Jump to content

silnik 2,5 z legacy 2000r do budy outback 1998?


daniel legacy
 Share

Recommended Posts

Z tego co mi wiadomo to modele 1999-2003 miały silnik EJ 251 156KM SOHC no chyba, że angole mają inaczej. Modele od 2004 to 165KM DOHC. Modele do 1999 miały chyba :cool: 150KM DOHC a nie 156KM SOHC.

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Mój jest z roku 2000 i ma 156KM i o 100 za mało :mrgreen:

 

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 10:50 pm ]

Trzeba dokładnie sprawdzić bo były zmiany chyba 1999 r i silniki mogą się różnić .

Link to comment
Share on other sites

Blok silnika 2L jest kompatybilny prawie we wszystkich Subarakach, jeżeli chodzi o gabaryty i sposób mocowania. Natomiast czeka Cie kilka niespodzianek, a mianowicie: jeżeli jest to N/A manual, w 98 masz sprzęgło na linkę, natomiast od 99 jest wysprzęglnik hydrauliczny. Nie zastosujesz pedałów od angola, bo nie pasują. Czeka Cię też wymiana kompletnej wiązki elektrycznej, bo część silnikowa nie zagra z resztą instalacji w aucie. Po wymianie całej wiązki nie podłączysz, albo z wielka rzeźbą oryginalnego licznika i wielu innych części elektrycznych. Pomijam fakt, że angielską wiązkę możesz od razu wyrzucic do śmietnika, albo zatrudnić elektryka na conajmniej 2 tygodnie. Teoretycznie wszystko jest możliwe, Per Eklund jeździł Saabem z kompletnym napędem Subaru i silnikiem Saaba, dało się zrobić, tylko rachunek ekonomiczny wskazuje, że to, co można zrobić przy praktycznie nieograniczonym budżecie w aucie sportowym, lub jakimś wyjątkowym egzemplarzu kolekcjonerskim czy unikatowym, nie bardzo ma sens przy aucie N/A z 1998 roku. Kolega sprzedał takiego Legaca za 4k pln, zarejestrowanego i ubezpieczonego w PL, z instalacją LPG....tak więc zakup angola, jego przywiezienie i nieskończona ilość rzeźby, bo nic nie pasuje 1:1 oprócz tego ze wrzucisz motor do komory silnika....i na tym skończy się tania część operacji.....jeżeli nie jesteś związany emocjonalnie ze swoim autem, to chyba dużo tańszym i szybszym rozwiązanie będzie jego sprzedaż, ewentualnie tego angola też, dołożenie tej kasy, jaką sobie na tę operację przeznaczyłeś, i kupienie mocniejszego auta, których na rynku trochę jest. :grin:

 

[ Dodano: Czw Lis 05, 2009 8:41 am ]

Do takiej operacji (jakbyś się na złość całemu światu uparł) potrzebujesz dwóch dobrych, doświadczonych mechaników i jednego elektryka (a nikt normalny sie tego nie podejmie), i to na długo.....i wcale nie ma gwarancji powodzenia, a wręcz jest gwarancja klęski, o na pewno wikipedia-master nie wystarczy :smile:

Link to comment
Share on other sites

no niestety wszystko się potwerdza. Tyle dobrze że tego angola nie kupiłem.

dzięki za info.

Za namową kolegi chyba faktycznie wystawię mojego na sprzedaż z uszkodzonym silnikiem.

No chyba że ktoś ma silnik 2,5 DOHC 150 KM to chętnie kupię.

A tak poza wszystkim to ciekawe dlaczego tak krótko subaru produkowało 2,5 z dwoma wałkami na głowicy? - nie udało się?

Link to comment
Share on other sites

Znalazlem cos takiego o 2.5 z roku 2000

All Legacys have the more powerful Phase II 2.5L SOHC 4 cylinder Boxer engine first used in 1999 Forester and Impreza RS. There is no 2.2L engine in the Legacy anymore. This 2.5L has 20% more torque at 1250 RPM, 30% more at 2,4000 RPM and a whopping 50% more at 3,250 RPM!

 

A tak poza wszystkim to ciekawe dlaczego tak krótko subaru produkowało 2,5 z dwoma wałkami na głowicy? - nie udało się?

Dalej produkuje tylko ze w wersji turbo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...