Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
bohun

Temp oleju

29 postów w tym temacie

Ostanimi dniami zacząłem obserwować temp. oleju na wskaźnikach Autogauge. Do tej pory wydawało mi się że po rozgrzaniu silnika temp. oleju oscylowała w okolicach 90-95stopni.

Teraz widzę: w korku 70-80stopni, 90-120kmh - 80stopni i genealnie temperatura wędruje sobie w tych zakresach, raz mi doszła do 90 przy katowaniu. Temp potrafi spaść w 5 minut z 80 do 70. Czujnik umieszczony chyba w misce, po lewej stronie samochodu patrząc od kierowcy po prawej stronie na dole. Podłączyłem OBD i temp płynu chłodzącego miałem raczej ok - 86stopni.

Czy to normalne w taką pogodę (0-3stopnie na zewnatrz)? Jakie temp pokazują Wasze czujniki?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakie temp pokazują Wasze czujniki?

 

Porównywanie temperatur nie ma sensu, bo większość forumowiczów nie ma czujnika temperatury oleju w misce tylko w bloku.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakie temp pokazują Wasze czujniki?

 

Porównywanie temperatur nie ma sensu, bo większość forumowiczów nie ma czujnika temperatury oleju w misce tylko w bloku.

 

to raz, a dwa ze temp. zewnetrzna ma duzy wpływ, szczególnie jak auto nie ma płyty pod silnikiem :cool:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Porównywanie temperatur nie ma sensu, bo większość forumowiczów nie ma czujnika temperatury oleju w misce tylko w bloku.

 

no właśnie szukam czegoś takiego dla siebie.

 

Chce bo lubię wskaźniki :mrgreen:

 

da się znaleźć jakiś wskaźnik podobny lub lamco do tego jak mamo obecnie przy kiery ale dot temp oleju?

 

DSC_0507.jpg

 

zastanawiam się też jak to podłączyć w rogu na słupku aby nie przeszkadzał. może jest jakaś nakładka na jeden wskaźnik pasujący na słupek oryginalny.

Wskaźnika EGT raczej nie planuje, bo musiał bym rozwalić oem downpipe a na takie psucie części oem mam ban od żony. Bawić się mogę ale nie mogę psuć :cry:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wskaźnika EGT raczej nie planuje, bo musiał bym rozwalić oem downpipe

 

Jezu, dlaczego ???? Kto Ci każe, proponuje montować termoparę w downpipe za turbiną ??? :shock:

 

Jak już wielokrotnie była pisane - kolektor wydechowy pod 2. albo 4. cylinder.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Dla mnie EGT jest wskażnikiem najważniejszym. Jak EGT trzyma się w normie to i o przeładowanie można być spokojnym i w jakimś tam stopniu o temp. oleju (choć tu już bezpośredniego związku nie ma).

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się silnik topi to i olej się ciepły zrobi. :smile:

 

Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak już wielokrotnie była pisane - kolektor wydechowy pod 2. albo 4. cylinder.

 

no tak, ale i tak trzeba robić nawiert i tutaj jest problem. W bloku jest dziura, więc nie ma problemu z temp oleju a z egt nie jest tak prosto chociaż fakt, to bardzo ważny wskaźnik.

 

To może jakieś namiary na modele bo niedługo pisze list do mikołaja :mrgreen:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AdaSch,

jak ma być kawiorowo to Defi, jak z przewagą pasztetu to Autogałgany. Są oczywiście jakieś stany pośrednie i one są pewnie najsensowniejsze.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

 

olej na rozgrzanie podczas jazdy potrzebuje 2-3 razy wiecej czasu niz plyn chlodniczy.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

 

olej na rozgrzanie podczas jazdy potrzebuje 2-3 razy wiecej czasu niz plyn chlodniczy.

