Jump to content

Autronic- zbyt wysoka temperatura powietrza


SLIWA
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Samochód: Impreza Type-R

Rok produkcji: 1998

Silnik: EJ20K

 

Po podłączeniu Autronica (smc v 1.99) do laptopa wyskakuje mi błąd- za wysoka temperatura powietrza (charge temp) chyba chodzi o to powietrze co za turbiną do silnika idzie. Dlatego chciałbym sprawdzić czy czujnik jest OK lecz nie mogę go zlokalizować. Może ktoś wie gdzie on jest?

 

Przy założeniu ze czujnik jest OK co może powodować że mam tak wysoką temperaturę powietrza (autronic wskazuje około 70-80 stopni, gdy auto stoi, w ruchu nie dało się sprawdzić bo laptop działa tylko pod prądem :oops: ). Mam zamontowany FMIC.

 

I kolejna rzecz, czy przy upalaniu (1,2 bieg, rzadko 3 bieg) po krótkim czasie pojawiają się wystrzały , lecą marchewy z wydechu i Type-R wówczas dławi się i nie przyspiesza przez chwilę. Czy może być to wynikiem tego że bardzo ciepłe powietrze dostaje się do silnika, które zawiera mniej tlenu i wówczas mieszanka jest za bogata i stąd te strzały i przerywanie?

 

I na koniec, przy założeniu że wystrzały, marchewy itd. były spowodowane przez zbyt ciepłe powietrze, jakie spustoszenia mogło to spowodować, na co zwrócić uwagę, co sprawdzić? Impreza upalana umiarkowanie 2, 3 razy w miesiącu.

 

Dzięki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

z tego co pamiętam ten samochód jeździ na mapie startowej autronica do tego modelu, co przy tych modyfikacjach pewnie jest przyczyną powyższych objawów.

 

Jeżeli temperatura mierzona jest zaraz za turbiną to wygląda to ok. Czujnik gdzie jest zamontowany wie tylko osoba zakładająca autronica :razz:

 

Proponuję zweryfikować pod obciążeniem tj na hamowni, z wykresu będzie można wiele wyczytać.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem że czujnik siedzi w jakimś standardowym miejscu. Przymierzam sie do jego zestrojenia lecz najpierw chcę wyeliminować ew. błędy.

 

Dzięki za info.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem że czujnik siedzi w jakimś standardowym miejscu. Przymierzam sie do jego zestrojenia lecz najpierw chcę wyeliminować ew. błędy.

 

Dzięki za info.

 

Czujnika szukaj na rurze miedzy IC a przepustnica, ewentualnie w samym kolektorze. Zasadniczo w ta rure nic innego nie powinno byc wkreconego.

W przypadku takiej chorej temperatury sa dwa wyjscia:

1. Czujnik jest zle zamontowany, moze zle wkrecony - calkiem moliwe ze w kolektorze ssacym albo zaraz nad blokiem.

2. Czujnik uszkodzony (lub uszkodzona wiazka). Tutaj jest malo ciekawie, bo czujniki do autronica sa specyficzne i moze byc ciezko go dostac.

 

Zasadniczo lepiej sie zebrac i przejechac z laptopem - jezeli temperatura spada do realnych wartosci, to potwierdzi zly montaz.

 

Co do jazdy z czujnikiem pokazujacym zbyt duza temp - ogolnie algorytm mowi, ze wraz ze wzrostem temp ilosc tlenu spada (ot fizyka) i tymsamym trzeba zmniejszyc ilosc wtryskiwanego paliwa. Dodatkowo zaplon tez powinien (ale nie musi) byc opozniany wraz ze wzrostem temp.

 

Druga sprawa to mody - wiekszosc standalone korzysta z MAP sensora, co powoduje, ze niewielkie zmiany napelniania moga powodowac duze (wystarczy aby wyjsc poza bezpieczny zakres) zmiany AFR. A te zmiany to np zmiana dlugosci ukladu dolotowego, kolektora wydechowego, sprezarki (nawet na niewiele bardziej wydajna), czy nawet remont silnika/zlozenie go od nowa.

Link to comment
Share on other sites

Po podłączeniu Autronica (smc v 1.99) do laptopa wyskakuje mi błąd- za wysoka temperatura powietrza (charge temp) chyba chodzi o to powietrze co za turbiną do silnika idzie.
Miałem to samo w aucie z Autronic SMC - zbyt wysoka temperatura powietrza za turbiną jest tylko jak auto stoi, jak ruszysz i FMIC zacznie chłodzić powietrze wszystko powinno wrócić do normy.
Link to comment
Share on other sites

Też nie odczuwam żadnych zmian pracy silnika, pod koniec tygodnia będę mógł sprawdzić w trakcie jazdy (będzie przejściówka z wyjściem RS232 do "nowego" laptopa :cool: ) . Mam nadzieję że będzie tak jak pisał Kruk.

 

Spotkałem sie jeszcze ze stwierdzeniem ze czujnik temp. powietrza jest zintegrowany z MAF sensorem, można to sprawdzić bo za intecoolerem i w ogóle nigdzie nie mogę tego czujnika zlokalizować.

Link to comment
Share on other sites

Czujnik temperatury jest zintegrowany z MAF tylko w new age, z tego co wiem.

 

W TypeR oryginalnie jest czujnik zamontowany przed tlumikiem szmerow, na plastikowym dukcie powietrza zaraz w rogu komory silnika, nad zbiornikiem natrysku na tmic.

A po modyfikacjach... ktoz to wie... pewnie tylko modyfikujacy :)

 

EDIT: aa i do tego w klasyku z tego co wiem z rozmowy z Bobem Rawle ten czujnik wlasciwie za wiele chyba nie wnosi. Z tego co Bob mowil, nie jest on uzywany przez oryginalne ecu do korekt.

Jest za to chyba wykorzystywany przez automatyczny natrysk intercoolera.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...