Jump to content

Jaki wydech???


Thomas
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Chciałbym Was zapytać o bardziej "otwarte" zamienniki seryjnego wydechu do Forestera 2.5XT.

 

Nie ukrywam, że temat poruszam ponieważ jeden z naszych Kolegów ma kompletny układ Supersprinta do Subaru do sprzedania i zastanawiam się nad jego zakupem.

Układ składa się z: od turbo - katalizator (podobno sportowy - czy to oznacza że bardziej otwarty?!?), rura 2,5 cala na tył bez żadnych puszek po drodze, i na końcu tłumik końcowy. Wszystko oryginał SS.

Czy po zamontowaniu czegos takiego poczuje róznicę w powerze samochodu (moc, moment, mniejsze spalanie, lepsze wchodzenie na obroty itp itd)? Bo mam nadzieję że klang się zmieni na bardziej boxer`owy.

 

Generalnie nic mi w Subaru nie brakuje (nie dawno kupiłem pojazd), ale skoro mogę miec kompletny oryginalny lepszy wydech to czemu nie. Pod warunkiem, że oczywiście on coś da.

 

Jakie są inne firmy, które produkują coś pasującego do Forestera? Ile trzeba kasy naszykowac na taki kompletny układ?

Wymiana samej puszki na koncu raczej mnie nie interesuje. Chciałbym podejść do problemu kompleksowo.

 

Ma ktos z Was SuperSprinta? Gdzie trzeba pojechac żeby go posłuchać?

 

Z góry dzięki za wszelkie info.

Link to comment
Share on other sites

Ja ostatnio zachorowalem na X-Force Varex:

 

Brzmienie na Forku:

 

Dzialanie: http://www.youtube.com/watch?v=cQ-k0NjF ... re=related

 

Tylko trzeba az z Nowej Zelandii to sciagac ale koszt to ok. 1k PLN wiec tragedii nie ma.

 

W trasie cichutki, glowa nie boli, a jak ma sie fantazje to mozna sobie pobulgotac :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Thomas, jeśli chcesz być zadowolony w 100%, to kup H&S.

 

Ja kupilem i bylem nizadowolony... Sprzedalem zaraz po zalozeniu bo mi sie nie podobalo :shock:

 

Trzeba pamietac o tym ze Forek to nie sedan jak Impreza i bagaznik dziala jak pudlo rezonansowe. Przy glosnym wydechu glowe chce od halasu urwac. Na dluzsze trasy dla pasazerow z tylu nie do wytrzymania.

Link to comment
Share on other sites

Tasior_Miedziak, na razie próbuję zaproponować wydech o przepięknym brzmieniu. Kwestię głośności jeszcze pomijam. :mrgreen:

 

P.S. Ja mam H&S z pełnym przelotem i wg mnie jest pierońsko cicho, a znajomi po wyjściu z auta twierdzą, że trochę im szumi w głowie po kilkunastu km jazdy. Problem jest taki, że nie mam okazji słuchać mojego wydechu z zewnątrz, ale jak już słyszę to mam nogi miętkie. :cool: :cool: :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tasior_Miedziak, na razie próbuję zaproponować wydech o przepięknym brzmieniu. Kwestię głośności jeszcze pomijam. :mrgreen:

 

P.S. Ja mam H&S z pełnym przelotem i wg mnie jest pierońsko cicho, a znajomi po wyjściu z auta twierdzą, że trochę im szumi w głowie po kilkunastu km jazdy.

 

Wydech niumen'a brzmi naprawdę fajnie (jak pierwszy raz go usłyszałem to skojarzenie było "tak właśnie powinna brzmieć impreza"), ale jest głośny, także w środku. Co do wrażeń estetycznych i głośności - każdy ma swoje odczucia. Dla mnie jest zdecydowanie za głośny do codziennej jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie jest zdecydowanie za głośny do codziennej jazdy.

 

Ehhh, nie chcę mieć +30 lat... :evil:

 

+30 dawałoby Ci.... >50... to ja też bym póki co nie chciał ;P

 

i bez editów mi tu ;P

Link to comment
Share on other sites

Zeby bylo jasne. Potwierdzam, ze H&S pieknie brzmi. Chociaz slyszalem ladniejszy dzwiek.

 

Zwykly back-box z STI MY05 zrobiony na przelotowy brzmial jeszcze piekniej. Nie zartuje.

 

Gdzie go szukać? Jest w Polsce jakiś diler?!?

Ile kasy trzeba szykować?

A co z mocą, momentem, zużycie paliwa, elastyczność??? Poprawi się coś, czy tylko mówimy o lepszym dźwięku?!?

Link to comment
Share on other sites

Zeby bylo jasne. Potwierdzam, ze H&S pieknie brzmi. Chociaz slyszalem ladniejszy dzwiek.

 

Zwykly back-box z STI MY05 zrobiony na przelotowy brzmial jeszcze piekniej. Nie zartuje.

 

Gdzie go szukać? Jest w Polsce jakiś diler?!?

Ile kasy trzeba szykować?

A co z mocą, momentem, zużycie paliwa, elastyczność??? Poprawi się coś, czy tylko mówimy o lepszym dźwięku?!?

 

Mowimy TYLKO o lepszym dzwieku. Gdybys chcial podejsc kompleksowo i zmienic caly wydech to z tego co sie orientuje bedziesz musial zrobic remap. Koszty beda spore w porownaniu do zmiany samego back-boxa. No a jak bedziesz mial juz tej mocy wiecej to trzeba by rozporki wstawic, upgrade hamulcow zrobic i zawieszenie najlepiej tez zmienic. Moze w 15k PLN sie zmiescisz jak zrobisz to z glowa.

 

Cena uzywanego back-box'a od STI MY05-06 waha sie w granicach 250-600 PLN w zaleznosci od stanu. Jak chcesz go zrobic na pelny przelot to musisz znalezc jakis warsztat co otworzy puszke, wybebeszy i zaspawa. Chyba ze trafi Ci sie gotowy jak mnie kiedys. Brzmial przepieknie tylko byl bardzo glosny.

Link to comment
Share on other sites

Tasior_Miedziak, bue chcę mieć teraz... :mrgreen:

 

Manewr z wypruciem seryjnej puszki STi już widziałem. Dosyć głośno i nieźle brzmi. Ja się waham czy nie zamienić cichutkiego H&Sa na średniogłośnego Blitza, tylko to już łeb urywa na przelocie.

Link to comment
Share on other sites

Thomas, jest o tym bardzo duży wątek na forum "z kreską", jeśli jesteś zainteresowany to podam Ci link na PW, ja u siebie mam el-tec, cały wydech 3'' z kołnierzem od turbo, wygląda pięknie, gada również, cena, to ok. 2700 zł

Link to comment
Share on other sites

Thomas, jest o tym bardzo duży wątek na forum "z kreską", jeśli jesteś zainteresowany to podam Ci link na PW, ja u siebie mam el-tec, cały wydech 3'' z kołnierzem od turbo, wygląda pięknie, gada również, cena, to ok. 2700 zł

 

Pod Konstancinem też niczego sobie wydechy robią...

Link to comment
Share on other sites

U siebie mam zamontowanego właśnie SS, tylko, że bez katalizatora :twisted:

Jeśli chodzi o brzmienie, to wg mnie ładnie gada, ale nie za głośno. Podczas szybkiej jazdy w trasie raczej bardziej przeszkadza "huk" powietrza, niż wydech.

Nawet podczas długich tras nie przeszkadza, przynajmniej nie mi :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...