SLIWA Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Witam! Samochód: Impreza Type-R Rok produkcji: 1998 Silnik: EJ20K Po podłączeniu Autronica (smc v 1.99) do laptopa wyskakuje mi błąd- za wysoka temperatura powietrza (charge temp) chyba chodzi o to powietrze co za turbiną do silnika idzie. Dlatego chciałbym sprawdzić czy czujnik jest OK lecz nie mogę go zlokalizować. Może ktoś wie gdzie on jest? Przy założeniu ze czujnik jest OK co może powodować że mam tak wysoką temperaturę powietrza (autronic wskazuje około 70-80 stopni, gdy auto stoi, w ruchu nie dało się sprawdzić bo laptop działa tylko pod prądem ). Mam zamontowany FMIC. I kolejna rzecz, czy przy upalaniu (1,2 bieg, rzadko 3 bieg) po krótkim czasie pojawiają się wystrzały , lecą marchewy z wydechu i Type-R wówczas dławi się i nie przyspiesza przez chwilę. Czy może być to wynikiem tego że bardzo ciepłe powietrze dostaje się do silnika, które zawiera mniej tlenu i wówczas mieszanka jest za bogata i stąd te strzały i przerywanie? I na koniec, przy założeniu że wystrzały, marchewy itd. były spowodowane przez zbyt ciepłe powietrze, jakie spustoszenia mogło to spowodować, na co zwrócić uwagę, co sprawdzić? Impreza upalana umiarkowanie 2, 3 razy w miesiącu. Dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 z tego co pamiętam ten samochód jeździ na mapie startowej autronica do tego modelu, co przy tych modyfikacjach pewnie jest przyczyną powyższych objawów. Jeżeli temperatura mierzona jest zaraz za turbiną to wygląda to ok. Czujnik gdzie jest zamontowany wie tylko osoba zakładająca autronica :razz: Proponuję zweryfikować pod obciążeniem tj na hamowni, z wykresu będzie można wiele wyczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLIWA Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Myślałem że czujnik siedzi w jakimś standardowym miejscu. Przymierzam sie do jego zestrojenia lecz najpierw chcę wyeliminować ew. błędy. Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ColinBarbazynca Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Myślałem że czujnik siedzi w jakimś standardowym miejscu. Przymierzam sie do jego zestrojenia lecz najpierw chcę wyeliminować ew. błędy. Dzięki za info. Czujnika szukaj na rurze miedzy IC a przepustnica, ewentualnie w samym kolektorze. Zasadniczo w ta rure nic innego nie powinno byc wkreconego. W przypadku takiej chorej temperatury sa dwa wyjscia: 1. Czujnik jest zle zamontowany, moze zle wkrecony - calkiem moliwe ze w kolektorze ssacym albo zaraz nad blokiem. 2. Czujnik uszkodzony (lub uszkodzona wiazka). Tutaj jest malo ciekawie, bo czujniki do autronica sa specyficzne i moze byc ciezko go dostac. Zasadniczo lepiej sie zebrac i przejechac z laptopem - jezeli temperatura spada do realnych wartosci, to potwierdzi zly montaz. Co do jazdy z czujnikiem pokazujacym zbyt duza temp - ogolnie algorytm mowi, ze wraz ze wzrostem temp ilosc tlenu spada (ot fizyka) i tymsamym trzeba zmniejszyc ilosc wtryskiwanego paliwa. Dodatkowo zaplon tez powinien (ale nie musi) byc opozniany wraz ze wzrostem temp. Druga sprawa to mody - wiekszosc standalone korzysta z MAP sensora, co powoduje, ze niewielkie zmiany napelniania moga powodowac duze (wystarczy aby wyjsc poza bezpieczny zakres) zmiany AFR. A te zmiany to np zmiana dlugosci ukladu dolotowego, kolektora wydechowego, sprezarki (nawet na niewiele bardziej wydajna), czy nawet remont silnika/zlozenie go od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLIWA Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 Dzięki za pomoc, postaram się sprawdzić ten czujnik. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 5 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2009 SLIWA masz blisko Jetronik, sprawdza Ci to w pare minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Po podłączeniu Autronica (smc v 1.99) do laptopa wyskakuje mi błąd- za wysoka temperatura powietrza (charge temp) chyba chodzi o to powietrze co za turbiną do silnika idzie. Miałem to samo w aucie z Autronic SMC - zbyt wysoka temperatura powietrza za turbiną jest tylko jak auto stoi, jak ruszysz i FMIC zacznie chłodzić powietrze wszystko powinno wrócić do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ColinBarbazynca Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 Ale taka sytuacja nie powinna wystepowac. Ewidentnie wyglada to na nagrzewanie sie czujnika od silnika, czyli sam czujnik jest albo zle umieszczony albo trzeba go chociaz odizolowac jakotako. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 W moim przypadku nie miało to żadnego znaczenia dla pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLIWA Opublikowano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Też nie odczuwam żadnych zmian pracy silnika, pod koniec tygodnia będę mógł sprawdzić w trakcie jazdy (będzie przejściówka z wyjściem RS232 do "nowego" laptopa :cool: ) . Mam nadzieję że będzie tak jak pisał Kruk. Spotkałem sie jeszcze ze stwierdzeniem ze czujnik temp. powietrza jest zintegrowany z MAF sensorem, można to sprawdzić bo za intecoolerem i w ogóle nigdzie nie mogę tego czujnika zlokalizować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Czujnik temperatury jest zintegrowany z MAF tylko w new age, z tego co wiem. W TypeR oryginalnie jest czujnik zamontowany przed tlumikiem szmerow, na plastikowym dukcie powietrza zaraz w rogu komory silnika, nad zbiornikiem natrysku na tmic. A po modyfikacjach... ktoz to wie... pewnie tylko modyfikujacy EDIT: aa i do tego w klasyku z tego co wiem z rozmowy z Bobem Rawle ten czujnik wlasciwie za wiele chyba nie wnosi. Z tego co Bob mowil, nie jest on uzywany przez oryginalne ecu do korekt. Jest za to chyba wykorzystywany przez automatyczny natrysk intercoolera. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się