ssacym albo zaraz nad blokiem.

2. Czujnik uszkodzony (lub uszkodzona wiazka). Tutaj jest malo ciekawie, bo czujniki do autronica sa specyficzne i moze byc ciezko go dostac.

 

Zasadniczo lepiej sie zebrac i przejechac z laptopem - jezeli temperatura spada do realnych wartosci, to potwierdzi zly montaz.

 

Co do jazdy z czujnikiem pokazujacym zbyt duza temp - ogolnie algorytm mowi, ze wraz ze wzrostem temp ilosc tlenu spada (ot fizyka) i tymsamym trzeba zmniejszyc ilosc wtryskiwanego paliwa. Dodatkowo zaplon tez powinien (ale nie musi) byc opozniany wraz ze wzrostem temp.

 

Druga sprawa to mody - wiekszosc standalone korzysta z MAP sensora, co powoduje, ze niewielkie zmiany napelniania moga powodowac duze (wystarczy aby wyjsc poza bezpieczny zakres) zmiany AFR. A te zmiany to np zmiana dlugosci ukladu dolotowego, kolektora wydechowego, sprezarki (nawet na niewiele bardziej wydajna), czy nawet remont silnika/zlozenie go od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu Autronica (smc v 1.99) do laptopa wyskakuje mi błąd- za wysoka temperatura powietrza (charge temp) chyba chodzi o to powietrze co za turbiną do silnika idzie.
Miałem to samo w aucie z Autronic SMC - zbyt wysoka temperatura powietrza za turbiną jest tylko jak auto stoi, jak ruszysz i FMIC zacznie chłodzić powietrze wszystko powinno wrócić do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie odczuwam żadnych zmian pracy silnika, pod koniec tygodnia będę mógł sprawdzić w trakcie jazdy (będzie przejściówka z wyjściem RS232 do "nowego" laptopa :cool: ) . Mam nadzieję że będzie tak jak pisał Kruk.

 

Spotkałem sie jeszcze ze stwierdzeniem ze czujnik temp. powietrza jest zintegrowany z MAF sensorem, można to sprawdzić bo za intecoolerem i w ogóle nigdzie nie mogę tego czujnika zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury jest zintegrowany z MAF tylko w new age, z tego co wiem.

 

W TypeR oryginalnie jest czujnik zamontowany przed tlumikiem szmerow, na plastikowym dukcie powietrza zaraz w rogu komory silnika, nad zbiornikiem natrysku na tmic.

A po modyfikacjach... ktoz to wie... pewnie tylko modyfikujacy :)

 

EDIT: aa i do tego w klasyku z tego co wiem z rozmowy z Bobem Rawle ten czujnik wlasciwie za wiele chyba nie wnosi. Z tego co Bob mowil, nie jest on uzywany przez oryginalne ecu do korekt.

Jest za to chyba wykorzystywany przez automatyczny natrysk intercoolera.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...