 

czyli: jeśli temp. wody osiąga "normę" po 3 minutach, to olej osiąga właściwą temperaturę po ok. 6-9 minutach. dobrze wiedzieć :!:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje taka zasadę od zawsze

 

woda w normie + 10 minut = olej w normie . Może to głupio wytłumaczyłem, ale tak jeżdżę :cool:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

 

olej na rozgrzanie podczas jazdy potrzebuje 2-3 razy wiecej czasu niz plyn chlodniczy.

 

czyli: jeśli temp. wody osiąga "normę" po 3 minutach, to olej osiąga właściwą temperaturę po ok. 6-9 minutach. dobrze wiedzieć :!:

 

tak to wychodzi podczas jazdy - wynika z moich obserwacji zegara temp oleju z czujnikiem w bloku

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

komancz, a na jakim oleju jeździsz ?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji:

czy wskaźnik temp. oleju auto-gauge jest ok?

mówi się, że autogauge mierzacy boost mocno przekłamuje.

chcę sobie kupić zegarki i nie wiem, czy np EGT i temp.oleju można by wziąć AG a np boost jakiś kawior.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komancz, a na jakim oleju jeździsz ?

castrol 10w60

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EGT

 

Mówi się, że termopara z autogieja lubi się psuć i wkręcać w turbinę. :mrgreen:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam czujnik temperatury oleju w misce - i na konkretnym, choc nie lanserskim zegarze VDO pokazuje mi przy obecnej pogodzie i braku płyty pod silnikiem około 65 - 75 na rozgrzanym silniku...

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mówi się, że termopara z autogieja lubi się psuć i wkręcać w turbinę. :mrgreen:

 

niumen, Ty lamo ostatnia :mrgreen:

 

Jedyna termopara jaka mi siadła to była oryginalna Stewart Warner (od adamósowych gaugesów). To nigdy nie jest wina termopary tylko jej zamontowania a dokładnie długości czujnika jaka wystaje w przekroju kolektora. Jak jest wysunięta więcej niż 10 mm to się każda ujara, a jak wystaje około 2-3 mm to nawet AG daje radę :mrgreen: 1,5 roku się jara i się jeszcze nie ujarała. AG rulez :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67, to tego się nie wrzuca luzem do kolektora na przewodzie? :shock:

 

 

:twisted:

:mrgreen:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niumen,

 

fakt, zapomniałem, no pewnie. Można tylko zapałeczką nieco zaklinować. Ale siarą w stronę kierunku jazdy.

 

:mrgreen:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koło 65 - 75 na rozgrzanym silniku...

 

ale wiesz, ze to nie jest realna temp oleju?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czyli: jeśli temp. wody osiąga "normę" po 3 minutach, to olej osiąga właściwą temperaturę po ok. 6-9 minutach. dobrze wiedzieć

Przy spokojnym miejskim dojezdzie do pracy Legac osiaga 90*C po min. 15 - 20 min, a auto wyjezdza z garazu gdzie jest nascie stopni!!!

 

Cisnienie oleju - nawiazujac do drugiego watku o wskaznikach - to sie przydaje, zeby sprawdzic czy olej jest jeszcze olejem (tak mowia madrzejsi).

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi, po jakim czasie (w obecnych warunkach pogodowych - mniej więcej) olej osiąga temperaturę ~60', a kiedy 80'.

Tak czysto orientacyjnie.

 

ja zrobiłem przerażający mnie test. W garage nagrzałem silnik, do temp optymalnej wg wskaźnika temp wody (ten w kabinie) następnie wyłączyłem silnik i sprawdziłem bagnet z olejem i ... był może lekko cieplejszy niż człowiek :!: :!: :!:

 

olej 5w30 jeżeli ma to jakieś znaczenie

 

to normalna sytuacja, zreszta juz wielokrotnie poruszana na forum

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mówi się, że autogauge mierzacy boost mocno przekłamuje.

 

Eeee, miałem boosta AG a teraz mam DEFI i pokazuje to samo :razz:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.